معرفی دانشگاه های برتر کشور فنلاند

معرفی دانشگاه های برتر کشور فنلاند
ساعد نیوز: با دانشگاه های برتر و مورد تایید وزارت علوم در کشور فنلاند، رشته های ارائه شده و رتبه های علمی آن دانشگاه ها بیشتر آشنا شوید.

فنلاند از جمله کشور های بسیار معتبر اروپایی در زمینه تحصیلی و شامل انواع بورسیه تحصیلی برای دانشجو ها در تمامی مقاطع است. همچنین فنلاند شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارد. تا سال ۲۰۱۶ تحصیل در این کشور کاملا رایگان بوده است اما از این سال به بعد دانشگاه ها شهریه هایی معین برای دانشجویان بین المللی تعیین کرده اند که باتوجه به شرایط خوب زندگی می توان از آن چشم پوشی کرد. در زیر به معرفي دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي فنلاند می پردازیم:

الف) دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي گروه يك (ممتاز)

1. University of Helsinki

2. University of Joensuu

3. University of Jyvaskyla

4. University of Eastern Finland

5. University of Lapland

6. University of Oulu

7. University of Tampere

8. University of Turku

9. University of Vaasa

10. Abo Akademi University

11. Helsinki University of Technology

12. Lappeenranta University of Technology

13. Tampere University of Technology

14. Helsinki School of Economics and Business Administration

Hanken Svenska Handelshogskolan (Swedish School of Economics and Business Administration)

16. Turku School of Economics and Business Administration

17. Academy of Fine Arts

18. Sibelius Academy

19. University of Art and Design Helsinki

20. Theatre Academy

21. Aalto University

ب) دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فنلاند، گروه دو (خوب)

1.Kuopion Yliopisto (University of Kuopio)

2.Helsinki Business Polytechnic

3.Tempere Polytechnic

4. Savonia University of Applied Sciences

دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki )

22

دانشگاه هلسینکی فنلاند معروف ترین و بزرگترین دانشگاه فنلاند می باشد. این دانشگاه در سال 1640 در شهر تورکو تاسیس شد و در سال 1829 به شهر هلسینکی انتقال داده شد و از آن به بعد نام هلسینکی را به خود گرفت. دانشگاه هلسینکی فنلاند معمولا جزو 100 دانشگاه برتر جهان می باشد . دانشگاه هلسینکی در سال 2015 دارای 34833 دانشجو بوده که در 11 دانشکده ( دانشکده کشاورزی و جنگلداری ، دانشکده هنر ، دانشکده علوم زیستی و زیست محیطی، دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم، دانشکده داروسازی، دانشکده الهیات، دانشکده دامپزشکی، دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده علوم رفتاری) مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه هلسینکی در 6086 رشته و مقطع تحصیلی مدارک دانشگاهی ارائه می کند. و در سال 2015 میلادی 4682 نفر از دانشجویان در مقطع دکتری مشعول به تحصیل بوده اند. دانشگاه هلسینکی دارای 4 کمپس در شهر هلسینکی می باشد. این دانشگاه در مقطع دکتری رشته های بسیاری را ارائه می دهد که دانشجویان دکتری معمولا بسیار علاقه مند دوره های دکتری در دانشگاه هلسینکی هستند. مسئله بسیار حائز اهمیت این است که 22 درصد دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

دانشگاه فنلاند شرقی (University of Eastern Finland)

22

دانشگاه فنلاند شرقی از بهم پیوستن دو دانشگاه یوینسو (University of Joensuu ) و دانشگاه کووییو (University of Kuopio ) تشکیل شده است و اکنون شامل سه کمپس ( پردیس دانشگاهی) میباشد که معمولا افراد هر کدام را دانشگاه جداگانه می دانند که ما نیز در این جا هر کدام از پردیس ها را جداگانه بررسی میکنیم که عبارتند از :
کمپس (پردیس) یوینسو Joensuu در شهر یوینسو فنلاند است. یوینسو شهر کوچکی با جمعیت 80000 نفری است و بزرگترین مزیت این کمپس این است که به دانشجویان خود کمک هزینه زندگی پرداخت می کند .
کمپس (پردیس) کووییو Kuopio در شهر کووییو قرار دارد . این شهر نیز بسیار محیط آرامی دارد و جمعیت این شهر 105000 نفر می باشد. هر ساله جشنواره های بسیاری در شهر کووییو برگزار می شود.

دانشگاه تامپر (University of Tampere )
دانشگاه تامپر فنلاند که در شهر تامپر قرار دارد . این دانشگاه ابتدا در شهر هلسینکی تاسیس شد و در سال 1960 میلادی به شهر تامپر منتقل شد. این دانشگاه از دانشکده های موسسه فن آوري زيست پزشکي و دانشکده علوم اطلاعات ، دانشکده مدیریت ، دانشکده آموزش و پرورش ، دانشکده مطالعات زبان و ترجمه و ادبیات، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم بهداشت دانشکده ارتباطات و رسانه و تئاتر و دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی تشکیل شده است.

دانشگاه تورکو (University of Turku )
دانشگاه تورکو در سال 1920 میلادی و در شهر تورکو فنلاند تاسیس شده است. شهر تورکو در ساحل جنوب غربی فنلاند واقع می باشد. این دانشگاه دارای 6 دانشکده (دانشکده علوم انسانی ، دانشکده ریاضی و علوم طبیعی ، دانشکده پزشکی ، دانشکده حقوق ، دانشکده علوم اجتماعی ، دانشکده آموزش و پرورش) و یک مدرسه اقتصاد می باشد که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری رشته های متنوعی را ارائه می کند.

دانشگاه اولو (University of Oulu )
دانشگاه اولو فنلاند در سال 1958 در شهر اولو فنلاند تاسیس شد. شهر اولو بزرگترین شهر شمال فنلاند می باشد و دانشگاه اولو یکی از بزرگترین دانشگاه های فنلاند است که در سال 2015 میلادی در حدود 16000 دانشجو دارد. دانشگاه اولو از دانشکده های بیوشیمی و پزشکی و مولکولی ، دانشکده آموزش و پرورش ، دانشکده علوم انسانی ، دانشکده دانشکده فناوری اطلاعات و مهندسی برق ، دانشکده علوم ، دانشکده پزشکی ، دانشکده فنی و مدرسه کسب و کار اولو تشکیل شده است. دوره های دکتری بسیاری در دانشگاه اولو فنلاند به دانشجویان ارائه می شود که با جذب دانشجویان برتر پروژه های تحقیقاتی بسیار زیادی توسط دانشگاه انجام می شود.

دانشگاه واسا (University of Vaasa )
دانشگاه واسا فنلاند در شهر واسا قرار دارد و در سال 1966 تاسیس شده است که هم اکنون دانشگاه واسا از سه دانشکده (دانشکده فلسفه ، دانشکده کسب و کار و دانشکده فناوری) تشکیل شده است. این دانشگاه تمرکزش بر مطالعات بینارشته ای و بازرگانی است. در حال حاضر 5.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (355 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (85 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟