جزئیات پروتکل برگزاری امتحانات حضوری مدارس

  چهارشنبه، 08 دی 1400 ID  کد خبر 185415
جزئیات پروتکل برگزاری امتحانات حضوری مدارس
ساعد نیوز: رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت ضمن تشریح پروتکل‌هایی که برای رعایت نکات بهداشتی و ضد کرونا در مدارس برقرار است، گفت: مدرسه مکانی است که کلیه سیاست‌گذاران بر آن حساس هستند و به محض اینکه احساس کنند لازم است تغییری در سیاست‌های اتخاذ شده پیرامون آنها ایجاد شود، وارد عمل خواهند شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، دکتر گلایل اردلان گفت: در بازدیدهایی که از مدارس به عمل آمده است و گزارشاتی که ما گرفته ایم بحث استفاده از ماسک در دانش آموزان و معلمین در حد خوب و نه قابل قبولی بوده است. یکی از تاکیدات ویژه ما در بحث مدارس موضوع تهویه است که حتما باید برقرار باشد. از سوی دیگر حفظ فاصله فیزیکی ترجیحا ۲ متر فاصله و ۴ متر فضا برای هر دانش آموز ضروری است.

وی در تشریح پروتکل های ضد کرونا در مدارس، افزود: همچنین باید کلاس های حضوری فوق العاده لغو شده و از حضور، تردد و مراجعات متفرقه به محیط مدرسه جلوگیری شده و استراحت بین کلاس های دانش آموزان در حداقل ساعت ممکن باشد و ساعت آغاز و پایان مدرسه به نحوی باشد که از همزمان شدن رفت و آمد و ازدحام آنها جلوگیری شود. قرار دادن صندلی ، نیمکت و کامپیوتر باید به گونه ای باشد که دانش اموزان حداقل با فاصله دو متری از هم قرار گیرند.

او با تاکید بر لزوم آموزش نکات بهداشتی به والدین، بیان کرد: والدین از این طریق با نحوه پیشگیری از بروز بیماری کووید۱۹ آشنا می شوند و در صورتی که دانش آموز مبتلا باشد و یا علائمی در او رویت شود دیگر او را به مدرسه نمی فرستند. از طرفی مدرسه هم باید برای رسیدگی به دانش آموزان و کارکنان مشکوک به بیماری از قبل برنامه داشته باشد.

اردلان همچنین بر شست وشوی مکرر دست ها در محیط مدرسه، استفاده از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل برای افراد حاضر در مدرسه و... تاکید کرد و افزود: نیروهای خدماتی نیز باید هنگام فعالیت از لباس محافظتی و ماسک و دستکش استفاده کنند. دانش آموزان باید وسایل شخصی برای استفاده خود داشته باشند و گچ یا ماژیک مورد استفاده معلم و دانش آموزان جدا باشد و در صورت امکان گچ یا ماژیک شخصی به همراه داشته باشند.

وی افزود: به طور کلی علاوه بر پروتکل های اعلام شده، بر پروتکل هایی نظیر فاصله اجتماعی ایمن، تهویه، شست وشوی دست ها و استفاده از ماسک تاکید ویژه داریم.

رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره رتبه سوم مدارس در نقض پروتکل های بهداشتی، ضمن اظهار بی اطلاعی از این موضوع، گفت: اطلاعات بیشتر را باید بخش منتشر کننده آمار ارائه دهند که ممکن است دستورالعمل هایی خاص خود را داشته باشند؛ ولی این آمار از سوی اداره ما منتشر نشده است اما، در هر حال ما پایش ها و نظارت های زیادی درکل کشور داریم و همکاران ما و آموزش و پرورش نظارت بر مدارس را انجام می دهند. چک لیست های ما یک سقف نمره ای دارد که اگر نمره کمتر از این سقف کسب شود، تذکر داده می شود و در صورت عمل نکردن مدرسه به تذکرات، منطقه آموزش و پرورش و ستاد کرونا اقدامات و مداخلات لازم را انجام می دهند.

وی درباره دانش آموزانی که پس بهبودی از کرونا می خواهند به مدرسه بازگردند، تصریح کرد: دانش آموزی که دوره بیماری را طی کرده است باید به پزشک مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند و پس از انجام تست با پاسخ منفی به مدرسه بازگردد.

وی در خصوص تمهیداتی که برای حضور دانش آموزان دبستانی در مدارس اتخاذ شده است، تاکید کرد: ساعت حضور این دانش آموزان در مدارس کمتر بوده و نظارت معلمین و کادر مدرسه هم بر آنها بیشتر است و اولیا هم کاملا توجیه می شوند و چون ساعت حضور کم است مشکلی برای آنها پیش نمی آید؛ البته نمی توان گفت در بازدیدهایی که داشتیم دانش آموزان ابتدایی مشکلی نداشتند اما آموزش های لازم برای رعایت پروتکل ها به آنها ارائه می شود تا به امید خدا سال تحصیلی را ایمن طی کنند.

اردلان بیان کرد: مدارس مکانی است که کلیه سیاست گذاران بر آن حساس هستند و به محض اینکه احساس کنند لازم است تغییری در سیاست های اتخاذ شده پیرامون آنها ایجاد شود وارد عمل خواهند شد؛ تاکنون نزدیک ۷ پروتکل توسط کلیه ذی نفعان نوشته شده است و همه در مورد آن نگرانی دارند و سعی می کنند بهترین اقدامات در این بخش انجام شود.

وی درباره برگزاری امتحانات ترم اول دانش آموزان نیز بیان کرد: بدیهی است که برگزاری امتحانات پروتکل خاص خود را دارد که مانند مراکز تجمعی است. برخی دانش آموزان غربالگری می شوند که مطمئن شوند بیماری خاصی ندارند و در بدو ورود از این نظر که علامت دارند یا خیر بررسی می شوند و یک خود اظهاری دارند.

اردلان در این باره افزود: استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی و حداقل زمان ممکن برای برگزاری امتحانات، اخذ امتحان در اتاق ایزوله از دانش آموز علامت دار و.... همگی اقدامات لازم در این زمینه است که مدیران مدارس به آن آگاه هستند.

وی گفت: از دانش آموزان نیز می خواهیم به محض تمام شدن امتحان به منزل بازگردند و از حضور اضافه در محل، روبوسی و درآغوش کشیدن یکدیگر خودداری کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.


18 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
3 سال پیش

واقعا متاسفم حضوری کردن اصلا هم رعایت نمیکنن نه ضد عفونی محیط نه فاصله اصرار هم دارن که باید دانش آموزان بیان😏😑
.
3 سال پیش

مدرسه هارو غیر حضوری کنید جون بچه ها در خطره جون بچه ها از درس واجب تر نیست که
M.
3 سال پیش

واقعا متأسفم . که مدرسه هارو حضوری کردید جون بچه ها براتون مهم نیست بچه های خودتون می‌فرستید تو این اوضاع؟؟؟
نرمین
3 سال پیش

تعطیلی مدارس برابراست با نابودی این بیماری تا حدودی امیدوارم که همگی همت کنند
ماهان
3 سال پیش

توروخدا این چه کاریه مدرسه ها رو مجازی کنید
علیرضا
3 سال پیش

بابا خطرناکه غیر حضوری کنید مدرسه
بازدیدکننده
3 سال پیش

لطفا مدارس رو تعطیل کنید
سارا
3 سال پیش

مدارس تعطیل کنید خطر ناکه مریض میشیم 👍
بازدیدکننده
3 سال پیش

متاسفیم که حضوری کردید اصلا جون بچه ها براتون مهم نیست
بازدیدکننده
3 سال پیش

بابا غیر حضوری کنید خطر داره
بازدیدکننده
3 سال پیش

میشه غیر حضوری باشه خیلی خطر ناکه
اسنا مشکانی
3 سال پیش

سلام واقعا هیچکس متوجه نیست😕😏 تعطیل کنید🙏🙏
اللهم عجل لولیک فرج
3 سال پیش

👏👏👏
اللهم عجل لولیک فرج
3 سال پیش

👌👌👌
بازدیدکننده
3 سال پیش

کدام مدرسه در تهران رعایت پروتکل میکنه مخصوصا با فضای کوچک حیاط و کلاس ها .....
بازدیدکننده
3 سال پیش

خطرناکه تعطیل کنید
بازدیدکننده
3 سال پیش

متاسفیم برای اموزش وپرورش که سلامت بچه هارو به خطر می اندازن .متاسفیم
Mohmdreza
3 سال پیش

بابا تکلیف ما رو مشخص کنید بریم یا نه؟
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (609 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان