ساعدنیوز
ساعدنیوز

اسرار ماورایی کاخ تاریخی همپتون کورت انگلستان

  شنبه، 22 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
اسرار ماورایی کاخ تاریخی همپتون کورت انگلستان
«همپتون کورت» (Hampton Court) کاخی است سلطنتی که در ناحیه‌ی ریچموند شهر لندن و در ۱۸/۸ کیلومتری جنوب غربی مرکز این شهر واقع شده است. ساخت این کاخ در سال ۱۵۱۵ و مخصوص کاردینال «توماس وولسی» (Thomas Wolsey) آغاز شد که در آن زمان نزد شاه «هنری هشتم» بسیار محبوب بود.

معرفی کاخ همپتون کورت

کاخ همپتون کورت (انگلیسی: Hampton Court Palace) یک کاخ سلطنتی در لندن، انگلستان است.این کاخ که در منطقه ریچموند آپون تیمز لندن قرار دارد در سال ۱۵۱۵ میلادی توسط تامس وولسی بنا نهاده شده و به همراه کاخ سنت جیمز تنها کاخ های به جا مانده از دوران حکومت هنری هشتم می باشد.مکان های تاریخی همیشه به دلیل تاریخ پر فراز و نشیبی که در دل خود دارند برای افراد از جذابیت خاصی برخوردارند. یکی از کشورهای اروپایی که تعداد زیادی از این بناهای تاریخی را دارد، کشور انگلستان است. سرزمینی مملو از سازه های قدیمی و کاخ های سلطنتی زیبا و تاریخی که هر کدام داستان خود را دارند. یکی از این کاخ ها، کاخ همپتون کورت نام دارد، کاخی که به دلیل رفت و آمد ارواح مختلف حالا مشهور شده است. کاخ همپتون کورت در انگلستان یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری این کشور است که چیزی حدود ۲ میلیون نفر بازدید کننده در سال دارد. این کاخ در کشور انگلستان و در ۸ کیلومتری جنوب غربی لندن قرار دارد. همپتون کورت، در سال ۱۵۱۵ و برای یکی از کاردینال های به نام آن دوران ساخته شد و بعدها بعد از کمتر شدن محبوبیت این کاردینال، کاخ، به یکی از متعلقات شاه هنری هشتم تبدیل شد.در کاخ همپتون کورت انگلستان، پادشاهان مختلفی نسل به نسل زندگی کردند تا اینکه شاه جرج دوم آخرین کسی شد که در آن اقامت کرد. در این کاخ، متعلقات با ارزشی از خاندان سلطنتی انگلستان نگهداری می شود و بعد از آماری که در سال ۲۰۱۵ گرفته شد مشخص شد که ۵۴۲ گنجینه ی با ارزش و گرانبها در این کاخ وجود دارد از انواع نقاشی گرفته تا مجسمه ها و عتیقه جات و مبلمانی که جدای از ارزش پولی بسیار گزاف و حتی بی قیمت، ارزش تاریخی شان اهمیت دارد.

مجسمه کاخ همپتون کورت
یکی از دیدنی ترین بخش های کاخ همپتون کورت مجموعه های از مجسمه های حیوانی از جنس سنگ است که در ورودی ها به نمایش گذاشته شده اند و «دیوهای پادشاه» یا King’s Beasts نام دارند. علاوه بر این، این کاخ لوکیشن تعدادی از فیلم های بسیار معروف مانند دزدان دریایی کارائیب، مردی برای تمام فصول و چندین فیلم مشهور دیگر بوده است. اما در کنار این همه جذابیت ها، موردی که باعث شده تا گردشگری در این کاخ تبدیل به گردشگری وحشت شود، اتفاقات ماورایی ای است که در آن رخ می دهد.
نقاشی کاخ همپتون کورت
یکی از این اتفاقات مربوط به ۲ کودکی است که به این کاخ رفته بودند تا هم از آن دیدن کنند و هم مانند بسیاری از افراد دیگر از خود و کاخ عکس بگیرند. در یکی از عکس های گرفته شده، تصویر یک شخص عجیب هم دیده می شود که با خصوصیت های یکی از شبح های معروف این کاخ به نام بانوی خاکستری همخوانی زیادی دارد. بانوی خاکستری یکی از خدمتکاران سلطنتی این کاخ بوده است که ظاهرا در سال ۱۵۶۲ به خاطر بیماری آبله می میرد و بعد از آن روحش در همانجا باقی می ماند. یکی دیگر از روح های تسخیری این کاخ، روح یکی از همسران هنری هشتم است که در آن دوران به دلایلی کشته می شود.
نمای بیرونی کاخ همپتون کورت

یکی دیگر از ماجراهای پر سر و صد و جنجالی کاخ همپتون کورت انگلستان مربوط به دوربینی بود که توسط ۳ مرد در گوشه ای از این کاخ گذاشته شد تا رفت و آمدها زیر نظر گرفته شود و با کمال تعجب در آن تصاویری از شبحی با لباس قدیمی دیده می شود که مدام درها را باز و بسته می کند.

به طور کلی باید گفت که این کاخ اسرار زیاد و اذیت کننده ای را در خود نگهداری می کند که هر چند وقت یکبار سر و صدا و آشوب زیادی را به پا می کند. با این حال همچنان در کاخ همپتون کورت بر روی همه باز است و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های لندن محسوب می شد.
کاخ همپتون کورت

این کاخ همچنین زمانی خانه ی «Raphael Cartoons» بود که هم اکنون در موزه «ویکتوریا و آلبرت» نگهداری می شود. قدمت اکثر مبلمان این کاخ به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هیجدهم بازمی گردد و شامل میزهای عتیقه، تخت خواب، لوستر، ساعت و... است.تالار محافظ شاه شامل گنجینه ای بزرگ از سلاح های آن دوران است که از آن جمله می توان به تفنگ های فتیله ای، تپانچه، شمشیر، خنجر، شاخ های مخصوص حمل باروت و قطعاتی از زره اشاره کرد که دیوارهای این بخش را مزین کرده اند.

مبل های کاخ همپتون کورت

یکی دیگر از جذابیت های بی بدیل این کاخ، مجسمه های حیواناتی است که تحت عنوان «دیوهای پادشاه» (King's Beasts) شناخته می شوند. این مجسمه های سنگی همگی روی پایه های آجری خود و در قالب یک ورودی بزرگ و باشکوه به نمایش گذاشته شده اند. همچون «دیوان ملکه» در «باغ کیو» (Kew Gardens)، این مجمسه ها هم به نوعی اصل و نصب خاندان شاه هنری هشتم و همسر سومش «جین سیمور» (Jane Seymour) را معرفی می کنند. این حیوانات شامل شیر انگلستان، اژدهای سلطنتی، گاو نر سیاه کلارنس ها، شیر سفید مورتیمر، سگ سفید ریچموند، اژدهای تودور، پلنگ سیمور و اسب تک شاخ است.

مجسمه های کاخ همپتون کورت

این کاخ همچنین به عنوان لوکیشن فیلمبرداری آثاری همچون «مردی برای تمام فصول» محصول سال ۱۹۶۶ به کارگردانی «فرد زینه مان» مورد استفاده قرار گرفت. همچنین مینی سریال «جان آدامز» از شبکه HBO که در سال ۲۰۰۸ تولید شده نیز در این کاخ فیلمبرداری شده است. کاخ همپتون در سکانس هایی از آثار سینمایی دیگری همچون «دزدان دریایی کارائیب» و «شرلوک هولمز: بازی سایه» هر دو محصول سال ۲۰۱۱ نیز به نمایش درآمد. «کنت برانا» نیز صحنه هایی از فیلم سیندرلا تولید شده در سال ۲۰۱۵ را در این کاخ فیلمبرداری و نوازنده ی راک «ریک ویکمن» در سال ۲۰۰۹ اثر «شش همسر هنری هشتم» را همین جا اجرا کرد.

نمای داخلی کاخ همپتون کورت

اما در کنار این همه جذابیت ریز و درشت تاریخی و هنری، کاخ همپتون کورت نیز همچون بسیاری دیگر از کاخ های قدیمی با داستان های مرتبط با ارواح و پدیده های عجیب و ماورایی دست و پنجه نرم می کند. از جمله این داستان های می توان به حضور عجیب ارواح دو زن اشاره کرد.مدتی قبل دو کودک دوازده ساله سفری به این کاخ قرن شانزدهمی داشتند و همچون بسیاری از همسن و سالان در حال عکاسی از یکدیگر و محیط کاخ بودند. اما در یکی از تصاویر ثبت شده توسط این دو، حضوری عجیب رخ نمود که پرسش های بسیاری را در مورد شبح ساکن کاخ و البته امکان حضورش مطرح کرد. این روح یا شبح ظاهر شده در این تصویر با خصوصیات یکی از اشباح معروف این کاخ موسوم به بانوی خاکستری همخوانی دارد که گفته می شود همپتون کورت را به تسخیر خود درآورده است.

و در پایان...

کاخ همپتون کورت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی لندن قرار دارد و قدمت آن به سال ۱۵۱۴ میلادی بازمی گردد. این کاخ یکی از دو کاخ بازمانده از هنری هشتم است. امروزه همپتون کورت یکی از جاذبه های اصلی گردشگری لندن به شمار می رود و به راحتی از طریق ایستگاه واترلو قابل دسترسی است. متعداد زیادی از آثار هنری مجموعه سطلنتی نیز در این کاخ جای گرفته اند. علاوه بر بنای اصلی، باغ همپتون کورت نیز از محبوبیت زیادی در میان گردشگران برخودار است.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (164 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (30 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...