مقایسه کامل 2 جزیره کیش و قشم ! یکبار برای همیشه!!

  یکشنبه، 12 آذر 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
مقایسه کامل 2 جزیره کیش و قشم ! یکبار برای همیشه!!
بهتر یا بهترین؟ مسئله این است! اینکه سلیقه شما در بخش های مختلف گردش باعث انتخاب چه انتخاب ها و اولویت بندی هایی در روند مسافرت میشود ، بسیار اهمیت دارد.برای همین بهتر است پیش از تهیه بلیط سفر قشم یا کیش مطالعه کوتاهی روی مقایسه این دوجزیره انجام دهید که ما این کار را برایتان انجام داده ایم تا شما بهترین تصمیم را انتخاب کنید.

کیش یا قشم ؟ مسئله این است!


شما سفر به جزیره زیبای قشم را ترجیح می دهید یا تفریحات متنوع کیش را انتخاب میکنید؟

جزایر قشم و کیش بهترین جزیره هایی هستند که در جنوب ایران و در خلیج فارس قرار گرفته اند و از گذشته های دور تا امروز گردشگران و مسافران بسیار زیادی را به خود دیده اند. البته در سال های اخیر میزان سفر به این دو جزیره افزایش چشمگیری داشته و علت آن این است که هزینه های سفر به خارج از ایران بسیار بالا است.

البته این دو جزیره از لحاظ کیفیت و تنوع تفریحات همانند یکدیگر هستند اما از لحاظ زیبایی های طبیعی و البته برخی موارد جزئی با یکدیگر تفاوت هایی دارند اما بطور کلی نمی توان گفت کدام یک از این دو جزایر بهتر است.

ساحل جزیره قشم

کشتی یونانی در کیش

ولی اگر قرار باشد زمان مناسب برای سفر به جزیره های کیش یا قشم را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم بهترین زمان در ماه اول فصل بهار و همچنین ماه آخر فصل پاییز است، که شما می توانید با لمس کمترین درجه گرمایی هوا به راحتی در این جزیره گشت و گذار کنید.

آب و هوای جزایر قشم و کیش !!


بدون شک زمانی که قصد دارید کیش یا قشم را برای مقصد سفر انتخاب کنید، اولین گزینه ای که مورد توجه قرار خواهید داد آب و هوای آنها خواهد بود. در مقایسه کیش و قشم به لحاظ آب و هوایی چندان تفاوتی وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد و علت آن این است که هر دو جزیره از موقعیت مکانی مشابهی برخوردار هستند و قرارگیری آنها در امتداد یکدیگر، سبب ایجاد آب و هوای کاملاً مشابهی در آنها شده است.

هر دو جزیره کیش یا قشم بشدت تحت تأثیر آب‌ های خلیج‌فارس بوده و آب و هوایی شرجی دارند. ناگفته نماند که این جزایر در نزدیکی خط استوا و در خطه جنوبی ایران هستند که در این قسمت آب و هوا کاملا گرمسیری بوده و در بیشتر اوقات سال شما می توانید با یک تیشرت نخی خنک در معابر و خیابان های این دو جزیره به گشت و گذار بپردازید و یا در سواحل قدم بزنید.

سواحل قشم و کیش !!


درمقایسه سفر به قشم و کیش یکی از فاکتور های مهمی که باید مد نظر قرار داد، سواحل دو جزیره است.با وجود اینکه هر دو جزیره در دل خلیج فارس هستند ولی از نظر امکانات و بکر بودن تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

در جزیره کیش به دلیل وجود امکانات بی شمار و وجود زیر ساخت های کافی تقریبا در کنار تمامی سواحل ، رستوران و کافه های زیادی وجود دارد.همچنین فستیوال های مختلفی در برخی از سواحل کیش بصورت مناسبتی برگزار میشود و امکانات کافی برای چند ساعت تفریح و خوشگذرانی در آنها وجود دارد.

در کیش بیشتر هتل ‌ها در مکان هایی نزدیک به ساحل طراحی و ساخته شده اند، ضمن اینکه سواحل کیش همگی مدرن و مجهز هستند. در این جزیره بیشتر گردشگران در قسمت های ساحلی هستند، علت آن نیز این است که وسعت جزیره کیش کم است و به همین دلیل مرز دریایی کمتری را نیز در آن تجربه می‌کنید. به همین دلیل افراد در فضاهای کوچک تری در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در امتداد سواحل کیش مسیر دوچرخه سواری قرار داده شده که شما میتوانید با اجاره دوچرخه، موتور و یا اسکوتر به راحتی از این تفریح سرگرم کننده لذت ببرید.

اما جزیره قشم وسعت بیشتری دارد سواحل آن بزرگتر بوده و مرز ساحلی آن نسبت به کیش خیلی بیشتر است. در این جزیره شما با سواحل ماسه‌ای، صخره‌ای، گلی، مرجانی و جنگل‌های حرا رو به رو هستید که زیبایی خاص خود را دارند. البته ناگفته نماند که در سواحل جزیره قشم نیز همانند جزیره کیش تفریحات فراوانی وجود دارد که به گردشگران ارائه می شوند. اینکه شما کدام جزیره کیش یا قشم را برای گذراندن تفریحات خود انتخاب می کنید باز هم به نظر نهایی خودتان بستگی دارد.

عکس از ساحل مرجان جزیره کیش

موقعیت جغرافیایی کیش و قشم!!


مقایسه جغرافیایی جزیره های کیش و قشم، مشخص خواهد کرد که این دو جزیره تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. قشم را بزرگترین جزیره خطه جنوب ایران می دانند و وسعت آن معادل 149 کیلومتر مربع است، در حالیکه جزیره کیش تنها وسعتی برابر با 90 کیلومتر مربع دارد. شاید این موضوع بتواند به شما کمک کند که انتخاب راحت تری بین جزیره های کیش یا قشم برای مقصد سفر خود داشته باشید. پوشش های گیاهی نیز در این دو جزیره تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

برای مثال شما در جزیره کیش می توانید درختانی مانند درخت نخل، لور، اکالیپتوس و کهور را به راحتی ببینید، اما این پوشش گیاهی برای جزیره قشم صادق نیست. در این جزیره شما بیشتر با جنگل‌های حرا روبه‌رو خواهید بود و درخت هایی مانند درخت نخل را به ندرت در جزیره قشم خواهید دید. ناگفته نماند که جزیره کیش هیچگونه رودخانه دائمی ندارد و برای تامین آب آشامیدنی خود از آب های زیرزمینی استفاده می کند.

مقایسه راه های دسترسی به کیش و قشم!!


کیش یا قشم تقریباً شرایط یکسانی برای دسترسی دارند، برای مثال شما برای رسیدن به جزیره قشم 3 راه پیش رو دارید. اولین راه سفر شخصی است که شما باید از شهر مبدا به بندرعباس رفته و از آنجا با قایق های موتوری یا اتوبوسی، بندرعباس را به مقصد قشم ترک کنید. دومین روش سفر، استفاده از خودرو است که شما برای رفتن به این جزیره ابتدا باید خود را از شهر مبدا به بندر پل برسانید و بعد از آن با تهیه بلیط و بوسیله لنج‌های مخصوص به قشم بروید. آخرین روش برای رسیدن به قشم استفاده از هواپیما است، که اتفاقاً ساده ترین و راحت ترین روش نیز محسوب می شود.

شما از شهر مبدا بلیط قشم را تهیه کرده و در فرودگاه آن به زمین خواهید نشست. جزایر کیش یا قشم دسترسی های مشابهی دارند و همین سه روش ذکر شده برای جزیره قشم برای جزیره کیش هم صادق است. اما بیشتر مردم دسترسی هوایی را انتخاب میکنند، زیرا هم در زمان صرفه جویی خواهد شد و هم اینکه خستگی کمتری دارد.

عکس از ساحل درختان نارگیل

خانه مردم شناسی بومیان کیش

جاذبه های گردشگری !!


قشم در جاذبه های طبیعی و تاریخی از کیش پیشی میگیردو معمولا به عنوان یک مقصد ماجراجویانه انتخاب میشود. چراکه بخش زیادی از آن را جاذبه های زمین شناختی شگفت انگیزی مانند جنگل های حرا ، دره ستارگان و دره مجسمه ها، چند غار و... تشکیل داده است و چندین سال به عنوان یک ژئو پارک از سوی سازمان یونسکو اعلام شد.

اما جزیره کیش یک جزیره مدرن است که اکثر جاذبه های آن همگام با مدرنیته حاکم بر جهان امروزی است. برای مثال از جمله جاذبه‌های گردشگری کیش میتوان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، پارک آبی، پارک دلفین ها اشاره کرد.

شگفتی های دره ستارگان قشم

عکسی ز داخل جنگل های حرا در قشم

مراکز خرید!!


هردو جزیره از جمله مناطق آزاد بشمار می روند و مقاصد مناسبی برای خرید هستند.

در قشم تنوع زیادی از مراکز خرید وجود دارد ولی دست شما برای انتخاب مراکز خرید مدرن یا قدیمی بازتر است. ضمن اینکه کالاهای ارائه شده در قشم معمولا قیمت کمتری نسبت به کیش دارند.

اگر قصد پاساژ گردی دارید، کیش گزینه مناسب تری برای شماست ولی اگر برنامه شما برای خرید از مراکز تجاری است، قشم به دلیل قیمت های به صرفه تر ، برای شما مناسب تر خواهد بود.

خرید کردن از جزایر کیش و قشم از جمله جاذبه هایی است که از گذشته های دور، مسافران و گردشگران را به این مناطق می کشانده است. این جزایر بنادر آزادی دارند که در آنها فروشگاه هایی متنوع با ارائه کالاهای لوکس، سعی در ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود را دارند. شما در جزیره کیش با مراکز خرید زیاد و مدرنی روبرو هستید که انتخاب را برای شما سخت می کنند. در جزیره کیش شما با انواع و اقسام برندها در حوزه پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم برقی، الکتریکی و غیره روبرو هستید. البته در جزیره کیش قیمت مناسب و اقتصادی وجود ندارد و به طور معمول قیمت‌ها در این جزیره بالا هستند.

در جزیره قشم با مراکز خرید متعدد و مختلفی روبرو هستید که در تمام نقاط جزیره پراکنده شده اند. برای مثال درگهان یکی از معروفترین مراکز خرید در قشم است که اجناس عرضه شده در آن، قیمت پایین تری دارند. اما ناگفته نماند که اگر مقصد نهایی شما برای خرید کردن قشم است سعی کنید در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید، چون در این فصل به علت گرمای بیش از حد هوا و همچنین عدم حضور مسافران و گردشگران، قیمت ها به شدت افت می‌کنند.

مرکز خرید کیش

بازار بزرگ مروارید کیش

سیتی سنتر قشم

بازار درگهان قشم

رستوران های قشم یا کیش!!


یکی دیگر از فاکتور های مهم برای مقایسه تنوع رستوران ها در هر دو جزیره زیاد است که شما می توانید هم رستوران های لوکس پیدا کنید ، هم رستوران های اقتصادی ؛ اما مهم ترین اختلاف در تعداد است.

جزیره کیش با وجود زمینه گردشگری قبلی که داشته ،تعداد رستوران های نسبتا بیشتری را از نظر تنوع در خود جای داده است.

نکته دیگر ، به سبک وعده های غذایی بازمیگردد.

گوناگونی و کم و کیف غذاهای بومی و سنتی که در قشم به گردشگران ارائه میشود در مقایسه با جزیره کیش ، بیشتر است.

شما در جزیره کیش با انواع و اقسام رستوران ها و کافه های مدرنی روبرو هستید که در آنها انواع و اقسام غذاهای سنتی و بین المللی سرو خواهند شد. البته کیش یا قشم فرقی ندارد چون در هر دو جزیره شما می توانید بهترین غذاهای جنوبی و سنتی مردمان این خطه را امتحان کنید. البته که هزینه رستوران های لوکس و مدرن جزیره ی کیش بسیار بالاست و گاها دیده شده که از هزینه رستوران های لوکس در تهران نیز بیشتر است.

اما رستوران های قشم در وضعیتی کاملا متفاوتی از رستوران های کیش قرار دارند. تنوع غذاها در رستوران های قشم مانند رستوران های کیش نیست. اما همچنان مانند رستوران های کیش کیفیت غذا ها بسیار بالا و مطلوب است و خوراک های طبخ شده در جزیره قشم طعم هایی بی نظیر و لذیذ دارند. شما در جزیره قشم می توانید غذاهای محلی و سنتی بسیار دلچسب و خوشمزه ای را امتحان کنید. نکته آخر اینکه قیمت غذا در رستوران های قشم از رستوران های کیش پایین تر است، اما در نهایت اینکه کیش یا قشم فرقی با هم ندارند. در هر دوی این جزیره ها شما می توانید غذاهای بسیار زیبا با کیفیت را امتحان کنید.

رستوران دارچین در جزیره کیش

رستوران کوه نور در کیش

رستوران قلعه قشم

رستوران خان بوم قشم

برای اینکه بگوییم کدامیک از این شهر ها برای مسافرت بهتر است واقعا سخت است چون بسته به سلیقه های افراد و نظرات و تجریبات متفاوت نمیتوان دقیق اظهار نظر کرد. بطور معمول هر شهر یا کشوری نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارد. در این مطلب قصد داشتیم تا مواردی که برای مسافرت مورد نیاز هستن و گردشگران و توریست ها به آن اهمیت میدهند را برایتان شرح دهیم تا شما با دراختیار داشتن آن و مطالعه بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. امیدواریم لذت برده باشید.

برچسب ها: قشم کیش

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (395 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (54 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس