ساعدنیوز
ساعدنیوز

کوکتل پدیکور چیست؟

  یکشنبه، 09 مرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
کوکتل پدیکور چیست؟
رسیدگی به پاها و مراقبت از آن‌ها اهمیت بالایی دارد. زیرا پا قلب دوم هر شخص است و علاوه بر تحمل تمام وزن در طول روز، ساعت‌های بسیاری را درون کفش قرار دارد و این مسائل ممکن است باعث به وجود آمدن آسیب‌هایی نظیر ترک خوردن، خشکی، قارچ و… در آن بشود. اما با مراقبت و رسیدگی به پاها می‌توانید علاوه بر جلوگیری از بروز این مشکلات، پاهایی زیباتر داشته باشید.

کوکتل پدیکور چیست؟

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که ساعات زیادی از روز را کار می کنید و در تمام این مدت پاهایتان در کفش است. و وقتی به خانه برمی گردید با پاهای بسیار خسته، پوسته پوسته شده و با بوی بسیار بد مواجه می شوید؟ مطمئنا شما بیشتر از هر کس دیگری به یک احساس آرامش عمیق در پاهایتان احتیاج دارید و دوست دارید که خستگی پاهایتان برطرف شده و پوست کف پایتان نرم و سالم و زیبا بماند. برای این منظور علاوه بر پارافین تراپی پوست، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما کوکتل پدیکور را امتحان کنید. این بمب جادویی می تواند تمام چیزی که نیاز دارید را به شما بدهد و احساس بسیار خوبی را در پاهای شما ایجاد کند. اگر اولین بار است که نام این محصول را می شنوید و اطلاعاتی درباره آن ندارید، این مطلب را از دست ندهید. ما شما را به طور کامل با کوکتل پدیکور و نحوه ساخت آن در منزل آشنا می کنیم. اما اگر دوست دارید نحوه ساخت و استفاده از این محصول و سایر اقدامات پدیکور پا را به طور کامل و حرفه ای بیاموزید، در یک آموزشگاه آرایشگری معتبر ثبت نام کرده و در دوره آموزش پدیکور و پارافین تراپی شرکت کنید.

پدیکور به معنای تقویت پوست، ترمیم و فرم دادن به ناخن های پا است که در هر جایی مانند خانه یا آرایشگاه قابل انجام است. کوکتل پدیکور نوعی بمب حمام است که با قابلیت های بسیاری که برای سلامت پاهای ما دارد نقش بسیاری را در آرامش، سلامت، و زیبایی پاهای ما ایفا می کند. کوکتل ها در اندازه ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند که هر کدام می توانند خواص و کارایی خاص خود را داشته باشند. آن ها سرشار از پتاسیم و سایر مواد معدنی و روغن های مورد نیاز پوست هستند و نقش مهمی در ترمیم پوست پاهای آسیب دیده دارد. این محصول زمانی که در آب قرار می گیرد حالت فورانی و جوشش پیدا می کند و از این طریق موادی را در آب آزاد می کند که می تواند باعث نرم کنندگی، آبرسانی، تقویت ناخن های پا، و پاکسازی پوست پاهای ما بشود. استفاده از کوکتل پدیکور یا نمک پدیکور در آرایشگاه ها اغلب قبل از انجام پدیکور یا قبل از کاشت ناخن پا انجام می شود. زیرا علاوه بر رفع خستگی پاها، پاها و ناخن های شما را برای پدیکور و کفسابی آماده می کند.

کوکتل پدیکور

پدیکور پا چیست؟

پدیکور یکی از خدمات مراقبتی و زیبایی مربوط به پا می باشد که عموما در سالن های زیبایی انجام می شود. در این روش گوشت های اضافه دور ناخن و پوست های مرده کف پا با وسایل و ابزار مخصوص برداشته شده و ناخن ها نیز به وسیله سوهان کشی، تمیز و فرم دهی می شوند. ابزار پدیکور ناخن عبارتند از:

  • ناخن گیر
  • کوکتل پدیکور
  • پوشر کوتیکول
  • گیرنده کوتیکول
  • فایل پا
  • جدا کننده انگشتان پا
  • براش ناخن
  • فایل پا
  • ریمور پینه

با انجام پدیکور و استفاده از کوکتل پدیکور پا، به صورت مستمر، می توانید پاهایی زیبا و سلامت داشته باشید. زیرا در اثر فواید کوکتل پدیکور پا و مراقبت هایی که در آن انجام می گیرد تا مدتی پس از انجام این کار، نگرانی بابت ترک خوردگی پا، پوسته پوسته شدن آن و نامرتب بودن ناخن هایتان نخواهید داشت.

لوازم پدیکور

فواید پدیکور پا

پدیکور راهی عالی برای اطمینان از مراقبت از پاهایتان است ! از جمله فواید پدیکور پا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اگر از مشکلات پا مانند میخچه ، پینه و ترک خوردگی پا رنج می برید ، انجام پدیکور منظم می تواند یک درمان عالی و مناسب برای این مشکلات باشد . پدیکور پا ممکن است باعث شود تا درمان های بیشتری نیاز نداشته باشید .
  • پدیکور پا می تواند به اصلاح وضعیت بدن کمک کند ؛ زیرا ایستادن بر روی پاهایی که به خوبی از انها مراقبت شده است به طور طبیعی راحتتر و بهتر است .
  • اگر پدیکور با سایر روشهای درمانی همراه باشد احساس راحتی خیلی خوبی را به همراه خواهد داشت . زیرا هنگامی پدیکوریست چندین کرم نرم کننده و آرام کننده را روی پاها ماساژ میدهد، ممکن است احساس کنید که روی هوا راه می روید!

کوکتل پدیکور پا چیست؟

در پاسخ به این سوال که کوکتل پدیکور پا چیست ، بهتر است بدانید این محصول بسیار مفید برای سلامتی و زیبایی بیشتر پاها کاربرد دارد. زیرا کوکتل پدیکور سرشار از پتاسیم، روغن های مورد نیاز پوست و مواد معدنی می باشد و با خاصیت های درمانی خود باعث ترمیم پوست آسیب دیده پاها می شود.

کوکتل پدیکور در اندازه ها و رنگ ها مختلفی تولید می شود که هر کدام خاصیت و ویژگی مخصوص به خود را دارند. برخی باعث رفع خستگی و برخی دیگر موجب برطرف کردن ترک های پا می شوند. البته فواید کوکتل پدیکور پا بسیار است که در ادامه به صورت اختصاصی به آن پرداخته شده است.

فواید کوکتل پدیکور پا چیست؟

همانطور که گفته شد کوکتل پدیکورها مدل های مختلفی دارند که هر کدام فایده و خاصیت منحصر به فرد خود را دارند. برخی از فواید کوکتل پدیکور پا بیش از سایر آن ها مفید و پرطرفدار هستند که در این بخش سعی شده تا علاوه بر معرفی آن ها، توضیحات مختصری نیز درباره شان داده شود.

  • لایه برداری پوست: پابرخی مواد تشکیل دهنده اصلی کوکتل پدیکور پا مانند نمک پدیکور و جوش شیرین، باعث از بین بردن لایه های مرده پوست می شوند. همچنین استفاده ی این محصول با از بین بردن زبری های سطح پوست، نرمی و لطافت پاها را به دنبال خواهد داشت.

  • از بین بردن بوی بد پا: اگر پاهای شما پس از ساعت های طولانی درون کفش قرار داشتن، بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند؛ به شما توصیه می کنیم از کوکتل پدیکورهای حاوی جوش شیرین و اسانس های خوشبو استفاده کنید.

  • نرم و لطیف کردن پوست پا: این خاصیت را بیشتر آن نوع از این محصولات دارند که در مواد تشکیل دهنده آن ها، از روغن نارگیل استفاده شده است.

  • آرام بخشی و طراوت پا: مواد معدنی مانند منزیم باعث ایجاد طروات و شادابی در پوست می شوند. بنابراین اگر پوست شما دچار خشکی یا ترک باشد، با از این محصولات می توانید به آن ها تازگی بیشتری ببخشید.

  • خاصیت ضد قارچی: پاها به دلیل ماندن در کفش که یک محیط گرم و مرطوب است، امکان دارد به انواع قارچ دچار شوند؛ که عموما چاره رهایی از آن، استفاده از کوکتل پدیکورهایی با خاصیت ضد قارچ می باشد. این کار را در منزل نیز می توانید انجام دهید اما بهتر است پیش از انجام آن با طرز استفاده کوکتل پدیکور پا آشنایی داشته باشید.
پدیکور پا

روش استفاده از کوکتل پدیکور

ابتدا یک ظرف یا لگن بزرگ که بتوانید به راحتی پاهای خود را درون آن قرار دهید را انتخاب کرده و درون لگن را با آب گرم پر کنید . سپس یک کوکتل پدیکور را به آرامی درون آب رها کنید تا حالت جوشان پیدا کند . برای اثربخشی بهتر و بیشتر میتوانید به جای آب از شیر استفاده کنید و برگ گل ، تکه های میوه و غیره را نیز درون لگن بریزید. اجازه دهید پاها به مدت 20 تا 30 دقیقه درون آب حاوی کوکتل قرار گیرد تا تمام سلول های مرده پوست کف پا نرم شده و با کف سابی به راحتی از بین روند . بعد از گذشت این مدت زمان پوست پاها را با آب گرم بشویید و خشک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید تا لطافت و نرمی پوست پا به بهترین شکل ممکن حفظ شود

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (281 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (79 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (57 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (20 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (16 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (14 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (14 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (11 نظر) خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) تصاویر عاشقانه‌ای که همسر نیلوفر پارسا در حیاط دلباز منزلشان از او و فرزند توراهی‌شان ثبت کرد / تو یه همچین حیاطی آدم دیگه پیر نمیشه ... مادر و پسری دلنشین و صمیمی هوتن شکیبا، صداپیشه بچه مهمونی و مادرش در کنار میزی رنگارنگ و مفصل+عکس/ چقد چهره مامان خانوم دوست داشتنیه (عکس) ورژن جدید چهره نوید محمدزاده با موهای بلوند و ریش و سبیل مشکی در کنار همسرش، فرشته حسینی در شب عاشقانه تولدش اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! +ویدئو/ افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی! روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند (فیلم) حرف‌های شنیدنی بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در جدی‌ترین حالتش: بازیگری مثل قمار می‌مونه! / عاشق‌های بازیگری ببینند روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود غوغای خوانندگی بی نظیر احمد مهرانفر به اصرار شهاب حسینی/مرد حسابی محسن تنابنده از خنده غش کرد+ویدیو لطف بزرگی که عینک 3 بعدی و پیشرفت علم در حق مادری که دختر کوچولویش را به تازگی از دست داده کرد+ویدیو/ با عینک تونست دوباره دخترش رو ببینه؛ فقط اشکهایی که میریزه😭 تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده! نوازندگی زیبا و شاهکار همایون شجریان در گوشه دنج و باصفای اتاق هنری‌اش/ چقدر دلباز و شیک+ویدیو همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود ظاهر متفاوت حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها وقتی دبیرستانی بود/ چقدر جوون و لاغر بود+عکس نگاهی به حلقه های نامزدی بازیگران معروف و ستاره های تیم ملی/ از سردار آزمون تا الهام حمیدی و بهاره رهنما+عکس گشت و گذار جذاب و دیدنی حامد آهنگی درکنار همسر و پسرش/ سفر خانوادگی کمدین محبوب همراه خانواده به کیش+عکس نگاهی به چهره دلنشین رهبر معظم انقلاب در دوره نوجوانی+عکس/ دستخط زیبای رهبری در کنار عکسی که به دوستشان هدیه دادند (فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم! سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی مجری بهش میگه فرض کن یه چوب کبریتی +ویدئو/فقط اونجاش که میگه مگه میشه یه تنه درختی چیزی...🤣 هنرنمایی های شگفت انگیز اُوستا نجار خوش ذوق در ساخت تخت خواب و کتابخانه برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 تصویری متفاوت از بن سلمان با یک عینک عجیب! +عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم عکس های جالب و تاریخی از گدایان ایرانی دوره قاجار/ از گدای گاو سوار تا گدای سبیل دراز! دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ باریکلا به این هوش و هنر+عکس آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟ نوشته جالب و پربازدید یک بقال ایرانی برای نسیه ندادن اجناس حماسه ساز شد/ بنده خدا بدجور زخم خورده است+عکس آخرین عکس تلخ رضا داوودنژاد با خانواده دختر عمویش مونا داوودنژاد که به یادگار ماند+عکس رونمایی از تیپ باکلاس و شیک پوریا پورسرخ در عروسی خواهرش/ خواهر و برادر صمیمیت میباره ازشون+عکس (عکس) اتاق خواب مخصوص فرحناز پهلوی در کاخ نیاوران ؛ از وان و روشویی و دستشویی مخصوص کودکان تا یوزپلنگ ایرانی/ داشتن همچین امکاناتی هنوزم برای همه قفله، چه برسه به اون موقع‌ها!!! فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) سفره چیدن سمانه پاکدل، مهتاب دلنوازان برای مهمونای عزیز و گرامیش/ به به چه رنگ و لعابی (فیلم) غلغل کردن چشمه نفت خام در مزرعه برنج یک شالیکار خوش شانس خوزستانی/ شانس اگه تصویر بود... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 چیدمان بوفه شیک و خاص خانه مدرن نسرین مقانلو با ظروف دکوری قدیمی/ خونه اس یا آنتیک فروشی؟ (عکس) رونمایی از هدیه های خاص مینا مختاری، همسر بهرام رادان / وقتی مامان بشی جنس کادوهایی که میگیری کلا عوض میشه!
تیتر امروز   
ماجرای بوسه دردساز و پر سر و صدای سفیر عربستانی بر پیشانی هاشمی رفسنجانی!+عکس
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
تازه‌ترین نظریه توطئه: ما دو خورشید داریم که دومی پشت اولی پنهان شده!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
روایت بازیگر زن سینما از پشت صحنه سریال اسکار/ آقای مدیری آدم را بد عادت می کند
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 + فیلم
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد/ زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
دیپلماسی حج‌محور با رویکرد ابراهیمی به حج
آیا تلفن همراه هوشمند نوجوانان ما را به سمت افسردگی سوق می‌دهند؟
روزگار بروبیای درشکه‌ها/ وقتی خیابان‌های در سیطره درشکه‌ها بود
همدستی خواهرزن و قاچاقچی مواد مخدر برای آدمکشی/ راز جسدی که در انباری پنهان شده بود
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!