کاهش محبوبیت علی کریمی در اینستاگرام/ دوران لیدری آقای جادوگر به پایان رسید!

  چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1402 ID  کد خبر 337965
کاهش محبوبیت علی کریمی در اینستاگرام/ دوران لیدری آقای جادوگر به پایان رسید!
ساعد نیوز: صفحه اینستاگرامی علی کریمی با 14.8 میلیون دنبال‌کننده، هفتمین اکانت اینستاگرام فارسی از نظر تعداد مخاطب است با این وجود تغییرات گرایش سیاسی این صفحه به سمت سلطنت‌طلبان باعث کاهش توجه طرفداران وی که او را فردی مستقل و مردمی پنداشته بودند، شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایرنا، صفحه اینستاگرامی علی‌کریمی که همزمان با ناآرامی‌های شهریورماه 1401 فعالیت مضاعفی پیدا کرد، از جمله صفحات مجازی بود که از ابتدای این رخدادها با پوشش خبری لحظه‌ای، اتفاقات داخلی کشور را با گرایش براندازانه تحلیل و تمایل زیادی به تهییج افکارعمومی داشت، فعالیتی که در حال حاضر و با فروکش کردن تب ناآرامی‌ها و شکست پروژه براندازی همچنان به انتشار اخبار و اطلاعات نه چندان دقیق ادامه می‌دهد و موضع‌گیری‌های رادیکال و گرایش‌های تند و فاشیستی این صفحه باعث شده برخی طرفداران علی کریمی نیز به بیان و نحوه خبررسانی وی انتقاد و اعتراض داشته باشند. توهین و استفاده از الفاظ رکیک به مسئولین که اوج آن در فحاشی به علیرضا زاکانی خود را نشان داد از مهم‌ترین نمونه‌های این گرایش رادیکال و هنجارشکنانه صفحه علی کریمی بوده که چندی پیش با اتفاقی که در مشهد و لبنیات هاجرپور اتفاق افتاد بازنمایی دیگری پیدا کرد. علی کریمی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن معرفی کامل فردی که ماست را بر روی سر دختران ریخته، آدرس دقیق منزل وی را منتشر و از حامیان خود خواست که به منزل این فرد هجوم ببرند. این گونه رفتارهای غیرمدنی و متوحش در کنار عدم استقلال علی کریمی که با حمایت صریح از رضا پهلوی خود را نشان داد، باعث شده برخی از حامیان و طرفداران این ستاره قدیمی دنیای فوتبال از ادامه حمایت و همراهی با اسطوره محبوب خود سرباز زنند.

واکاوی کیفی محتوای منتشر شده از سوی صفحه اینستاگرامی علی کریمی که بیشتر در قالب استوری و کمتر در قالب پست منتشر می‌شود بیانگر این نکته است که به احتمال زیاد این صفحه از سوی خود کریمی اداره نمی‌شود و ادمین‌های به کار گرفته شده اداره این صفحه را به عهده دارند چرا که اولا محتوای نگارشی و فکری این صفحه قبل و بعد از درگذشت مهسا امینی به طور آشکاری تغییر پیدا کرده است به نحوی که حتی دیده شده بود برخی استوری‌های سال گذشته وی(قبل از شهریورماه) دارای غلط املایی بوده‌اند. ثانیا حجم بالای محتوای این صفحه در کنار موضع‌گیری و نگارش مطالب نشان می‌دهد فرد یا افرادی اداره این صفحه را در اختیار دارند که تحت نظارت و طبق پروتکل خاص و هماهنگی اقدام به تولیدمحتوا می‌کنند.

در ادامه محتوای کمی و کیفی صفحه اینستاگرامی علی کریمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است؛ این تحلیل به دو روش از طریق بررسی پروفایل اینستاگرامی علی کریمی در یک سال گذشته و بررسی 100 پست آخر منتشرشده از او صورت گرفته است

مشخصات پروفایل: فالوئر لایک، کامنت و بازدید

صفحه اینستاگرام علی کریمی تا اواسط فروردین ماه 1402(زمان نگارش این گزارش)، 14 میلیون و 831 هزار دنبال ‌کننده داشته در حالیکه این صفحه تنها 530 نفر را به عنوان فالوئینگ دنبال کرده است. عمده فعالیت این اکانت انتشار محتوا در قالب استوری است و تنها 578 پست از این اکانت منتشر شده است.

میانگین لایک پست‌های منتشرشده از این اکانت در حدود 800 تا یک میلیون لایک است که برای 100 پست آخر آن 859 هزار لایک محاسبه شده است از سوی دیگر 100 پست آخر این صفحه به طور میانگین 10 هزار و 581 کامنت گرفته‌اند که نشان از تعامل نسبتا بالای کاربران اینستاگرام با این صفحه دارد.

میانگین بازدید ویدئوهای منتشرشده در صفحه اینستاگرام علی کریمی برای 100 پست آخر، 2 میلیون و 620 هزار بازدید محاسبه شده است. لازم به توضیح است که بازدید تکراری در اینستاگرام به عنوان شمارش اضافی محاسبه می‌شود و یک کاربر می‌تواند به طور نمونه ده‌ها و یا صدها بار به تعداد بازدیدهای ویدئویی یک صفحه اضافه کند.

نتایج سایت آنالیزگر صفحه اینستاگرامی علی کریمی نشان می‌دهد که این صفحه به طور ماهانه و متوسط، 21 هزار فالوئر اضافه کرده (Follower) در حالیکه تنها 10 نفر در ماه به دنبال‌کنندگان آن اضافه شده است (Following). همچنین از آنجایی‌که تمایل اداره‌کنندگان این صفحه بیشتر به انتشار محتوا در قالب استوری بوده، تعداد پست‌های منتشرشده این صفحه به طور متوسط تنها 10 پست در ماه محاسبه شده که با این حساب هر سه روز یک پست از وی منتشر شده است.

نحوه انتشار پست‌ها در طول ایام هفته، شاخص دیگری است که فراوانی آن در گراف زیر به نمایش درآمده است. بر اساس این نمودار شنبه و دوشنبه پرکارترین روزهای هفته برای انتشار پست از سوی ادمین صفحه اینستاگرامی علی کریمی بوده است.

در این بخش نیز شاخص های مختلف صفحه اینستاگرام علی کریمی در بازه زمانه 1 ساله و از سوی سامانه پایشگر شبکه‌های اجتماعی استخراج و ارائه شده است که بر این اساساس، امتیاز جذب فالوئر و بازدید، بیشترین و برجسته‌ترین شاخص و فعالیت در زمینه تولیدمحتوا در قالب پست کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.

رتبه صفحه علی کریمی از میان یک میلیون و 636 صفحه فارسی زبان اینستاگرام فارسی، جایگاه هفتم است که با توجه به 14 میلیون دنبال‌کننده آن رتبه بالایی به‌نظر می‌رسد. پیش از علی کریمی به ترتیب حسن ریوندی، بی‌بی‌سی فارسی، رادیوجوان، مهناز افشار، گلشیفته فراهانی و دنیا جهانبخت به عنوان شش اکانت پرفالوئر اینستاگرام فارسی شناخته شدند.

دربازه زمانی یک ساله، 95 پست از این اکانت منتشر شده و میانگین لایک همچون میانگین‌گیری از طریق بررسی 100 پست آخر در حدود 1 میلیون لایک محاسبه شده است.

هشتگ‌های پرتکرار پست‌های اینستاگرامی

ابرکلمات منشر شده صفحه اینستاگرامی علی کریمی، معیار مهمی برای واکاوی کیفی نظرات این کاربر پرمخاطب به شمار می‌آید از این رو نمودار ابرنمای 100 پست آخر صفحه اینستاگرامی علی کریمی در گراف زیر ارائه شده است:

هشتگ زن زندگی آزادی پرتکرارترین هشتگی است که اکانت علی کریمی در اینستاگرام به جهت حمایت از ناآرامی‌های شهریور 1401 استفاده کرده و همچنان زیر پست‌های خود آن را استفاده می‌کند.

اتحاد رمز پیروزی، اتحاد برای ایران و اتحاد اتحاد اتحاد دو هشتگ پرتکرار دیگر این اکانت هستند که در جت تهییج و متحدکردن معترضین و اغتشاش‌گران استفاده شده است.

ایران، ایران وطنم و وطن نیز از هشتگ‌های پرتکرار به کار رفته در پست‌های منتشر شده صفحه علی کریمی‌ بوده‌اند که در راستای حس وطن‌پرستی و ملی‌گرایی کاربران و شخصی وی انتشار یافته است.

رضا پهلوی هشتگ مهم دیگری است که کریمی از یک بازه زمانی به بعد از آن استفاده و حمایت علنی خود از رضا پهلوی و سلطنت‌طلبان را نشان داد، این در حالی بود که در ماه‌های نخست این اکانت با ژست مردمی و مستقل بودن، آرا و نظرات خود را منتشر می‌کرد.

هشتگ‌های مهسا امینی، مرد میهن آبادی، خیزش سراسری، انقلاب ایران و علیه فراموشی از جمله هشتگ‌هایی بودند که اکانت‌های توئیتری و اینستاگرامی براندازان در ماه‌های اخیر آنها را به کار بردند و صفحه علی کریمی نیز آنها را حمایت و منتشر کرده است.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

مرگ بر علی کریمی جیره خوار وطن فروش بیسواد اشغال
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (395 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (54 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس