کدام بانک‌ ها افتتاح حساب آنلاین و غیر حضوری رایگان دارند + فیلم

  چهارشنبه، 20 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
کدام بانک‌ ها افتتاح حساب آنلاین و غیر حضوری رایگان دارند + فیلم
افتتاح حساب یکی از کارهای بانکی است که فرایند زمان‌بر و وقت‌گیری دارد. با این که به نظر می‌رسد، افتتاح حساب بانکی کار پیچیده‌ای نباشد اما معمولا وقتی برای باز کردن حساب به بانک مراجعه می‌کنیم، مجبور به صرف زمان زیادی هستیم تا کارمان انجام شود. با ساعد نیوز همراه باشید تا ببینیم در کدام بانک ها میتوان آنلاین افتتاح حساب کرد.

افتتاح حساب آنلاین و غیر حضوری در بانک ها، جزو خدماتی است که از زمان شیوع کرونا در کشور ما رایج شده است. با این حال، بعضی از آن‌ها همچنان زیرساخت ایجاد حساب بانکی آنلاین را فراهم نکرده‌اند.خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و گسترش خدمات آنلاین باعث شده بسیاری از اموری که پیش از این فقط با مراجعه حضوری و صرف زمان و انرژی زیاد قابل انجام بود، حالا به‌راحتی، بدون نیاز به مراجعه حضوری، تنها با چند کلیک و فقط با آپلود کردن چند تصویر انجام شود.در ادامه با ما همراه باشید تا به شما این بانک ها را معرفی کنیم.


کدام بانک‌ها امکان افتتاح آنلاین حساب دارند؟


به جز نئوبانک‌هایی مانند بلوبانک و بانکینو، بعضی از بانک‌ها مانند رسالت، آینده، پارسیان و... که شعبه فیزیکی و امکان افتتاح حساب حضوری دارند هم سرویس افتتاح آنلاین حساب دارند. بعضی بانک‌ها مثل بانک رفاه، صادرات و... هم هنوز امکان باز کردن حساب بانکی به شیوه غیرحضوری را فراهم نکرده‌اند.

کسانی که مایل به افتتاح حساب بانکی به شیوه آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها هستند می‌توانند از وب‌سایت یا اپلیکیشنی که بانک‌ها برای این کار در نظر گرفته‌اند، استفاده کنند. با این کار، متقاضیان افتتاح حساب بانکی در چند دقیقه می‌توانند افتتاح حساب خود را انجام دهند.

در ادامه این مطلب لیست بانک‌هایی که امکان افتتاح حساب غیرحضوری را فراهم کرده‌اند، آورده‌ایم و همچنین، ذکر کرده‌ایم که برای افتتاح حساب آنلاین در هر یک از این بانک‌ها باید به کدام سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنید.

لیست بانک ها


  • بانک آینده اپلیکیشن آبانک و سامانه کیلید

  • بانک گردشگری اپلیکیشن توبانک

  • بانک خاورمیانه اپلیکیشن بانکینو

  • بانک سامان اپلیکیشن بلوبانک

  • بانک ملی اپلیکیشن‌ ایوا و سامانه بام

  • بانک قرض الحسنه رسالت اپلیکیشن و سایت بانک رسالت

  • بانک قرض الحسنه مهر ایران سایت و اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران

  • بانک پاسارگاد اپلیکیشن ویپاد

  • بانک تجارت اپلیکیشن زمرد تجارت

  • بانک صادرات اپلیکیشن صام و پیشخوان شمس

نئو بانک


مدارک لازم برای افتتاح حساب غیر حضوری


هرچند برای افتتاح حساب بانکی به شیوه غیرحضوری مراجعه به بانک لازم نیست، اما ارائه مدارک شناسایی و هویتی ضروری است. تمام این مدارک را هم می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن بانک موردنظر بارگذاری کنید و ارائه نسخه فیزیکی آن‌ها مورد نیاز نیست.

اگر سؤالتان این است که برای افتتاح حساب آنلاین چه مدارکی را باید بارگذاری کنید، لیست زیر را بخوانید

  • ثبت مشخصات و اطلاعات شناسنامه

  • آپلود تصویر پشت و روی کارت ملی یا شناسنامه

  • آپلود عکس سلفی بدون عینک و با حجاب کامل (برای خانم‌ها)

  • ثبت آدرس منزل

  • ثبت اطلاعات تماس

  • ثبت امضای دیجیتال

  • بارگذاری ویدیو یا فایل صوتی

ثبت اطلاعات خواسته‌شده و بارگذاری مدارک مورد نیاز معمولاً چندان زمان‌بر نیست. البته سرعت اینترنت شما هم در انجام این فرایند تأثیرگذار است و گاهی هم شاید اختلالاتی در وب‌سایت یا اپلیکیشن بانک‌ها وجود داشته باشد اما در عموم موارد، ارائه اطلاعات و مدارک کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد.

مدارک


مراحل افتتاح حساب بانکی غیرحضوری


در مورد مراحلی که برای افتتاح حساب آنلاین یک به یک باید پشت سر بگذارید تفاوت‌هایی میان پلتفرم‌های مربوط به بانک‌های مختلف وجود دارد اما کلیت این مراحل میان بانک‌های مختلف تقریباً یکسان است. به همین دلیل، مراحلی که برای باز کردن حساب بانکی به روش غیرحضوری در این بخش ذکر می‌کنیم، ممکن است دقیقاً در همه اپلیکیشن‌ها یا سایت‌های بانکی به همین ترتیب نباشد.

  • اپلیکیشن بانکی را نصب کنید/وارد وب‌سایت بانک موردنظر شوید

  • کد ملی و شماره موبایلی را که به نام خودتان است، وارد کنید

  • کد فعال‌سازی را که برای شما پیامک شده، وارد کنید

  • در بخش خدمات سایت/اپلیکیشن گزینه «افتتاح حساب» را انتخاب کنید

  • اطلاعات هویتی کارت ملی و شناسنامه خود را وارد کنید

  • تلفن ثابت، کد پستی و آدرس محل سکونت خود را ثبت کنید

  • بعد از وارد کردن اطلاعات، تمام اطلاعاتتان را بررسی کنید و در صورت صحت آن‌ها را تأیید کنید

    • نوع حساب موردنظرتان را انتخاب کنید

  • عکس سلفی تمام‌رخ و واضح خود (با پس‌زمینه روشن) را بارگذاری کنید

  • آپلود تصویر پشت و روی کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه

  • ویدیوی خود در حال خواندن جمله نشان داده‌شده در تصویر را ضبط کنید

  • امضای الکترونیک خود را ثبت کنید

پس از ثبت تمامی این اطلاعات و بارگذاری مدارک، پیامی مبنی بر این که ثبت نام شما با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنید. در ادامه، یک کد رهگیری به شما نمایش داده می‌شود و پس از آن پیغام افتتاح حساب همراه با شماره حساب به شما نمایش داده شده یا برایتان پیامک می‌شود. به این ترتیب، حساب بانکی شما افتتاح می‌شود. اگر این حساب دارای کارت بانکی باشد زمان تحویل را انتخاب می‌کنید و کارتتان در موعد مقرر به آدرسی که انتخاب می‌کنید، ارسال خواهد شد.

برای آشنایی بهتر شما، ما دو نمونه کلیپ افتتاح حساب در این بانک ها را در ادامه برای شما قرار داده ایم.


سخن آخر


در این مقاله سعی شد لیست بانک های داری افتتاح حساب غیر حضوری و همچنین مراحل افتتاح حساب آنلاین به صورت کامل برای شما عزیزان شرح داده شود.در صورتی که شما نیز تجربه ای در این مورد دارید، از خواندن آن در قسمت نظرات خشنود خواهیم شد.

سوالات متداول

1. در افتتاح حساب آنلاین نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست؟
2. مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب به شیوه غیر حضوری چیست؟

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (623 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان