خرید کفش عروسی با نکاتی که هیچ کس نمیداند

  دوشنبه، 27 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خرید کفش  عروسی با نکاتی که هیچ کس نمیداند
خرید کفش عروسی از جمله برنامه های مهم قبل از برگزاری مجالس عروسی است. عروس خانم ها به دلیل استرس و فشار روحی که گاهی قبل از تشریفات عروسی به سراغ آنها می آید، ممکن است نتوانند به خوبی لباس یا کفش خود را انتخاب کنند. کفش بر نحوه راه رفتن عروس در سالن تاثیر زیادی دارد. برای انتخاب بهتر کفش عروسی می توان به نکات زیر توجه کرد

خرید کفش عروسی از جمله برنامه های مهم قبل از برگزاری مجالس عروسی است. عروس خانم ها به دلیل استرس و فشار روحی که گاهی قبل از تشریفات عروسی به سراغ آنها می آید، ممکن است نتوانند به خوبی لباس یا کفش خود را انتخاب کنند. کفش بر نحوه راه رفتن عروس در سالن تاثیر زیادی دارد. برای انتخاب بهتر کفش عروسی می توان به نکات زیر توجه کرد شاید تصور کنید کفش عروسی تنها برای یک شب است پس کیفیت و دوام آن اهمیتی ندارد. در حالی که کفش عروسی باید مقاوم و با دوام باشد. در عین حال داخل کفش نرم و سبک باشد تا راه رفتن به راحتی انجام شود.

امتحان کردن کفش قبل از عروسی

برای اطمینان از اینکه کفش راحت است و بدون هیچ مشکلی می توان با آن راه رفت، باید آن را امتحان کرد. راه رفتن با کفش بر روی فرش و کفپوش های نرم می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند. در عین حال پس از خرید کفش هم بهتر است با آن چند ساعت راه بروید تا پا به کفش ها عادت کند. توصیه می شود کفش عروسی چند ماه قبل از برگزاری تشریفات عروسی خریداری شود.

به پاشنه کفش توجه کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های کفش عروس که باید به آن توجه نمود ، اندازه پاشنه آن است . کفش ها یا صندل های پاشنه بلند بسیار جذاب هستند اما شما قرار است این کفش را چندین ساعت به پا داشته باشید و با آن راه بروید بنابراین باید به پاشنه آن توجه نمایید.

کفش هایی با پاشنه بیشتر از 7 سانتی متر شیب کف زیادی دارند و همین باعث ایجاد درد در انحنای پا می شود پس کفش هایی با پاشنه بیشتر از 7 سانتی متر نخرید .اگر هم همیشه کفش پاشنه بلند 3 یا 5 سانتی متری می پوشید، روز عروسی نیز بهتر است کفشتان همین اندازه باشد زیرا این روز زمان مناسبی برای تجربه های جدید نیست و توصیه می شود روال زندگی تان را دنبال کنید.دقت کنید پاشنه کفش باید به گونه ای باشد که اختلالی در راه رفتن ایجاد نکند ، آن هم در مجلسی که تمام مهمانان چشم به عروس دوخته اند. هنگام انتخاب کفش پاشنه دار به نکات زیر دقت کنید:

  • پاشنه را متناسب با قد لباس انتخاب کنید ، اگر پاشنه کفش شما با قد لباس هماهنگی نداشته باشد ، لباس کوتاه تر از معمول به نظر می رسد.
  • در انتخاب کفش پاشنه بلند حواستان به قد داماد باشد تا قدتان از داماد خیلی بلند تر نشود ، اگر با داماد تقریبا هم قد هستید ، کفش هایی با پاشنه بسیار کوتاه یا حتی انواع کفش های سفید بی پاشنه بخرید.
  • اگر اختلاف قدی زیادی با داماد ندارید ، برای لباس عروس بلند و دنباله دار از کفش های تخت و پاشنه کوتاه استفاده کنید زیرا لباس های عروسی به قدری بلند هستند که در شب عروسی کمتر کسی کفش شما را می بیند.

در مورد رنگ کفش عروس وسواس نداشته باشید

بهتر است رنگ کفش شما با لباس عروسی تضاد زیادی نداشته باشد. با این وجود خیلی وسواس به خرج ندهید و نگویید حتما باید سفید یا شیری باشد. اگر لباس عروس تان سفید است و نگین های کار شده دارد می توانید آن را با کفش های سفید یا نقره هماهنگ کنید. در مورد لباس های نباتی یا شیری به سراغ کفش های کرم یا طلایی بروید. بیشتر کفش های عروسی از جنس ساتن یا ابریشم هستند اما می توانید در بین نمونه های چرمی هم کفش های ساده و زیباتری را انتخاب کنید. به هر حال لازم نیست که رنگ کفش شما دقیقا با رنگ لباس تان یکی باشد. یادتان باشد که راحتی کفش مهم تر از رنگ آن است.

سراغ پاشنه های خیلی بلند نروید

اگر همیشه در مهمانی ها کفش پاشنه بلند 3 یا 5 سانتی متری می پوشید، برای خرید کفش عروسی به سراغ پاشنه های 10 سانتی متری نروید. بهتر است کفش عروسی شما با کفش های قبلی تان تفاوت زیادی نداشته باشد. در واقع روز عروسی زمان مناسبی برای تجربه های جدید نیست و توصیه می شود روال زندگی تان را دنبال کنید. شاید کفش های پاشنه بلند شیک و زیبا به نظر برسند اما فقط هنگام عکاسی در آتلیه مناسب هستند و برای یک روز پر جنب و جوش کارآیی خوبی ندارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (459 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (314 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (30 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند