جوکر زنانه خنده دارتر نبود؟ / به شدت بامزه و پر از شوخی خلاقانه ...

  جمعه، 19 مرداد 1403 ID  کد خبر 402189
جوکر زنانه خنده دارتر نبود؟ / به شدت بامزه و پر از شوخی خلاقانه ...
ساعدنیوز: کدام لحظات خنده‌دارترین صحنه‌های آخرین قسمت جوکر در سه‌شنبه شب بود؟

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از هفت صبح، جوکر بالاخره به زنان رسید و این اتفاق بیشتر از هر کسی خود بازیگران این دوره از این برنامه را شوکه کرده بود. تا دقایق اول آنها مدام از احسان علیخانی تشکر می‌کردند و با نگاه به هم نشان می‌دادند که چقدر خوشحالند که این راه برایشان باز شد. کدام لحظات خنده‌دارترین صحنه‌های آخرین قسمت جوکر در سه‌شنبه شب بود؟ در ادامه به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم:

جوکر زنان با ورود ناهید مسلمی از اینجا شروع کرد: «خانم‌ها آقایون. من اولین خانمی هستم که پام رو گذاشتم توی برنامه جوکر.» او همان اول گفت از بیرانوند خوشش می‌آید و این سرنخ را داد که قرار است با این موضوع مزه‌های زیادی بپراند. بعد هم گفت فوتبال بازی می‌کند. اصلا پستش در فوتبال آفساید است. یعنی بیرانوند به او گفته که «آفسایدی» و همین موضوع سخت‌ترین لحظه برای نگه داشتن خنده را برای بقیه زن‌ها درست کرد. سخت‌ترین و البته اولین نقطه انفجار.

ناهید مسلمی نشان داد طناز بودن افراد مسن بین زنان و مردان مسری است. حتی این موضوع در مورد مسلمی شوکه‌کننده‌تر از مورد غلامرضا نیکخواه بود چراکه ما همیشه او را در نقش زنی بداخلاق و عنق دیده بودیم. ناهید ضربه اصلی خود را جایی وارد کرد که یک دفعه خیلی جدی شبیه رپرها داد زد «یوع یوع». شوخی با طبقه بیست و یکم جوکر و اشاره ضمنی به 021 معروف رپرها کارت دومی بود که او از خود رو کرد.

از همین الان به نظر می‌رسد سوسن پرور خطرناک‌ترین شرکت کننده این دوره از جوکر باشد. با اعتماد به نفس وارد شد و در همان قسمت اول با پت (حیوان خانگی)اش که چند عدد سوسک بود همه را منفجر کرد. او نشان داد که تخم‌های سوسک‌ها را از کشورهای مختلف آورده. یکی از سوسک‌ها اهل فرانسه بود که چون سوسن نمی‌تواند برود فرانسه، آنها با هم می‌روند ترکیه تا سوسک عزیزش خواهر و برادر خود را آنجا ملاقات کند. اولین بوق سانسور این شماره را هم همین خانم سوسن به صدا درآورد که به عنوان اولین کلمه بی‌ادبانه همه را به خنده انداخت.

الیکا عبدالرزاقی و نرگس محمدی با هم دیگر وارد برنامه شدند. نرگس محمدی هم از همان اول خط و نشان کشید که فقط به علی اوجی (همسرش) می‌خندد و دیگر از 4 سال پیش تا الان به فرد دیگری نخندیده. بعد هم گفت مگر من ستایش یک، دو و سه نیستم؟ بهتر نبود بیام برنامه ماه عسل؟ ولی از وقتی چراغ سبز فشار داده شد برخلاف آن چیزی که می‌گفت در چند حرکت، خودی نشان داد و باعث شد بقیه لب‌هایشان را از شدت خنده محکم به هم بفشارند.

همان یک ربع اول برنامه یکی از شوخی‌های الیکا عبدالرزاقی نشان داد احتمالا قرار است بامزه‌ترین فرد این جمع باشد. البته اگر بتواند جلوی باز شدن نیش خنده‌اش را بگیرد. او گفت: «حتما جواد رضویان رو می‌دونید که چه سختی‌هایی در کنترل کردن خودش دارد. (احسان علیخانی جواب داد: بله مشکل ساختاری دارند. 230 تا دندون دارند.) بله این مشکل ساختاری هم در من هست. منتها دو برابر بیشتر. چون من علاوه بر دندون، از اینجا تا اینجا هم دهن دارم. یعنی وقتی دارم با شما حرف می‌زنم انگار دارم می‌خندم. من اجزام زیاده.» در نهایت هم الیکا اولین کارت زرد خنده را هم از بین زن‌ها گرفت.

کمی بعد رویا میرعلمی بحث این را باز کرد که اگر خنده توی چشم باشد ایرادی ندارد؟ همه از این سوال شوکه شدند که خنده چشم دیگر چیست که سوسن پرور جواب داد: من توی دستم همیشه خنده هست.

در نهایت هم گیتی قاسمی اولین جوکرتایم را داشت که بخشی از شوخی‌های آن ضمنی بود. یعنی گرفتن آن واگذار شده بود به هوش مخاطب. او لباس سنتی کره‌ای پوشیده و با هاراگیری و آکیرا کوروساوا و حرکات اگزجره رایج در سینمای آسیای شرقی شوخی می‌کرد.

به جز افرادی که اسمشان آمد چهره‌هایی مانند ژاله صامتی، متین ستوده هم حضور داشتند. نکته مهم اما این است که این فقط دست گرمی زنان جوکری بود و احتمالا باید در قسمت‌های آینده منتظر شگفتی‌های بیشتری باشیم. تا قبل از دیدن جوکر زنان، منصفانه‌ترین دیدگاهی که می‌شد درباره آن پیدا کرد این بود که نباید سطح شوخی زنان را با مردان مقایسه کنیم. چراکه دست و بال زن‌ها مثل مردان برای شوخی کردن باز نیست.

آنها نمی‌توانند جلوی دوربین خیلی راحت بالا و پایین بپرند و میمیک‌های اغراق شده از خود نشان دهند. اگر خیلی از حد بگذرند به جز به خطر انداختن مجوز برنامه، کلیشه‌های رایج از زن موقر، متین و آرام را هم خواهند شکست. اما احتمالا باور نمی‌کنید که با وجود این محدودیت‌ها آنها بروز و ظهور خوبی داشتند. بعد از یک ربع اول دیگر همه دیالوگ‌ها، نگاه‌ها، تعجب‌ها از همه زوایای دوربین خنده‌دار بود.

احتمالا به این دلیل که هجویات رایجی که در برنامه‌های کمدی غالبا مردانه می‌بینیم، اغلب شوخی‌های دم دستی هستند و گرفتن آن از زنان باعث خواهد شد که خلاقیت بیشتری در خنداندن همدیگر (و البته مخاطب) داشته باشند. ضمن اینکه همانطور که الیکا عبدالرزاق گفت فرق این قسمت جوکر این است که همه آدم‌ها از بزرگ و کوچک می‌توانند آن را ببینند. چرا که این جوکر زنان است و با قبل فرق دارد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (163 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (175 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (164 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (129 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (76 نظر) نگاهی به مراسم عروسی مجلل یاس، دختر ژاله صامتی در باغ تالاری در تهران+ویدیو/ جشنی باشکوه و اروپایی؛ خوشبخت باشن😍 (64 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (63 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (55 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (39 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (51 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (50 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (47 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (45 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دکتر پورعباس: درخواست پذیرش بدون کنکور قهرمانان المپیک باید از طریق کمیتۀ ملی المپیک به وزارت علوم ارسال شود
این مرد کاشانی برای تفریح عقرب می خورد آن هم با کارد و چنگال!+عکس
درخواست عجیب آمریکا از ایران: ما می زنیم شما جواب ندید، تنش ایجاد میشه!
خطای دید/ فقط افرادی با ضریب هوشی بالا می‌توانند خرس متفاوت را در 2 ثانیه پیدا کنند
(ویدئو) "کپسول آندوسکوپی، راهی بدون درد و نوین برای جایگزینی آندوسکوپی سنتی که تجربه پزشکی را متحول می‌کند!
ویدیو/ نابودی گیاهان با کوددهی غیراصولی/ نکاتی مهم دربارۀ کودهای آپارتمانی
ویدیو/ داستان انگلیسی «گاو راستگو و ببر درنده»
کشف گنجینه گرانبهای برنزی از دل یک آرامگاه سنگی در خوزستان/ نماد کاروان المپیک هم زیر خاک مدفون بود+عکس
فقط 1 نفر از هر 13 نفر توانایی تشخیص «سوزن» در گالری نقاشی را دارند/ 5 ثانیه زمان دارید
ویدیو/ "مهدی فیروزان" مدیرعامل "شهرکتاب": خوشبختانه ما ورشکست شدیم!
ویدیو/ زیبایی وصف‌ناپذیر بنای تاریخی "مسجد صورتی" یا "مسجد نصیرالملک" شیراز در محلۀ گود عربان/ شگفتی معماری ایرانی در دورۀ اسلامی
(عکس) قدیمی‌ترین کپسول زمان تاریخ کشف شد!/ آجر 2900 ساله‌ای که به کپسول زمان تبدیل شده و رازهای ناشناخته تاریخ را فاش می‌کند!
بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر در خصوص آتش‌بس در غزه
ویدیو/ غلامرضا نیکخواه: خوب گوش دهیم.../ همه می‌توانند کار روانشناس را در 56 دقیقه انجام دهند
(ویدئو) تغییرات شگفت‌انگیز مغز با گذشت زمان؛ تفاوت‌های باورنکردنی مغز در 40 و 80 سالگی که شما را شگفت‌زده خواهد کرد!
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو