ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص درمانی انگشتر فیروزه برای بدن و روح و روان

  یکشنبه، 28 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
خواص درمانی انگشتر فیروزه برای بدن و روح و روان
استفاده از انگشتر فیروزه از قدیم الایام در ایران رایج بوده است. مردم روزگاران قدیم معتقد بودند سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری برای بدن آن‌ها داشته لذا آن را در انگشتر، گردنبند، دستبند و حتی گوشواره خود به کار می‌بردند. این اعتقاد نسل به نسل به مردم روزگاران جدید منقل شد و سینه به سینه در میان آن‌ها نقل گشت.

خواص انگشتر فیروزه برای بدن

استفاده از انگشتر فیروزه از قدیم الایام در ایران رایج بوده است. مردم روزگاران قدیم معتقد بودند سنگ فیروزه خواص درمانی بسیاری برای بدن آن ها داشته لذا آن را در انگشتر، گردنبند، دستبند و حتی گوشواره خود به کار می بردند. این اعتقاد نسل به نسل به مردم روزگاران جدید منقل شد و سینه به سینه در میان آن ها نقل گشت. به طوری که امروزه ما شاهد استفاده از سنگ فیروزه در طراحی و ساخت زیورآلات خود از جمله انگشتر هستیم. از جمله خواص درمانی سنگ فیروزه برای بدن که مردم را به استفاده از خود ترغیب می نماید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان درد شکم

در زمان های قدیم به کسی که مبتلا به شکم درد می شد، پودر سنگ فیروزه را به او می خوراندند. چرا که معتقد بودند فیروزه خاصیتی دارد که می تواند درد شکم را تسکین دهد. لذا یکی از مهم ترین خواص انگشتر فیروزه درمان درد شکم است.

تقویت چشم

کسی که مبتلا به بیماری های چشمی است و یا این که می خواهد کارکرد چشم خود را بهبود ببخشد می تواند سنگ فیروزه را روی چشم های خود بگذارد و یا این که چند دقیقه ای به آن نگاه کند. حتی می تواند از سرمه سنگ فیروزه استفاده نماید. استفاده از سرمه سنگ فیروزه مخصوصاً برای کسانی که دید خود را در شب از دست می دهند بسیار توصیه شده است. این سنگ خاصیتی دارد که می تواند سفید شدن مردمک چشم و یا هر بیماری چشمی را درمان نماید.

اصلاح گردش خون

از دیگر خواص انگشتر فیروزه اصلاح گردش خون می باشد. سنگ فیروزه خاصیتی دارد که می تواند کارکرد گردش خون را اصلاح نماید و جریان خون را در بافت های عضلانی زمانی که رباط ها و تاندون ها پاره شده اند، زیادتر نماید. علاوه بر این سنگ تاثیر بسیار مثبتی روی کمبود اکسیژن و مسمومیت های خونی دارد.

کمبود مواد غذایی

از دیگر خواص انگشتر فیروزه درمان بیماری های ناشی از کمبود مواد غذایی می باشد. سنگ فیروزه معمولاً در درمان بیماری هایی که ناشی از کمبود مواد غذایی و یا تغذیه بد هستند همچون آناروکسی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری های ریوی و گلو درد

فردی که به گلو درد مبتلا است می تواند سنگ فیروزه را بر روی چاکرای گلوی خود بگذارد تا دردش فروکش کند. این کار نه تنها باعث درمان گلو درد می شود بلکه تارهای صوتی را تقویت کرده و باعث درمان بیماری های تنفسی و ریوی نیز می شود.

درمان نواحی آلوده به ویروس

قسمت هایی از بدن که بیشتر تحت هجوم باکتری ها و ویروس ها هستند می توانند توسط سنگ فیروزه از آلودگی ها پاک سازی شوند.

بهبود عملکرد کبد

کمک به بهبود عملکرد کبد و درمان عوارض های ناشی از عملکرد نادرست کبد و غده های بدن از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه می باشد. درمان انواع بیماری های معده همچون درد معده، ورم، زخم و نیز درمان میگرن و انواع سر درد، دردهای استخوانی و عضلانی، درد ریح، یبوست، درد اعضا، سنگ کلیه، صرع، باد فتق، بیماری های طحال و جنون، افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن، درمان رماتیسم و نقرس، درمان آب مروارید، تصفیه ریه ها، پاک کردن سموم از بدن و کمک به ترمیم بافت ها از دیگر خواص درمانی سنگ فیروزه می باشد.

دیگر خواص سنگ فیروزه برای بدن:

  • تحریک و راه اندازی نیروها و چاکراهای انسان ها
  • آرامش دادن
  • بیدار شدن نیروهای درونی افراد
  • درمان انواع بیماری های معده مثل زخم ، ورم ، درد معده و…
  • درمان انواع سر درد و میگرن
  • درمان دردهای عضلانی و استخوانی
  • درمان یبوست
  • درمان بادفتق
  • درمان درد ریح
  • درمان جنون
  • درمان درد اعضاء
  • درمان صرع
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های طحال

خواص انگشتر فیروزه برای روح و روان

سنگ فیروزه علاوه بر خواص درمانی که برای بدن دارد می تواند به درمان بیماری های روحی نیز کمک نماید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:فیروزه می تواند بیماری های روحی و روانی را درمان نماید و از طرفی در حفظ آرامش بیماران عصبی موثر باشد. این سنگ با دور کردن اضطراب از بیماران عصبی گام مهمی در جهت حفظ آرامش آن ها برمی دارد.سنگ فیروزه تمام انرژی های مثبت اطراف خود را جذب می نماید و از طرفی نیرو و ارتعاشات منفی و آشفته را از صاحب خود دور می کند. بنابراین تمام آنچه که باعث می شود انسان در خواب کابوس های وحشتناک ببیند با استفاده از سنگ فیروزه از بین می رود و انسان از شر کابوس های وحشتناک خلاص می شود

از آنجایی که سنگ فیروزه انرژی های منفی را از انسان دور می کند برای انجام کارهای سخت به او انرژی کافی می دهد و با ایجاد نشاط و شادابی در او با غم ها و افسردگی ها مبارزه می کند.استفاده از سنگ فیروزه باعث می شود فرد اعتماد به نفس بالایی پیدا کند و از این رو جرات زیادی برای انجام برخی کارها و نیز بیان استدلال های خود پیدا کند. علاوه بر موارد ذکر شده فیروزه به عنوان سنگ صلح و آرامش، سبب ایجاد انس و دوستی، عشق و محبت، صداقت و صمیمیت در افراد می شود و میزان قدرت، عقل و حکمت آن ها را افزایش می دهد. فیروزه در دراز مدت دشمنی های سرسخت را به دوستی های عمیق و بزرگ تبدیل می نماید. این سنگ مظهر خوش یمنی است و می تواند انسان را در برابر نیروهای منفی همچون چشم زخم حفظ نماید. بنابراین کسانی که می خواهند از انرژی های منفی همچون چشم زخم در امان باشند اغلب از انگشتر و یا گردنبند فیروزه استفاده می کنند.

حفاظت از انسان در مواقع بد

حفاظت از بلایای طبیعی، آسان شدن کارها، پاک سازی ذهن، رونق در کسب و کارها، بیدار شدن نیروهای درونی انسان، ایجاد آرامش در انسان، حمایت از انسان در مسافرت ها، حفاظت از انسان در حین سوارکاری، دور کردن خوف و وحشت از انسان، افزایش برکت و رزق، ایجاد حس عشق، الفت و دوستی، علم و هنر، حفظ جان انسان در برابر برق گرفتگی، غرق شدن، چشم بد، نیش جانوران، قتل و کشته شدن از دیگر خواص سنگ فیروزه می باشد. همچنین از سنگ فیروزه به عنوان پادزهری برای گزش حشرات استفاده می نمایند. یک گرم از سنگ فیروزه را با مقداری شراب مخلوط می کنند و از آن به عنوان پادزهری برای نیش مار و یا هر گونه مسمومیت استفاده می نمایند.

همان طور که می دانید خواص سنگها از دوران قدیم برای افراد مشخص بوده است و مردم با بکار بردن خواص سنگها به درمان و جلوگیری از آفات می پرداختند

خواص سنگ عقیق از زبان ائمه اطهار

- ربيعه الراي مي گويد :
ديدم در دست علي بن حسين (ع )نگين عقیق است به ايشان عرض كردم اين چه نگيني است ؟ فرمودند : اين نگين عقيق رومي است ، هركس انگشتر عقيق به دست كند حاجتهاي او برآورده مي شود.
امام صادق (ع) مدام مي فرمودند :هركس انگشتري كه نگينش عقیق است انتخاب كند فقير نمي شود وكارهايش فقط به نيكو ترين وجه پايان مي يابد.
امام رضا (ع) فرمودند : انگشتر عقیق فقر را از ميان مي برد ، و دست كردنش نفاق و دو رويي را محو مي كند.
امام رضا (ع) فرمودند : هركس با عقیق قرعه بياندازد، نصيب فراواني عائد او خواهد شد.
امام صادق (ع) فرمودند :عقیق محافظ در سفر است.
رسول خدا(ص) فرمودند : هركس از شما مادامي كه اين عقیق همراه او باشد غم وغصه اي نمي رسد.

خواص سنگ فیروزه از زبان ائمه اطهار

امام صادق (ع) فرمودند : دو ركعت نماز به همراه نگين عقيق معادل، هزار ركعت نماز بدون عقيق است، هر كس انگشتر فیروزه، Turquoise دست كند ، دست او نيازمند نخواهد شد .
فضيلت فيروزه از قول امام كاظم (ع) : فیروزه، Turquoise سنگي است كه جبرئيل به رسول خدا (ص) هديه نموده است و رسول خدا آن را به اميرمومنان علي (ع) بخشيد. فیروزه، Turquoise درمان كسي است كه صاحب فرزند نمي شود.
امام صادق از رسول خدا چنين نقل فرمودند : "خداوند سبحان مي فرمايد : هر آينه من خدا ، حيا مي كنم از بنده اي كه دستش را به سوي من بالا آورده و در دستش انگشتري با نگين فیروزه، Turquoise است ، نا اميد برگردانم."
عبد خير مي گويد : حضرت علي (ع) چهار انگشترداشتند كه به دست مي كردند :
- انگشتر ياقوت براي نجابت و بزرگي
- فیروزه، Turquoise براي پيروزي
-حديد چيني براي نيرومندي
- عقيق را نيز براي محافظت

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (58 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (44 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و رسمی رضا گلزار/ آقای بازیگر رو با کت و شلوار خاصش ببینید!+ویدیو عرض ارادت بهداد سلیمی قهرمان و مدال آور وزنه برداری خدمت رهبر انقلاب و توصیه رهبر به ایشان/ فرزند بهداد سلیمی در بغل حضرت آقا+ فیلم نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی مادر مرجانه گلچین در خانه اش+ویدیو/ روحشون شاد (عکس) زیبایی بی حد و اندازه نیکی کریمی سلبریتی ایرانی در عکس لو رفته اش/ کیک تولدش چه خوشگله... نگاهی به دکوراسیون خاص گوشه‌ای از خانه زیبا و اصیل نرگس محمدی/ چقدر خوش سلیقه+عکس نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با لباس محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده