خصوصیات کفش طبی استاندارد و ایده آل

  چهارشنبه، 04 اسفند 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
خصوصیات کفش طبی استاندارد و ایده آل
پاها مهم ترین قسمت اعضای بدن و در واقع تکیه گاه بدن به شمار می آیند به همین خاطر مراقبت از پاها از اهمیت فراوانی برخوردار است و توصیه می شود برای مراقبت از آن ها از کفش های طبی استفاده نمایید. ما در این بخش از ساعد نیوز خصوصیات کفش طبی ایده آل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

امروزه اغلب افراد به علت مشکلات فراوانی که در پای خود دارند به دنبال کفش های طبی هستند و البته برخی نیز برای پیشگیری از مشکلات آینده در جست و جوی این کفش ها می باشند و به طور کلی انتخاب یک کفش طبی مناسب می تواند سلامت پاهای شما را تضمین کند و سبب بهبود برخی از بیماری های پا شود. استفاده از کفش های طبی برای تمام کسانی که از مشکلات و بیماری های مخصوص رنج می برند مناسب است و برای تمامی افرادی که به دنبال راهی برای جلوگیری از بیماری های مختلف هستند نیز توصیه می شود. البته با وجود اینکه هر بیماری متناسب با نوع بیماری که دارد بایستی از کفش های طبی استفاده نماید هرچند که اغلب این کفش ها دارای خصوصیات مشترکی می باشند.

ویژگی های یک کفش طبی ایده آل:

همانطور که می دانید انتخاب یک کفش مناسب برای سلامت پاها بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به همین منظور در ادامه شما را با برخی از ویژگی کفش های طبی آشنا خواهیم کرد:

استحکام کفش:

توجه داشته باشد که یک کفش مناسب بایستی دارای استحکام لازم باشد تا شوک وارد شده با کف پا را جذب نماید. به طور کلی نیروی منتقله از زمین و کف پا هنگام راه رفتن دو برابر وزن بدن خواهد بود و می توان آن را ۱۰ برابر وزن بدن هنگام دویدن دانست. به همین خاطر کفی کفش از اهمیت فراوانی در انتقال و پخش نیرویی به کف پا و بدن دارد.

کفش طبی

اندازه کفش:

در صورتی که کفش مورد استفاده تنگ باشد و به پاها فشار وارد کند به تدریج خونرسانی به پا را کاهش خواهد داد و پا را زخم خواهد کرد. در مقابل هم اگر کفش برای پا تنگ باشد و پا درون آن بازی کند موجب ساییدگی و ایجاد اختلال در روند انتقال نیرو خواهد شد. پس به همین منظور بایستی کفش مورد استفاده اندازه پا باشد و فروشنده کفش تنگ یا گشاد را با راهکارهایی مانند بهبود سایز با قالب زدن کفی به شما ندهد.

کفش های پاشنه چوبی:

توصیه می شود که به هیچ وجه کفش هایی با پاشنه یا کفی از جنس چوب نپوشید حتی اگر این کفش ها طبی بودند زیرا جنس چوب باعث آزار پاشنه پا و ایجاد درد خواهد شد و این در حالی است که کفش هایی با پاشنه و کفی هایی با خاصیت الاستیکی که دارند پاشنه و کف پا را اذیت نمی کنند.

شکل مناسب کف داخلی کفش:

توجه داشته باشید که باید کف داخلی یک کفش قوس هایی هماهنگ با قوس های کف پا داشته باشد و هنگامی که این کفش پوشیده می شود وزن بدن به صورت متناسب بر روی تمامی سطح کف پا پخش گردد و پا درون آن حس راحتی داشته باشد. به طور کلی قوس طولی مهم ترین قوس کف پا به شمار می آید و به همین خاطر بایستی کف داخلی کفش در قسمت میانی و داخلی برجسته گردد.

کفش طبی

فضای مناسب قسمت جلویی کفش طبی برای انگشتان:

بهتر است بدانید که قسمت جلویی یک کفش بایستی فضای مناسبی برای انگشتان پا داشته باشد و این فضا به اندازه ای تنگ نباشد که انگشت ها روی هم بیوفتند و فشرده شوند و در مقابل نیز بیش از حد گشاد و باز نباشد که در برابر ضربه های احتمالی امکان مراقبت وجود نداشته باشد. به طور کلی کفش طبی مناسب بایستی از فضای خالی بین نوک انگشتان برخوردار باشد و نوک کفش حدود ۱ سانتی متر باشد تا از وارد شدن فشار به انگشت ها جلوگیری شود.

جنس چرم و انعطاف کفش:

به طور کلی کفش طبی باید از جنس چرم و انعطاف پذیری ویژه ای برخوردار باشد تا سرما و گرما را با خوبی به پا منتقل نماید. البته که امروزه جنس های ترکیبی مختلف و با قیمت کمتری که دارای این خاصیت هستند برای رویه کفش های طبی در نظر گرفته خواهند شد.

پنجه کفش:

توجه داشته باشید که مهم ترین قسمت یک کفش پنجه آن است و همانطور که می دانید کم بودن عرض یا ارتفاع پنجه کفش باعث ایجاد بیماری های مختلفی مانند مورتون نوروما، میخچه و هالوکس والگوس می شود. بهتر است بدانید که انگشتان پا باید در پنجه کفش فضای کافی برای باز شدن از هم و بالا و پایین رفتن را داشته باشد و به همین منظور توصیه می شود که از کفش های پنجه گرد به جای کفش های نوک تیز استفاده نمایید.

کفش طبی با کفی Insole قابل تعویض:

پیشنهاد می شود که برای خود کفی Insole قابل تعویض بخرید زیرا با عوض نمودن کفی می توان به کم یا زیاد کردن اندازه و حجم کفش پرداخت و حتی می توانید در صورت ورم کردن پا جای آن ها را با کفی باز کنید یا در صورت مشکلات به وجود آمده در پا به سادگی از طریق کفی درمان نمایید.

سفت و محکم بودن پشتی کفش:

بهتر است بدانید که در واقع پشتی کفش قسمتی از کفش به حساب می آید که در پشت پاشنه کفش قرار می گیرد و بایستی خیلی سفت و محکم باشد. به همین خاطر توصیه می شود که در هنگام خرید کفش پشتی آن را با شست خود فشار دهید و اگر پشتی کفش فرو نرفت پشتی محکم است.

پاشنه کفش:

توجه داشته باشید که یکی دیگر از مهم ترین قسمت های کفش پاشنه آن است. در واقع بدون پاشنه یا پاشنه بلند بودن کفش هر دو برای سلامتی پا مضر هستند و اندازه استاندارد برای پاشنه بایستی بین ۱.۵ الی ۴ سانتی متر باشد.

کف قوسی شکل کفش:

بهتر است بدانید که بایستی کف بیرونی کفش گوژ باشد طوری که دو انتهای کفش بالاتر از وسط کفش قرار بگیرند و به طور کلی راه رفتن با این نوع کفش بسیار راحت تر خواهد بود و هنگام برخورد پاشنه به زمین و هنگام بلند شدن از زمین به مچ پا صدمه ای وارد نخواهد کرد.

کف قوسی شکل کفش

در این مقاله با ویژگی های کفش طبی خوب آشنا شدیم، امیدواریم این مقاله مورد توجه تان قرار گرفته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان