ساعدنیوز
ساعدنیوز

خاص‌ترین لباس عروس‌های جهان؛ لباس‌هایی که منبع الهام طراحان شدند

  چهارشنبه، 16 شهریور 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
خاص‌ترین لباس عروس‌های جهان؛ لباس‌هایی که منبع الهام طراحان شدند
ساعدنیوز: خاص‌ترین لباس عروس‌های جهان را دیده‌اید؟ همان لباس‌هایی را می‌گوییم که در خاطره‌ها می‌مانند و منبع الهام صدها عروس دیگر می‌شوند. در این مقاله برایتان از لباس‌های خاص و مطرح عروسی خواهیم گفت. کدام‌ها در خاطره‌ها ثبت شده‌اند و توجه همه را جلب کرده‌اند؟

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از منو مد، آدم های معروف که ازدواج می کنند، خیلی از چیزهای مراسم و جشن شان توجه عموم را به خود جلب می کند. از تعداد مهمان های جشن تا لباس سفیدی که روی قامت عروس نشسته زیر ذره بین ها می رود.

تورهای بلند و دامن های دنباله دار معمولا از ویژگی های بارز عروس های معروف دنیا هستند. بعضی ها هم به سراغ میراث های سلطنتی شان می روند. تعدادی از آدم های معروف هم دوست دارند که ساختارها را بشکنند و با آشنایی زُدایی از طرحی که از لباس عروس در ذهن داریم، ما را با تصاویر تازه ای از عروس ها آشنا کنند. منظور چیست؟

منظور همان هایی است که لباس های کوتاه می پوشند یا ترجیح می دهند که رنگ لباسشان سفید نباشد. در ادامه از تعدادی از خاص ترین لباس عروس های جهان می خوانید.

۱. کیت میدلتون؛ دوشس کمبریج

تصویر

در آوریل ۲۰۱۱، کیت میدلتون با شاهزاده ویلیام یعنی نوه ملکه الیزابت در بریتانیا ازدواج کرد. این رویداد مهم بود و از سوی تمام جهان دیده شد. لباس عروس هم خاص و به یادماندنی بود. در آن ریزه کاری های زیادی وجود داشت. برای مثال، روی تور طرحی از گل های کشور انگلستان و سرزمین های متعلق به آن دیده می شد.

طراحی لباس هم تلفیقی از عناصر مدرن و قدیمی بود. گفته می شود که اختلاف نظرهایی میان کیت و مقامات کاخ درباره آرایش موها و جزئیات این چنینی هم وجود داشته است. به نظر می رسد چنین تضادهایی در همه عروسی ها وجود دارد؛ حتی از نوع سلطنتی شان.

۲. کامیلا پارکر؛ دوشس کورنوال

تصویر

کامیلا پارکر همسر دوم شاهزاد چارلز یعنی پسر ملکه انگلستان است. او سال ها بعد از مرگ دایانا، همسر نخست چارلز با او ازدواج کرد. اما باید بدانید که آشنایی این دو به سال های دور بازمی گردد؛ زمانی که حتی خبری از دایانا هم نبود. شایعاتی مبنی بر دوستی این دو در سال های نوجوانی و حتی در دوران ازدواج چارلز وجود دارد. در هر حال، هرچه که بوده و نبوده، این دو در سال ۲۰۰۵ با هم ازدواج کردند و لباس عروس هم همان است که در تصویر بالا می بینید.

۳. اما تامسون؛ هنرپیشه بریتانیایی

تصویر

تامسون از آن هنرپیشه های کاربلد و معروفی است که در آثار خوب زیادی بازی کرده است. او که اکنون در دهه هفتم زندگی اش به سر می برد، برای خیلی ها با نقش هایش در مجموعه فیلم های هری پاتر شناخته می شود.

اما تامسون در سال ۱۹۸۹ ازدواج کرده و لباس عروسش یکی از خاص ترین هاست. لباس او نه سفید است و نه بلند. کاملا با کلیشه های همیشگی در تضاد است و ترکیب زیبای رنگی و دوخت خوبی هم دارد. شما اهل چنین سبکی از ساختارشکنی در استایل هستید؟

۴. دایانا اسپنسر؛ همسر اول شاهزاده چارلز

تصویر

دایانا همسر نخست شاهزاده چارلز بود. او چهره زیبایی داشت. داستان زندگی اش پرپیچ وخم بود و مرگ مشکوکش همیشه او را در میان معروف ترین چهره ها قرار داده است. از حواشی زندگی دایانای فقید که بگذریم به استایل و لباس هایش می رسیم.

مادر پرنس ویلیام و هری بسیار خوش پوش بود و استایل هایش جریان سازی می کردند. دایانا لباس های شیک و گاهی نامتعارفی نسبت به جایگاهش در کاخ باکینگام می پوشید. او منبع الهام زنان بسیاری بود. سلیقه خوبش در انتخاب لباس و آرایش همیشه زبان زد بود. لباس عروس او هم با دامنی با دنباله بسیار بلند و آستین های پفی، دسته گلی خاص و آبشاری و مدل موهایی متفاوت، همیشه در میان خاص ترین ها جای می گیرد.

۵. بیانکا جَگِر؛ همسر میک جگر

تصویر

اگر اهل دنیای موسیقی باشید، حتما میک جگر (به تلفظ فتحه حرف جیم حتما دقت کنید و اشتباه نخوانید!) را می شناسید. او خواننده معروف گروه رولینگ استونز (Rolling Stones) است که بازیگری هم می کرد. همسر سابق او بیانکا در سال ۱۹۷۱ میلادی انتخاب نامتعارفی برای لباس عروسی داشت.

او کت ودامنی سفید با همراهی یک کلاه بزرگ را انتخاب کرده بود. البته این طرح از ایو سن لورن (Yves Saint Laurent) یعنی طراح معروف فرانسوی بود. خوشتان می آید؟ این لباس را می پسندید؟

۶. میا فارو؛ هنرپیشه آمریکایی

تصویر

فارو هنرپیشه آمریکایی است که در سال ۱۹۶۶ میلادی با خواننده پرآوازه هم میهنش یعنی فرانک سیناترا ازدواج کرد. انتخاب او هم ساختارشکنانه بود. هم پیراهن سفیدش کوتاه بود و با لباس های معمول عروس فرق داشت و هم موهایش.

البته چهره زیبای میا فارو با این مدل از مو زیباتر هم شده بود. در هر حال، در میان خاص ترین لباس عروس های جهان نام او هم جای خوبی برای خود پیدا می کند.

۷. الیزابت تیلور؛ هنرپیشه آمریکایی/بریتانیایی

تصویر

تیلور از زیباترین و مشهورترین چهره های سینما بود. او بارها ازدواج کرد و لباس های عروس متنوعی داشت. الیزابت در ازدواجش با هنرپیشه مشهور یعنی ریچارد برتون، لباس متفاوتی به تن کرد. او پیراهن گشاد و کوتاهی به تن داشت و موهایش را بافته و با گل های طبیعی آرایش کرده بود. در دنیای مدوفشن این مدل مو و لباس عروس ماندگار شده است. زیبا به نظر می رسد، نه؟

این تنها باری نبود که الیزابت تیلور ازدواج می کرد و البته تنها باری هم نبود که انتخابی متفاوت برای لباس عروسش در نظر می گرفت. خوب است که از لباس او در ازدواج چهارمش در سال ۱۹۵۹ میلادی هم بگوییم.

تصویر

در این مراسم که پیش تر از ازدواجش با ریچارد برتون در سال ۱۹۶۴ بود، لباسی سبز با توری متصل به لباس پوشیده بود که بیشتر یک روسری به نظر می رسید تا کلاه. لباس سبز و دامنی کوتاه باعث جلب توجه زیادی می شد.

۸. گریس کلی؛ شاهزاده موناکو

تصویر

کِلی هنرپیشه زیبایی بود که با شاهزاده موناکو ازدواج کرد. لباس عروسی او از معروف ترین های دنیای مدوفشن است. حتی گفته می شود که لباس کیت میدلتون هم با الهام از لباس گریس طراحی شده بود. گریس کلی هنرپیشه زیبایی بود و در این لباس هم به زیبایی اش اضافه می شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ۳۰ خیاط در طی ۶ هفته لباس معروف کلی را دوختند. اگر دوست دارید درباره این هنرپیشه و بعدتر پرنسس موناکو بیشتر بدانید، فیلم زندگی اش با بازی نیکول کیدمن را ببینید.

۹. آدری هپبورن؛ هنرپیشه انگلیسی

تصویر

دوستداران سینما به دو دسته تقسیم می شوند، کسانی که آدری هپبورن را دوست دارند و کسانی که به او علاقه مند هستند. شاید بپرسید که تفاوت در چیست؟ باید بگوییم که تفاوتی نیست ولی چون طرفداران این هنرپیشه زیبای بریتانیایی زیاد است، باید آنها را در دو گروه قرار بدهیم تا جا برای همه باز شود.

از شوخی درباره محبوبیت زیاد این هنرپیشه که بگذریم، به لباس عروس خاص و معصومانه اش می رسیم. او در سال ۱۹۵۴ ازدواج کرد. لباسش طراحی متفاوت و جالبی داشت. یقه بلند و تاج گل های رزی که روی سرش بود، تصویر او در قامت عروس را هم مثل همیشه دوست داشتنی می کرد.

۱۰. پاپی دلوین؛ مدل انگلیسی

تصویر

اگر بخواهیم نگاهی به خاص ترین لباس عروس های جهان داشته باشیم، پاپی دلوین را هم نباید فراموش کنیم. در سال ۲۰۱۴، او لباسی با طراحی شنل به تن کرد. حال وهوای این لباس بوهمین بود و شاید سلیقه هرکسی نباشد. نظر شما چیست؟ از این لباس خوشتان آمد؟

۱۱. آنجلینا جولی؛ هنرپیشه آمریکایی

تصویر

روی لباس آنجلینا جولی نقاشی هایی از کودکانش وجود داشت. او که مادرخوانده فرزندانی از ملل مختلف است، در روز عروسی با برد پیت، هنرپیشه معروف آمریکایی بسیار ساده و دوست داشتنی به نظر می رسید. طراحی لباس کار ورساچه بود. البته این ازدواج که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، تداومی نداشت و به طلاق و جدایی انجامید.

۱۲. امل کلونی؛ همسر هنرپیشه آمریکایی

تصویر

جورج و امل کلونی در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند. جورج که هنرپیشه ای مشهور و نام آشناست و امل هم وکیلی خبره. لباس امل در نهایت هارمونی با اندامش طراحی شده و بسیار کلاسیک است. خبری از طرح های پست مدرن و عجیب در آن نیست. این لباس هم در رسانه ها به شدت دیده شد و طرفداران زیادی داشت.

۱۳. میراندا کِر؛ مدل استرالیایی

تصویر

لباس میراندا کر هم در میان خاص ترین لباس عروس های جهان قرار دارد. این مدل استرالیایی زیبا در سال ۲۰۱۶ ازدواج کرد. گفته می شود که طراحی لباس میراندا از لباس عروس گریس کلی الهام گرفته شده است. کریستین دیور این لباس را با نهایت دقت و ظرافت طراحی کرد. لباس بسیار زیبایی است. نه؟

۱۴. مگان مارکل؛ دوشس ساسکس

تصویر

مگان مارکل همسر نوه دیگر ملکه الیزابت یعنی شاهزاده هری است. این عروس جنجالی که اخیراً اختلافات زیادی با خانواده سلطنتی پیدا کرده، در روز عروسی با لباس چشمگیری ظاهر شد. او در سال ۲۰۱۸ با هری ازدواج کرد. لباس مگان ساده بود و طراحی مینیمالی داشت. او نه مثل شاهزاده های قصه ها لباسی پف دار و با دنباله ای بلند داشت و نه دسته گلی بزرگ و عجیب به دست گرفته بود. مگان جلوه و ظاهری ساده داشت و همین باعث شد که دل بسیاری از افراد دنیا را ببرد.

۱۵. کیارا فرانی؛ بلاگر ایتالیایی

تصویر

فرانی در سال ۲۰۱۸ ازدواج کرد. لباس او طراحی دیور بود و لطافت و سادگی زیادی داشت. البته این تنها لباسی نبود که او در مراسم خود به تن کرد اما لباس اصلی اش همین بود که در تصویر بالا می بینید.

۱۶. پریانکا چوپرا؛ هنرپیشه هندی

تصویر

لباس پریانکا چوپرا هم از خاص ترین ها در دنیای مدوفشن است. این لباس از برند رالف لورن بود و طول تورش به حدود ۲۳ متر می رسید. البته این لباس فقط منعلق به یکی از مراسم هایی بود که چوپرا و همسر معروفش نیک جوناس یعنی خواننده و هنرپیشه آمریکایی جشن گرفتند. مراسم متعددی برای جشن گرفتن پیوند این دو انجام شد که مهم ترینش همین بود که در تصویر بالا می بینید.

۱۷. پرنسس بئاتریس؛ شاهزاده یورک

تصویر

بئاتریس هم یکی از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و شاهزاده یورک است. او در سال ۲۰۲۰ ازدواج کرد و استایل لباسش حال وهوای سبک وینتیج را داشت. این عروسی که به خاطر شیوع کرونا مهمان های اندکی داشت، موردتوجه رسانه های مدوفشن زیادی قرار گرفت.

دلیل این توجه، لباس بئاتریس بود. او لباسش را از ملکه الیزابت قرض گرفته بود. در واقع، ملکه، مادربزرگ بئاتریس است و این کار او هم نمادین بود و نشان از حفظ ارزش های خانواده سلطنتی داشت.

۱۸. ملکه الیزابت؛ ملکه بریتانیا

تصویر

الیزابت فقط ۲۱ سال داشت که ازدواج کرد. لباس ملکه از نخ نقره و ۱۰هزار مروارید سفید وارداتی دوخته شده بود. تاج ملکه هم متعلق به مادرش بود که در این مراسم آن را بر سر گذاشت.

۱۹. ژاکلین کندی؛ همسر رئیس جمهور آمریکا

تصویر

ژاکلین از زنان خوش پوشی بود که لباس هایش الهام بخش زنان دیگر به شمار می رفت. تور عروسی ژاکلین از مادربزرگش به او ارث رسیده بود. لباسش جزئیات زیادی داشت و از جنس تافته ابریشمی بود.

در آخر

در این مقاله خاص ترین لباس عروس های جهان را با هم مرور کردیم. این لباس ها در دنیای مدوفشن ماندگار شده اند و توجه همه را به سمت خود جلب کرده اند. تماشای لباس های عروس همیشه کار شادی آفرینی است، حتی اگر طرفدار لباس پوشیدن در مراسم عروسی و برگزاری جشن های بزرگ نباشید، باز هم از دیدن پارچه های سفید و تورهای تمیز بدتان نمی آید. در میان لباس افراد مشهور این مقاله، کدام را پسندیدید؟

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (372 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (312 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (246 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (186 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (156 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (147 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (146 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (126 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (105 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (104 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (99 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! (عکس) عکس لو رفته و متفاوت از نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و خواهر پژمان جمشیدی در کانادا/خوش گذرانی خانم ها کنار آبشار نیاگارا! کتابخانه شخصی دلنشین و مملو از کتاب سید حسن خمینی در خانه‌اش با رونمایی از قاب عکس رهبری و دخترشان+عکس/ محبوب‌ترین بخش منزل نوه امام (عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد حرکات با مزه گربه وقتی خودش رو توی آینه میبینه/ چه دیوونه بازی هایی درمیاره+ فیلم واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ هم میز شدن امیر قلعه نویی و علی دایی در ضیافت افطاری در آجودانیه+عکس/ چهره بشاش و شاد هر دو سرمربی سابق و فعلی تیم ملی مبتلا شدن ستاره سادات قطبی به بیماری ناشناخته و دست و پنجه نرم کردن با مرگ+ویدئو
تیتر امروز   
جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402