خرید النگو نقره یا النگو طلا؟

  یکشنبه، 08 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
خرید النگو نقره یا النگو طلا؟
با توجه به قیمت بالای طلا در سال های اخیر و افت درآمد ها خرید النگوی طلا در این سال ها کاهش پیدا کرده و اکثر خانوم ها و دختر خانم های جوان به خرید نمونه های بدلی یا نقره روی آورده اند که در بین این دو گزینه یعنی بدلی و نقره ما نقره را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا نقره علاوه بر خواص و فوایدی که برای مصرف کننده خود دارد

خرید النگو نقره یا النگو طلا

با توجه به قیمت بالای طلا در سال های اخیر و افت درآمد ها خرید النگوی طلا در این سال ها کاهش پیدا کرده و اکثر خانوم ها و دختر خانم های جوان به خرید نمونه های بدلی یا نقره روی آورده اند که در بین این دو گزینه یعنی بدلی و نقره ما نقره را به شما پیشنهاد میکنیم زیرا نقره علاوه بر خواص و فوایدی که برای مصرف کننده خود دارد (به مطلب خواص و فواید استفاده از نقره مراجعه کنید) هیچ وقت ارزش خود را از دست نخواهد داد و مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نمونه بدلی خود دارد.

النگو نقره ضرر کمتر سود بیشتر

خیلی از خانم ها و خانواده های ایرانی خرید طلا را به جهت نوعی سرمایه گذاری و پس انداز در نظر می گیرند، که البته تا حدودی هم همینطور هست ولی به شرطی که طلای خرید داره شده طلای دست دوم یا مستعمل باشد که اجرت ساخت و مالیات و سود و… در آن نپردازید و در واقع فقط پول وزن طلا را به گرم بدهید در غیر این صورت قطعا در زمان فروش مخصوصا در کوتاه مدت ضرر خواهید کرد. مثلا خود بنده چندین سال پیش انگشتری را به وزن ۷ گرم به قیمت ۲ ملیون تومان خریدم، البته از خریدم راضی هستم و انگشترم را خیلی خیلی دوست دارم اما همین امروز به هر دلیل اگر مجبور به فروش انگشترم بشوم نهایت قیمت آن حدود ۸۰۰ هزار تومان می شود. اما بنا بر اعلام رسانه ای خبری و تحلیلی اقتصادی در سالیان اخیر نقره میانگین رشد قیمتی بیشتری را در برابر طلا داشته ضمن اینکه زمان فروش نقره به دلیل پایین بودن اجرت ساخت و مالیات و سایر هزینه ها ضرر شما کمتر خواهد بود.

النگو نقره هزینه کمتر

در حالی که میانگین قیمت خرید یک النگو طلا در این روز ها بیشتر از ۱ میلیون تومان است همان النگو را از جنس نقره و با آبکاری نانو طلا سفید یا زرد که به هیچ عنوان قابل تشخیص از نمونه طلای آن نیست مگر در آزمایشگاه زرسنجی! می توان با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تهیه کرد که این به معنی کاهش هزینه ها برای ما خانم هاست، علاوه بر این هر زمان از طرح النگو هایمان خسته شدیم یا برایمان تکراری شدند می توانید با هزینه ای خیلی کمتر از طلا آن ها را تعویض کنیم و به این ترتیب هر ۴ یا ۶ ماه یک ست انگو یا تکپوش جدید داشته باشیم.

قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات عازم شوید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است. در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. حال باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود.

النگو در دست چپ یا راست؟

یکی از سوالات خریداران النگو از ما این است که النگو را دست چپ یا راست می اندازند؟

خوب جواب این سوال این است که اول از همه خودتان چه طور راحت تر هستید؟ راست دستید یا چپ دست؟ النگو یا النگوهایتان را همراه با چه زیورآلات و جواهرات دیگری استفاده می کنید؟اگر همراه با النگو هایتان قصد استفاده از ساعت یا دستبند را دارید بهتر است النگو را دست راست و ساعت یا دستبند را در دست چپ ببندید ولی اگر فقط از النگو استفاده می کنید دست چپ می تواند گزینه مناسب تری باشد.هنگام خرید النگو این مورد را در نظر داشته باشید که مخصوصا النگو های ظریف یا جواهر نشان می توانند بر اثر ضربه آسیب ببینند یا بشکنند پس بهتر است برای راست دست ها النگو در دست چپ باشد و بلعکس.نکته هایی بسیار ضروری در مورد نگهداری زیورآلات وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان طلا و جواهر با اینکه سال هاست از آنها استفاده می کنند ، اما به دلیل عدم توجه به ظرایف کار از آن بی اطلاع اند.

بهترین سایز برای انتخاب النگو طلا

بعنوان یک قانون کلی همیشه النگو و دستبندی را انتخاب کنید که 1 تا 1/5 سانتیمتر بزرگ تر از اندازه مچ دست شما باشد. قانون دوم در ارتباط با جذب هرچه بیشتر توجه به سمت دستان خود اسـت. اگر میخواهید ظاهری بی نقص و دلفریب داشته باشید و تمام تمرکز بر روی النگو طلا در دستان شما باشد پس زمینه شلوغی برای آن انتخاب نکنید.

این به این معنی است که در انتخاب لباس باید به سراغ نمونه های ساده تر باشید. زمانی که مردم به جواهرات طلا فکر می کنند، اولین چیزی که به نظرشان می رسد طلا زرد اسـت. با این حال، هنرمندان قرنها، دیگر رنگ هاي طلا را ایجاد کرده اند. شما جواهرات طلایی جدید و باشکوهی را در رنگ های طلا سفید، رزگلد و حتی طلای سبز پیدا خواهید کرد.

طلای خام دارای عیار 24 است که برای زیورآلات مناسب نیست. اگر طلا دارای عیار 10 باشد این بدان معناست که اگر طلا به 24قسمت تقسیم شود 10قسمت آن طلا است و 14قسمت آن فلزهای دیگر. طلا و جواهرات در ایران با استفاده از طلای 18 عیار تهیه می شوند. بنابر این توضیحات مشخص می شود که هرچه عیار طلا بالاتر برود، آن طلا نرم تر و گرانتر می شود.

2_ قبل از خرید طلا و جواهر با نشانه های عیار که روی طلا هک شده است آشنا شوید. غالبا روی زیورآلات طلا نشانه هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است هک می شود. این نشانه معمولا روی قسمتی از طلا هک می شود که جلوی چشم نباشد. همان طور که گفته شد در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k روی جواهر خود باشید. k درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است.

3_ به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت توجه کنید. معمولا طلا براساس گرم خرید و فروش می شود که هرچه وزن آن بیشتر باشد طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار می شود. توجه داشته باشید برای استفاده ی روزمره باید طلای ضخیمتری و سنگین تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

4_ قبل از خرید به رنگ طلایی که می خواهید خریداری کنید فکر کنید. مرسوم ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی است. اما در بازار، جواهرات با پایه ی طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. اما می توانید طلاهایی به رنگ قهوه ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیکهای خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگها در آمده اند.

5_ برای خرید به هیچ وجه عجله نکنید و از چند گالری دیدن کرده تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید. برای خرید جواهرات مغازه های طلا فروشی مرسوم هستند،اما امروزه خرید آنلاین طلا و جواهر انتخاب و خرید طلا وجواهرات را راحت کرده است.

6_ از طلا فروش حتما درباره ی شرایط بازگرداندن طلا سوال کرده و شناسنامه ی جواهر را درخواست کنید. شرایط بازگرداندن طلا برای شما به عنوان مشتری بسیار مهم است،اینکه هنگام فروش جواهر چقدر ضرر یا سود می کنید. به علاوه شناسنامه ی جواهر به شما این اطمینان را می دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده اید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (47 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...