ساعدنیوز
ساعدنیوز

کالکشن سورئال موسکینو در هفته مد میلان

  شنبه، 07 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
کالکشن سورئال موسکینو در هفته مد میلان
موسکینو برند معروف ایتالیایی این بار با کالکشن جدید خود در سال 2022 ما را به دنیای هیجان‌انگیز سورئال برد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با موسکینو و سبک سورئال آشنا شوید.

فرانکو موسکینو

فرانکو موسکینو طراح ایتالیایی معروف که خالق برند مد موسکینو است. اساس فلسفه فرانکو موسکینو نگرش کنایه آمیز به مد بود. F. Moschino مطمئن بود که با وجود اینکه بیشتر مردم آن را خیلی جدی می گیرند، همیشه باید در مد به دنبال چیز خنده داری بود."به نظر من مد موضوعی است که همیشه می توانید چیزهای خنده دار در آن پیدا کنید. اما در نهایت، این سخت ترین چیز برای خندیدن است زیرا مردم آن را خیلی جدی می گیرند." فرانکو موسکینو

فرانکو موسکینو در 27 فوریه 1950 در شهر Abbiategrasso (ایتالیا) واقع در بیست و پنج کیلومتری میلان متولد شد. پدرش صاحب یک کارخانه پوشاک بود. فرانکو کوچک در کودکی عاشق نقاشی بود و آرزو داشت هنرمند شود. فرانکو با ورود به میلان در سال 1967 شروع به تحصیل در آکادمی هنرهای زیبا کرد. او برای پرداخت هزینه تحصیل مجبور شد در نشریات مختلف به عنوان یک تصویرگر آزاد درآمد اضافی کسب کند.

خانه مد Moschino

در سال 1971، F. Moschino شغلی به عنوان تصویرگر برای طراح مد جیانی ورساچه پیدا کرد. این همکاری شش سال به طول انجامید. از سال 1977 تا 1982 موسکینو به عنوان مدیر هنری Cadette کار کرد. در این دوره بود که فرانکو با R. Giardini آشنا شد، و سپس با او نام تجاری Moschino Couture را که توسط فرانکو در سال 1983 ثبت شد، برای سالها توسعه دادند. روسلا جیاردینی خلاق شد و شریک تجاری فرانکو موسکینو فرانکو و روسلا به طور ارگانیک یکدیگر را تکمیل می کردند. فرانکو موسکینو یک نقاش عالی بود، بنابراین او به خلاقیت مشغول بود، طرح هایی از مدل ها و الگوهای طراحی می کرد. Rossella Giardini همه کارها را انجام داد: لوازم جانبی، پارچه، خیاطی و غیره. فرانکو یک ژنراتور بود ایده های خلاقانه و روسلا فانتزی های خود را به محصولات نهایی تبدیل کرد.

لوگو برند موسکینو

ویژگی های متمایز کننده هویت سازمانی موسکینو

بدون استثنا، تمام مجموعه های فرانکو موسکینو، که توسط او از زمان تأسیس این برند ایجاد شده است، مملو از رنگ های سیاسی و همچنین اجتماعی بودند. در بسیاری از محصولات تولید شده با علامت تجاری Moschino Couture، می توان چاپ هایی را دید که شبیه لوگوهای معروف یا کتیبه های مختلف بازیگوش هستند. فرانکو موسکینو لباس های خود را تزئین کرد برنامه های اصلیبه شکل کارد و چنگال، خرس، تخم مرغ همزده و دیگر الگوهای غیر معمول. این طراح با مصاحبه با خبرنگاران بارها تکرار کرد که می خواهد نگرش مردم به مد طعنه آمیز باشد. حتی خود موسکینو نیز نمی توانست به درستی استایل خود را تعریف کند. این ترکیبی از کنایه، التقاط، هوش، فلسفه و چیزهای غیرمنتظره دیگر بود. مد برای فرانکو ابزاری بود که به او اجازه می داد در مورد هر موضوعی که به او علاقه داشت صحبت کند.موسکینو همیشه دیدگاه های انتقادی داشت. او همچنین منتقد صنعت مد بود. برند موسکینو در سال ۱۹۸۳ توسط فرانکو موسکینو فقید تاسیس شد و به سرعت به دلیل طرح های خلاقانه و رنگارنگ محصولات آن به شهرت رسید. پس از مرگ نا به هنگام فرانکو موسکینو در سال ۱۹۹۴ بر اثر ایدز روسلا جاردینی دستیار وی به سمت مدیریت هنری این برند منصوب شد.

جاردینی تا سال ۲۰۱۳ در این سمت بود و مسوولیت طراحی محصولات موسکینو را به عهده داشت و روح فانتزی و خلاقانه برند را که میراث فرانکو موسکینو بود حفظ کرد. در سال ۲۰۰۶ برند موسکینو یونیفورم المپیک زمستانی تورین را طراحی کرد. طراحی لباس لیدی گاگا و مدونا نیز جزو کارنامه کاری این برند در دهه اخیر است. در سال ۲۰۰۸ لباس جین موسکینو با برند Love Moschino معرفی شد تا بهتر بتواند هویت ذاتی شوخ طبعانه و فانتزی این برند را نشان دهد. در سال ۲۰۱۳ جرمی اسکات مدیر طراحی موسکینو شد و اولین مجموعه خود را برای پاییز ۲۰۱۴ معرفی کرد. امروزه برند موسکینو در شهرهای مهم اروپا مثل لندن و پاریس و برلین تا آسیای شرقی و غربی مثل پکن و بمبئی و استامبول و ریاض دارای شعبه و فروشگاه است.هویت طراحی موسکینو خیال پردازانه، شاد و رنگی است. طرح های رنگارنگ و فانتزی، رنگ های نئون، استفاده از شخصیت کارتونی مشهور در طراحی لباس بزرگسالان مثل باب اسفنجی و به نوعی ترکیب لباس کودکان و بزرگسالان از ویژگی های بارز این برند لاکچری ایتالیایی است که در طول بیش از سه دهه حفظ شده است. این خانه مد این بار با کالکشن جدید خود در هفته مد ما را به رویای سورئال برد.

هنر سورئالیسم چیست؟

سوررئالیسم یا فراواقع گرایی به یک جریان فکری و هنری گفته می شود که از حدود ۱۹۲۰ در ادبیات و نقاشی فرانسه آغاز شد. ایده و هدف اصلی هنر سوررئال به نمایش گذاشتن ضمیر ناخودآگاه به جای بازآفرینی مستقیم اشیاء و پدیده های بیرونی ست. جنبش سوررئال را حاصل ایدئولوژی کارل ماکس و نظریات روانکاوی فروید درباره ضمیر ناخودآگاه می دانند و مستقیما متاثر از جریان فرهنگی «دادا» بوده است. زمانی که دادائیسم در حال از بین رفتن بود، پیروان آن با رهبری آندره برتون مکتب جدیدی به نام Surrealism را پی ریزی کردند. شاعر فرانسوی، گیوم آپولینر (Guilliame Apollinaire)، اولین کسی بود که واژه ی سورئال را در ارجاع به ایده ی یک واقعیت مستقل که «تحت نفوذ» واقعیت خودآگاه ما قرار دارد، در ۱۹۱۷ خلق کرد. اما جنبش سورئالیست در سال ۱۹۲۴ و زمانی که شاعر فرانسوی، آندره برتون، کتاب خود با نام «بیانیه ی سوررئالیسم» را منتشر کرد، پا به جهان گذاشت.

تا قبل از سورئالیسم، صنعت مد بستری بود، صرفا برای تولید پوشاک روزمره. اما به تدریج طراحان مد فراتر رفتند و آثاری هنری خلق کردند. آین آثار خیال انگیز، در پوشاک روزمره مردم دیده میشد. بنابراین، فشن به یکی از صحنه های نمایش واقعیت و خیال در کنار هم تبدیل شد. به علاوه، اینکه چه چیزی سبب پوشش بدن می شود همواره برای فیلسوفان سورئال مهم بوده است. از این جهت که چه واقعیتی در زیر لباس پنهان شده است و چگونه میتوان آن را به روشی دیگر به نمایش گذاشت. از این رو، خصوصیات فشن، یک ارتباط طبیعی با واقعیت و خیال ارائه داد که برای سورئالیست ها مهم بود. در ادامه به چند لووک در کالکشن برند موسکینو می پردازیم.

فشن شو برند موسکینو

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (71 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...