لمس کردن و نوازش کردن همسر چه فوایدی دارد؟

  شنبه، 21 خرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
لمس کردن و نوازش کردن همسر چه فوایدی دارد؟
لمس کردن و نوازش کردن در پیشبرد یک رابطه عاطفی اهمیت زیادی دارد. به گونه ای که این حرکات اساس سنجش میزان صمیمیت و البته دلدادگی تلقی می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بحث کنیم.

نوازش کردن، که صمیمیتی غیر جنسی است، به زوجین اجازه می دهد از احساس امنیت احساسی برخوردار شوند. یکی از بزرگترین مزایای صمیمیت های غیر جنسی، مانند نوازش یا بوسیدن همسر، این است که به فرد اجازه می دهد مراقبت خود را کنار بگذارد و از نظر احساسی بازتر باشد. هیچ رابطه و ازدواج بدون امنیت عاطفی و قابلیت اطمینان نمی تواند موفق باشد. در حالی که در مورد صمیمیت زناشویی جنسی، زوجین بیشتر نگران لذت جسمانی هستند و از افت سلامت روان روابط خود آگاه نیستند. بوسه ها و نوازش های منظم باعث رضایت بیشتر مردان در رابطه با همسرانشان می شود.
در بیشتر روابط عاشقانه از ابراز عشق جنسی استفاده می شود، اما اگر 100 مایل دورتر از شریک زندگی کنید زندگی می کنید؟ اگر شما و همسرتان منتظر رابطه جنسی هستید چه؟ اگر شما فردی لمسی نباشید چطور؟ اگر صمیمیت جنسی برای شما چالش روانی باشد چه؟ابراز عشق از طریق تماس لمسی ممکن است، حتی اگر با شریک خود رابطه جنسی ندارید. علیرغم آنچه ممکن است در مورد عشق رمانتیک آموخته اید، رابطه جنسی همه چیز در یک رابطه نیست. مهم است، اما این تنها راه بیان فیزیکی عشق نیست.

فواید لمس کردن همسر

نوازش کردن رفتاری حیاتی و اصیل است که متأسفانه کمتر به آن توجه می کنیم. دیده اید که گربه ها چطور وقتی کسی دستی به سرشان می کشد یا پشتشان را نوازش می کند آرام می شوند؟ ما نیز بعضی اوقات به تنها چیزی که نیاز داریم نوازش است. اینکه همسرمان نا غافل دستمان را بگیرد یا سرمان را روی سینه اش بگذارد و نوازشمان کند. هیچ چیز با قدرتی که چنین رفتاری دارد برابری نمی کند. این معجزه لمس کردن است. وقتی که به دوراز کلمات قابل تفسیر، سلول های پوست دست که بیشترین حس گرهای عاطفی را دارند، دست شما را لمس می کنند، انرژی فراوانی بین دودست ردوبدل می شود که حاوی اطلاعاتی است که ساعت ها گفتگوی عاشقانه آن ها را منتقل نمی کند.

لمس دستان همسر

لمس کردن رابطه شما را تجدید می کند.

اگر می خواهید احساسات خود را نسبت به شریک زندگی تان بیان کنید به دنبال فرصتی برای لمس کردن و تماس فیزیکی با او باشید. هلن فیشر متخصص انسان شناسی بیولوژیک و پژوهشگر می گوید: با یکدیگر در تماس باشید. ما فقط برای لمس کردن ساخته شده ایم و در واقع مغز انسان برای انجام این کار ساخته شده است. زمانی که ما به طور عاشقانه لمس می شویم ترشح هورمون اوکسیتوسین که به هورمون عشق شهرت دارد در مغز افزایش می یابد و باعث حفظ احساس دلبستگی عمیق می شود. فیشر توصیه می کند: دستان همدیگر را بگیرید، پاهایتان را به آرامی از زیر میز روی پای دیگری قرار دهید و در آغوش یکدیگر بخوابید.

لمس کردن استرس را کاهش می دهد.

یکی از مهم ترین اثرات لمس کردن افزایش توانایی مغز و بدن است. این یک پدیده روانشناسی نوین محسوب می شود. متخصصان سلامت می گویند اگر می خواهید آرامش داشته باشید و به دور از هرگونه استرس قرار بگیرید از شریک زندگی تان بخواهید با لمس کردن شما را در این امر یاری دهد. هنگامی که ما با کسی که به ما نزدیک است تماس بدنی بر قرار می کنیم ترشح سروتونین عصبی افزایش یافته و کورتیزول که هورمون استرس است کاهش می یابد. بدین شکل ضربان قلب و فشار خون کاهش می یابد. طبق مطالعات تحقیقاتی توصیه شده است پیش از یک کار مهم (مثل یک جلسه شغلی) شریک تان را ماساژ دهید. این کار باعث دوری استرس از او می شود و می تواند مسائل را به خوبی مدیریت نماید.

لمس کردن می تواند درد را کاهش دهد.

متخصصین می گویند لمس کردن مانند یک داروی ضد درد طبیعی کاربرد دارد. این یک آزمایش ثابت شده است و شما می توانید از این پس آن را بر شریک زندگی خود امتحان کنید. به همین دلیل است که توصیه می شود هنگام زایمان، مردان دست همسر خود را در دست بگیرند زیرا این کار می تواند درد آنها را کاهش دهد. چه چیز می تواند از این شیرین تر باشد؟ همچنین این مطالعات اثبات کرده اند که نگه داشتن دست می تواند در زوج ها موجب تنظیم تنفس و ضربان قلب نیز بشود.

لمس کردن موجب سالم تر شدن و شادتر شدن شما می شود.

کارشناسان می گویند وقتی ما لمس می شویم، سلامت کلی بدن در حالت بهتری قرار دارد. در واقع وقتی ما احساس آرامش می کنیم و استرس کمتری داریم، توانایی بیشتری در مبارزه با بیماری و عفونت خواهیم داشت. بسیار مهم است که زوج ها یکدیگر را لمس کنند تا بدین شکل تنش و دردشان کمتر شده و سلامت آنها حفظ شود. تحقیقات نشان می دهد که لمس کردن زوج ها به طور منظم باعث تقویت رابطه و رضایت شریک زندگی می شود. این شگفت انگیز است که امری به این سادگی می تواند روابط ما را تحکیم ببخشد.

توصیه هایی برای نوازش کردن

نوازش سلاحی قدرتمند است، یک ژست اساسی که تمام عواطف، تعادل درونی و بهزیستی روان شناختی را در برمی گیرد.نوازش روابط عاطفی را مجدداً تأیید می کند و آن را می سازد؛ و مانند یک چادر نامرئی ما را با شخصی که درقلب ما ساکن است یکی می کند. هیچ فناوری ای نمی تواند چیزی را جایگزین آن کند: هیچ دستگاهی گرمای آغوش و شیرینی نوازش را ندارد. بااین حال نوازش کردن باید واجد خصوصیاتی باشد تا تأثیر جادویی خود را بر جا بگذارد.

بی قیدوشرط نوازش کنید

برای اینکه نوازش تأثیر متعالی خود را داشته باشد، باید بدون قید و شرط باشد. وجود آشکار یا ضمنی پیش شرط برای نوازش از تأثیر آن می کاهد. نوازش کردن باید مستقیماً از قلب شما نشات بگیرد. تنها در این صورت است که نتیجه بخش است. اگر نوازش صمیمانه و بدون قید و شرط باشد، ارتباط برقرار می شود و دو نفر خود را جزئی از یکدیگر می دانند.نوازش بیش از همه محرکی حسی است که موجب تولید حس می شود؛ اما تنها زمانی به بیدار کردن احساسات و احساسات مثبت می انجامد که بی قیدوشرط باشد در غیر این صورت ممکن است پیامدهای حسی و عاطفی ناخوشایندی در طرف مقابل برجا بگذارد.

نوازش را به روال تبدیل کنید

اگر می خواهید فواید نوازش را به تمامی دریابید از هر فرصتی برای لمس، نوازش یا در آغوش گرفتن و بوسیدن همسرتان استفاده کنید. هر چه در طی شبانه روز ارتباط لمسی و تماس عاطفی بیشتری بین زن و مرد وجود داشته باشد از میزان استرس، تنش و غرولند کم می شود. گرفتن ساده دست همسر در دست به هنگام تماشای تلویزیون، در آغوش گرفتن پیش از ترک منزل و پس از ورود به منزل، بوسه خواب و بوسه بیداری ... مثال هایی است که می توانند به روال روزانه تبدیل شوند.

پیش چشم فرزندان نوازش کنید

در زندگی های زناشویی غالباً روابط عاطفی و ارتباط های تماسی اعم از در آغوش گرفتن، بوسیدن و نوازش کردن به زمان و مکان های خاص تبعید می شود و فرزندان چندان که شاهد بگوومگوهای والدین هستند به ندرت شاهد در آغوش گرفتن یا نوازش آن ها توسط یکدیگر هستند. این باعث می شود تصویری که از خانواده در ذهن کودک شکل می گیرد تحریف شده تثبیت شود. روانشناسان معتقدند مشاهده نوازش و تماس عاطفی بین والدین علاوه بر انتقال فضای همدلی و محبت به فرزندان از منظر الگوسازی هم مؤثر است؛ بنابراین اجازه دهید تا کودکان شما از بچگی با نوازش کردن در خانواده آشنا شوند.

نوازش بخشی از ما را منتقل می کند

کلید صمیمیت در یک رابطه طولانی و شاد این است که زوج ها لااقل روزی یک بار یکدیگر را لمس کنند. مردم به سادگی برای لذت بردن، تسکین دادن یا مراقبت و رضایت بخشیدن به دیگران نوازش نمی دهند.ما نوازش می کنیم تا بخشی از خودمان را منتقل کنیم و پیوند برقرار کنیم.نوازش می تواند در مورد ما چیزهای زیادی بگوید. بنابراین، ما باید آن ها را با آرامش و ظرافت انتقال دهیم چراکه می تواند احساسات ناخوشایند ما را نیز منتقل کند.

نوازش به عنوان بخشی از دل بستگی سالم

درست است که غالباً دل بستگی به عنوان "وابستگی" تلقی می شود؛ یعنی به چیز یا شخصی بیش ازحد چسبیدن و متصل شدن؛ اما از دیدگاه عاطفی، افراد برای ایجاد پیوند، نیاز به دل بستگی سالم دارند. نوازش رفتاری است که از طریق آن دل بستگی خود را به دیگری تأیید می کنیم و همچنین دیگری را به خود دل بسته می کنیم.لمس کردن به سادگی می تواند رابطه میان زوج ها را تحکیم ببخشد و ارتباط عاطفی شما را عاشقانه حفظ کند.

تاثیرات بغل کردن همسر مثبت آن بر زندگی

محبت کردن و محبت دیدن روش های مختلفی دارد و هر کسی ممکن است عشق را در چیزی ببینید که در چشم دیگری نمی آید. اما محبتی که از طریق در آغوش کشیدن منتقل می شود، بسیار ملموس تر از هر روش دیگری است. همسرانی که با عشق یکدیگر را بغل می کنند، دیگری در پناهگاه امنی قرار می دهند که شیرینی محبت را با تمام وجود حس می نماید.گویی معجزه ایی که آغوش در روابط همسران به وجود می آورد برای تمام مردم دنیا یکسان است و با خود پیغام های مثبتی به همراه دارد. بنابراین، هیچگاه تاثیر مثبت بغل کردن همسر را دست کم نگیرید و برای پایدار کردن رابطه تان آن را به بهانه های مختلف انجام دهید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (186 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (110 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (104 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (51 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (46 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (21 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی پارتنرش شد +تصاویر
علیرضا بیرانوند متهم به قتل یک جوان هوادار پرسپولیس شد؟!/ درویش علیه دروازه بان یاغی مدرک رو کرد؟ +سند
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
اکرم بانو از پرشورها کارت قرمز گرفت / استوری جنجالی و پرحاشیه همسر علیرضا بیرانوند به اجبار از اینستاگرام پاک شد +سند
20 ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن آشپزخانه‌های کوچک
چرا مشارکت در چند انتخابات اخیر کم است؟
ماجرای ضرب المثل معروف «ماست را کیسه کردن» چیست؟
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم