خصوصیات و شرایط نگهداری سگ نژاد فاکس تریر

  سه شنبه، 11 بهمن 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
خصوصیات و شرایط نگهداری سگ نژاد فاکس تریر
توی فاکس تریر سگی دوست داشتنی و باهوش می باشد که می توان آن را در آپارتمان نگهداری کرد. این سگ به راحتی با حیوانات کوچک خانگی دیگر ارتباط برقرار می کند. در ادامه بیشتر با این نژاد آشنا می شویم.

فاکس تریر یکی از نژاد های سگ های تریر می باشد. زادگاه او کشور انگلستان می باشد. این نژاد در دو نوع دیده می شود فاکس تریر مو صاف و فاکس تریر مو فرفری یا سیمی در این نژاد وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی به این نژاد بسیار پر طرفدار بپردازیم. پس اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به سگ ها علاقمندید پیشنهاد می کنیم این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.در این مقاله شما با این نژاد به صورت کامل آشنا شده و مواردی نیز پیرامون این نژاد را به خوبی مطالعه می کنید. پس با ما همراه باشید.

انواع سگ فاکس تریر

گستردگی نژاد تریر به این صورت است که او دارای زیر مجموعه هایی است. آن ها از نژاد خالص تریر مانند فاکس و یا آیردل تریر تشکیل شده اند. اما در سویی دیگر زیر مجموعه ها نیز دارای انواع مختلفی هستند.هر کدام دارای ویژگی های ظاهری بسیار جذاب و خصوصیات اخلاقی فوق العاده ای هستند. فاکس تریر نیز جزء آن دسته ای می باشد که نژادش دارای انواع مختلفی است. در این قسمت به آن ها به صورت اختصاصی می پردازیم.

فاکس تریر موسیمی

همان طور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم فاکس تریر ها به دو دسته مو صاف و مو فرفری تقسیم می شوند. به بیان دیگر مو صاف و موسیمی به آن ها گفته می شود.این دسته از تریر ها دارای موها مجعد می باشند که باعث می شود اندازه حجمی این سگ ها بسیار بیشتر از حالت عادی به چشم بیاید.

فاکس تریر مینیاتوری

نژاد مینیاتوری این سگ خواستگاه کشور استرالیا می باشد. این سگ بسیار باهوش در جنس نر وزنی 3.5 تا 5.5 کیلوگرم و قدی 24 تا 30 سانتی متر داشته و در جنس ماده نیز به همین صورت می باشد.این سگ بین 12 تا 18 سال عمر می کند و یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری در خانه می باشد.

فاکس تریر عروسکی

نژاد عروسکی یا توی فاکس تریر یکی از بهترین نژاد های این سگ می باشد که خواستگاه آن برای ایالات متحده آمریکا است. این سگ باهوش و بی نظیر می تواند دوستی بسیار خوب برای کودکان شما باشد.او با افراد غریبه رابطه بسیار خوبی را برقرار می کند و انرژی بسیار بالای او سبب می شود تا ساعت ها بتواند با کودکان شما به بازی و شیطنت بپردازد.

ویژگی های سگ فاکس تریر

این سگ ها دارای ویژگی های شخصیتی و ظاهری مخصوص به خود هستند. آن را در دیگر نژاد ها نمی توانید بیابید. در این جا می خواهیم به ویژگی های شخصیتی این سگ اشاره کنیم. می توانیم به کنجکاو بودن، داشتن روحیه مثبت بالا. در کنار آن ها داشتن رفتار بسیار خوب با نژاد های دیگر و یا دیگر حیوان ها نیز وجود دارد. او با گربه ها رفتار بسیار خوبی دارد و داشتن انرژی بسیار خوب یکی از مشخصه های او می باشد.

ویژگی های بدنی این سگ نیز می تواند مواردی مانند رنگ های بی نظیر موهای او اشاره کرد. چهره بامزه پوشش بدنی جذابی و پاهایی کشیده. او همواره به هنگام ایستادن سینه خود را جلو قرار می دهد. پاهای او به هنگام ایستادن در حالت کشیده قرار دارد. دم او نیز مانند دیگر نژاد های تریر همواره به سمت بالا قرار دارد.او دارای ذهن فعال و بسیار چابک می باشد. او از مواجه شدن با سگ های بزرگ تر از خودش نمی ترسد. در بسیاری از مواقع نیز آن ها را برای دوستی انتخاب می کند. برای تغذیه نیز سگ های بسیار خوش خورد و خوراکی می باشند. در تمامی طول زندگی آن ها مشکلات تغذیه مانند غذا نخوردن در آن ها مشاهده نمی کنید.

سگ فاکس تریر

تغذیه سگ فاکس تریر

توصیه می شود روزانه ۱/۴ تا ۱/۲ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به او بدهید.سگ بالغ هر چقدر که از مواد غذایی مصرف میکند، بستگی به اندازه، سن، سوخت و ساز بدن، سطح فعالیت او دارد. سگ ها، مانند انسان ها به همه میزان غذایی که انسان می خورد نیاز ندارند. این مسئله طبیعی است که یک سگ بسیار فعال از یک سگ گوشه نشین نیاز بیشتری به غذا خوردن دارد. کیفیت مواد غذایی سگ نیز تفاوتهایی دارد و هرچه مواد غذایی بهتری بخرید بیشتر سگتان را سیر می کند و برعکس. سگتان را عادت به زمان مناسب برای تغذیه بدهید و به جای آنکه غذا تمام وقت در اختیارش باشد، آنها را دو بار در روز غذا بدهید.

اگر شما مطمئن نیستید که آیا او اضافه وزن دارد، تست چشم و دست با اوبگیرید. نخست، نگاه کردن به او. شما باید برای دیدن او یک کمر از او بلندتر باشید. سپس دست در پشت او، شست در امتداد ستون فقرات قرار گیرد، با انگشتان رو به پایین امتداد دهید. شما باید مطمئن به احساس دنده های او بدون نیاز به فشار سخت باشید. اگر نتوانستید، بدانید که سگ کمتر مواد غذایی نیاز دارد و ورزش بیشتری می طلبد.

رسیدگی و آراستن سگ فاکس تریر

موی این حیوان کمی بلند و فر می باشد.و معمولا درهرقسمت بده آن به یک رنگ دیده می شود.

  • قسمت سر معمولا سیاه و سفید، با خال های قهوه ای مایل به زرد بر روی گونه، لب، چشم و بدن بیش از پنجاه درصد سفید یا بدون خال سیاه و سفید است.
  • سفید و قهوه ای مایل به زرد: قسمت سر معمولا قهوه ای مایل به زرد، بدن بیش از پنجاه درصد سفید یا بدون خال قهوه ای مایل به زرد.
  • و گاهی سر سیاه و سفید، بدن بیش از پنجاه درصد سفید با خال های سیاه و سفید.
  • در بعضی دیگر نیز سر سفید، شکلاتی و قهوه ای مایل به زرد، با خال های قهوه ای مایل به زرد بر روی گونه، لب ها و قسمت هایی از چشم. بدن بیش از پنجاه درصد سفید یا بدون نقاط شکلاتی است.

برای آن که سگ ها بیماری لثه نگیرند و دهان آن ها بوی بد ندهد باید روزانه دندان آن ها را مسواک بزنید .ولی در کل حداقل 2 یا 3 بار در هفته باید مسواک بزنند که با کتری در دهان آنها تجمع پیدا نکند.ناخون های سگ باید یک یا دوبار در ماه کوتاه شود ولی نباید از ته گرفته شود زیرا خونریزی می کند و بار بعد که بخواهید این کار را انجام دهید ممانعت می کند.ناخون ها باید گرفته شود زیرا ممکن است وقتی با شما بازی می کنند به بدن شما خراش وارد کنند.

آموزش دادن به سگ ها باید از همان دوران کودکی آن صورت گیرد.شما باید به نظافت سگ خود رسیدگی کنید و همیشه داخل دهان گوش آن را نگاه کنید هم چنین به قرمزی پوست و التهاب و … توجه کنید که مبادا مریض شود .سگ ها بسیار حساس هستند.برای پاک کردن گوش سگ ها می توانید از تیکه ای پنبه مرطوب استفاده کنید.

میزان سازگاری سگ فاکس تریر با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

آنها می توانند دوستان فعال، سرگرم کننده و دوست داشتنی برای بچه های بزرگ باشند، اما مانند بسیاری از نژادهای کوچک دیگر، برای بازی با کودکان نوپا توصیه نمی شوند. اندازه کوچک آنها، مستعد شکستن استخوان است. اگر این سگ آموزش ببیند می تواند با حیوانات دیگر حتی گربه ها هم بازی شود.

بهداشت و بیماری سگ فاکس تریر

نژاد توی فاکس تریر مانند سایر نژاد ها مستعد بیماری می باشد ولی در کل حیوان سالم و خوبی است .از بیماری هایی که ممکن است دچار آن شود عبارت است از:

  • در رفتگی کشکک پا که این بیماری حتی ممکن است در بدو تولد صورت گیرد.این بیماری برای سگ های کوچک رایج می باشد.
  • بیماری لگ کالو پرتس نقصی در استخوان ران می باشد که در نژاد های کوچک رایج است.
  • فون ویلبراند یک بیماری ارثی است که با خونریزی شدید همراه است قبل از عمل این حیوان باید حتما آزمایش انجام شود.
  • بیماری کم کاری تیروئید مربوط به غده تیروئید است. این بیماری با دارو درمان می شود و نشانه های آن چاقی، ریزش مو، صرع و … می باشد.

نکات برجسته سگ فاکس تریر

  • فاکس تریرها علاقه زیادی به غذا خوردن دارند و خیلی راحت دچار اضافه وزن میشوند. برای نگه داشتن تریر در وضعیت مناسب باید نظارت کافی برروی میزان غذا و فعالیتهایش داشته باشید.
  • فاکس تریر ها نژاد سرسختی برای آموزشهای خانگی هستند، بسته های آموزشی برایشان توصیه میشود.
  • فاکس تریرها زیاد پارس می کنند و معمولا صدای پارس کردنشان بلند و بم است.
  • فاکس تریرها تمایل زیادی به تعقیب خرگوشها، پرندگان، گربه ها و حتی سگهای دیگر دارند. آنها با سگهای دیگر حتی آنهایی که از خودشان بزرگتر هستند مبارزه میکنند. زمانی که در مناطق بدون حصار و امنیت هستند حتما باید با قلاده بسته باشند.
  • نباید به فاکس تریرهایی که آموزش ندیده اند اعتماد کنید و برای مدت زمان طولانی آنها را با دیگر حیوانات خانگی تنها بگذارید.
  • فاکس تریرها بسیار فعال و پر انرژی هستند و روزانه به ۳۰ تا ۴۵ دقیقه فعالیتهای پر جنب و جوش دارند. آنها اگر شانسی برای سوزاندن انرژی طبیعی خود نداشته باشند ممکن است خرابکاری کنند یا با پارس کردنهایشان برای دیگران ایجاد مزاحمت کنند.
  • در حالیکه آنها نسبت به خانواده هایشان وفادارند و عاشق بازی کردن هستند، اما برای بازی با بچه ها ی کوچک بیش از حد خشن و پر انرژی اند.
  • فاکس تریرها هنرمندان فرار هستند. آنها می توانند بیشتر از آنچه که شما تصور کنید بپرند و یا سوراخی برا فرار حفر کنند در غیر اینصورت از روشهای خودشان برای فرار استفاده میکنند.
  • سگ فاکس تریر نژاد نادری هستند. اگر شما بخواهید سگی از این نژاد بخرید بسختی پرورش دهنده خوبی پیدا میکنید، اگر هم پیدا کنید باید ماهها در صف انتظار بمانید تا یک توله سگ کوچک متولد شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (442 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (247 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (214 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (181 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (161 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (125 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (80 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شوهر؛ مظنون اصلی زن جوان : دخترم هراسان به من زنگ زد و گفت مادرش کشته شده است...
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW