ساعدنیوز
ساعدنیوز

خصوصیات و ویژگی های گربه حبشی

  پنجشنبه، 11 اسفند 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
خصوصیات و ویژگی های گربه حبشی
گربه حبشی یا همان گربه Abyssinian یکی از بهترین نژاد گربه ها می باشد. ما در این مقاله از ساعد نیوز در نظر داریم که بررسی دقیقی از این نژاد داشته باشیم تا شما به هر آنچه برای نگهداری آن نیاز دارید برسید. با ما همراه باشید.

گربه نژاد حبشی در بین 5 نژاد گربه محبوب دنیا قرار دارد و بازیگوشی و علاقه زیاد به ارتفاع و پرش، از ویژگی های بارز این گربه است. گربه حبشی به دلیل علاقه زیادش به چنگ انداختن و گرفتن وسایل مختلف، Aby-grabbys هم نامیده می شود. نگهداری این گربه دوست داشتنی و مهربان، نسبت به گربه های دیگر آسان تر است زیرا ریزش موی کمی داشته و به سرعت با اعضای خانه انس می گیرد. به گربه حبشی آبیسینیان یا ابیز هم می گویند، داشتن چشمانی رسا، اندازه متوسط و مو هایی کوتاه از ویژگی های بارز این نژاد باستانی است.

معرفی گربه حبشی

گربه نژاد حبشی که به گربه آبیسینیان نیز معروف است از نژاد های بسیار عالی گربه ها می باشد. این گربه ها با توجه به شخصیتی که دارند راه رفتن در ارتفاعات از جمله راه رفتن در بالای درخت را خیلی دوست دارند. این گربه ها عاشق بازی کردن و جنب و جوش هستند و همیشه دوست دارند در ارتفاعات راه بروند و بازی کنند. کسانی که از این گربه نگه داری می کنند برای آن ها اسباب بازی هایی مانند توپ پینگ پنگ و پازل و غیره را می خرند تا گربه شان سرگرم باشد. آبیسینیان همواره دوست دارند که انسان ها به آنها خیلی زیاد توجه کنند و به خاطر همین است که وابستگی شدیدی به انسانها دارد و حتی امکان دارد که به سراغ گربه دیگری هم نرود.

اصالت و نژاد گربه حبشی

گربه ها همانند موجودات دیگر دارای خاستگاهی می باشند که اصل و نسب آنها را نشان می‌دهد. مانند گربه پرشین که به گربه ایرانی یا گربه شیرازی معروف است در تمام دنیا آن را به عنوان گربه ایرانی می‌شناسند و نام علمی آن را گربه پرشین می دانند. اگر بخواهیم در رابطه با گربه حبشی یا همان گربه آبیسینیان صحبت کنیم باید بگویم که خاستگاه این گربه از انگلیس می باشد. این گربه به گربه بریتانیایی مشهور است که بریتانیا از شهرهای انگلیس می باشد.

ویژگی های ظاهری گربه نژاد حبشی

گربه پر تحرک حبشی بدنی با اندازه متوسط و ظریف دارد. داشتن سری گرد، خطوط گونه و ابرو و صورتی مشخص از ویژگی های ظاهری بارز این گربه است. حالت چانه گربه حبشی بیرون زده نیست و خیلی عقب تر از پوزه قرار ندارد، پوزه آن هم نوک تیز یا مربعی شکل نیست. گوش این گربه تقریبا نوک تیز و بزرگ است و در نقطه اتصالش به سر پهنای زیادی دارد. چشمان بزرگ و درخشان این گربه بادامی شکل بوده و دورشان خطوط نازک و تیره ای وجود دارد. موهایی در اطراف چشم هایشان وجود دارد که از موهای بقیه بخش های بدن تیره تر است. چشمان گربه حبشی می تواند به رنگ های مسی، فندقی، طلایی و سبز باشد. این گربه استخوان بندی درشت با پا هایی باریک دارد و حالت پا های او به گونه ای است که انگار روی نوک انگشتانش راه می رود.

گربه نژاد حبشی

شخصیت و ویژگی های رفتاری گربه نژاد حبشی

گربه حبشی یا ابیز فعالیت و جنب و جوش بسیار زیادی داشته و تمایل زیادی به پرش و رفتن به ارتفاع بالا دارد. این گربه ها عاشق رفتن روی یخچال، کمد، درخت و به طور کلی جا های بلند هستند، به همین دلیل هم بهتر است برایشان یک درخت گربه تهیه کنید. گربه حبشی زمان زیادی را در بیداری سپری می کند و یک لحظه هم آرام و قرار ندارد، به طوری که هیچ وسیله و هیچ گوشه ای از خانه از دست او در امان نیست. تهیه اسکرچر گربه نیز گزینه مناسبی است تا به وسایل منزل چنگ نزند.

این گربه تمایل زیادی به بازی با وسایل ساده ای چون، توپ، تیله، درب بطری، پازل و سایر اسباب بازی های گربه دارد، به طوری که می تواند ساعت ها سرگرم بازی با آن ها شود. تمایل گربه حبشی به انجام بازی های دو نفره با شما بسیار بیشتر از بازی با اسباب بازی هایش است. یکی دیگر از تفریحات این گربه نشستن جلوی پنجره و تماشای محیط بیرونی است.

غذای گربه حبشی چیست؟

همه موجودات زنده برای زنده ماندن به غذا نیاز دارند البته شرط زنده ماندن و رشد کردن آن ها توسط غذای گربه این است که حتما باید از غذای سالم و مقوی برخوردار شوند. گربه ها از این قاعده مستثنی نیستند و آن ها هم برای زنده ماندن به خوراک مناسب نیاز دارند. گربه حبشی نیز مانند گربه های دیگر غذای شان به یک شکل است و او نیز مانند گربه های همسان خودش علاقه زیادی به لبنیات از جمله شیر دارد. همچنین این گربه یعنی همان گربه آبیسینیان علاقه بسیار زیادی به گوشت و فرآورده های پروتئینی دارد.

سازگاری گربه حبشی با انسان و سایر حیوانات

از آنجایی که این گربه ها بسیار باهوش و اجتماعی هستند، قابلیت بالایی در خو گرفتن و بازی با سایر حیوانات و کودکان دارند. گربه های حبشی نیاز بسیار زیادی به توجه صاحبشان دارند و دراز کشیدن در کنار تخت یا کاناپه در پیش شما برایشان بسیار دل انگیز است. این گربه ها با صدای نرم و دلنشین و آرامشان سعی می کنند توجه شما را جلب کنند، البته به این نکته توجه کنید که گربه حبشی بغلی نیست و ترجیح می دهد در کنار شما باشد و همراهیتان کند. تنهایی برای این گربه ها بسیار زجر آور است و به سرپرستی گرفتن آن برای کسانی که وقت زیادی را بیرون از خانه می گذارند مناسب نیست.

 گربه حبشی

رسیدگی و آراستن گربه حبشی

گربه حبشی دارای بدن عضلانی، چشم های بادامی به رنگ سبز یا طلایی و سر نسبتا گرد می باشند این گربه ها گوش های بلندی دارند و رنگ موی بدن آن ها بسیار خاص و جذاب می باشد. پوشش بدن عبارت است از : قهوای سوخته، قهوه ای سرخ، سیاه و خاکستری، با بینی چرم قرمز و پد پنجه سیاه و سفید و یا قهوه ای؛دارچینی، با بینی چرمی و پنجه پد صورتی، آبی، بژ گرم با سایه های مختلف، با بینی چرمی و پد پنجه رنگ بنفش ؛ و حنایی با نور کاکائو، قهوه ای، با بینی چرمی دودی و پد پنجه صورتی.

موهای گربه ی خود را همیشه برس بکشید تا موهای مرده از بین بروند و همچنین دندان های او را برای جلوگیری از بیماری پریودنتال همیشه مسواک بزنید .داخل گوش گربه را نگاه کرده و در صورت دیدن ترشح، آن را با دستمال مرطوب و یا دستمال آغشته به سرکه سیب و آب گرم تمیز کنید.

بیماری های گربه نژاد حبشی

این گربه نیز مانند گربه های نژاد های دیگر مستعد یک سری از بیماری ها است که به توضیح بعضی از آن ها می پردازیم:

  • در رفتگی کشکک پا یک بیماری ارثی است که در آن زانوی گربه ساییده شده و از بین می رود و در موارد حاد فقط با جراحی بهبود می یابد.

  • در بیماری آتروفی شبکیه چشم، ممکن است چشم گربه تخریب شده و کور شود.

  • پلی کیستیک کلیه بیماری است که از طریق آزمایش ژنتیکی به راحتی قابل تشخیص است.

  • آمیلوئیدوز کلیه بیماری ارثی است که در آن گربه دچار نارسایی کلیه می شود.

  • بیماری به نام سندرم Hyperesthesia منشا عصبی داشته و موجب ریزش موی شدید گربه می شود.

  • تحلیل شبکیه چشم و در نتیجه نابینایی ممکن است به علت جهش ژنی در این گربه ها رخ دهد.

  • التهاب لثه از جمله عارضه هایی است که این نژاد مستعد آن است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (133 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (63 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (48 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (34 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده