معبد میجی در ژاپن و زیبایی های آن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
معبد میجی در ژاپن و زیبایی های آن!
معبد میجی یا میجی جینگو در منطقهٔ شیبویای توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده‌است. این معبد در کنار پارک یویوگی قرار دارد و در سال 1920 میلادی ساخته شده‌است.

میجی جینگو (Meiji Jingu) یا معبد میجی در توکیو یک معبد ویژه و منحصر به فرد در میان باغی زیبا و دل انگیز در منطقه شیبویای توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده است. این معبد یکی از مهم ترین مکان های مقدس مذهب شینتو بوده و به افتخار امپراطور میجی (بیان گذار پایه های مدرن ژاپن) و همسرش (امپراطریس شوکن) ساخته شده است. معبد میجی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم محلی دارد، به طوری که در رویداد های مهم زندگی خود مانند: تولد نوزاد، نماز و مراسم عروسی به این مکان مقدس مراجعه می کنند. همچنین میجی جینگو هر ساله میزبان فستیوال ها و جشن های زیادی است، به همین دلیل به یکی از مهم ترین و محبوب ترین معبد های کشور ژاپن تبدیل شده است. ازجمله بخش های دیدنی میجی جینگو می توان به جینگو ناین (باغی زیبا)، هوندن یا تالار اصلی معبد، نوریتودن ( ساختمان هایی برای مناجات)، نایهایدن یا ساختمان معبد داخلی، گهایدن یا ساختمان معبد بیرونی، شینسنجو یا آشپزخانه مقدس، کاگورادن و گالری عکس میجی اشاره کرد که هریک از این جاذبه های با شکوه چشم هر بیننده ای را خیره کرده و سبب جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان می شود.

تاریخچه میجی جینگو توکیو

امپراطور میجی، اولین امپراطور عصر مدرن ژاپن است که در سال 1868 به امپراطوری رسید. پس از مرگ امپراطور میجی در سال 1912 میلادی و همسرش در سال 1914 میلادی معبد میجی ساخته شد. این معبد در کنار پارک یویوگی قرار دارد و در اول نوامبر 1920 وقف آن ها شد. این بنا علاوه بر اهمیت تاریخی و معماری زیبایی که دارد، دارای ارزش معنوی بالایی نیز است. طی جنگ جهانی دوم در سال 1945 آسیب هایی به ساختمان معبد وارد شد اما دوباره توسط مردم بازسازی و ترمیم شد و همچنان دارای شکوه و زیبایی منحصر به فردی است.

معماری میجی جینگو توکیو

این معبد دو محوطه بسیار بزرگ دارد: باغ داخلی که ساختمان های اصلی معبد در آن قرار گرفته است و باغ بیرونی که شامل میدان های ورزشی و گالری عکس های یاد بود میجی است. راه‌ های ورودی معبد میجی از میان دو تا از بزرگ‌ ترین دروازه‌ های مقدس ژاپن می‌ گذرد که از زیبا ترین چوب ‌های سرو ساخته شده‌ و بیش از 1700 سال قدمت دارند. اگر قصد دارید که پیاده به معبد بروید، بهترین مسیر به سمت باغ داخلی عبور از پل نزدیک ایستگاه هاراکوجی است. در سمت چپ دروازه‌ مقدس می ‌توانید ورودی جینگو نایِن را مشاهده کنید. مسیری که به سمت باغ درونی می رود، پوشیده از سنگ ریزه بوده و بازدید کنندگان از زیر دومین دروازه‌ مقدس که کیتا-مون نام دارد (دروازه شمالی)، عبور کرده و به هوندن یا تالار اصلی معبد می ‌رسند. این تالار دارای هارمونی بی نظیری از چوب سروهای ژاپنی با سقفی از جنس مس است.

معبد میجی

دیدنی های معبد میجی

معبد میجی که به عنوان مأمنی پر از آرامش در قلب شهر مدرن توکیو شناخته می‌شود، با جنگلی به وسعت 700 هزار متر مربع احاطه شده است. این جنگل دارای 120 هزار درخت است که توسط مردم بخش‌های مختلف ژاپن وقف شده‌اند. این معبد شامل دو محوطه‌ی بسیار بزرگ است: «باغ داخلی» که ساختمان‌های اصلی معبد را در خود جای داده است و «باغ بیرونی» که دارای میدان‌های ورزشی و گالری عکس‌های یادبود میجی است. راه‌های ورودی معبد از میان دو تا از بزرگ‌ترین دروازه‌های مقدس ژاپن می‌گذرد که از زیباترین چوب‌های سرو ساخته شده‌ و بیش از 1700 سال قدمت دارند.

اگر پیاده به معبد می‌روید، بهترین مسیر به سمت باغ داخلی عبور از پل نزدیک ایستگاه هاراکوجی است که می‌توانید از روی آن، نگاهی هم به نوجوانانی که با لباس‌های عجیب و غریب در حال رفت‌ و آمد هستند بیاندازید. از این بخش یک مسیر سنگریزی شده وجود دارد که از میان «O-torri بزرگ» می‌گذرد که بزرگ‌ترین دروازه‌ی مقدس معبد در ژاپن است و 12 متر ارتفاع دارد. در نزدیکی این دروازه، «ساختمان گنجینه میجی» قرار دارد که اتوبوس‌های مخصوص تور بازدید از معبد، بازدیدکنندگان را از آنجا به سمت معبد می‌برند.

در سمت چپ دروازه‌ی مقدس می‌توانید ورودی «جینگو نایِن» (Jingu Naien) را ببینید که هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر پذیرای بازدید کنندگان است. جینگو نایِن باغی زیباست که گفته می‌شود امپراطور آن را برای همسرش طراحی کرده است. در ماه ژوئن، بیش از یکصد نوع زنبق که گل مورد علاقه‌ی امپراطریس بوده در این باغ شکوفه می دهند. در مسیر پوشیده از سنگریزه که به سمت باغ درونی می‌رود، بازدیدکنندگان از زیر دومین دروازه‌ی مقدس به نام «کیتا-مون» (دروازه شمالی) عبور کرده و به «هوندن» (honden) یا تالار اصلی معبد می‌رسند. این تالار دارای هارمونی بی نظیری از چوب سروهای ژاپنی با سقفی از جنس مس است.

معبد میجی

در اطراف تالار اصلی ساختمان‌های «نوریتودن» (Noritoden) که ثناگویان امپراطور و امپراطریس در آن به مناجات می‌پرداختند، «نایهایدن» (Naihaiden) که ساختمان معبد داخلی است، «گهایدن» (Gehaiden) یا ساختمان معبد بیرونی، «شینکو» (Shinko» که خانه‌ی گنجینه‌ی معبد است، «شینسنجو» (Shinsenjo) یا آشپزخانه‌ی مقدس معبد برای آماده‌سازی غذاهای نذری و چند ساختمان اداری قرار دارند. در کنار این ساختمان‌ها یک بنای کوچک‌تر به نام «کاگورادن» (Kaguraden) قرار دارد که بین سال‌های 1993-1990 ساخته شده و به موسیقی و رقص مخصوص مذهب شینتو تعلق دارد. جاذبه‌های اصلی باغ بیرونی شامل «گالری عکس یادبود میجی» و «ورزشگاه سرپوشیده‌ی توکیو» است. گالری عکس میجی ساختمانی به سبک اروپایی و حاوی 40 تابلوی نقاشی است که زندگی امپراطور میجی را به تصویر کشیده‌اند.

معبد میجی

فستیوال‌ ها و رویداد ها

بسیاری از مردم مراسم عروسی خود را در معبد میجی برگزار می‌کنند و گاهی هم مراسم رقص‌های مردمی در آن اجرا می‌شود. بزرگ‌ترین فستیوالی که در این معبد برگزار می‌شود «هاتسو- مود» (Hatsu-mode) است که اولین بازدید از معبد در سال جدید بوده و در اول ژانویه انجام می‌شود. در این روز بین یک تا سه میلیون نفر در محوطه‌ی معبد میجی جمع شده که برای کنترل جمعیت از چراغ راهنمایی و رانندگی استفاده می‌شود. فستیوال «سیجین-نو-هی» (Seijin-no-hi) که به معنای «روز بزرگسال» است در دومین دوشنبه‌ی ماه ژانویه در معبد میجی برگزار می‌شود. این روز مخصوص افراد 20 ساله است که لباس‌های سنتی بلند می‌پوشند و از معبد بازدید می‌کنند. در این روز، در دو طرف مسیر پوشیده از سنگریزه مجسمه‌های یخی قرار داده شده و نمایش سنتی «تیراندازی موموتشیکی» (momoteshiki) برگزار می‌شود.

فستیوال «شیچی گو-سن-نو-هی» (Shichi-go-san-no-hi) که به معنای روز «هفت-پنج-سه» است. در روز پانزده نوامبر کودکان سه، پنج و هفت ساله را می‌بینید که لباس‌های کیمونوی کوچکی به تن دارند و برای جشن گرفتن در معبد آماده شده ‌اند.

خلاصه

میجی جینگو (Meiji Jingu) یک معبد فوق العاده و خاص در بین مردم ژاپن می باشد که به افتخار امپراطور میجی ( بیان گذار پایه های مدرن ژاپن) و همسرش ساخته شده است. این معبد در سال 1920 ساخته شد و پس از آسیب هایی که در طول جنگ جهانی دوم بر آن وارد آمد، دوباره بازسازی و ترمیم شد.معبد میجی جینگو در یک باغ بسیار زیبا واقع شده و بسیاری از انواع درختان توسط مردم ژاپن به این باغ اهدا شده است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (211 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (100 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (43 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (29 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!