خطرات خالکوبی و تتو در دوران شیردهی

  شنبه، 10 خرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
خطرات خالکوبی و تتو در دوران شیردهی
عوارض ناشی از استفاده از خال کوبی می تواند به درمان هایی نیاز داشته باشد که ممکن است با شیردهی سازگار نباشد. به عنوان مثال، بعضی از داروهای خاص هنگام شیر دادن نمی توانند استفاده شوند. علاوه بر این، شما می توانید HIV منبع معتبر را از طریق شیر مادر منتقل کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در بسیاری از کشورها هم شیردهی به نوزادان با شیر مادر و هم تاتو هر دو بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. احتمالاً یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که آیا تاتو کردن در زمان شیردهی ایمن است؟ ممکن است افراد بخواهند بدون اینکه وقفه ای در شیردهی به نوزاد پیش بیاید، تاتو هم بزنند.

تاتو یعنی تزریق کردن جوهر (رنگ تاتو) به لایه دوم پوست که برای تاتو از یک دستگاه الکتریکی استفاده می شود و جوهر توسط یک سوزن (کارتریج) به زیر پوست تزریق می شود. رنگ هایی که برای تاتو در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود همگی با تایید سازمان FDA تولید می شوند اما این به این معنی نیست که در زمان شیردهی و بارداری خطر آفرین نباشند. رنگ تاتو حاوی ترکیبات مختلفی از فلزات سنگینی مثل کادمیم، کبالت و منگنز است. به طور کلی مولکول های موجود در رنگ تاتو چون درشت مولکول هستند احتمال انتقال به شیر مادر برایشان وجود ندارد. وقتی این رنگ ها به زیر پوست تزریق می شوند در آن جا به دام می افتند اما مشخص نیست که آیا این مولکول ها می توانند در طی ماه های آینده یا سال های آینده به داخل شیر مادر نفوذ کنند یا خیر.

شیر دادن به نوزاد با وجود خالکوبی ها

هیچ مقرراتی در مورد شیردهی با تتو (خالکوبی) وجود ندارد. جایگاه قرارگیری خالکوبی هنگام شیردهی هیچ خطری را افزایش نمی دهد، حتی اگر روی سینه شما باشد. بعید است که جوهر خال کوبی به شیر شما وارد شود و از آن طرف جوهر در زیر لایه اول پوست شما بسته می شود، بنابراین کودک نمی تواند با آن تماس برقرار کند.

خالکوبی در دوران شیردهی

در مورد اینکه آیا توصیه می شود در هنگام شیردهی خال کوبی کنید یا خیر، نظرات مختلفی وجود دارد. اگر در حال حاضر شیر می دهید هیچ نهاد حاکمی یا سازمان پزشکی خالکوبی کردن را ممنوع نمی کند. علاوه بر این، هیچ تحقیقاتی وجود ندارد که شواهد منفی در مورد شیردهی و خال کوبی را ارائه دهد. مجله مامایی و بهداشت زنان توصیه می کند در صورت بارداری یا شیردهی از خالکوبی خودداری کنید. اگر شما در حال شیر دادن هستید موسسات تاتو ممکن است به شما اجازه تاتو ندهند. آنها ممکن است علی رغم عدم وجود شواهد، از احتمال افزایش خطرات نگران باشند.

آنها همچنین ممکن است نگران مسئولیت باشند. اگر در حین شیردهی تاتو می کنید، ممکن است مجبور به امضای چشم پوشی قانونی شوید. اگر تصمیم دارید که هنگام شیر دادن تاتو کنید، به هنرمند خال کوبی اطلاع دهید که در حال شیردهی هستید و از همان اقدامات احتیاطی مانند هر کس دیگری که به دنبال خال کوبی جدید است استفاده کنید.

خطرات تتو یا خالکوبی در شیردهی

روند تاتو کردن خطراتی را به همراه دارد. در طی فرآیند، پوست شما به طور مكرر با سوزن كوچک كه با جوهر پوشیده شده است، نوک زده می شود. جوهر در لایه دوم پوست شما قرار دارد که به لایه پوستی معروف است. جوهرهای استفاده شده برای خالکوبی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای این استفاده تایید و تنظیم نشده است. جوهرها می توانند حاوی انواع مختلفی از جمله فلزات سنگین و مواد شیمیایی موجود در تونر و رنگ چاپگر باشند.

برخی از خطرات ایجاد خال کوبی عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک به جوهرها.
  • ابتلا به عفونت پوستی. علائم عفونت شامل : تحریک، خارش، قرمزی یا چرک روی خود خالکوبی یا در نزدیکی آن.
  • انقباض عفونت خونی مانند HIV، هپاتیت C، کزاز یا MRSA می شود. تجهیزات خال کوبی غیر قابل استفاده (استریل نشده) ممکن است این عفونت ها را منتقل کنند.

عوارض ناشی از استفاده از خال کوبی می تواند به درمان هایی نیاز داشته باشد که ممکن است با شیردهی سازگار نباشد. به عنوان مثال، بعضی از داروهای خاص هنگام شیر دادن نمی توانند استفاده شوند. علاوه بر این، شما می توانید HIV منبع معتبر را از طریق شیر مادر منتقل کنید.

موارد احتیاط در مورد خالکوبی در دوران شیردهی

اگر تصمیم دارید در هنگام شیردهی تاتو بگیرید، این اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید:

  • از یک مرکز خال کوبی دارای مجوز و دارای شهرت خوب استفاده کنید. یک متخصص خال کوبی باید از مواد تمیز و استریل استفاده کند.
  • مراقب مکان تاتو باشید. خال کوبی شما برای بهبودی چند هفته یا بیشتر طول خواهد کشید. ممکن است در هنگام شیر دادن در صورت گرفتن خال کوبی در نقاط خاصی از بدن احساس درد بیشتری کنید. در مورد چگونگی نگه داشتن کودک هنگام شیردهی فکر کنید و اینکه آیا کودک در برابر محل خال کوبی قرار خواهد گرفت یا خیر.
  • اگر شرایط سلامتی خاصی دارید و در حین شیردهی به دنبال خال کوبی هستید با پزشک خود صحبت کنید. این موارد شامل شرایطی مانند لخته شدن خون، قلب و شرایط خود ایمنی است.
  • در حالی که تتوی شما در حال بهبود است، سطح خال کوبی خود را تمیز نگه دارید. منطقه را با آب و صابون بشویید و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از خالکوبی محافظت کنید.
  • از داروهای تسکین دهنده درد استفاده کنید. استامینوفن به طور کلی در حین شیردهی ایمن تلقی می شود و می تواند درد را کاهش دهد.
  • در حالی که هیچ اطلاعات علمی در مورد ایمنی از خال کوبی کردن در هنگام شیردهی در دسترس نیست، نگرانی های نظری در مورد انتقال رنگدانه های جوهر به نوزاد در دوران شیردهی وجود دارد. در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشید با پزشک مشورت کنید.

پاک کردن خالکوبی در دوران شیردهی

لیزر با تجزیه جوهر در لایه پوستی پوست شما به ذرات کوچکتر، خالکوبی را در طی چند جلسه برطرف می کند. سیستم ایمنی بدن شما این ذرات شکسته را به کبد شما منتقل می کند. کبد شما سپس آنها را از بدن شما فیلتر می کند. هیچ مطالعه ای بررسی نکرده است که آیا این ذرات می توانند وارد شیر شما شوند و به کودک منتقل شوند یا خیر. برای محدود کردن خطر اینکه کودک ممکن است ذرات را بخورد، تا زمانی که دیگر شیر نمی دهید برای پاک کردن تتو صبر کنید. با توجه به عدم اطمینان در مورد از بین بردن خالکوبی و شیردهی، بعید به نظر می رسد که پزشک موافقت کند که در حین شیردهی با این روش پیش بروید.

تأثیرات شیردهی بر خال کوبی ها

ممکن است متوجه شوید که خالکوبی هایی که قبل از شیردهی داشتید از نظر ظاهری تغییر کرده است. این احتمال بیشتر از بارداری ناشی می شود تا از شیردهی. بدن شما در دوران بارداری تغییر می کند و ممکن است خالکوبی های شما کشیده شوند و تغییر رنگ دهند. اگر درگیر باشید، شیردهی باعث تورم سینه شما می شود و می تواند باعث تحریف موقت خال کوبی روی پستان شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (545 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (194 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (163 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (161 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (99 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (35 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403
نحوه رسوب گیری اتو بخار در منزل
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403
بچه خوشگلی که شاه از او متنفر بود، مورد حمایت فرح بود!
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 13 تیر 1403 + فیلم
خروج تومور 11 کیلویی از شکم بیمار در استان فارس +عکس
چرا مردان خیانت می‌کنند؟
ماجرای رقص و آواز داملا، خواننده مشهور باکویی با پوشش نیمه‌عریان و... | برخورد شدید دادستان
20 رسم عجیب عروسی از سراسر دنیا؛ از دزدین عروس تا تف کردن پدر روی عروس!!
فرجام تلخ عشق پسر جوان به زنی که 12 سال بزرگ‌تر از خودش بود/ پیکر سوخته پسرم را در بیمارستان پیدا کردم
اجاره رحم زن مسیحی، یهودی و زرتشتی برای فرزندآوری جایز است؟
نظر رهبر انقلاب در خصوص ازدواج مسلمانان با مسیحیان
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس