ساعدنیوز
ساعدنیوز

لزومات دقت در خرید حلقه نامزدی شامل چه مواردی است؟

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
لزومات دقت در خرید حلقه نامزدی شامل چه مواردی است؟
حلقه ازدواج در فرهنگ ایرانی برگرفته از حلقه مهر در آیین میترائیسم است. حلقه‌ای که نشان از پیوند عمیق بین زن و شوهر دارد. بنابر این خرید انگشتر یکی از مهمترین خریدهای قبل از عروسی برای زوج‌ها محسوب می‌شود.

حلقه ازدواج در فرهنگ ایرانی برگرفته از حلقه مهر در آیین میترائیسم است. حلقه ای که نشان از پیوند عمیق بین زن و شوهر دارد. بنابر این خرید انگشتر یکی از مهمترین خریدهای قبل از عروسی برای زوج ها محسوب می شود. حلقه ازدواج نماد عشق و وفادری در بین زوجین است.این زیورآلات زیبا که معمولا به صورت دایره ای شکل می باشد، نشان از عشق بی پایان و بینهایت عروس و داماد به یکدیگر دارد. جنس حلقه معمولا از طلا است؛ زیرا طلا عنصری ماندگار و ارزشمند در بین عناصر دیگر است. انتخاب این عنصر برای حلقه ازدواج نشانه ای از علاقه بی پایان و بدون خدشه زوجین نسبت به هم است.انگشت حلقه، چهارمین انگشت دست چپ زوجین می باشد. انتخاب این انگشت به عنوان انگشت حلقه به دلیل نزدیکی این انگشت به قلب است، که نمادی از تعهد قلبی زوجین به یکدیگر است.

از همان اول کار دنبال انگشترهای بزرگ و پرنگین نباشید. آنها حلقه به شمار نمی آیند. حلقه خیلی ظریف است و روی آن یک ردیف نگین و یا یک نگین درشت کار شده است. شما حتی می توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه ازدواج تان انتخاب کنید. بعدا می توانید برای جشن ازدواج یک انگشتر پرنگین را برای روی حلقه ازدواج تان بخرید. دقت کنید که حلقه و انگشتر شما باید با یکدیگر هماهنگی رنگ و جنس داشته باشند.

حلقه تان را سفارش بدهید

اگر مثل خیلی از زوج ها نسبت به رنگ و شکل حلقه ازدواج تان حساس هستید و مدل های موجود در بازار را نمی پسندید، می توانید یک مدل حلقه ازدواج را که می پسندید پیدا کنید و یک جواهرسازی معتبر پیدا کنید و از او بخواهید عین آن حلقه را برایتان بسازد. دقت کنید حتما مهم است جواهرساز شما در این کار متبحر باشد و حلقه شما را دقیقا با همان ظرافت مورد نظرتان بسازد.

حلقه های جفت بخرید

بعضی سلیقه ها معمولا دنبال حلقه های یک جور برای عروس و داماد نمی گردند چون در این صورت چون حلقه ها جفت هستند، حلقه عروس کمی مردانه و حلقه داماد کمی خصوصیات زنانه خواهد داشت ولی اگر شما به دنبال یک حلقه زنانه باشید، می توانید آن را خیلی ظریف و زنانه انتخاب کنید.

حواستان به نگین ها باشد

هنگامی که می خواهید یک حلقه بخرید به نگین های آن خوب دقت کنید. بهتر است هر نگین در یک قاب از جنس طلا، محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و جدا شدن نگین ها بیشتر است. نگین هایی که با چسب به انگشتر چسبیده شده اند ممکن است با ضربه و زمین خوردن حلقه شما جدا شوند و مسلما دوباره جایگزین کردن این نگین ها گران تمام می شود.

اگر می توانید یک سایز بزرگ تر بخرید

زمانی که برای خرید حلقه می روید، حلقه هایی را بخرید که برای دست شما تنگ و جفت و جور نباشند. بالاخره قرار است شما این حلقه را یک عمر به دست کنید. در طول این سال ها ممکن است چاق شوید و حلقه شما دیگر قابل استفاده نباشد. اگر حلقه شما اندکی گشاد باشد می توانید آن را تنگ کنید ولی به دست کردن حلقه تنگ خیلی دشوار است.

بعضی از حلقه ها، زایده های تیزی در طراحی شان دارند که نگین ها روی این زائده های تیز وصل می شوند. این تیز ی ها در هنگام کار روزمره به این سو و آن سو می گیرند و احتمال جدا شدن نگین ها وجود دارد. بنابراین توصیه ما به شما این است که حلقه های تخت و گرد را انتخاب کنید.

سری به اینترنت بزنید

پیش از اینکه همراه همسرتان به خرید حلقه بروید بد نیست سری به اینترنت بزنید و انواع مدل های حلقه ها را نگاه کنید. از طرف دیگر بدون همسر تان سری به فروشگاه ها بزنید تا دقیقا دست تان بیاید چه مدل حلقه ای می خواهید و سپس دو سه مدل را نشان کنید و با کمک همسرتان یکی را انتخاب کنید. مردها معمولا حوصله گشتن چند باره بازار را ندارند.

رسم و رسومات و تفاوت های حلقه نامزدی و ازدواج

همانطور که در پاراگراف قبلی هم اشاره کردیم بعد از اینکه ازدواج رسمی شد، به انتخاب زوجین حلقه های ازدواج تهیه می شود که البته برای اینکه کمی هم شور و شوق سادگی داشته باشد در کنار آن حلقه نامزدی هم تهیه می شود.به طور دقیق تر بخواهیم در مورد تفاوت این دو حلقه صحبت کنیم باید گفت که حلقه ازدواج بیشتر جنبه هدیه دارد و زوجین در طول بازه نامزدی تا عروسی آن را تهیه می کنند. اما حلقه نامزدی برای مراسم عقد تهیه می شود.

حلقه زیبا و مورد پسندی را برای خودتان انتخاب کنید

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید حلقه به آن دقت کنید که البته مهمترین قسمت خرید حلقه است، زیبایی است که برای حلقه در نظر می گیرید. یعنی سعی کنید مدل و سبک حلقه ازدواجی که انتخاب می کنید دقیقا همان چیزی باشد که مورد علاقه زوج شما است. اگر سری به دنیای فروشگاه های آنلاین بزنید متوجه خواهید شد که طیف گسترده ای از محصولات مختلف در این شاپ ها وجود دارد.با این تعریف پس شما قدرت انتخاب بیشتری پیدا می کنید و خیلی راحت تر می توانید باب میل همسر خود حلقه مورد علاقه او را تهیه کنید. برای اینکه انتخاب درستی در هنگام خرید حلقه مناسب برای ازدواج داشته باشید، به ادامه این مقاله توجه کنید.

خرید یک حلقه سنتی و شیک

خیلی از افراد برای اینکه هم شیک به نظر برسند و هم سنت ها را حفظ کنند، بیشتر به دنبال خرید حلقه هایی هستند که یک رینگ ساده دارد و در این حال در وسط آن یک نگین و یا یک الماس که زیبایی ان را دو چندان می کند.حتی خرید یک رینگ ساده از جنس طلا و نقره چندین دهه است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های حلقه سنتی این است که در حین استفاده از یک ردیف الماس، به شما این اطمینان را می دهد که به سادگی می درخشید. این نوار بیشتر در حلقه های ازدواج به کار می رود. یکی دیگر از روش هایی که تفاوت بین حلقه ها را تعیین می کند می تواند رنگ نگین به کار رفته در حلقه باشد.

حلقه شیک و خوش فرم

تفاوتی که در هنگام خرید حلقه نامزدی با دیگر حلقه ها وجود دارد این است که در این نوع حلقه به اصطلاح زرق و برق بیشتر است. الماس کمی بالاتر از رینگ قرار می گیرد تا خودش را به خوبی در چشم همه جا دهد.معمولا حلقه های نامزدی که خیلی جلوه دارند و به نوعی درخشان هستند بسیار محبوب اند. در دیگر حلقه ها مانند حلقه ازدواج اما الماس در مرکز رینگ قرار می گیرد.اگر که هر دوی شما به نوعی با طبیعت همسو هستید و دوست دارید تا تکه ای از آن را بر روی دستان خود داشته باشید، یکی از بهترین گزینه ها استفاده کردن از انواع برگ و همچنین فلز گرانبها مانند نقره و مس است. همچنین امروزه برای نشان از این نوع حلقه ها استفاده می شود.

مفهومی که در دل حلقه ازدواج وجود دارد

خب تا اینجا در مورد ویژگی هایی که باید برای خرید حلقه در نظر گرفت هم صحبت کردیم. اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد با توجه به رسم و رسومات رایج در هر منطقه، هر جلوه و رویدادی هم معنی خاص خودش را دارد.

اگر دقیق تر نگاه کنیم، حلقه ازدواج نشان دهنده عشق و علاقه بی پایان عروس و داماد به یکدیگر است. به همین دلیل است که این حلقه به طور دائمی بر روی دستان هر دو نفر باقی می ماند تا نشان دهنده یک عشق مانا باشد.حلقه ازدواج چیزی است که عروس و داماد در نزدیکی ازدواج خود خریداری می کنند.

این حلقه ارزش معنوی زیادی دارد و از این رو خرید آن نشان دهنده یک پیوند ابدی است. جنس این حلقه معمولا از جنس طلا است زیرا همانطور که می دانید طلا در بین دیگر فلزات هم از ارزش و هم از زیبایی خاصی برخوردار است و از این رو انگشتر و یا حلقه از جنس طلا نشان دهنده پایداری و یک عشق بادوام می باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...