کاهش نرخ بیکاری امسال در 19 سال گذشته بی‌سابقه است

  دوشنبه، 20 آذر 1402 ID  کد خبر 366105
کاهش نرخ بیکاری امسال در 19 سال گذشته بی‌سابقه است
ساعدنیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نرخ رشد اقتصادی در شش ماه اول سال 1402 را 7 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و در طول 19 سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از به نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» با حضور در نشست صف اول بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) به سوالات دانشجویان و نمایندگان تشکل‌ها پاسخ داد.

وی با گرامی‌داشت یاد شهدای دانشجو، گفت: دانشگاه امام صادق (ع) به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و به برکت شخصیت اثرگذار آیت الله مهدوی‌کنی تاسیس شد.

مرتضوی حضور در جمع دانشجویان و آحاد مختلف مردم را منشا برکت برای مدیران خواند و افزود: دیدارهای صیمیمی و بی واسطه مسئولان با مردم می‌تواند برنامه‌ای تربیتی و اثربخش باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطالبه‌گری دانشجویان را برای نظام اسلامی توسعه آفرین عنوان کرد و گفت: هویت دانشجو با مطالبه‌گری برای استقلال کشور و مبارزه با ستم و استبداد جهانی شناخته می‌شود و باید گفت دانشجوی تراز انقلاب دانشجویی است که تلاش می‌کند کشور و ملت خود را به قله‌های استقلال، آزادی و خودکفایی برساند.

وی در پاسخ به سوالات دانشجویان و در تشریح برخی از اقدامات دولت مردمی در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم صندوق‌های بازنشستگی 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتند و کشور نیز در تورمی بی سابقه قرار گرفته بود.

مرتضوی بن بست در سیاست خارجی، بن بست در اقتصاد، افزایش نرخ بیکاری و تورم نزدیک به 60 درصد در پایان دولت دوازدهم را یادآور شد و گفت: دولت مردمی با راهبری آیت الله رئیسی در دو سال اخیر گام‌های جهادی را برای جبران این خلاها برداشته است.

وزیر کار نرخ رشد اقتصادی در شش ماهه اول سال 1402 را 7 درصد عنوان کرد و افزود: نرخ بیکاری به شدت کاهش یافته و در طول 19 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی پیوستن جمهوری اسلامی ایران به بریکس، اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه را از اقدامات اثربخش حوزه سیاست خارجی دولت نام برد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران پیشانی و نماد دفاع از مظلومان در جهان است و امروزه هیچ ابر قدرتی حاضر نیست بگوید که همه‌ گزینه‌ها روی میز است.

مرتضوی به برنامه های عدالت محور دولت اشاره کرد و گفت: در بستر ظرفیت‌ها و سامانه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قدم های بزرگی برای رفع فقر برداشته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان اظهار داشت: واگذاری بنگاه های اقتصادی و شرکت های تابعه در دستور کار است و با برنامه ریزی و با هدف ارتقای بهره وری دنبال خواهد شد.

وی به برنامه های حوزه اشتغال این وزارتخانه نیز اشاره کرد و افزود: به زودی سامانه ملی رصد بیکاری و جست و جوی شغل برای کارجویان سراسر کشور راه اندازی می شود.

مرتضوی در پایان گفت: مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دانشجویان، دانشگاهیان و دانشگاه است و دولت آمادگی دارد با توجه به نقش پررنگ فرهنگی و اجتماعی دانشجو، از تقویت گفتمان و نشست های تبیینی در دانشگاه حمایت کند.

در ابتدای این نشست جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشگاه امام صادق(ع) سوالات و دیدگاه‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (145 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....