کیف های چرم را نو کنیم !

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
کیف های چرم را نو کنیم !
اگر از آن دسته افرادی هستید که به کیف، کفش یا کت چرم علاقه دارید باید به خوبی از نحوه تمیز کردن و نگهداری چرم آگاه باشید. محصولات چرمی کیفیت و دوام بالایی دارند اما در صورتی که اصول مراقبت و نگهداری چرم آنها به خوبی رعایت نشود ممکن است کیفیت و عمر مفید آنها کاهش یابد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کیف، کفش یا کت چرم علاقه دارید باید به خوبی از نحوه تمیز کردن و نگهداری چرم آگاه باشید. محصولات چرمی کیفیت و دوام بالایی دارند اما در صورتی که اصول مراقبت و نگهداری چرم آنها به خوبی رعایت نشود ممکن است کیفیت و عمر مفید آنها کاهش یابد. در این مقاله سعی کرده ایم به سوالات شما درباره چگونگی تمیز کردن و براق کردن محصولات چرم پاسخ دهیم.استفاده از واکس یکی از بهترین روش های براق کردن چرم است. واکس علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به چرم می دهد، از خشک شدن آن نیز جلوگیری می کند. اما قبل از هر چیز باید با انواع واکس مناسب برای محصولات مختلف و روش صحیح استفاده از واکس آشنا باشید.

تمیز کردن کفش چرم با برس یا دستمال

اولین توصیه برای تمیز کردن کفش، پاک کردن گرد و غبار و آلودگی از سطح چرم است. این مرحله را با استفاده از برس نرم یا دستمال پارچه ای انجام دهید. اگر کفشتان بندی است، برای نتیجه بهتر، بندها را به صورت جداگانه و با آب و صابون بشویید تا کاملا تمیز شوند.برس زدن کفش را در جهت های مختلف انجام دهید. فراموش نکنید که باید فشار ملایمی به سطح چرم وارد شود تا گرد و غبار و کثیفی های چسبیده به آن، از بین بروند. بعد از برس کشیدن، با یک دستمال پارچه ای خشک، سطح چرم را پاک کنید.

توصیه های مهم در نگهداری و تمیز کردن چرم

1- کفش چرم خود را دور از نور خورشید نگاه دارید:

نور خورشید چرم را خشک و باعث شکننده شدن آن می شود با خشک شدند چرم ترک خورده و از بین می رود.

2- جنس چرمی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید:

زمانی که از وسیله ای چرم خود استفاده نمی کنید آن را در جای خشک و خنک قرار دهید به این دلیل که کپک ها فرصت رشد روی لوازم شما نداشته و کالای چرم کیفیت خود را از دست ندهد.

کیف و کفش

3-گاهی چرم را نم دار کنید:

اگر متوجه خشک شدن کیف و یا کفش چرم خود شدید با استفاده از روغن های مخصوص مانع از آسیب به آن شوید.

4- با یک لباس نم دار چرم را تمیز کنید:

تمیز نگاه داشتن چرب از گرد و خاک یکی از روش های افزایش طول عمر این متریال گران قیمت است .با یک پارچه ای نرم و نمدار سطح لوازم چرمی خود را تمیز کنید.

5- هرگز چرم را با صابون و یا شوینده های شیمیایی تمیز نکنید:

این جنس شوینده های شیمیایی چرم را خشک و رطوبت آن را از بین می برند. در این شرایط کالای شما مقاوت سابق را نخواهد داشت و دچار ترک و سوراخ خواهد شد.

6- چرم خیس شده را به درستی خشک کنید:

اگر هنگام رانندگی با موتور و یا پیاده روی کاپشن ، کت و.. چرم شما خیس شد هرگز ان را کنار اجاق و یا آتش خشک نکنید چرا که این اشتباه آن را بسیار ضعیف خواهد کرد. بهترین روش برای خشک کردن چرم خیس استفاده از پارچه ای خشک و البته نرم است.

7- چرم را با روغن بچه براق کنید

برای براق شدن چرم چند قطره روغن بچه روی کفشتان بریزید و با یک دستمال به آرامی روغن را در سراسر کفش پخش کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (307 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (202 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می کنم، ده و ربع دیگه دلم میخواد بخوابم+ویدیو (175 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) نگاهی به ماشین BMW لوکس و هوش پران رهبر معظم انقلاب+ویدئو (108 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (89 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (54 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
ماجرای تکیه 200 ساله تجریش از زبان پیرغلام 90 ساله
از نوحه خوانی دکتر پزشکیان در شب عاشورا تا جزئیات زلزله کرمان در حواشی داغ امروز سه شنبه 26 تیر 1403
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در محضر رهبر انقلاب برگزار شد
تأثیر سوابق تحصیلی/ جزئیات نحوۀ محاسبۀ نمره کل و ضرایب کنکوری‌های 1403
اولین تصاویر از حادثه شاهچراغ و زنده شدن دوباره صحنه های ترس و وحشت+فیلم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟