خصوصیات و ویژگی های گربه تاکسیدو (گربه سیاه و سفید)

  پنجشنبه، 11 اسفند 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
خصوصیات و ویژگی های گربه تاکسیدو (گربه سیاه و سفید)
در این مقاله از ساعد نیوز قصد داریم تا اطلاعات جذابی در مورد یکی از بهترین نژاد گربه یعنی گربه تاکسیدو قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

گربه تاکسیدو اغلب به دلیل رنگ سیاه‌ و سفیدی که دارد از دیگر گربه ها قابل شناسایی است. این حیوانات مانند سگ ها علاقه بسیاری به تحرک دارند و به صاحبان خود نیز وفادار می باشند. در ادامه بیشتر به ویژگی های رفتاری گربه های تاکسیدو خواهیم پرداخت.

گربه تاکسیدو چیست؟

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به گربه دارید قطعاً نام گربه تاکسیدو را شنیده اید. در مورد نژاد گربه تاکسیدو باید گفت که به طور معمول آن ها به رنگ سیاه و سفید یافت می شوند که به این گونه به راحتی از سایر گربه ها قابل شناسایی می باشند. این حیوانات هم مانند سگ ها علاقه زیادی به تحرک دارند و به صاحبان خود به شدت و وفادار هستند. گربه های مختلفی در سرتاسر دنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای نژاد های گوناگونی می باشند. در این میان یکی از این انواع، نژاد تاکسیدو است که این نژاد دارای ظاهر متفاوت به همراه ویژگی های منحصر به فرد است. گربه تاکسیدو به طور معمول به دلیل خصوصیات بارزی که دارند شناخته می شوند و یکی دیگر از دلایل متمایز بودن آن ها رنگ سیاه و سفیدشان می باشد.

خصوصیات ظاهری گربه تاکسیدو

گربه‌ های تاکسیدو همانند سایر نژاد های گربه دارای ویژگی های رفتاری و شخصیتی می باشند که در این قسمت به معرفی برخی از ویژگی های بارز در آن ها خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

  • پر انرژی و پر سروصدا:یکی از ویژگی های این گربه ها پر انرژی و پر سر و صدا بودنشان می باشد. حتی به دلیل این که این موضوع در سایر گربه ها کمتر نمایانگر است، باعث شده است که به یکی از ویژگی‌ های بارز در این نژاد تبدیل شود. آن ها همانند سگ ها بسیار پر انرژی و اجتماعی هستند.

  • وابستگی:یکی دیگر از ویژگی‌ های این نژاد وابستگی بسیار زیاد آن ها به انسان‌ ها و به ویژه صاحبانشان می باشد، به همین دلیل آن ها به مراقبت زیادی نیاز دارند.

  • مستقل بودن:به دلیل این که این گربه‌ ها شخصیت مستقلی دارند، به طور معمول برای پیدا کردن آن ها دچار مشکل خواهید شد. به همین دلیل باید به خوبی به مراقبت و نگهداری از آن ها در موقع رفت و آمدشان بپردازید.

گربه تاکسیدو

خصوصیات شخصیتی گربه تاکسیدو

گربه های تاکسیدو مانند دیگر حیوانات دارای ویژگی های رفتاری و شخصیتی می باشند که در این بخش به چند مورد از آنها خواهیم پرداخت. گربه تاکسیدو دارای شخصیت پر انرژی و پر سروصدایی است که این موضوع کمتر در دیگر گربه ها نمایانگر می باشد. اغلب این گربه ها مانند سگ ها پر انرژی و اجتماعی هستند و به همین دلیل با آنها دائما در حال مقایسه می باشند.

وابستگی بسیاری به انسان ها دارند و کسانی که گربه های سیاه و سفید را مراقبت می کنند کاملا به این موضوع واقف هستند. به دلیل مستقل بودن شخصیت این گربه ها اغلب برای پیدا کردن آنها دچار مشکلاتی خواهید شد که توصیه می کنیم در زمان مراقبت و نگهداری گربه تاکسیدو مراقب رفت و آمد آنها در محیط داخل و خارج از منزل خود باشید.

طول عمر گربه تاکسیدو

گربه های تاکسیدو با توجه به شرایط گوناگون طول عمر متفاوتی خواهند داشت. نگهداری از گربه ها در منزل و محیط بسته نیاز به مراقبت های لازم دارد که می توان به نوع خوراک آن اشاره کرد. توصیه می شود بهترین غذای گربه ها را برای آنها تدارک ببینید و دائما وزن آنها را کنترل کنید. برای این که گربه تاکسیدو عمر طولانی داشته باشد باید زمانی برای گشت و گذار آنها در محیط خارج از خانه در نظر بگیرید.

در زمان هایی که هوا بسیار گرم یا سرد است از بردن آنها به بیرون از خانه خودداری کنید. فضای تاریک نیز برای این گربه های سیاه و سفید مناسب نمی باشد. برای اینکه بتوانید از این گربه ها به خوبی مراقبت کنید می توانید از محفظه گربه استفاده کنید. با رعایت تمامی نکات گربه های تاکسیدو تا 15 سال عمر خواهند کرد. هر چند که این گربه ها عمری بیشتر از 20 سال نخواهند داشت.

غذای گربه تاکسیدو

اگر شما هم از آن دسته از افراد خوش شانسی هستید که از این موجود دوست داشتنی نگهداری می کنید. بهتر است که بدانید غذای گربه ها با سلامت جسمی و طول عمر گربه رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل باید به تغذیه سالم حیوان خود اهمیت ویژه‌ ای دهید. تغذیه تاکسیدو به دو دسته غذای آماده و غذای خانگی تقسیم می‌ شود که غذای آماده نیز شامل غذا های کنسروی و غذای خشک می باشد.

گربه تاکسیدو

تولید مثل گربه تاکسیدو

همان طور که در بحث قبلی عنوان کردیم گربه های تاکسیدو را نمی توان نژاد و یا گونه خاصی از این حیوانات معرفی کرد، تنها دلیل متفاوت بودن آنها با دیگر گربه ها رنگ آمیزی بدن آنها است که به مانند کت و شلوار در اندامشان خودنمایی می کند. اگر تمایل دارید بدانید که چگونه می توان این گربه ها را پرورش داد باید به نحوه مراقبت از آنها توجه کنید. گربه تاکسیدو را می توان با نژادهایی مانند گربه Rex، گربه Sphynx، گربه Persian، گربه Fold اسکاتلندی و گربه های مو کوتاه برابر دانست. بنابراین برای تولیدمثل این گربه ها می توانید به نحوه فرزند داری در گربه های ذکر شده توجه کنید.

مراقبت از گربه تاکسیدو

همان طور که در بخش قبلی عنوان کردیم برای این که گربه های تاکسیدو به صورت طبیعی 15 سال عمر کنند می بایست در حفظ و نگهداری از آنها کوشا باشید. هر چند وقت یک بار برای معاینات کامل به دامپزشک مراجعه کنید. مدفوع این حیوانات را دائما مورد بررسی قرار دهید تا در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی از بروز بیماری های مختلف در آنها جلوگیری کنید.

محل زندگی گربه تاکسیدو را مرتب نظافت کنید و از همه مهمتر از شانه کردن موهای این حیوان غافل نشوید. با شانه کردن موهای گربه های تاکسیدو می توان از شیوع شپش و کک در مو و پوست آنها جلوگیری کرد. با توجه به این موضوع در طول ماه مرتب به بهداشت گربه تاکسیدو خود توجه نمایید. شما می توانید مراقبت از گربه های تاکسیدو را وسیع تر کنید و از مسواک مخصوص گربه ها برای نظافت دهان و دندان این حیوانات استفاده نمایید.

بیماری‌های رایج در گربه سیاه و سفید

تاکسیدو می‌تواند از هر نژادی باشد. بعضی از این گربه‌ها در مقایسه با گربه‌های دیگر در معرض بیماری‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. در ادامه این بخش به معرفی چند بیماری شایع در این گربه‌ها می‌پردازیم:

1. ویروس لوکمی

ویروس لوکمی، سیستم ایمنی گربه را مورد حمله قرار می‌دهد. با ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن گربه، آنان در معرض بیماری‌های چون سرطان خون قرار می‌گیرند. برای این ویروس خوشبختانه واکسنی نیز تولید شده است. این واکسن می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس لوکمی را کاهش دهد.

2. ویروس نقص ایمنی

یکی از راه‌های انتقال این ویروس زمانی است که گربه‌ها با یکدیگر دعوا می‌کنند. ویروس نقص ایمنی، از راه گاز گرفتن در زمان دعوا بین گربه‌ها منتقل می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از ورود چنین ویروسی به بدن گربه این است که مراقبت زیادی از گربه خود داشته باشید و اجازه ندهید با گربه‌های دیگر درگیری فیزیکی داشته باشند.

3. بیماری دیابت

بیماری دیابت در بین گربه‌های سنگین وزن و نر بیشتر دیده می‌شود. در بیماری دیابت تکرر ادرار باعث می‌شود، گربه شما احساس تشنگی کند. اگر متوجه چنین امری در گربه خود شدید، بهتر است برای انجام ازمایشات دقیق‌تر، گربه خود را نزد دامپزشک ببرید.

4. بیماری سرطان

در گربه‌های مسن بیماری سرطان شایع است. همواره مراقب توده‌های غیر طبیعی در بدن گربه باشید. سرطان لنفوم که به تومورهای بافت لنفاوی گفته می‌شود، جزو سرطان‌های شایع و شناخته شده در گربه‌های تاکسیدو است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (436 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (232 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (175 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (157 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (103 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از تولد 1 سالگی دختر سردار آزمون تا شوخی حسن ریوندی با قطعی برق حواشی داغ امروز جمعه 6 مهر 1403
کتاب خوب بخوانیم ؛ معرفی کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز
خرید قاتل خونسرد کرمانشاهی با کارت‌های بانکی مقتولانش !
فال قهوه با نشان روز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 6 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز جمعه 6 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 6 مهر 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 5مهر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 6 مهر 1403
دانلود آهنگ جدید «اگه دوسم داشتی» علی یاسینی+فیلم/ تو درو دیوار هرچیو پرت نمیکردم تو اگه دوسم داشتی
پزشکیان: دیگر با چه زبانی بگوییم با کسی سر جنگ نداریم؟
(ویدیو) شیردوشیدن تاریخی حامد آهنگی/ فقط اونجا که میگه شیر تازه گاو را از ما بخواهید
نامه امام جمعه اردبیل به سید حسن نصرالله: جوانان اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده اعزام به لبنان هستند
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW