خطرات کاشت مژه چیست؟

  سه شنبه، 30 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
خطرات کاشت مژه چیست؟
بسیاری از خانم ها برای کاشت مژه به آرایشگاه مراجعه می کنند اما باید بدانید آرایشگر هرگز برای شما مژه نمی کاردو فقط مژه مصنوعی را با چسبی مقاوم تر نصب می کند . چسباندن مژه توسط آرایشگر به دلیل تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیشتر چسب، فشار بیشتری به پلک وارد می کند و ممکن است سبب ریزش مژه شود.

خطرات چسب مژه مصنوعی

برای گذاشتن مژه مصنوعی از چسب های خاصی استفاده می شد که عوارض آن التهاب پوست پلک ، اگزما و حساسیت است. شاید در اولین نوبت استفاده از مژه مصنوعی این عوارض نمود پیدا نکند اما بعد از چندین بار استفاده این عوارض بروز می یابند . بهتر است بدانید این چسب ها دارای ماده ای هستند که موجب سرطان می شود.

حساسیت از عوارض مهم کاشت مژه

علاوه بر اینکه مژه های مصنوعی دارای فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمیایی هستند چسب مژه نیز دارای موادی به نام لاتکس است که مژه را روی پلک نگه می دارد و حساسیت زاست. اگر به لاتکس حساسیت دارید بهتر است قبل از کاشت مژه به کلینیک های آلرژی مراجعه کنید تا تست های تشخیصی برایتان انجام شود و مشخص شود که شما به این ماده حساسید یا خیر

آنچه باید درباره اکستنشن مژه بدانید

توصیه می شود برای اصلاح کم پشتی مژه ها و زیباتر به نظر رسیدنشان از روش های خطرناک مانند گذاشتن مژه مصنوعی و کاشت مژه استفاده نکنید و از روش های ارزان و ساده ای مانند ریمل استفاده کنید . کاشت مژه فشار زیادی به پیاز مژه وارد می کند و ممکن است فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد.

بسیاری از خانم ها برای کاشت مژه به آرایشگاه مراجعه می کنند اما باید بدانید آرایشگر هرگز برای شما مژه نمی کاردو فقط مژه مصنوعی را با چسبی مقاوم تر نصب می کند . چسباندن مژه توسط آرایشگر به دلیل تعداد بالای تک مژه ها و استحکام بیشتر چسب، فشار بیشتری به پلک وارد می کند و ممکن است سبب ریزش مژه شود.بهتر است برای کاشت مژه به متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر در اثر استفاده از مژه های مصنوعی با مواردی مانند:

  • پرخونی در چشم
  • خارش در پلک
  • ترشح از لبه پلک
  • درد در چشم
  • قرمزی در لبه پلک

باید هرچه سریع تر مژه مصنوعی خود را بردارند .

گل مژه از عوارض مهم استفاده از مژه مصنوعی

  • اگر مژه های کم پشتی دارید بهتر است ابتدا به پزشک متخصص پوست مراجعه فرمایید و توجه داشته باشید که کاشت مژه مصنوعی، آن هم به صرف زیبایی، عواقب بدی در پی دارد و باعث بروز اگزما و حساسیت چشمی و تحریک چشم که علائمی مانند قرمزی، خارش، ورم، سوزش، خشکی و پوسته ریزی پلک چشم دارد ، خواهدشد .
  • تغییر رنگ پلک در ناحیه و اطراف چشم به خصوص تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک از عوارض چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب های مخصوصی که بسیار قوی هستند یا کاشت مژه است .
  • افرادی که مژه های کم پشتی دارند باید کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند یا از مواد آرایشی مرغوب استفاده نمایند. به جای کاشت مژه از یک ریمل مرغوب استفاده نمایید زیرا کاشت مژه مصنوعی در درازمدت موجب جمع شدن باکتری ها و انواع عفونت ها می شود .
  • چسباندن مژه مصنوعی در آرایشگاه ها به علت اینکه خونرسانی را در مژه های طبیعی مختل می کند سبب کم پشتی و ریزش مژه های طبیعی می گردد.
  • یکی دیگر از عوارض مهم کاشت مژه ، ابتلا به گل مژه است و افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند بیشتر به گل مژه مبتلا می شوند .

پس امکان اینکه فرد پس از کاشت مژه مصنوعی دچار حساسیت هم شود، وجود دارد؟

بله، مژه های مصنوعی حاوی فلزات سمی و مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که خود دلیلی محکم برای دوری از آن است. ضمنان اگر به لاتکس حساسیت دارید، اول باید مطمئن شوید که چسب مژه مورد استفاده حاوی این ماده حساسیت زاست یا نه. البته این موضوع تقریبا غیرممکن است زیرا این چسب ها بدون وجود لاتکس نمی توانند مژه را روی پلک نگه دارند. بنابراین بهتر است حداقل قبل از انجام این کار به کلینیک های آلرژی مراجعه کنید تا تست های تشخیصی برایتان انجام شود.

چرا پس از گذاشتن مژه های مصنوعی مژه های قبلی شروع به ریزش می کنند؟
چون فشار زیادی به پیاز مژه وارد می شود و ممکن است فرد مژه های خود را برای همیشه از دست بدهد. به همین دلیل توصیه می کنیم هرگز برای زیبایی مژه های خود دنبال روش های خطرناک نروید و فقط از ریمل که به مراتب ارزان تر، ساده تر و در عین حال موثر هم است، استفاده کنید. البته ریمل های نامرغوب هم ممکن است باعث حساسیت و عفونت چشم خانم ها شوند.

به خاطر چند میلی متر بیشتر!

۱. می چسبانند، نمی کارند

آرایشگرها برای اینکه ظاهر مژه ها بلند و پرپشت به نظر برسد، کاشت مژه را پیشنهاد می کنند ولی در واقع خبری از کاشت مژه نیست و تنها مژه مصنوعی را می چسبانند. کاشت مژه فرایند پیچیده ای است که تنها باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

۲. مژه مصنوعی دائمی نداریم

بعضی از آرایشگاه ها با عنوان دائمی بودن مژه های مصنوعی شما را وسوسه می کنند تا این کار را انجام دهید. ولی در واقع این مژه ها به هیچ وجه دائمی نیستند و مراقبت و تحمل آنها خیلی سخت است.

۳. پرپشتی مصنوعی به قیمت کم پشتی واقعی

یکی از مهمترین عوارض مژه های مصنوعی آسیب رساندن به مژه های طبیعی است چون خونرسانی را در سطحی که مژه روی آن چسبانده شده کم می کنند و باعث کم پشتی مژه های طبیعی می شوند.

۴. اگزما و حساسیت به چسب روی شاخش است

یکی از مشکلاتی که مژه های مصنوعی می توانند به وجود بیاورند، اگزما و حساسیت به چسب مورد استفاده است. با توجه به اینکه پوست لبه پلک نازک است، خطر ایجاد حساسیت در آن بالاست و احتمال به وجود آمدن التهاب، خارش و قرمزی دور چشم نیز وجود دارد.

۵. نواری و دانه ای هر دو مضرند

شاید بعضی از افراد تصور کنند استفاده از نوع نواری مژه مصنوعی نمی تواند مشکلی را برایشان به وجود بیاورد، در حالی که تفاوت قابل توجهی بین این مژه ها وجود ندارد.

۶. برای گل مژه آماده شوید

مژه مصنوعی احتمال ابتلا به عفونت، به ویژه گل مژه را افزایش می دهد و این مسئله در افرادی که استعداد ابتلا به گل مژه را دارند خیلی بیشتر اتفاق می افتد. به طور کلی، افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند به دفعه های بیشتری به گل مژه مبتلا می شوند.

۷. برای شما مفید است

مژه های مصنوعی می توانند فقط برای بعضی از افراد مفید باشند؛ برای مثال اگر فردی در اثر سوختگی و یا بیماری، مژه اش را از دست بدهد و امکان کاشت مژه فراهم نباشد، پزشک استفاده از مژه های مصنوعی را توصیه می کند. تشخیص اینکه فرد شرایط کاشت مژه را دارد یا نه تنها برعهده متخصص است نه آرایشگران.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (233 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (158 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW