لکه های لباس سفید را چگونه از بین ببریم؟

  چهارشنبه، 13 بهمن 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
لکه های لباس سفید را چگونه از بین ببریم؟
لباس های سفید در دنیای مد بسیار زیبا هستند و پوشیدن آنها حس و انرژی بسیار خوبی به آدم ها می دهد. تنها مشکل لباس های سفید شستن آنها است. در این مقاله به شما چند روش برای از بین بردن لکه لباس های سفید آموزش می دهیم.

لباس هایی که به رنگ سفید هستند، بیشتر از سایر لباس ها در معرض لکه و چرک قرار دارند، از این رو نگهداری آن ها کمی سخت تر از سایر لباس ها است. از آنجایی که هیچ لکه ای روی لباس های سفید پنهان نمی ماند، همواره باید آن ها را پاک و تمیز نگه داشت. برخی از لکه های به جا مانده روی لباس به سختی برطرف می شوند، از این رو ما برای تمیز کردن آن ها دچار مشکل می شویم، چرا که هر چقدر از مواد سفید کننده برای لکه بری لباس های سفید استفاده کنیم به همان اندازه عمر آن کم می شود و شکل اولیه خود را از دست می دهد. در این یادداشت شما را با روش های موثری آشنا می کنیم که علاوه بر اینکه از شر لکه های روی لباس های سفید خود خلاص می شوید، بلکه می تواند تا حدودی از کهنه و مندرس شدن آن ها نیز جلوگیری کنید.

بهترین مواد شوینده طبیعی برای رفع لکه لباس سفید

این نکته را به خاطر بسپارید که جهت سفید کردن لباس رنگ گرفته حتما لازم نیست از شوینده های قوی شیمیایی استفاده کرد. چرا که در بیشتر اوقات ممکن است علاوه بر عدم از بین بردن لکه، به بافت پارچه و لباس شما نیز آسیب برساند. به جای آن شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در خانه خود، به سادگی به رفع لکه لباس سفید خود بپردازید.راهکارهایی که در ادامه برای شما شرح داده ایم جزو موثرترین راهکارهای تمیز کردن لباس سفید با مواد طبیعی خواهد بود؛ که به شما کمک می کند که در مدت بسیار کوتاهی لباس های سفید خود را مثل روز اول تمیز و زیبا گردانید.اینکه بدانید از چه روشی و مواد شوینده استفاده می کنید نیازمند زمان است اما طبق تجارب بدست آمده با داشتن مواد اولیه ی خانگی میتوان مواد شوینده و سفید کننده سالمی ساخت که بهترین و موثرترین آنها را در ادامه آورده ایم

لکه روی لباس سفید

رفع لکه لباس سفید با لیمو و سرکه

آب لیمو با سرکه لکه بر طبیعی است. این ترکیب قوی حتی لک های روی لباس های سفید را هم از بین می برد. برای رفع لکه ها از روی لباس های سفید کافیست این محلول را به طور مساوی ترکیب و لباس ها را با آن شست و شو دهید.

آسپرین بهترین ماده برای رفع لکه لباس سفید

آسپرین یکی دیگر از راه های موثر برای از بین بردن لک های غذا و آب میوه هاست و لباس های سفید را به حالت اولیه و روشن بر می گرداند. برای استفاده از آسپرین به عنوان لکه بر لباس کافیست تشتی را پر از آب کرده و 6 آسپرین خرد شده را به آن اضافه کنید، خوب که با هم ترکیب شد لباس ها را به مدت 30 دقیقه در آن خیس کنید و بعد لباس ها را با مواد شوینده معمولی شست و شو دهید.

استفاده از خمیردندان برای رفع لکه لباس سفید

یکی از ساده ترین روش های پاک کردن لکه زرد روی لباس سفید، استفاده از خمیردندان است که در همه خانه ها موجود و در دسترس می باشد. مقداری خمیردندان را روی لکه زرد لباس بریزید و با یک مسواک نرم لکه را پاک کنید. هنگامی که لکه زرد پاک شد، می توانید خمیر دندان را از روی لباس بشویید.

رفع لکه لباس سفید با استفاده از جوش شیرین

یکی از مواد پاک کننده ی تاثیر گذار و محرک برای رفع لکه ها، جوش شیرین است برای تمیز کردن لکه ها از روی لباس با استفاده از این ماده پر کاربرد باید یک فنجان جوش شیرین را با 4 لیتر آب ترکیب کنید و دقایقی لباس ها را در آن محلول خیس کنید.

آب لیمو محلول جادویی برای رفع لکه لباس سفید

ظرفی بی استفاده را پر از آب کنید و چند برش از لیمو ترش های تازه را داخل آن بیندازید و آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش آید سپس آن را خاموش کنید تا جوراب یا لباس سفید یکی دو ساعت خیس بخورد.آب را عوض کرده، این بار ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به مقداری آب گرم اضافه کنید و سپس لباس یا پارچه سفید را نیم ساعت داخل آن خیس کنید و در نهایت طبق معمول بشویید.برای سفیدتر شدن لباس ها از روش قدیمی استفاده کرده، آن ها را در آفتاب پهن کنید تا نیازی به استفاده از سفیدکننده کلردار نداشته باشید.

استفاده از آبلیمو، پودر لباسشویی و نمک برای رفع لکه لباس سفید

ترکیبی از یک قاشق غذاخوری نمک، به همراه نصف فنجان آبلیمو و یک چهارم فنجان پودر لباسشویی در تشتی از آب گرم، می تواند در پاک کردن لکه زرد از لباس سفید بسیار موثر باشد. تنها نیاز است که ترکیب مواد حاصل را به مدت کمتر از یک ساعت در تماس با قسمت لکه شده لباس خود قرار دهید. پس از شست و شوی آن می توانید شاهد سفید و تمیز شدن آن باشید.

استفاده از نمک و اتیل الکل برای رفع لکه لباس سفید

ترکیبی که از مخلوط کردن نمک در اتیل الکل حاصل می شود می تواند انواع لکه های ایجاد شده بر روی لباس های سفید را به آسانی در خود حل کند. برای آن تنها کافی است مخلوط را به مدت 10 الی 15 دقیقه جهت رفع لکه لباس سفید، بر روی لکه قرار دهید، سپس آن را به خوبی بشویید و در پایان آبکشی کنید.اگر لکه های ایجاد شده به دلیل تماس لباس شما با چمن و سبزی باشد، اتیل الکل ترفندی بسیار مناسب جهت از بین بردن آن خواهد بود.

استفاده از چای سبز برای رفع لکه لباس سفید

چای سبز خاصیت پاک کنندگی دارد و می تواند در پاک کردن لکه از روی لباس سفید موثر باشد. در انجام این روش، بعد از شستن لباس سفید با آب سرد و مواد شوینده، چای سبز دم کرده را داخل لگنی پر از آب داغ کنید و لباس سفیدتان را داخل آن قرار دهید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه لباس را از ظرف خارج کرده و روی بند پهن کنید.

استفاده از مابع سفید کننده برای رفع لکه لباس سفید

برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید می توانید از از مایع سفید کننده اکسیژن دار استفاده کنید. قبل از مصرف توجه کنید که به لباستان آسیبی وارد نمی کند.برای این کار، مقداری مایع سفیده کننده را با آب گرم ترکیب کنید و لباس را داخل آن قرار دهید. بعد از چند ساعت لباس را خارج کرده و با مواد شوینده مناسب بشویید.

حرف آخر

فراموش نکنید که لباس های سفید بر خلاف سایر رنگ ها بسیار حساس می باشند؛ از این رو بهتر است تمیز کردن آن ها نیز با دقت بیشتری انجام گیرد. در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان از کثیف شده و شستشوی لباس های سفید خود جلوگیری کنید. اما در صورت ضرورت به شست و شو، آن ها را با مواد طبیعی و جدا از سایر لباس های رنگی بشوید.

این نکته را به خاطر بسپارید که پاک کردن لکه زرد از لباس سفید بلافاصله پس از کثیف شدن آن، بسیار ساده تر از زمان خواهد بود که لکه به مدت زیادی بر روی لباس باقی بماند. راه های گفته شده به شما کمک می کند تا در مدت بسیار کوتاهی بتوانید به سفید کردن لباس رنگ گرفته خود بپردازید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (210 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (45 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (47 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (5 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (16 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (15 نظر)
تیتر امروز   
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
آقای پزشکیان نظرات دانشجویان را بشنوید
(فیلم) جواد رضویان با این پشت صحنه سریال در حاشیه ثابت کرد هیچ وقت تکراری نمیشه / بهترین تراپی، عالیههه🤣🤣
(تصاویر) نگاهی به بازیگر نقش کودکی اوشین بعد از 37 سال در کنار همسرش/ از همون بچگی لبخند زیبا و چهره دلنشینی داشت
گزینه‌های شورای راهبری سحرگاه امروز برای پزشکیان ارسال شد
سعید راد ممنوع‌الکار شد یا ممنوع‌التصویر؟/ماجرای دیدار نکردن خاتمی با سعید راد
جمعیت اتباع در این استان به اندازه یک‌ شهرستان‌ شده است!
نامۀ اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی و دعوت از رئیس جمهور منتخب ایران برای حضور در جمع دانشجویان
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/تشکر و قدردانی قباد شهرزاد از فرهاد سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌