کشاورز بوشهری با سنگ‌قبر مارادونا خبرساز شد

  یکشنبه، 23 آذر 1399 ID  کد خبر 121284
کشاورز بوشهری با سنگ‌قبر مارادونا خبرساز شد
ساعد نیوز : از چهارشنبه‌شب ۲۵ نوامبر که خبر درگذشت دیه‌گو مارادونا در سراسر جهان پیچید و مردم جهان را به شوکی بزرگ فروبرد، واکنش‌های مختلفی درباره آن در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، هیچ کس فکرش را نمی کرد یک نفر در روستای کوچکی در استان بوشهر، یک تصمیم غیرعادی گرفته باشد، اما با انتشار یک عکس عجیب، به تدریج همه با نتیجه عملی شده این تصمیم غیرعادی مواجه شدند. آن عکس چرخید و چرخید و در تمام ایران، درباره آن حرف زده شد.

بعضی هموطنان آن را مُرده پرستی دانستند، بعضی آن را جوگیری توصیف کردند، بعضی به آن عشق جنون آمیز گفتند، بعضی آن را تلاشی برای دیده شدن خواندند و البته همه این نظرات به قول خود حسین هوشیار محترم است اما یک چیزی با عقل من جور درنمی آمد. اینکه یک نفر در یک روستای ناشناخته در بوشهر سنگ قبری برای مارادونا بسازد، بعد با دمپایی بایستد عکس بگیرد فقط برای اینکه دیده شود و قصه ای واقعا پشتش نباشد. بنابراین شروع به جست وجو کردم تا بالاخره شماره تلفنی از حسین هوشیار، صاحب این عکس پیدا کردم. در ادامه گفت وگوی ما را با این کشاورز ۴۷ ساله بوشهری می خوانید.

بیش از سی سال طرفدار مارادونا بوده ام

قصه عشق حسین هوشیار، اهل روستای علی آباد جائینک از توابع دلوار شهرستان تنگستان، به آرژانتین و مارادونا به بازی های کوپاآمریکای ۱۹۸۹ می رسد. خودش می گوید: «آن بازی ها اولین بازی هایی بود که من طرفدار آرژانتین و مارادونا شدم. البته آن جا مارادونا خیلی درخششی نداشت». از حسین می پرسم مگر تلویزیون بازی ها را پخش می کرد که پاسخ می دهد: «نه. ما با تلویزیون سیاه وسفید ۱۴ اینچ و به کمک آنتن از طریق شبکه های عربی نگاه می کردیم. بعد بازی های ۱۹۹۰ رسید و در آن بازی ها بود که آرژانتین با درخشش مارادونا و تاکتیک معروف دفاعی کارلوس بیلاردو به فینال رسید اما آن جا با ناداوری فینال را به آلمان باخت.

جام جهانی ۹۴ هم که اتهام دوپینگ به مارادونا زدند». حسین با لهجه زیبای جنوبی اش می گوید: «دلیل محرومیت نه دوپینگ بود». (یعنی دوپینگ نبود) او با جزئیات همه اتفاقات را توضیح می دهد و خوشحالی معروف مارادونا بعد از گل به یونان را که به سمت دوربین ها آمده بود دلیل محرومیت مارادونا می داند و می گوید: «من همه این سال ها با هر گریه مارادونا گریسته ام و با هر لبخندش خندیده ام. من با مارادونا زندگی کرده ام. همیشه خودش و کارهایش را دنبال کرده ام و به نظرم آرژانتین بعد از مارادونا مثل قبل نشد».

تشییع جنازه را هم باور نکردم

حسین آن چهارشنبه شب که خبر درگذشت مارادونا پیچید را این طور روایت می کند: «من خانه نشسته بودم. دیدم تلفنم خیلی زنگ می خورد. یکی از دوستانم گفت خبر داری مارادونا فوت کرده؟ گفتم این چه شوخی هست که می کنی؟ گفت نه والا راست می گم. تلفن را قطع کردم و گفتم این چه شوخی بی ربطی بود؟ دوباره زنگ زدند. دوستم گفت تضمینی می گم خبر صحت داره. با این که خودش طرفدار آلمان است گریه اش گرفته بود از پشت تلفن. آن جا بود که ۵۰ درصد باورم شد ولی وقتی خواستم بخوابم با خودم گفتم مارادونا خیلی حاشیه داشته این هم یکی دیگر از همان حاشیه هاست. شاید بیشتر به خودم دلداری دادم. من سراغ اینترنت نمی روم.

فقط گاهی به واتس آپ سر می زنم. ولی وقتی گریه های گوی کوچه آ همبازی مارادونا را دیدم، وقتی گریه های دالما، دختر مارادونا را توی ورزشگاه تیم بوکاجونیورز که دوستانم برایم فرستادند دیدم دیگر باورم شد. قبلش حتی با دیدن تشییع جنازه هم باور نکردم و گفتم ساختگی است».

خواستم یاد مارادونا جلوی چشمم باشد

وسط صحبت هایمان از پوسترها و عکس هایی می گوید که یکی یکی از وسط مجلات کیهان ورزشی، دنیای ورزش و ... که از شهرستان های اطراف می خریده برای خودش درآورده و توی یک آلبوم جمع کرده. البته همه چیز با مارادونا معنا پیدا کرده و عکس ها یا از مارادوناست یا از کسی که همبازی مارادونا بوده. حالا او پس از درگذشت مارادونا دلش می خواسته به یاد مارادونا کاری کند. وقتی می پرسم حالا چرا قبر، می گوید: «فکر کردم تندیس برای روستای ما خیلی مناسبتی ندارد. بعد هم خوشم نمی آید که فقط بعد از مرگ آدم ها تندیس می سازند.

تنها چیزی که همیشه می توانست جلوی چشمم باشد یک سنگ قبر بود تا جلوی خانه ام بگذارم و هر وقت بیرون می روم یا از بیرون می آیم به یادش باشم. پس سنگ قبر سفارش دادم. وقتی گفتم اسم مارادونا را رویش بزنند، بهم خندیدند. طبق وصیت خود مرحوم، «ازت ممنونم توپ» را روی سنگ قبر نوشتم. بالای اسمش هم مانده بودم چی بنویسم. مثل رسمی که خودمان داریم شادروان و مغفور اما آخرش فکر کردم همان خدای فوتبال بهتر است. خدای فوتبال دیه گو آرماندو مارادونا».

عکس را بنّای سنگ قبر گرفت

از حسین می پرسم آن عکس معروفت کنار سنگ قبر را چه کسی منتشر کرد که پاسخ می دهد: «سنگ قبر را آوردیم جلوی خانه نصب کردیم. زمانی که نصبش را تمام کردیم حتی آب به صورتم نزدم. به همان رفیق بنایم گفتم بیا یک عکس هم از من کنار قبر بگیر. با گوشی اش عکس را گرفت و برایم فرستاد. من همین جوری عکس را توی گروه دوستانم گذاشتم چون اصلا صفحه مجازی ندارم. مدتی بعد بود که دیدم باز کلی پیام و تلفن دارم. از همه جا عکسم را می فرستادند که بین افراد مختلفی دست به دست شده بود. به دوستم زنگ زدم گفتم قاسم بیا این عکس را حذف کنیم. من دوست ندارم این جور دست به دست بشه. قاسم گفت چی میگی. عکس الان جهانی شده. همه جا دارند درباره عکس تو حرف می زنند».

این سنگ تا قیامت همین جاست

فکر می کنم حسین هم واکنش هایی را که به کارش داده شده این جا و آن جا خوانده باشد. خودش می گوید: «برای من نظر همه محترم است. ولی من نخواستم این کارم شبیه به بت پرستی باشد. من مارادونا را دوست داشتم و از حاشیه هایش هم خبر داشتم. ولی به نشانه علاقه ام به او این سنگ قبر را گذاشته ام. من دو تا بچه دارم، به بچه هایم هم وصیت می کنم اگر سنگ خراب شد یک تمیزترش درست شبیه همین را دوباره نصب کنند. اتفاقا همسرم که ۱۵ سال است با این عشق و علاقه من به فوتبال زندگی کرده هیچ مخالفتی نداشته است و از ناراحتی من به خاطر ناراحتی مارادونا غمگین است. مطمئن باشید این سنگ قبر تا قیامت درِ خانه من خواهد بود».

تصویر
تصویر

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (207 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (102 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (53 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (41 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر صندوق شکسته ماشین اش حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (38 نظر) تصویری ناب از آب نوشیدن هاشمی رفسنجانی از چشمه‌یِ باغ حضرت فاطمه در مدینه+عکس/ توجه نکردن مرحوم هاشمی به تذکر نیروهای سعودی درباره آلوده بودن آب (34 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (30 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: اسمم محسنه یعنی نیکوکار ولی نافرمانم مثل کچلی که مو نداره و اسمشو میذارن زُلف علی +ویدئو😂👌 (28 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ دکترای معماری و طراحی حق توئه😂+عکس (18 نظر) (فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد (18 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (18 نظر) گریه های جگر سوز نرگس محمدی در مراسم عزای برادرزاده اش +عکس/ روحش شاد و مسیرش غرق در نور (16 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (15 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (15 نظر) آخرین لبخند از ته دل شهید اسماعیل هنیه در آغوش رهبر معظم انقلاب +عکس/ شهادت مزد اخلاصش بود (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تور دلال ها برای دانشجویان متقاضی مهاجرت / به رومانی نروید!
نه به شیر خشک! / معجزه تناسب اندام برای مادر با شیردهی به نوزاد!
فال ابجد روزانه پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 11 مردادماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 11 مرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 11 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 11 مرداد 1403 + فیلم
ویدیو/ علت ایجاد میخچه در پا/ آسان‌ترین روش نابودی میخچه بدون درد و خون‌ریزی
ویدیو/ طوبی آزموده، معلمی بزرگ که "ناموس" را برای دختران ایرانی تأسیس کرد
این شمشیرباز مصری در ماه هفتم بارداری شگفتی‌ساز المپیک پاریس شد+عکس
فرزاد حسنی: بین ما سه برادر خوش‌تیپمان فرهاد است، حرف‌زنمان من هستم و عاقلمان فرشاد!
هدیه فضایی‌ها در گنجینه باستانی کشف شد!
جنایت هولناک خانوادگی بیخ گوش مادر و خواهر / جسد برادرم را در باغچه دفن کردم
پیام رئیس جمهور پزشکیان در پی ترور اسماعیل هنیه / دیروز دستش را بالا بردم، امروز روی شانه‌هایم باید تشییعش کنم
منتخب روز   
شهاب حسینی در دنیای واقعی رقیب عشقی این مرد بود! + فیلم/ پاسخ جالب آقای بازیگر... حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍