جوانسازی صورت با آر اف

  چهارشنبه، 15 دی 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
جوانسازی صورت با آر اف
یکی از نشانه های پیری در هر شخص چروک شدن پوست صورت اوست. با گذشت زمان پوست دچار یک سری تحولات می شود. روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) یکی از مدرن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است. در این مطلب شما را با روش آر اف صورت آشنا خواهیم کرد و مزایا و معایب و کاربردهای آن را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

افتادگی و شل شدن پوست، چین و چروک های دور لب، چین و چروک های اطراف چشم، افتادگی غبغب و لکه های پیری از جمله نشانه های پیری پوست صورت است. این نشانه ها معمولا از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی خود را نشان می دهند. زمانی که میزان کلاژن پوست شما کم می شود. عوامل دیگری مانند آب و هوای ناسالم، قرار گرفتن در معرض اشعه ی مضر خورشید، عدم رسیدگی به پوست هم می توانند در پیری پوست صورت نقش داشته باشند. اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی می توان به درمان پیری پوست صورت پرداخت. یکی از راه های درمان پیری پوست صورت استفاده از روشی به نام آر اف است. اگر شما هم می خواهید چین و چروک های پوستتان را درمان کنید و یا مانع ایجاد آن ها شوید، این مقاله از ساعد نیوز را مطالعه کنید تا شما را به پاسخ سوال آر اف صورت چیست برسانیم، مزایا و معایب و کاربردهای آن را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

آر اف صورت چیست؟

پروتئینی به نام کلاژن در بدن وجود دارد که پایه و اساس پوست شما را تشکیل می دهد. در واقع اصلی ترین پروتئین در پوست و بیشترین پروتئین در بدن، کلاژن است. همه ی مشکلات پوستی مانند شل شدن پوست صورت و چین و چروک های آن زیر سر همین پروتئین کلاژن است.
با بالا رفتن سن پوست شما کمتر و کمتر کلاژن تولید می کند. به طوری که کیفیت و زیبایی پوست شما کم می شود و پوستی پیر و شل خواهید داشت. آر اف صورت در این شرایط به کمک پوست شما می آید. در این روش درمانی یک سری امواج انرژی وارد لایه میانی پوست (درم) می شوند. کلاژن سازی پوست هم در همین لایه اتفاق میافتد. این امواج با دادن گرما به لایه درم، آن را تحریک می کنند که کلاژن تولید کند.
سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی نام دیگر این روش درمانی است. در آر اف هیچ گونه جراحی صورت نمی گیرد و امواج بدون هیچ برشی از لایه سطحی پوست به لایه میانی می رسند. آر اف از سال ۲۰۰۱ مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر رغیب هایفوتراپی می باشد.

استفاده از آر اف روی صورت

امواج فرکانس رادیویی

آر اف مخفف عبارت «رادیو فرکانسی» است و رادیو فرکانسی به امواجی رادیویی گفته می شود که کاربردهای بسیار زیادی در زندگی ما دارند. امواج RF ایمن و قدرتمند هستند، برای همین حوزه های مختلفی کاربرد دارند، از پزشکی و زیبایی گرفته تا مهندسی و استفاده های روزمره. از این امواج در رادیو، تلویزیون، مایکروویو و دستگاه های وای فای استفاده می شود. امواجی که در روش آر اف فرکشنال استفاده می شود، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. یعنی با امواج وای فای یا مایکروویو کاملاً متفاوت هستند. سرعت، فرکانس و انرژی این امواج به شکلی تنظیم شده است که بدون آسیب زدن به پوست، اثرات جوان کننده ی خود را اعمال کنند. دستگاه آر اف با استفاده از امواج ایمن و موثر رادیو فرکانسی می تواند روی لایه های پوست اثرات جوان کننده ی چشمگیری داشته باشد.

طریقه استفاده از امواج آر اف روی صورت

چگونگی عملکرد آر اف

پوست انسان از سه لایه تشکیل شده است. سطحی ترین لایه پوست اپیدرم و لایه میانی آن درم است. در روش درمانی آر اف لایه درم مورد هدف قرار می گیرد، چرا که در فرایند پیری پوست نقش دارد و محلی برای تولید کلاژن است. امواج رادیو فرکانسی نیز بر لایه درم پوست تاثیر می گذارند. به طوری که می توانند دمایی بین ۱۲۲ تا ۱۶۷ درجه فارنهایت را به درم منتقل کنند. برای اینکه لایه درم تحریک شود تا بتواند کلاژن را تولید کند نیاز به پروتئین های شوک حرارتی دارد. این پروتئین های شوک حرارتی زمانی آزاد می شوند که دمای لایه ی درم به مدت ۳ دقیقه از ۱۱۵ درجه فارنهایت بیشتر شود. در طی این فرایند دو اتفاق برای پوست شما میافتد:

1- جوانسازی پوست

انرژی ناشی از امواج رادیوفرکانسی (RF) در لایه ی درم باعث تحریک تولید کلاژن می شود. یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی که عامل شادابی، قوام سفت و زیبایی پوست شما است. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می شود و افزایش دما یکی از عوامل تحریکی کلاژن سازی است.

2- فیبروپلازی پوست

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن، بافت های فیبروزی را می سازد. بافت های فیبروزی باعث تحریک ساخت کلاژن شده و کاری می کنند که این رشته های پروتئینی کوتاه تر و مستحکم تر شوند. بافت فیبروز وقتی ایجاد می شود که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد. درست مثل بافت ضخیم و زبری که روی زخم های سطحی پوست را می پوشاند. در آر اف فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب های انتخابی وارد می کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. به این ترتیب لایه ی درم ضخیم شده و کلاژن سازی افزایش می یابد.

همان طور که گفته شد جوانسازی پوست از طریق تولید کلاژن انجام می شود. با ایجاد گرما در لایه درم کلاژن ها آزاد می شوند و در نهایت باعث از بین رفتن چین و چروک پوست می شوند. در فیبروپلازی هم بافت های فیبروزی ساخته می شوند. این بافت ها کلاژن را تحریک می کنند تا رشته های پروتئینی آن مستحکم تر و کوتاه تر شوند. در نهایت این روش درمانی، لایه درم شما ضخیم تر شده و باعث جوانسازی پوست می شود.

استفاده از آر اف روی صورت

انواع دستگاه های آر اف

دستگاه های آر اف به دو شکل ارائه می شوند. تک قطبی و دو قطبی.
هر نوع آن یک سری کاربرد دارد. دستگاه آر اف دو قطبی در لایه های سطحی پوست تاثیر می گذارد. در واقع جواسازی پوست و رفع چین و چروک آن توسط دستگاه دو قطبی آر اف صورت می گیرد. دستگاه تک قطبی آر اف هم در لاغری و کاهش سلولیت های بدن نقش دارد. این دستگاه امواج خود را به لایه های عمیق تر پوست می فرستد.

دستگاه آر اف

کاربردهای روش درمانی آر اف چیست؟

  • درمان ترک های پوستی
  • از بین بردن چین و چروک های ظریف پوست
  • از بین بردن اسکار و جای زخم
  • درمان افتادگی و شل بودن پوست
  • بهبود و درمان منافذ باز پوستی
  • درمان مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست
  • درمان آکنه ی کیستی
  • جوانسازی و سفت کردن پوست
  • رفع تیرگی پوست
  • بازسازی پوست
  • درمان پوست مرغی
کاربردهای استفاده از آر اف در جوانسازی صورت

چگونگی عملکرد دستگاه آر اف برای لاغری

همان طور که گفته شد دستگاه تک قطبی آر اف در لاغری استفاده می شود. این دستگاه امواج خود را با فرکانس بالا از بافت های بدن عبور می دهد. این امواج گرمایی به اندازه ۳۸ تا ۴۴ درجه سانتی گراد را به چربی های اضافه بدن می رسانند. در نتیجه سلولیت ها و چربی های اضافه بدن شکسته می شوند و از بین می روند. از این روش برای درمان افتادگی غبغب و گردن و گونه استفاده می شود. همچنین می توان برای لاغری بازو، ران، شکم و پهلو هم از آن استفاده کرد.

معایب و عوارض استفاده از آر اف صورت

این روش درمانی برای سفت شدن پوست بسیار کم تهاجمی است. از همین رو عوارض بسیار محدودی دارد که شامل موارد زیر است:

۱- تورم:

در برخی مراجعین ممکن است تورم در ناحیه درمان دیده شود. البته این مشکل ظرف مدت ۲۴ ساعت برطرف می شود و جای هیچ نگرانی نیست. در مواردی ممکن است این ورم تا یک هفته طول بکشید. که البته امری بسیار نادر است و برای همه پیش نمی آید.

۲- درد:

امروزه به دلیل به روز شدن دستگاه های آر اف دیگر نیازی به استفاده از داروی بی حسی نیست. التبه در برخی از کاربردهای آر اف می توان از بی حسی موضعی استفاده کرد تا شما راحتی بیشتری داشته باشید و هیچ گونه دردی را احساس نکنید.

۳- قرمز شدن پوست:

برخی از مراجعین ممکن است قرمزی پوست را در ناحیه درمان مشاهده کنند. این امر کاملا طبیعی است و ظرف مدت ۲۴ ساعت رفع می شود. از جمله عوارض احتمالی دیگر شامل: فرورفتگی پوست، خشکی صورت، سوزش پوست، حساسیت در محل درمان هستند. البته این مشکلات در عرض مدت کوتاهی برطرف میشوند و به صورت دائمی نمی باشند. در کل احتمال بروز این عوارض در افراد متفاوت است. شاید برخی افراد هیچ عوارضی نداشته باشند و برخی افراد بیشتر عوارض را داشته باشند. این روش درمانی تاثیر بسیار خوبی دارد اما متاسفانه نتایج آن چندان قابل پیش بینی نیست.

فواید و مزایای استفاده از آر اف صورت

  • بدون درد و جراحی
  • درمان افتادگی پوست
  • کاهش خطوط کوچک و کم عمق پوست
  • بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود جریان خون در پوست
  • جوانسازی و تولید کلاژن در پوست
  • روشی آسان و کم دردسر

چه کسانی نمی توانند آر اف صورت را انجام دهند؟

  • این روش درمانی برای کسانی که به بیماری های بافت همبند مبتلا هستند یا بیماری های حاد قلبی دارند ممنوع است.
  • همچنین زنان باردار و شیرده، افرادی که قلب آن ها با باتری کار می کند هم نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند.
  • در ضمن اگر در قسمتی از بدن که می خواهید آر اف را انجام دهید پین یا صفحات فلزی وجود داشته باشد، انجام آر اف برای شما ممنوع است.

اما در عوض افرادی که به تازگی نشانه های پیری را در پوست خود مشاهده می کنند و به لاغری موضعی و لیفت احتیاجی ندارند، می توانند بالاترین میزان رضایت را از آر اف داشته باشند. این روش درمانی برای آقایان و خانم هایی که می خواهند پوستی زیبا و جوان داشته باشند مناسب است و هیچ محدودیتی به غیر از موارد گفته شده برای آن ها وجود ندارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز