ساعدنیوز
ساعدنیوز

جزایر قناری در کجا واقع شده است و جاذبه های توریستی آن چه می باشد؟

  شنبه، 03 آبان 1399   زمان مطالعه 16 دقیقه
جزایر قناری در کجا واقع شده است و جاذبه های توریستی آن چه می باشد؟
جزایر قناری همانطور که از نامش پیداست از چندین جزیره تشکیل شده است.جزایری به نام‌های تنه ریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لاگومرا، ال هیرو و فوئه رته ونتورا که در مجموع جزایر قناری را تشکیل میدهد. این جزایر بخشی از اقانوس اطلس میباشند که در کشور اسپانیا قرار دارند.جزایر قناری در شهر لاس پالماس اسپانیا واقع است که در نزدیکی ساحل مراکش قرار دارد

جزایر قناری (Canary Islands) یا جزایر کاناری یکی از مناطق خودمختار کشور اسپانیا است. این منطقه شامل یک مجمع الجزایر در اقیانوس اطلس می شود که نزدیک ترین آن ها حدود ۱۰۸ کیلومتر با خشکی فاصله دارد. ولی جالب است بدانید این فاصله تا کشور اسپانیا نیست، بلکه با خشکی های قاره آفریقا است! مرکز این منطقه شهر سانتا کروس تنریف (Santa Cruz de Tenerife) است. ریشه لاتین قناری (Canary) به معنای سگ است و گران کاناریا که سومین جزیره بزرگ در میان جزایر قناری است، سگ های بزرگ (وحشی) معنی می دهد. در واقع رومیان این نام را به دلیل وجود تعداد زیادی از این سگ ها در این منطقه، به آن داده اند. گفتنی است، نام پرنده قناری هم از همین منطقه گرفته شده است.

جغرافیای جزایر قناری

از لحاظ جغرافیایی، این جزایر را می توان به ۲ گروه تقسیم کرد. گروه اول که می توان آن را گروه غربی نامید، بیشتر شامل مناطق کوهستانی و قله های مرتفع تر می شود. نکته جالب در مورد این کوهستان ها این است که دقیقاً از ساحل شروع شده و با شیب تندی ارتفاع می گیرند. بنابراین، گردشگران می توانند مناطق ساحلی و کوهستانی را در فاصله ای نسبتاً کم از یکدیگر تجربه کنند. در میان جزایرِ قرار گرفته در گروه جزایر غربی، می توان به تنریفه یا تنریف (Tenerife)، گران کاناریا (Gran Canaria)، لا پالما (La Palma)، لا گومرا (La Gomera) و ال هیِرو (El Hierro) اشاره کرد. تمامی این جزایر بخش هایی را با ارتفاع حداقل ۱۴۰۰ متری از سطح دریا دارند. ولی مرتفع ترین بخش جزایر غربی را می توان ارتفاعات تِیده (Teide Peak) دانست که ۳۷۱۸ متر ارتفاع دارد. البته این منطقه را می توان مرتفع ترین نقطه در خاک اسپانیا نیز دانست! بخش دیگر را گروه جزایر شرقی می نامند. این گروه شامل جزایر لانزاروته (Lanzarote)، فوئرته ونتورا (Fuerteventura) و شش جزیره کوچک و دورافتاده دیگری می شود که همگی در کنار هم یک فلات زیردریایی را شکل می دهند. این فلات زیردریایی حدود ۱۴۰۰ متر از کف اقیانوس ارتفاع دارد. همچنین جالب است بدانید که تمامی این جزیره ها حاصل فعالیت های آتشفشانی هستند.

دین

بسیاری از مردم مسیحی، در درجه اول کاتولیک هستند. مذهب کاتولیک، از زمان فتح مجمع الجزایر قناری دین اکثریت (برای بیش از پنج قرن پیش) بوده است. پطرس بتانکوری و ژوزه د آنچیتا دو قدیس کاتولیک عمده در جزایر قناری به دنیا آمده اند. هر دو در جزیره تنریف به دنیا آمدند؛ به ترتیب مبلغان در گواتمالا و برزیل. کندلاریا مرکز زیارتی کاتولیک شهرستان در این مجمع الجزایر است، چرا که در این مکان کلیسای ویرجین از کندلاریا قرار دارد که مکان حامی مقدس در جزایر قناری است. سایر ادیان شامل اسلام، مسیحیان پروتستان، آیین هندو، ادیان چینی، بودیسم، بهائی و یهودیت در اقلیت هستند. همچنین یک دین غیرمسیحی بومی، کلیسای گوانچه پوئبلو وجود دارد.

اهمیت برنامه ریزی در تور جزایر قناری

اگر قصد سفر به جزایر قناری اسپانیا را داشته باشید، مهم ترین کار قبل از سفر، برنامه ریزی است. ۷ جزیره متفاوت و جاذبه های گردشگری متمایز و جذاب، زمان شما در سفر به این جزیره را محدود می کند. حتما پس از اینکه خرید بلیط هواپیما به مقصد این جزیره ها را قطعی کردید، تحقیقات خود را در مورد جاذبه های گردشگری، تفریحات مختلف، هزینه های سفر به جزیره قناری، بهترین هتل ها و… تکمیل کنید. تنها در این صورت است که می توانید از بودن در یکی از بهترین جزایر اسپانیا و حتی دنیا، بیشترین استفاده را ببرید. برای برنامه ریزی سفر به جزیره قناری باید ابتدا هدف خود از سفر به این جزیره را مشخص کنید. سفر شما تفریحی است؟ کاری است؟ یا اصلا برای سر زدن به دانشگاه جزایر قناری به این منطقه سفر می کنید؟ شاید هم قصد شما سر زدن به یکی از دوستان یا آشنایانی است که در این جزایر اسپانیا زندگی می کند. پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، باید ببینید قصد شما سفر به کدام جزایر از بین جزایر هفتگانه قناری اسپانیا است. گران کاناریا، لانزاروته یا شاید هم لاس پالماس؟ ممکن است سفر شما ترکیبی باشد؛ یعنی به چند جزیره سفر کنید. در چنین شرایطی برنامه ریزی سفر نیز با چالش های بیشتری مواجه می شود.

تصویر

سواحل گرن کاناریا

کرانه جنوبی «گِرَن کاناریا» (Gran Canaria) دارای ردیفی زیبا از سواحل شن طلایی است. بین «پلایا دِ سَن آگوستین» (Playa de San Agustin) در غرب و «پورتو دِ مورگان» (Puerto de Mogán) تا شرق شش تفرجگاه ساحلی آفتاب خیز وجود دارد که بزرگ ترین شان «ماسپالوماس» (Maspalomas) است. «ماسپالوماس» جزو محبوب ترین سواحل «گِرَن کاناریا» است و با آن چترهای آفتاب گیر رنگی، پیاده راه پشت آفتاب گیرها و صف رستوران ها و کافه ها جلوه ای بسیار سرزنده دارد. «کلا ماسپالوماس» در هر ساعتی از شبانه روز یکی از سرزنده ترین سواحل اینجاست. در انتهای یک سمت ساحل محوطه محافظت شده ای پر از تپه های شنی وجود دارد که لایه لایه به طرف ساحل کشیده شده اند. این تپه های شنی گاهی ارتفاع شان به ۱۲ متر هم می رسد و پیوسته بر اثر وزش باد و آب شکل جدیدی به خود می گیرند. ساعت ها می توانید در میان شن ها قدم بزنید و از زیبایی اعجاب انگیزشان سرمست شوید. اما اگر فراز و فرود این تپه های شنی را سوار بر شتر طی کنید، قطعا هیجانی تر خواهد بود. در «لاس پالماس» (Las Palmas) مرکز «گِرَن کاناریا» نیز سواحل فوق العاده ای وجود دارد. «پلایا لاس کانتِراس» (Playa Las Canteras) ساحل شنی وسیعی است که به خاطر وجود موج شکن هایی که صخره های آتش فشانی ایجاد کرده اند آب آرامی دارد. در قسمتی از ساحل امکان غواصی هم مهیاست. ساحل کوچک «لا پلایا جینامار» (La Playa Jinámar) نیز هست که شن های تیره و امواج ملایمی دارد. این ساحل به خاطر آب گرم و زلالش جزو مناطق محبوب غواصی به شمار می آید. اگر به دنیای زیر آب علاقه مندید، از پارک زیرآبی «آریناگا» (Arinaga) واقع در شمال «پلایا دِ سَن آگوستین» نیز دیدن کنید. در سواحل «ماسپالوماس»، «پلایا اینگِلز» (Playa Ingles) و چند ساحل دیگر جزیره نیز آموزشگاه های غواصی مستقرند و می توانید به امکانات ورزش های آبی همچون قایق رانی بادبانی و بادموج سواری نیز دسترسی داشته باشید.

تصویر

تنریف بزرگترین جزیره از جزایر قناری

تنریف بزرگترین جزیره، تحت تاثیر کوه آتشفشانی تیده و سومین آتشفشان مرتفع جهان است. کوه تیده که بلندترین نقطه اسپانیا محسوب می شود دارای رصدخانه نجومی و بخشی از پارک ملی تیده است. این پارک ثبت یونسکو شده است و مکانی بسیار دیدنی برای گردشگران است که می توانند با استفاده از خودرو و یا با پای پیاده به آنجا رفته، از مناظر لذت ببرند و حتی از کوه تیده بالا بروند و از نزدیک شاهد سنگ ها و گدازه ها باشند. این مکان هیجان انگیز است! از نزدیک دیدنِ رودی از مواد مذاب که از کوه سرازیر است قطعا تجربه ای است که کمتر جایی می توانید آن راکسب کنید! اما بازهم پیشنهاد بهتری برای شما داریم! دیدن مناظر منحصر به فرد این جزایر از بالاترین و مرتفع ترین نقطه اسپانیا می تواند تصویری فراموش نشدنی برای شما به جای بگذارد. پس اگر از ارتفاع نمی ترسید بهتر است سوار تله کابین ها شده و به بالاترین نقطه عزیمت کنید.

تصویر

آتشفشان تیده

آتشفشان تیده سومین آتشفشان بلند جهان و بلند ترین نقطه در اسپانیا محسوب میشود .این کوه دارای طبیعتی بسیار دیدنی و بینظیر است و این امکان را به شما میدهد که تا نوک قله پیاده روی کنید که حدود 5 تا 6 ساعت زمان میبرد و یا با سوار شدن تلکابین در کمتر از ده دقیقه به بالای کوه برسید. تیده یک آتشفشان فعال است که یونسکو از سال 2007 این قسمت را حفاظت شده اعلام کرده. نکته جالب این است که دامنه این کوه عظیم آتشفشانی زمین های حاصل خیزی را فراگرفته است که نظر گردشگران را به خود جلب میکند.

تصویر

بنای تاریخی طبیعی de los Roques

این صحنه چشم نواز در مرکز لا گومرا در حین رانندگی به آسانی دیده می شود، بنابراین هیچ نیازی به پیاده روی طولانی یا یک روحیه المپیکی ندارید تا به آنجا برسید. به جاده TF-713 از پایتخت سن سباستین بروید. کل مسیر رانندگی حیرت آور است و بهترین راه برای مشاهده دره ها، رشته کوه ها و یک چشم انداز تقریبأ بکر است. اگر با دقت گوش کنید ممکن است منحصربفردترین زمان دنیا یعنی Silbo Gomero را نیز بشنوید. این زبان با سوت زدن ابداع شده است و ساکنین بومی برای طی کردن مسافت های طولانی از آن استفاده می کردند. واضح است که به دلیل وجود زمین های آن منطقه، صدای سوت ها تا فاصله 5 کیلومتری نیز شنیده می شود، پس با دقت گوش کنید. چه کسی در اینجا به تلفن احتیاج دارد؟!.

لانزاروت، اگر عاشق هنر هستید!

بازدید از لانزاروت برای دوستداران هنر ضروری است. در قلب این جزیره کارهای یک هنرمند مشهور دیده می شود: سزار مانیریک. کارهای این هنرمند، مجسمه ساز و معمار را می توان در سراسر جزیره مشاهده کرد، حتی در دوردست ترین و دست نیافتنی ترین نقاط جزیره. بازدید از ساختمان خلاقانه و جذاب César Manrique را نیز در بازدید از این جزیره با تور اروپا از دست ندهید، هم اکنون بازدید از این ساختمان زیبا برای عموم آزاد است. همچنین از Jameos del Agua ، غار زیبایی در لانزاروت بازدید کنید که آکوستیک عالی آن برای میزبانی کنسرت های موسیقی کلاسیک مناسب است.

لا گومرا، اگر می خواهید خوراکی های مختلف را امتحان کنید

لذت بردن از طعم غذاهای سنتی La Gomera یکی از به یادماندنی ترین تجربه های شما در سفر به جزایر قناری خواهد بود. در لا گومرا، از ماهی تازه کباب شده و خوراک کازولا دلچسب (خورش ماهی) حتما بچشید. همچنین خوراک های لذیذی با گوشت خرگوش و پودینگ های خوشمزه را می توانید در این جزیره بچشید. در رستوران Las Rosas در Agulo، کارمندان را می شنوید که برای یکدیگر سوت می زنند! این شکل منحصر به فرد ارتباط با عنوان el silbo شناخته می شود که در سال 2009 توسط یونسکو به عنوان شاهکار میراث شفاهی و نامشهود بشریت شناخته شد.

لا پالما، اگر عاشق طبیعت هستید!

در جزیره لا پالما می توانید به پیاده روی در میان آبشارهای پنهان در میان جنگلهای سرسبز Los Tiles بروید و از مناظر جنگل های زیبا و سرسبز اطراف نیز بهره مند گردید. همچنین خانه های محلی زیبا و مراتع سرسبز و درخشان در نزدیکی آتشفشان های Fuencaliente در جنوب جزیره نظر بازدید کنندگان لا پالما را به سمت خود جلب می کند. یک جاده زیبا به مرتفع ترین قله جزیره، Roque de los Muchachos، وجود دارد که دارای مناظر دیدنی بسیاری می باشد. رصدخانه نجومی لا پالما نیز بعد از غروب آفتاب منظره فوق العاده ای از ستاره ها ارائه می دهد.

ال هیرو، اگر به دنبال کمی تفاوت هستید!

با دارا بودن مخروط های آتشفشانی بیشتری نسبت به هر جزیره دیگر در مجمع الجزایر قناری، ال هیرو مناظر منحصر به فردی برای ارائه دارد. آتشفشان Lobo Negro آخرین بار در سال 1793 شروع به فعالیت کرد، اما یک فوران زیر دریایی که در خارج از ساحل روستای La Restinga رخ داد، باعث شد تا چند سال گردشگری در این جزیره کاهش یابد. در حال حاضر، این خطر فروکش کرده است و گردشگران بسیاری همه ساله از این جزیره زیبا و دیدنی بازدید می کنند. Ecomuseo دارای 20 خانه مسکونی است که زمانی توسط بیمباچی ها، ساکنان بومی جزیره قبل از فتح اسپانیا استفاده می شده است.

فورته ونتورا، اگر به سواحل علاقه دارید!

سواحل زیبای این جزیره دارای محبوبیت بالایی در سرتاسر جهان می باشند. تپه های شنی و سواحل ماسه ای گسترده از ویژگی های اصلی این جزیره زیبا به شمار می آیند. تالاب فیروزه ای بسیار جذاب و عجیب و غریب در ساحل Sotavento و Cofete Beach با زمینه های کوهستان خود را که تقریباً پایین ساحل قرار گرفته است، بسیار دیدنی و خیره کننده است. سواحل Fuerteventura در این جزیره نیز با داشتن نسیم خنک دلپذیر است. اگر شما علاقه مند به ورزش های آبی و شنا هستید این جزیره امکانات بسیاری بدین منظور دارد. علاقه مندان به پیاده روی، آبتنی، موج سواری و غواصی نیز می توانند اوقات خوشی در این جزیره سپری نمایند.

امکانات تفریحی جزایر قناری

  • پاراگلایدر

پاراگلایدر از مهیج ترین تفریحات هوایی جزایر قناری است. پاراگلایدر بر فراز جزایر قناری شاید هیجان انگیزترین کاری باشد که بخواهید انجام دهید. جذاب ترین پرواز از فراز بالاترین قله تا زیباترین سواحل تنها در جزایر قناری اتفاق میافتد. کوهها، دره ها و قله های هر 7 جزیره، منظره زیبایی را برای پرواز کننده خلق می کنند. حضور بادهای ثابت، شرایط ایمنی را برای لذت بردن از پرواز مهیا می کند. جزیره تنریف برای این کار پرطرفدارترین مکان است. این جزیره مرکز تعدادی از بهترین منطقه ها برای پاراگلایدر در میان جزایر قناری می باشد. هر روز تعداد زیادی مردم از کوههای Adeje’s فرود می آیند. در تنریف محبوب ترین نقطه برای فرود Taucho است ولی بیشتر به پاراگلایدر های با تجربه توصیه می شود. مکان دیگر برای تفریحات هوایی جزایر قناری، پرواز از بالای La Corona در شمال تنریف می باشد. پرواز از ارتفاع 785 متر بالای سطح دریا اتفاق می افتد و با گشتن روی ساحل El Socorro روی شن های سیاه و نرم فرود می آید. تنریف به عنوان مرکز فستیوال و پروازهای رایگان به مدت چند سال انتخاب شده بود. تفریحات هوایی جزایر قناری در تنریف بیش از 40 مکان برای پاراگلایدرها ارائه می دهد. بنابراین در اینجا حتما یک پرواز مناسب برای خود خواهید یافت.جزایر دیگری همچون La Palma، Lanzarote ، Gran canaria و Fuerteventure مکان هایی زیادی برای لذت بردن از پاراگلایدر دارند.

  • پرش بانجی یا Bungee Jumping

از دیگر تفریحات دریایی جزایر قناری با آدرنالین و امنیت بالا می توان پرش بانجی را نام برد. یک، دو، سه. بپر! آدرنالین و مهارت های پرش خود را در تفریحات هوایی جزایر قناری امتحان کنید. جزیره La Palma بیش از 15 سال است این پرش را برای مردم ارائه می دهد. مردم این تفریح هوایی را برای هر آدم ماجراجویی پیشنهاد می کنند. به خاطر تقاضای زیاد، در جزیره Gran Canaria هم سکوی پرش بانجی ایجاد شده است. در این پرش پاها و کمر شما از طریق کابلی به بالای پل وصل است و شما تنها با ترس فرود مواجه می شوید تا وقتی که دوباره به بالا برگردید. کار آسانی است، تنها سرگرمی و آدرنالین خالص است.

  • زیپ لاین Zip line از جالب ترین تفریحات هوایی جزایر قناری

زیپ لاین از تفریحات هیجان انگیز پرطرفدار است. یکی از زیپ لاین های مهیج جزایر قناری در پارک Forestal تنریف قرار دارد. یک پارک ماجراجویانه که مانند تارزان از نردبان های طنابی بالا می روید و سپس از طریق زیپ لاین سر می خورید. به مدت 2 تا 4 ساعت در این پارک می توانید لذت ببرید. برای استفاده از این تفریح هیچ تجربه و مهارت خاصی لازم نیست. تنها علاقه به خوشگذرانی و ماجراجویی کافی است. قبلا باید در این پارک بلیط تهیه کنید و بعد از تمرین مختصر بازی شروع می شود. قبل از رفتن حتما از وضعیت هوا اطلاع داشته باشید و لباس مناسب بپوشید.

  • بالن سواری از دیگر تفریحات هوایی جزایر قناری

اگر دوست دارید بر روی جزیره ها بالن سواری کنید، Gran Canaria این امکان را برای شما خلق می کند. بالن سواری نسبت به دیگر تفریحات هوایی جزایر قناری هیجان کمتری دارد ولی برای سفر کردن بالای جزیره ها و لذت بردن از منظره جزایر گزینه خوبی است. بالن سواری بر فراز جزیره Gran Canaria ایده خوبی برای جشن های تولد، سرگرمی، عروسی و کادو های ویژه است.

  • پرواز با هواپیمای میکرولایت

از جالب ترین تفریحات هوایی جزایر قناری پرواز با این هواپیماهای معروف به میکرو لایت یا اولترا لایت است. این هواپیماها دو سرنشین دارند و سبک می باشند. با پرواز کردن با این هواپیماها در ارتفاعات پایین از چشم انداز زیبای جزیره ها لذت خواهید برد. برای سفر با این هواپیما می توانید به جزیره Gran Canaria بروید. پرواز با این هواپیما از جمله تفریحات هوایی جزایر قناری است که به هر کسی پیشنهاد می شود.

  • Parasailing

در پاراسیلینگ یا Parasailing شما سوار یک بالن می شوید. این بالن با طناب به قایق موتوری وصل است و بدین ترتیب می توانید لذت یک سفر دریایی و هوایی را تجربه کنید. این بالن ها تک سرنشین یا دو سرنشین هستند و حتی بالن های سه نفری هم موجود هستند.ارتفاع پرواز با این بالن ها به اندازه 150 متر از سطح دریاست. با پرواز پاراسیلینگ تمام حس های ترس و صلح، آزادی، امنیت و آسیب پذیری را در یکجا و یک زمان احساس خواهید کرد. از آفتاب و نسیم دریا لذت فراوانی خواهید برد! برای تجربه این تفریح هوایی جزایر قناری باید به Gran Canaria سفر کنید.

  • پرواز با ایرکرفت Aircraft در جزایر قناری

ایرکرفت نوعی هواپیمای سبک است. در جزیره Gran Canaria می توانید سوار این هواپیمای شبیههلیکوپتر شوید. همچنین این هواپیما تا حدودی هم شبیه هواپیماهای میکرولایت است. تورهای متفاوتی برای پرواز موجود هستند. یکی از این تورها به نام مسیر نارنجی است. زمان پیمایش آن کوتاه و به مدت 20 دقیقه است اما از چشم انداز جزایر قناری لذت خواهید برد. تور بعدی، مسیر سبز و آبی نام دارد. مدت این پرواز 45 دقیقه است. در مدت این سفر، جزایر قناری را مانند پرنده ها کاملا خواهید شناخت. مسیر سوم به نام مسیر قرمز به مدت 80 دقیقه می باشد. در این سفر کل جزیره از جنوب تا شمال با جزئیات بیشتر برایتان نمایان خواهد شد. چهارمین تور به نام پرواز یک روزه است. در این پرواز 45 دقیقه درس تئوری روی زمین خواهیم داشت و سپس 50 دقیقه تمرین عملی در آسمان را تجربه می کنید. در نتیجه می توانید کنترل هواپیما را به دست بگیرید. تفریحات هوایی جزایر قناری بیشمار است اما پرواز با این هواپیما را فراموش نکنید.

  • Parachuting

بیشتر مردم از شیرجه زدن می ترسند. ولی زیاد هم ترسناک نیست بعد از شیرجه زدن احساس می کنید قبلا هم در آسمان پرواز کرده اید. ابتدا سوار هواپیما می شوید. سپس از بلندترین نقطه به بیرون شیرجه می زنید. بعد از شیرجه زدن از طریق چتر نجات به زمین فرود می کنید. برای دیدن این منظره به جزیره Gran Canaria بیایید. شیرجه زدن در آسمان تجربه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی است. سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید. هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (278 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (68 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (43 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس