ساعدنیوز
ساعدنیوز

جاست فرند بودن چه نوع رابطه ای است؟

  چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
جاست فرند بودن چه نوع رابطه ای است؟
جاست فرند بودن یکی از روابطی است که امروزه خیلی مورد توجه جوانان قرار گرفته است. در این نوشتار با رابطه جاست فرندی آشنا شده و روند تبدیل جاست فرندی به رابطه عاشقانه را ارائه میدهیم.

جاست فرند به دوستی میان دو شخص گفته می شود که رابطه ای احساسی و عاشقانه ای در میان نیست. همانطور که از معنی آن مشخص است به رابطه دوستانه ای گفته می شود که وارد فضای عاشقانه دو طرفه نشده است و روابط فقط براساس دوستی معمولی پیش می رود.

این نوع دوستی معمولا به دوستی معمولی بین دختر و پسر گفته می شود که مانند دو پسر یا دختر، با یکدیگر رفتار می کنند و رابطه ای عاطفی میان آن ها نیست و صرفا مسئله دوستی مطرح است.

شاید معنی این نوع رابطه برای ما مفهوم نباشد چون در جامعه ایرانی یا جوامعی با فرهنگ مشابه ایران، رابطه بین دختر و پسر تنها یک نوع است و همان دوست دختر و دوست پسر می باشد. اما در کشورهایی که فرهنگ پیشرفته تری دارند نوعی از رابطه بین دختر و پسر وجود دارد که دقیقا همانند یک هم جنس با یکدیگر رفتار می کنند.

در این نوع رابطه فرد می تواند با به طور همزمان با چندین جنس مخالف، جاست فرند باشد که بدون شک اگر احساسی در میان بود، آن لحظه نقطه پایان رابطه بود.

پس با این تفاسیر می توان به معنی جاست فرند پی برد. جاست فرند یکی دوستی و رفاقت یک دختر با چند پسر یا یک پسر با چند دختر که احساس و عشقی در میان نیست. البته این واژه در کشوری با فرهنگ کشور ما بسیار سخت درک می شود. چرا که اگر از یک فردی بپرسید، معنی جاست فرند چیست؟ بدون شک جواب هایی از قبیلِ:

  • یعنی من با تو هستم ولی اگه دلم خواست با بقیه هم هستم!
  • جاست فرند یعنى زیاد جلوتر نیا
  • و…

دریافت خواهیم کرد.

جاست فرند

چگونه رابطه جاست فرند بودن به رابطه ای عاشقانه تبدیل می شود؟

آیا این احساس به شما دست داده است که رابطه شما فراتر از جاست فرند بودن هست؟ یا وقتی طرف مقابل را ملاقات می کنید احساس ویژه ای نسبت به او دارید؟ آیا سردرگم شده اید که هنوز جاست فرند هستید و یا رابطه ای عاشقانه ای در پیش است؟ پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

آیا رابطه شما فراتر از جاست فرند بودن پیش رفته است؟

بعضی وقت ها دو دوست تجربه های مشترک زیادی دارند که رابطه آنها را از جاست فرند بودن به رابطه عاشقانه ای تبدیل می کند. اگر حس می کنید برای یکدیگر عالی هستید وقت آن رسیده رابطه خود را به شکل ویژه ای پیش ببرید. در ادامه 8 دلیل برای اثبات عاشق بودن شما بخوانید.

۱. هر روز با یکدیگر تماس می گیرید

شاید تماس هایی که در ابتدای رابطه با یکدیگر می گیرید با صحبت درباره شایعات و حرف های دوستانه عادی پیش برود اما با گذشت زمان رابطه شما شکل متفاوتی به خود میگیرید و متوجه می شوید که صحبت های شما به ساعات دیری از شب کشیده می شود و بدون صحبت های طولانی شبانه به خواب نخواهید رفت و صحبت های شما با شب بخیر گفتن های خاص به پایان می رسد و این چنین رابطه شما از جاست فرند بودن به رابطه عاشقانه نزدیک تر می شود.

۲. رازها و دیدگاه های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارید

دو عاشق سخنان یکدیگر را تکمیل می کنند. دوستانی که به عاشقان جدایی ناپذیر تبدیل می شوند رازها و دیدگاه های خود را برای یکدیگر به اشتراک می گذارند. صحبت هایی که دارید فراتر از صحبت های دوستانه پیش خواهد رفت و چیزهای درباره طرف مقابل خود می دانید که کمتر کسی از آنها خبر خواهد داشت.

جاست فرند

۳. بیش از حد هوای یکدیگر را دارید

اگر حالا بیش از هر زمان دیگری هوای طرف مقابل خود در دوستی را دارید بدانید به عاشق شدن نزدیک شده اید. تعجبی ندارد اگر بعد از ملاقات یکدیگر با تماس بگیرید و مطمئن شوید که به منزل خود رسیده است و همیشه هوای او را داشته باشید.

دوستان خوب به یکدیگر در شرایط مختلف کمک می کنند و همیشه هوای یکدیگر را دارند اما بعضی کارهای خاص مانند خرید لباس های جدید برای یکدیگر، تصمیم مشترک برای خرید یک حیوان خانگی و یا ملاقات های عاشقانه چیزی فراتر از دوستی عادی خواهد بود و پتانسیل تبدیل شدن به یک رابطه عاشقانه را دارد.

۴. آخر هفته و تعطیلات را با یکدیگر سپری می کنید

آخر هفته های خود را چگونه سپری می کنید؟ بعد از یک هفته پرتلاش و پرکار اگر آخر هفته های خود را به طور متوالی با یک نفر می گذرانید خب تبریک می گوییم شما دیگر جاست فرند نیستید و عاشق طرف مقابل خود شده اید و می توانید لحظات خوش زیادی را با یکدیگر سپری کنید.

۵. به دوستان جدید یکدیگر حسادت می کنید

آیا دوست شما زیبایی خاصی دارد؟ آیا متوجه توجه دیگران به او می شوید؟ بعد از مدتی اگر دوست شما با فرد دیگری بیرون برود ناراحت خواهید شد و اگر به چنین احساسی رسیده اید باید بگوییم که عاشق او شده اید و همچنین طرف مقابل چنین احساسی را اگر نسبت به دوستان جدید جنس مخالف شما نشان دهد باید بدانید که دیگر فقط دوست یا همان جاست فرند نیستید و روابط شما شکل پیچیده ای به خود گرفته است.

۶. اگر ملاقات های رمانتیک زیادی با جاست فرند خود دارید

البته شما پیش خود این دیدارها را رمانتیک فرض نمی کنید و می گویید که یک دوستی ساده هست و هنوز جاست فرند هستید اما آیا می توانید چنین دیدارهایی را دیگر انجام ندهید یا لااقل برای مدت طولانی دوست خود را ملاقات نکنید؟

شما کم کم احساسات مشترک خود را به اشتراک می گذارید و بیش تر از یک جاست فرند برای طرف مقابل خواهید بود و قرارهای ملاقات های با یکدیگر را باید واقعا عاشقانه و رمانتیک بدانید و این نشانه ای از فراتر رفتن رابطه از شکل یک دوستی عادی و جاست فرند بودن هست.

۷. وفاداری بیش از حد نسبت به یکدیگر دارید

آیا در هر شرایطی بدون توجه به اتفاق و موضوعات از دوست خود حمایت می کنید؟ بروی یکدیگر برای مقابله با هر شرایطی حساب می کنید؟ دوستان به یکدیگر اعتماد دارند اما همیشه به میزانی تردید در وجود آنها وجود دارد ، حتی در بین بهترین دوستان این احساس کامل نیست.

اما اگر عاشق کسی باشید دیگر اعتماد صد در صد به او خواهید داشت و از طرف مقابل هم انتظار دارید که وفاداری کاملی نسبت به شما داشته باشد. آیا بیش از حد نسبت به یکدیگر احساس وفاداری دارید؟ خب عالی هست، این نشانه ای از بوجود آمدن رابطه عاشقانه دو طرفه بین شما است.

۸. محبت بیش از اندازه ای نسبت به یکدیگر دارید

وقتی که دوستی شما از حد عادی فراتر رود، سعی می کنید خود را به طرف مقابل نزدیک تر کنید، دیگر مانند دو غریبه با فاصله راه نخواهید رفت و یا در کنار یکدیگر با خجالت و احتیاط نخواهید نشست و چنین چیزهایی اگر در رابطه جاست فرند بودن شما تغییر کرده است باید متوجه وارد شدن به فاز عاشقانه شوید و بدانید روابط شما دیگر مانند گذشته ساده نیست و می توانید رابطه عاشقانه ای را شکل دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (362 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (339 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (206 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (203 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (165 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (92 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (83 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (34 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (28 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار کشاورز خوزستانی برای آبیاری سیب زمینی با شلنگ و پنکه رومیزی حماسه آفرید/ مایه افتخاری هموطن😂+فیلم (23 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (23 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
مربیگری خصوصی عقاب آسیا در آمریکا/عابدزاده مهاجرت کرد؟+ فیلم رونمایی از دختر زیبا و ناز ایمان قیاسی، مجری مشهور ایرانی/ ماشاءالله چقدر بانمک و گوگولیه+عکس میز صبحانه رمانتیک و سالم همسر شاهرخ استخری با شمع و خوراکی های رنگارنگ/ مثل همیشه خوش سلیقه و خاص+عکس ابهام و بلاتکلیفی در بازگشت به ایران از زبان این دو بازیگر سریال پایتخت+عکس نگاهی به جشن تولد لاکچری و جوان پسند مادر علی ضیا در رستورانی روباز و شیک+عکس/ مبارکا باشه گشت و گذاری در لاکچری ترین قبرستان ایران در تجریش؛ از هزینه 4 میلیاردی برای هر قبر تا شارژ ماهیانه 5 میلیونی+ویدیو گلایه‌های رهبر انقلاب از واردات بی‌رویه لوازم آرایش که با خنده حضار همراه شد+ ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 سکوت همسر مهدی قایدی درباره شایعه بالا کشیدن املاک شوهر سابقش، با انتشار این استوری شکست+عکس کل کل بامزه و خنده دار سحر دولتشاهی با دیبی+ ویدیو/ وقتی نمیدونه دیبی از افعال معکوس استفاده میکنه😂 تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان؛ از عکس خانوادگی با دخترش تا تیپ متفاوت استاد آواز با موهای تراشیده در جوانی+ عکس اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس توصیف جنجالی اردوغان از بغداد سر و صدای عراقیان را درآورد + عکس حضور آقا رشید، هنرمند محبوب اصفهانی در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمت به زائران +ویدیو/ قبول باشه با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید چگونه با روش های آسان خانگی مورچه ها را از خانه دور کنیم آموزش آرایش مناسب با لباس سفید رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ گشتی در شهر باستانی زلیخا و یوسف پیامبر در دوران فراعنه/ شگفتی هوش مصنوعی تمامی ندارد+ویدیو چیدمان شیک و لاکچری اتاق خیاطی با 5 ایده جذاب فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 چند شرط لازم برای نگهداری صحیح از گل بابا آدم در خانه چند نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای سفری شیرین به گذشته ها،دهه شصتی ها و پُز دادنشان با این وسایل نوستالژیک/ کیا باهاشون دل بقیه رو خون کردن+ عکس بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان دسته گل عروسِ شیک و منحصربفرد مهسا طهماسبی در جشن عروسی اش/ چه لباس خوشگلی هم پوشیده😍 مراسم افتتاح رستوران فریبا نادری با حضور هنرمندان سرشناس و معروف/ چه ذوقی داره خانم بازیگر+ عکس بازی کردن بانمک نبات، دختر شاهرخ استخری با دوستان خارجیش در مهدکودک اروپایی اش در بلژیک + عکس/ خدایا چقد ناز میخنده رونمایی از پسر های خوشتیپ و چشم و ابرو مشکی کریم باقری/ چقدر شبیه پدرشون هستن+عکس خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 این 7 وسیله نوستالژیک را فقط دهه شصتی ها میشناسند/ با این وسایل کل خاطرات کودکی از جلو چشمتون رد میشه +عکس رونمایی از لوکس ترین مدل پیکان ایرانی/ خلاقیت منحصر به فرد یک مرد تهرانی همه رو مبهوت کرد+عکس لباس عروس ساده و شیک ریما رامین فر، همای سریال پایتخت در اولین عکس لورفته از عروسی اش با امیر جعفری/ خدا به نقی صبر بده😂 کیف ها و برچسب پرطرفدار بچه های دهه هفتاد و هشتاد در مدرسه/ محاله یدونه از اینا نخریده باشی+عکس
تیتر امروز   
اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان ناهار خوشمزه سحر دولتشاهی و حامد بهداد در یک رستوران اصیل ایرانی+عکس شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد 12 امشب، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور 1403 خواجه‌ای که زنان حرمسرای ناصرالدین شاه به اجازه‌اش نیاز داشتند / حالا خوبه خواجه بوده، اگر شاه بود چیکار می‌کرد!!!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس