لباس زیر کودک و نکات مهم آن

  جمعه، 31 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
لباس زیر کودک و نکات مهم آن
خرید لباس زیر کودکان یکی از مهمترین خریدها برای کودکان تلقی می شود. زمانی که برای خرید لباس بچه گانه وارد یک فروشگاه می شوید با لباس های زیر بچه گانه مانند تاپ پسرانه و دخترانه و یا انواع شورت های کودکانه روبه رو خواهید شد که در مدل و تنوع رنگی بالایی قرار دارند.با ما همراه باشید تا نکاتی که در لباس زیر کودک باید دقت کنید بیان کنیم.

در فروشگاه های فروش لباس های بچه گانه, قفسه های شورت و زیرپوش کودکان از بامزه ترین قفسه هایی هستند که معمولا نظر والدین را به خود جلب می کنند . در فروشگاه های فروش لباس های بچه گانه، قفسه های شورت و زیرپوش کودکان از بامزه ترین قفسه هایی هستند که معمولا نظر والدین را به خود جلب می کنند…
به همین دلیل چند پیشنهاد ساده و کاربردی برای خرید و رعایت بهداشت لباس زیر کودک برایتان داریم که خواندن آنها را به والدین تمام نوزادان و کودکان توصیه می کنیم.

آیا لازم است برای نوزادان شورت بخریم؟

خیلی از والدین به بهانه پوشک کردن فرزند خود از خرید شورت برای او چشم پوشی می کنند. در حالی که پوشیدن این لباس می تواند باعث ثابت ماندن پوشک های کامل شود و جلوی باز یا نامرتب شدن پوشک و پس دادن ادرار یا مدفوع را بگیرد. پوشیدن شورت برای نوزادانی هم که برایشان از پوشک های ساده و لاستیکی استفاده می شود، ضروری است زیرا امکان باز شدن لاستیکی در اثر جنب وجوش، سینه خیز یا چهار دست و پا رفتن وجود دارد.

شورت کودکانه چه رنگی بخریم؟

خرید شورت برای نوزادانی که هنوز پوشک می شوند، کار ساده ای است زیرا پارچه آن با پوست بچه ها در تماس مستقیم قرار ندارد، بنابراین می توانید شورت های رنگی یا عکس دار را با لباس های مختلف فرزندتان هماهنگ کنید. هماهنگ کردن رنگ شورت با جوراب دختربچه هایی که پیراهن می پوشند، ظاهر مرتب تری به آنها می دهد. فقط اگر در ناحیه کشاله ران یا کمر نوزاد دانه های ریز قرمزی را دیدید یا حس کردید این قسمت های بدن او قرمز و ملتهب شده اند، ممکن است پوست فرزندتان به رنگ شورت حساسیت نشان داده باشد و شورت های سفید یا کرم به او بپوشانید.

شورت چه مدلی بخریم؟

بهتر است شورت نوزادان کمی پادار باشد تا کشاله ران آنها را اذیت نکند. شورت های عینکی موجود در بازار برای بچه های زیر
۱۸ ماه مناسب ترین هستند. پوشیدن شورت های نخی ای که یک لایه توری پاپیون دار روی آنها دارد هم می تواند دختربچه ها را از همسالانشان شیک تر کند. شورت هایی با کش پهن و نرم برای پیشگیری از دل درد بچه ها نیز بهتر از شورت هایی با کش نازک و سفت هستند.

چه سایزی بخریم؟

کوکان بالای ۱۸ ماه که دیگر پوشک نمی شوند نیاز به یک شورت محکم که کاملا سایز و مناسب آن ها باشد دارند و برای خرید شورت کودکان باید حتما مطابق سایز ان ها خرید خود را انجام دهید و برای کودکانی که پوشک می شوند نیز باید شورتی را تهیه کنید که سایز آن حداقل دو سایز بزرگ تر باشد تا حجم پوشکی زیر آن قرار می گیرد باعث تنگ شدن و اذیت و آزار کودک نشود.

چه جنسی بخریم؟

سطح وسیعی از پارچه این لباس با پوست نوزادانی که پوشک می شوند در تماس نیست و معمولا می توان بدون دغدغه شورت های پلاستیکی یا غیر نخی هم برای آنها تهیه کرد. فقط حواستان باشد در روزهای گرم که امکان تعریق کودک افزایش می یابد، به جای شورت هایی با پارچه های صناعی، شورت های نخی به کودک خود بپوشانید زیرا گرما و تعریق می توانند تماس پوست و پارچه را افزایش دهند و باعث عرق سوز شدن کمر یا کشاله ران بچه ها شوند و حتی قرمزی و التهاب این نواحی را در پی داشته باشند.

شورت بچه ها را چطور بشوییم؟

معمولا رنگ شورت های بچه گانه روشن است و شستن نادرست آنها می تواند باعث چرک مرده و بدشکل شدن آنها بشود. به همین دلیل این لباس را داخل ماشین لباسشویی نیندازید و آن را با دست و پودر صابون بشویید. آبکشی مناسب شورت بچه ها از باقی ماندن مواد شوینده داخل آنها و ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می کند. بهتر است شورت های بچه گانه را برای آلوده نشدن به قارچ و آلودگی های محیطی، برای خشک شدن در فضاهای آزاد پهن نکنید. آنها را روی طناب رخت و پشت پنجره ای نورگیر قرار دهید.

بهداشت شورت آموزشی را چطور رعایت کنیم؟

شورت های آموزشی، مخصوص بچه هایی است که می خواهید آنها را از پوشک بگیرید. لایه داخلی این شورت ها شبیه به لایه داخلی پوشک های کامل است اما شکل ظاهری و کلی آنها درست شبیه به شورت های معمولی است. یعنی وقتی آنها را پای بچه ها می کنید، بچه احساس می کند پوشک ندارد اما اگر ناخواسته کمی پس بدهد، ادرار به شلوار او یا فرش نمی رسد. شورت های آموزشی برای بچه هایی که آمادگی لازم برای کنترل ادرار و مدفوع خود را پیدا کرده اند مناسب است اما اگر کمی داخل این شورت ها ادرار یا مدفوع کرد، باید بلافاصله آنها را از پای بچه خارج کنید و با آب گرم و پودر صابون بشویید. شما می توانید شورت های آموزشی را از داروخانه ها تهیه کنید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان