کاربرد لوله استیل و انواع آن

  جمعه، 22 مهر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
کاربرد لوله استیل و انواع آن
در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با کاربرد لوله استیل و انواع آن آشنا سازیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

استنلس استیل ( Stainless Steel) آلیاژی از فولاد می باشد، که آهن، کروم و نیکل اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده آن است. حداقل درصد جرمی کروم در این فولاد ۱۰٫۵ درصد بوده و حداکثر درصد جرمی کربن ۱٫۲ درصد است. وجود لایه سطحی اکسید کروم بر روی استیل، مانع از تماس بیشتر ماده با محیط اطراف می شود که این خاصیت فولاد را در برابر زنگ زدگی محافظت می نماید و در ساخت لوله استیل، ورق استیل و میلگرد استیل کاربرد دارد. لوله استیل همانطور که از نام آن مشخص است در ساخت آن از استیل استفاده شده و در برابر خوردگی مقاوم می باشد. این لوله با توجه به ویژگی های خود در صنایع مختلفی مانند تاسیسات ساختمانی و صنعتی، تاسیسات حساس انتقال نفت و گاز در پالایشگاه ها کاربرد دارند. همچنین به عنوان یک مسیر فلزی توخالی برای انتقال سیالات و مواد جامد پودری شکل در صنایع کارایی دارد. لوله های استیل با توجه به آلیاژ، نحوه ساخت و کاربرد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

لوله دکوراتیو

انواع لوله استیل براساس شکل

  • لوله استیل درزدار: نام گذاری لوله استیل درزدار به دلیل نحوه ساخت آن بوده و از استیل ۳۰۰ برای تولید آن استفاده می شود. از انواع این حصول می توان به لوله استیل ۳۰۴، لوله استیل ۳۱۶ و لوله استیل دابلکس اشاره نمود. این لوله در در کشور های تایوان و چین تولید شده و نحوه ی ساخت آن به این صورت است که ورق های استیل به یکدیگر جوش داده می شوند و در کارخانه جات تولید مواد غذایی، دارو و مواد شیمیایی کاربرد دارد.

  • لوله استیل بدون درز: همانطور که از نام این لوله مشخص است، هیچ گونه درزی در ساختار آن وجود ندارد و برای ساخت آن از استیل ۳۰۰ استفاده شده است. برای تولید این محصول مقاطع فولادی با استفاده از حرارت و کشش و … به لوله تبدیل می شوند و در ساخت آن از جوش استفاده نمی شود. از انواع آن می توان به لوله استیل بدون درز ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۲۱، ۳۱۰ و لوله دابلکس اشاره نمود. لوله استیل بدون درز در مقایسه با لوله درزدار کیفیت و قیمت بالاتری دارد. استفاده نکردن از جوش در ساخت این نوع لوله باعث شده است که نتوان در قطرهای بالا از آن تولید نمود. همانطور که اشاره شد لوله استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ و دابلکس در دو نوع بدون درز و درزدار ساخته می شوند.

انواع لوله استیل براساس کاربرد

  • لوله استیل نرده: این محصول برای ساخت حفاظ استیل و نرده در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. لوله استیل نرده از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار بوده و دارای سطح صیقلی صاف و براق است. نگهداری از آن آسان بوده و صد درصد قابل بازیافت می باشد. برای لوله استیل نرده از آلیاژهای ۳۰۴ و ۲۰۱ استفاده می شود. لوله استیل ۳۰۴ برای ساخت نرده های استیل بهترین گزینه است زیرا میزان آلیاژهای به کار رفته در آن باعث شده است که در محیط های مرطوب دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود. همچنین در طراحی فضای داخلی و دکوراسیون به دلیل قیمت مناسب و کیفیت ظاهری عموما از لوله استیل ۲۰۱ استفاده می شود. گفتنی است قیمت این محصول به عوامل مختلفی مانند عوامل مختلفی مانند قطر، ضخامت و آلیاژ بستگی دارد.

  • لوله استیل طلایی: از آلیاژ مشابه با لوله استیل نقره ای در ساخت لوله استیل طلایی استفاده می شود. رنگ این محصول ثابت بوده و در طول زمان تغییری نمی کند و بیش تر فعالیت های دکوراتیو و طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.

لوله طلایی
  • لوله استیل نسوز: لوله استیل نسوز در محیط هایی با حرارت و دما بالا کاربرد دارد. در ساخت این لوله علاوه بر کروم و نیکل از آلیاژهای مولیبدن و تیتانیوم برای بالا رفتن پایداری این متریال در دمای بالا استفاده شده است. مانند لوله استیل نسوز ۳۰۹ و لوله استیل نسوز ۳۱۰ این لوله در خطوط هوای فشرده، سیستم لوله کشی صنعتی، خطوط آب سخت گیری شده و خطوط حاوی آب دریا کارایی دارد.

  • لوله استیل نازک: یکی از انواع لوله ها دکوراتیو استیل ، لوله استیل نازک میباشد که در قطر و ضخامت کم ساخته میشود . این نوع لوله ها از ورق های استیل نازک ساخته میشوند . از آن جایی که این لوله ها دارای زیبایی و ظرافت منحصر به فرد میباشند ، در زیباسازی منازل و محل های کار بسیار مورد استفاده قرار میگیرند .

لوله های استیل دکوراتیو چه مصرفی دارند ؟

  • استفاده در ساختمان سازی و معماری
  • تولید و ساخت لوازم آشپزخانه
  • استفاده به عنوان حفاظ در محوطه , بالکن , راه پله ها
  • استفاده در مراکز خرید , مراکز تجاری
  • ساخت و تولید درب ساختمان ها و بانک ها و…..

اتصالات لوله استیل دکوراتیو چیست ؟

برای زیباسازی و چشم نوازی نما می توان از انواع این محصولات و اتصالات آن استفاده نمود. اتصالات طلایی رنگ استیل یکی از پر استفاده ترین یراق آلات در صنعت استنلس استیل می باشد. این اتصالات شامل میل ترانس , آسانسوری , پایه گوی , تفلون پلاستیکی , چاکدار ۵ تکه , حلقه , زانو دو سر , زانو یکسر , قالپاق , کف کوب , گوی استیل , نعلبکی , آسانسوری ته بست , جغجغه ای دو سر , درپوش پروفیل , زانو جوشی , زانو دو سر پروفیل , زانو یکسر پروفیل و قاپاق پروفیل می باشد .

دلیل محبوبیت لوله استیل دکوراتیو

چرا این محصول را انتخاب کنیم ؟ دلیل محبوبیت و پر مصرف بودن این لوله ها چیست ؟ مهم ترین ویژگی های این لوله ها کیفیت بالای آنها ، عدم زنگ زدگی و خوردگی و فرسایش ، قابلیت انعطاف پذیری و شکل پذیری آسان می باشد اما از آنجا که همه ما هنگام خرید هر محصول در کنار کیفیت به زیبایی آن اهمیت می دهیم ؛ لوله های دکوراتیو جنبه تزئینی نیز دارند. این محصولات با طرح های منحصر به فرد و رنگ های زیبای خود توانسته اند طرفداران بیشماری پیدا کرده و باعث جلب نظر مخاطب شوند

کاربرد لوله استیل

  • صنایع پتروشیمی
  • کارخانجات تولید دارو و مواد غذایی
  • سیستم تصفیه آب و فاضلاب
  • سیستم آبرسانی
  • انتقال گاز، نفت و آب دریا
  • ساخت نرده های استیل
  • پالایشگاه نفت
  • طراحی و دکوراسیون داخلی
  • فشرده سازی هوا
  • تولید انواع محصولات شیمیایی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
واکنش جالب و دیدنی شهید ابراهیم رئیسی به یک نقاشی خاص+ویدیو بالگرد شهید رئیسی چگونه دچار آتش سوزی شده است؟ / آثار اصابت گلوله در اجزای بالگرد رئیس جمهوری مشاهده نشد شیطنت جدید ایران اینترنشنال درباره خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی+عکس دختران سیدابراهیم رئیسی چه زمانی ازدواج کردند؟/ جهیزیه شان در چه حدی بود؟+ویدیو گلباران کردن خانه ابدی سیدابراهیم رئیسی پس از مراسم تدفین و قرآن خواندن خادمان بر مزار رئیس جمهور شهید+عکس گریه و بی تابی جگرسوز پدر و مادر و برادر و خواهر شهید مالک رحمتی بر سر پیکر استاندار جوان آذربایجان شرقی+ویدیو شغل دختر بزرگ دختر ابراهیم رئیسی؛ تحصیلات دختران رئیس جمهور شهید چیست؟+ویدیو دلجویی و پیام رهبر معظم انقلاب برای مادر سیدابراهیم رئیسی+ویدیو کوچکترین نوه سید ابراهیم رئیسی در آغوش رهبر معظم انقلاب در غیاب پدربزرگ شهیدش+عکس نگاهی به لباس جالب شاطرها در دربار ناصرالدین شاه+عکس ایست قلبی یک شهروند تبریزی به دلیل شهادت آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب استقبال باشکوه از پیکر استاندار جوان آذربایجان شرقی، شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدیو پایان شایعات با انتشار تصویر محافظ شخصی رئیس جمهور در مشهد مقدس حضور شجاع خلیل زاده، ستاره تیم ملی در مراسم یادبود شهدای خدمت+عکس سفر به تهران قدیم؛ تصاویر جالب یک شهربازی در 40 سال پیش که جمع شد پادشاه بحرین خواستار از سرگیری روابط با ایران شد خطبه عقد شهید رئیسی را چه کسی خواند و مهریه همسرشان چقدر بود؟+ویدیو سازمان ملل برای رئیس جمهور مجلس یادبود می گیرد نخستین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور حواشی داغ امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره‌ شیرین همراه همیشگیِ رئیس جمهور شهید+ویدیو ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد
تیتر امروز