ساعدنیوز
ساعدنیوز

کاربرد دیوایدر شیشه ای

  شنبه، 22 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
کاربرد دیوایدر شیشه ای
دیوایدر شیشه ای نوعی از دیوایدر است که در خانه و یا برخی از شرکت‌ها استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با دیوایدر شیشه ای همراه ما باشید.

انواع دیوایدر در دکوراسیون اداری

دیوایدر در دکوراسیون داخلی با توجه به مواد اولیه در ساختار آن، به چند دسته تقسیم می شوند:

  • دیوایدر یا پارتیشن چوبی: استفاده از دیوایدر چوبی در دکوراسیون داخلی و اداری، به دلیل داشتن رنگ بندی های متنوع و زیبا و هماهنگ شدن با سایر چیدمان، بسیار گسترده است. همچنین دلیل محبوبیت دیوایدر چوبی این است که با سلیقه افراد و هر نوع طراحی سازگار هستند.

  • دیوایدر یا پارتیشن شیشه ای: دیوایدر شیشه ای در طراحی مدرن دفاتر اداری، طرفداران زیادی دارد. دیوایدر شیشه ای دارای دو نوع مات و شفاف است که می توان بسته به سبک معماری داخلی و طراحی فضا، از این دو نوع استفاده کرد. دیوایدر شیشه ای، نور و روشنایی را نیز از خود عبور داده و باعث روشنایی محیط شده و نور لازم را برای شما در محل کار تأمین می کند.

  • دیوایدر یا پارتیشن آلومینیومی: یکی دیگر از انواع دیوایدر در دکوراسیون، دیوایدر آلومینیومی است. که استفاده از آن در فضای داخلی اداری زیاد است آن هم به دلیل طول عمر و ماندگاری بالا آن ها است. دیوایدر آلومینیوم، به دلیل داشتن انواع روکش رنگی، می توانید آن ها را به راحتی با دکوراسیون و طراحی فضای داخلی محیط اداری خود هماهنگ کنید.

  • دیوایدر یا پارتیشن اکوستیک: یکی از موضوعات مهمی که در محیط های اداری و کاری مورد توجه قرار می گیرد، کمبود حریم خصوصی بین کارمندان و سر و صدای زیاد است. استفاده از دیوایدرها و یا جداکننده آکوستیک در فضای داخلی دفاتر، به دلیل داشتن فوم آکوستیک بین پانل ها، که عایق صدا هستند و از بازگشت صدا تا حدودی جلوگیری می کنند. همین مورد سبب می شود تا کارمندان با تمرکز بیشتری به کار خود ادامه دهند.

دیوایدر شیشه ای چیست ؟

دیوایدر یا Divider به معنی جدا کننده می باشد. امروزه در فضاهای مدرن دیوایدرهای شیشه ای را بسیار مشاهده می کنید. این شیشه ها در بانک ها و برخی از اداره ها بیشتر به چشم می خورد. دیوایدر شیشه ای اغلب در زمانی استفاده و کارگذاشته می شود که فضایی که در اختیار دارید کوچک است و شما قصد ندارید با تقسیم بندی آن با دیوار، آن فضا را کوچک تر کنید. دیوایدر در واقع المانی است که با استفاده از آن می توانید یک فضا یا مکان را به بخش های مختلف تقسیم کنید. برای مثال در بانک ها از دیوایدر برای جداکردن و بخش بندی فضای بین کارکنان و افرادی که در بانک کار دارند استفاده می شود. و یا می توان گفت در برخی از اداره های دیگر که به صورت شرکتی کار می کنند و فضای کوچکی دارند از دیوایدر شیشه ای استفاده می کنند. شیشه این قابلیت را دارد که نور فضا را کم نکند و فضا را به همان اندازه که هست حفظ کند. معمولا در شرکت ها این دیوایدرها به این علت نصب می شوند که رئیس بخش ها به تمامی افراد حاضر در آن مکان دید داشته باشد که کار خود را به خوبی انجام دهند. این دیوایدرهای شیشه ای می توانند در رنگ های مختلف استفاده شوند. معمولا انواع رنگی شیشه دیوایدر برای فضاهایی استفاده می شود که محیطی مدرن داشته و رنگ شیشه را با فضای داخلی آن محیط ست می کنند. شیشه ای که برای جدا کننده شیشه ای استفاده می شود، معمولا از جنس شیشه سکوریت است که شفافیت بالایی دارد. امروزه نوع جدیدی از دیوایدرهای شیشه ای در بازارها دیده می شود که جنس شیشه آن فریم لس است. دیوایدر شیشه ای معمولا به شکل ثابت کار گذاشته می شود که متدوال ترین نوع آن است. در برخی موارد دیده می شود که برخی از دیوایدرهای شیشه ای به شکل یک در شیشه ای بوده و دارای لولا هستند. این نوع از دیوایدرها معمولا زمانی استفاده می شود که چهار طرف فضایی که در آن قرار دارید شیشه باشد و یک طرف باید به شکل در قرار گیرد.

دیوایدر

انواع دیوایدر شیشه ای

معمولا دیوایدرهای شیشه ای به ۳ دسته زیر تقسیم می گردند:

  • دیوایدر شیشه ای حمام
  • دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان Indoor
  • دیوایدر شیشه ای خارج ساختمان outdoor

هر دسته از دیوایدرها معمولا یراق و شیشه مخصوص به خود را دارد.

  • دیوایدر شیشه ای حمام: معمولا دیوایدرهای شیشه ای حمام را با شیشه ساتینا (تمام مات) ۱۰ میل کار می کنند. البته در بعضی موارد از شیشه های شفاف، شیشه های طراحی سندبلاست شده و یا حتی شیشه های لمینیت رنگی هم استفاده می کنند. یراق آلات مورد استفاده هم از بست ۱۲۰ تمام استیل ۳۰۴ با ضخامت بالا یا پاسار تمام استیل ۳۰۴ با ضخامت ۱ میل استفاده می شود که هم بصورت مات و هم بصورت براق استفاده می گردد. رنگ این دسته از یراق، سیلور، طلایی، مشکی و سفید می باشد که رنگ سیلور آن دکوراتیوتر می باشد. نکته حائز اهمیت این است که قبل از سکوریت کردن شیشه باید جاسازی یراق بست ۱۲۰ روی شیشه اعمال گردد ولی یراق پاسار به هیچ گونه جاسازی روی شیشه نیاز ندارد. برند یراق استیل مورد استفاده تتراگلس برای دیوایدر شیشه ای پاسار استیل ۳۰۴ ، کینگ لانگ تایوان KingLong یا میتسوبا Mitsuba چین گرید A می باشد.
  • دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان Indoor: دیوایدر شیشه ای داخل ساختمان معمولا در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای جداکردن دو فضای کاری نیمه مستقل از آن استفاده می شود. دیوایدر مذکور می تواند به صورت یک شیشه، کانتر شیشه ای، باکس شیشه ای، استند آینه ای و … باشد. البته در پاره ای از موارد از دیوایدر شیشه ای برای فضای داخل منزل مسکونی استفاده می گردد. به فرض در داخل آشپزخانه، کتابخانه و سایر فضاها قابلیت استفاده دارد.

  • دیوایدر شیشه ای خارج ساختمان outdoor: امروزه استفاده از شیشه ها در فضای خارجی بیشتر و بیشتر شده است. شیشه ها به دلیل زیبایی، شفافیت، مقاومت در برابر ضربه در تراس، بالکن، حیاط، پارکینگ، باغ، استخر و … استفاده می گردد. از دیوایدرهای شیشه ای در تراس و بالکن بعنوان جداکننده فضاها از یکدیگر، استفاده می شود. برای مثال برای جدا کردن فضای باربیکیو تراس از سایر قسمت های دیگر تراس یا جداکردن بخشی از بالکن از سایر قسمت ها استفاده می گردد. یکی دیگر از کاربردهای دیوایدرهای شیشه ای در آلاچیق های چوبی و غیرچوبی، برای جدا کردن بخشی از باغ و حتی استخر مورد استفاده قرار می گیرد که با یراق آلات مخصوص از قبیل پاسار، بست ۱۲۰، یوخپل کاشتی، یراق فکی و غیره برای ایستایی و نصب مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوایدر در دکوراسیون چیست؟

امروزه اقلام پیش ساخته ای در فضای های داخلی وجود دارند که به آن دیوایدر گفته می شود، که یکی از لوازم محبوب و بسیار کاربردی در منزل و اداره است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیوایدر که سبب محبوبیت این سازه شده است، اشغال نکردن فضا و همچنین طراحی زیبای آن است. طراحی این دیوایدر ها، به مهارت و تخصص نیاز دارد نوع شیشه کارشده در دیوایدر ها بسته به نوع کاربری آن که توسط کارفرما گفته می شود، طراحی و اجرا می شود. دیوایدر ها یک عایق نامرئی هستند که دارای مقاومت بالا در مدت طولانی هستند.

یکی از سازه ها در طراحی نوین، که جایگزین دیوار کاذب شده است و علاوه بر ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان در محل کار و بالا رفتن بهره وری کارمندان در محیط کار، با توجه به تنوع و جنس، باعث زیبایی طراحی داخلی ساختمان و محیط اداری می شود. به این سازه زیبا، دیوایدر در دکوراسیون یا پارتیشن اداری گفته می شود.

مزایای دیوایدرها در محیط اداری

استفاده از انواع دیوایدرها دارای مزایای بسیاری است. لازم به توضیح است جنس شیشه ای آن ها، این مزایا را تشدید می کند. در ذیل به برخی از مزیت ها اشاره می کنیم:

  • حفظ روحیه کار تیمی و افزایش همدلی و بهره وری کارمندان جهت توسعه فرآیند کاری
  • نظم و ترتیب دادن به فضا و محیط اداری
  • افزایش انعطاف پذیری فضا
  • کاهش هزینه های تعمیر و بازسازی
  • بهره مندی کامل از تمام فضا با هر متراژی
  • ایجاد محیط کاری کم صدا با استفاده از دیوایدرهای شیشه ای عایق
  • از نظر هزینه روشی مناسب نسبت به روش های دیگر جداسازی
  • زیباتر شدن محیط اداری و ایجاد نمایی شیک و تمیز
  • نصب و حمل و نقل آسان
  • افزایش روشنایی محیط و افزایش نور طبیعی
  • سبکی مدرن و جدید از طراحی

کاربرد های جداکننده های اداری

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دیوایدر ها به منظور ایجاد فضای خصوصی بین افراد در دکوراسیون داخلی و اداری کاربرد دارد. علاوه بر موارد گفته شده، به بیان سایر کاربرد ها می پردازیم:

  1. در برخی از دفاتر و اداراتی که اجاره شده، امکان تغییر دکوراسیون و یا طراحی فضا را ندارند. در این صورت دیوایدر ها می توانند برخی از نیازهای افراد را برای تفکیک سازی محیط جبران کنند.
  2. کاربرد دیگر دیوایدرها، بازآفرینی فضا می باشد که جنبه تزیینی نیز دارد. استفاده از شیوه آیینه کاری و یا نورپردازی های تزئینی، علاوه بر زیبایی محیط سبب دلباز شدن فضای داخی و محیط اداری می شود.
  3. وجود گیاهان باعث طراوت و شادابی محیط می شود به همین منظور از برخی استند های پرتابلی می توان به عنوان نگهداری از گیاهان بالارونده استفاده کرد.

ویژگی های دیوایدر شیشه ای

دیوایدرهای شیشه ای دارای ویژگی هایی هستند که آن ها را از انواع دیگر دیوایدرها متمایز می کند. برای این که با این ویژگی ها آشنا شوید بهتر است مطالب زیر را بخوانید.

  • دیوایدرهای شیشه ای از جنس سکوریت هستند.
  • اندازه استاندار ضخامت شیشه دیوایدرها ۱۰ میل است.
  • دیوایدرهای شیشه ای که فریم لس شده اند، فریم آن ها آلومینیومی است.
  • این فریم آلومینیومی دیوایدر شیشه ای، ۴ سانت است و بیشتر از آن زیبایی کار را ازبین می برد.
  • قابلیت نصب دیوایدرهای شیشه ای بسیار آسان بوده و سریعا انجام می شود.
  • برای نصب جداکننده شیشه ای می توانید از میزان استاندارد و یا بالاتر از آن هم استفاده کنید.
  • معمولا دیوایدرهای شیشه ای جلوه خاصی به فضا داده و آن جا را جذاب می کنند.
  • دیوایدر شیشه ای که با شیشه سکوریت ساخته می شود، در مقایسه با انواع دیوایدر، دارای ضخامت بسیار کمتری است.
  • دیوایدر شیشه ای دارای رنگ های بسیار متنوعی است که می توانید به دلخواه هر رنگی که مدنظرتان است را داشته باشید.

قیمت و هزینه نصب دیوایدر شیشه ای

قیمت جداکننده شیشه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل بسیار مهم متراژ جداکننده ها می باشد؛ هرچه متراژ دیوایدرها بیشتر باشد، نیاز به شیشه و پروفیل بیشتری داشته و در نتیجه قیمت دیوایدرها بیشتر می شود. عوامل دیگری نیز در قیمت دیوایدر شیشه ای تاثیر دارند؛ از جمله این عوامل میتوان به نوع و رنگ شیشه ها، نوع دیوایدر، رنگ پروفیل ها، مکان پروژه و…اشاره نمود. به عنوان مثال اگر از رنگ های معمول و یا شیشه های ساده استفاده کنید، قیمت دیوایدر برای تان کمتر خواهد شد. اما اگر از شیشه با رنگ های خاص در جداکننده ها استفاده شود، قیمت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

دکوراسیون منزل

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (79 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (29 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...