محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران
در ابتدای ورود خودرو‌های چینی تقریبا تمامی افراد نسبت به خرید این خودرو‌های گمنام مقاومت از خود نشان می‌دادند، اما پس از مدت کوتاهی همزمان با افزایش خدمات، تنوع محصولات و شرایط بسیار خوب فروش، خودرو‌های چینی نیز توانستند اعتماد مشتریان داخلی را جلب کرده و به بازار خوبی دست پیدا کنند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، در گذشته های نه چندان دور هیچ یک از کمپانی های خودروسازی جهان تصور نمی کردند که روزی خودروسازان چینی بتوانند تا این حد پیشرفت کنند. اغلب شرکت های چینی در ابتدا تنها به کار مونتاژ قطعات برای خودروسازان اروپایی اشتغال داشتند و به طور مستقل هیچ خودروی تولید نمی کردند، اما کارکردن کنار خودروسازانی همچون فولکس واگن، ب ام و، مزدا و… باعث شد تا طی چند سال گذشته خودرو های چینی به سطح قابل قبولی از تکنولوژی ساخت خودرو دست پیدا کنند که در نتیجه آمار خوبی از خرید خودرو در داخل ایران را به خود اختصاص دادند.

طبیعتا نباید انتظار داشت که تمامی خودروسازان این کشور توانسته باشند همگام با تکنولوژی روز دنیا پیش روی کرده باشند، در واقع هنوز هم شرکت های نوپا و ضعیفی وجود دارند که محصولات بسیار بی کیفیت و کپی شده از خودروسازان اروپایی را تولید می کنند. هم اکنون در بازار کشور ما نیز بیش از ده ها برند مختلف از خودرو های چینی عرضه می شوند و با وجود تمامی حاشیه ها توانسته اند مشتریان زیادی را به سوی خود بکشانند.
در میان تمامی خودرو های چینی موجود در بازار کشور خوب و بد های زیادی وجود دارد که تشخیص آن ها کمی سخت به نظر می رسد. در این مقاله قصد داریم تا پرفروش ترین خودروهای چینی را در بازار ایران معرفی کنیم.

برلیانس سری 300

تصویر
برلیانس سری 300

برلیانس اتو یکی از شرکت های خودروسازی نسبتا موفق در بازار چین است که تاریخ آغاز فعالیت های آن به سال 1992 بازمی گردد. عمده شهرت این شرکت خودروسازی منوط به همکاری با شرکتهای مطرحی همچون BMW و تویوتا در ساخت و مونتاژ قطعات است. برلیانس سری 300 جزو خوش اقبال ترین های بازار خودرو ایران محسوب می شود. این سری از خودروهای برلیانس شامل دو خودرو H320 و H330 است که مدل H320 هاچبک شهری و مدل H330 یک سدان اقتصادی به شمار می رود.

طراحی ظاهری برلیانس H320 و H330 مورد استقبال خریداران جوان و میانسال واقع شده است، به ویژه وجود خطوط و انحناهای حساب شده، برجستگی روی گلگیرها و همچنین استفاده از چراغ های مه شکن، سانروف و رینگ های اسپرت در مدل H330 جذابیت این خودرو را بیش از پیش افزایش داده است. همچنین برلیانس H320 در میان خودروهای هاچبک هم رده از طراحی قابل قبولی برخوردار است.

بعد از طراحی خارجی، نوبت به بررسی طراحی داخلی و کابین این سری از خودروهای برلیانس می رسد. به طور کلی متریال به کار رفته در H320 و H330 متوسط است و ادوات داخل کابین به خوبی در کنار هم چیده شده اند و ارگونومی خوبی را ایجاد کرده اند و با توجه به قیمت این خودروها در بازار خودرو کشور می توان نمره قابل قبولی به طراحی داخلی این سری از خودروهای برلیانس اختصاص داد.

از لحاظ فنی، نمونه قبلی H320 و H330 با داشتن پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر، نیرویی معادل 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می کردند، اما در نمونه های جدید این خودروها از پیشرانه ارتقایافته ای استفاده شده که باعث بهبود عملکرد این خودروها شده است. این پیشرانه جدید حجمی برابر با 1.65 لیتر دارد که قدرتی معادل 114 اسب بخار و گشتاور 154 نیوتن متر تولید می کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه به وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت هیوندای پاورتک به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین برای این که خودروهای H320 و H330 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند در بهترین حالت به زمانی در حدود 13.2 الی 13.7 ثانیه نیاز دارند.

جک J5 اتوماتیک

تصویر
جک J5 اتوماتیک

بهترین طراحی بین خودروهای چینی متعلق به خودروهای برند جک است که بیشترین تعداد خودرو را در لیست پر فروش ترین خودروهای چینی بازار ایران دارد. طراحی جک j5 با همکاری شرکت طراحی پینین فارینا صورت گرفته که نتیجه این مشارکت تولید خودروی زیبایی است که در عین سادگی جذاب و جوان پسند به نظر می رسد.

این خودرو از لحاظ طراحی داخلی نیز جزو جذاب ترین ها محسوب می شود. جذابیت داشبورد در کنار جنس چرم صندلی ها، چرم دوخته شده دور فرمان و قطعات دکوراتیو براق روی کنسول و درها حجت را بر بیننده تمام کرده است. موتور و گیربکس جک J5 اتومات توسط میتسوبیشی ژاپن ساخته شده است. پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو توان تولید 141 اسب بخار قدرت و 165 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس 4 دنده اتومات به چرخ های جلو روانه می شود. همچنین جک J5 توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP کسب کند که نشان دهنده میزان ایمنی این خودرو است.

جک s5 اتومات

تصویر
جک s5 اتومات

جک s5 ازجمله خودرو های پرفروش چینی محسوب می شود. این خودرو درواقع یک کراس اوور جمع وجور است که در سال 1394 توسط شرکت کرمان موتور به بازار خودرو ایران عرضه شد. نمای ظاهری این خودرو بر اساس خودرو های هیوندا IX35 و کراس اوورهای آئودی شکل گرفته است. کابین جک s5 برای خودرویی در این رنج قیمتی بسیار زیبا به نظر می رسد و ارگونومی مناسبی دارد، همچنین متریال استفاده شده در داشبورد این خودرو از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

به طور کلی جک s5 با ظاهری جذاب و مدرن توانسته نظر خریداران ایرانی را تا حدود زیادی به خود جلب کند. جک s5 به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مجهز شده است و قدرتی معادل 174 اسب بخار و گشتاوری برابر 265 نیوتن متر را ایجاد کند. از نظر فنی این خودرو با داشتن موتور قدرتمند، آلایندگی کم و جعبه دنده دوکلاچه با عملکرد خوب توانسته است بازار پررونقی را برای خود دست وپا کند. در این خودرو از ترمز ABS، EBD، ESC، HDC، HAC و EPB استفاده شده است. جک s5 با داشتن طراحی قابل قبول و امکانات و آپشن های نسبتا متنوع به یکی از پرفروش ترین خودروهای چینی بازار داخلی تبدیل شده است.

جک s3 اتومات

تصویر
جک s3 اتومات

در ادامه معرفی پر فروش ترین خودروهای چینی در بازار ایران به سراغ جک s3 آمده ایم. شرکت کرمان موتور در سال 1396، با توجه به تجربه خوبی که از مونتاژ و فروش جک S5 داشت، برای اولین بار تصمیم به مونتاژ نمونه اولیه جک s3 (مدل سال 2014) گرفت. برخلاف جک S5 که سبک طراحی نمای ظاهری آن یکی از دلایل فروش بسیار گسترده آن در بازار داخلی محسوب می شود، نمای ظاهری جک S3 به گونه ای است که به سختی می توان از کلمه زیبا برای توصیف آن استفاده کرد.

طراحی داخلی این خودرو به دلیل داشتن فرم خاص داشبورد در قسمت نمایشگر و مجاری هوای تهویه مطبوع شبیه به شاسی بلندهای آمریکایی است و در کل نسبت به نمای ظاهری در وضعیت بهتری قرار دارد. نمونه عرضه شده جک S3 دارای پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر با قدرت 107 اسب بخار و گشتاور 155 نیوتن متر است و همچنین این نیرو توسط گیربکس CVT به چرخ های جلو روانه می شود. این کراس اوور 1250 کیلوگرمی برای این که بتواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد در حدود 11 ثانیه زمان لازم دارد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.6 لیتر در 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

دانگ فنگ h30 کراس

تصویر
دانگ فنگ h30 کراس

دانگ فنگ h30 کراس که محصول همکاری دانگ فنگ چین و PSA فرانسه است، پرفروش ترین خودروهای چینی ایران خودرو محسوب می شود. این خودرو از لحاظ طراحی در اصل یک هاچبک به حساب می آید تا یک کراس اوور! طراحی خارجی این خودرو زیاد هیجان انگیز به نظر نمی رسد اما تا حدود زیادی قابل قبول است.

کابین دانگ فنگ h30 کراس در عین سادگی بسیار مدرن محسوب می شود. موتور 1.6 لیتری به کار گرفته شده در این خودرو درواقع همان پیشرانه نام آشنای TU5 است که حداکثر توان خروجی 106 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو در بخش انتقال قدرت به یک گیربکس 4 سرعته اتومات مجهز شده است که یکی از محصولات قدیمی کمپانی آیسین ژاپن محسوب می شود. دانگ فنگ h30 کراس امکاناتی نظیر 4 ایربگ، سیستم ترمز ABS و EBD، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین عقب و صندلی های چرم و… دارد.

چانگان CS35

تصویر
چانگان CS35

از جمله خودروهای چینی که توانسته جایگاه خود را در میان خریداران ایرانی باز کند چانگان CS35 است. این خودرو چینی از سال 1395 بر روی خط تولید شرکت سایپا قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایلی که چانگان CS35 توجه خریداران خودرو را جلب کرده طراحی خارجی خوب و جذاب این خودرو است. به جرأت می توان گفت چانگان CS35 جزو زیباترین خودروهای چینی بازار خودرو کشور است. با وجود ابعاد نه چندان بزرگ CS35، داشتن خطوط حجمی بر روی بدنه این خودرو باعث عضلانی دیده شدن آن می شود. از لحاظ طراحی داخلی، چانگان CS35 دارای طراحی نسبتا ساده اما زیبایی است.

از لحاظ فنی، چانگان CS35 در بازار چین با دو پیشرانه 1.5 و 1.6 لیتری ارائه می شود، اما نمونه مونتاژی در ایران فقط با یک پیشرانه 1.6 لیتری عرضه می شود که باعث ایجاد قدرتی معادل قدرتی معادل 105 اسب بخار در 6000 دور بر دقيقه و گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور بر دقيقه می شود. گیربکس به کار رفته در این خودرو 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک است و از عملکرد خوبی برخوردار است. نمونه اتوماتیک چانگان CS35 که تیپ فول این خودرو است، امکاناتی نظیر سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، آینه های جانبی برقی، صندلی چرمی، چراغ های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ های مه شکن جلو و عقب و گرم کن شیشه ی عقب و… دارد؛ در حالی که نمونه دستی این خودرو فاقد بسیاری از این امکانات و آپشن ها است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (38 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (29 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (28 نظر) تور عروس و آرایش شبیه عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (24 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (20 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (17 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (16 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) رونمایی شهاب حسینی از جدیدترین عکس فرزاندان خودش و همسر سابقش/ آقا پسرشون بزرگ تر از خودشونن (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) جشن تولد مفصل و شاهانه بهاره رهنما با حضور دختر اروپا نشینش+عکس/ از تدارک کیک به شکل قو تا چیدمان میزها با انواع و اقسام خوردنی ها به شکل سوپرمارکتی😍 (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 3 تیر 1403
محسن تنابنده: برای صحنه های کُشتی گرفتنم در سریال پایتخت 11 کیلو وزن کم کردم!/ روایت نقی معمولی از آسیب های وارده بر بدنش طی فیلمبرداری از کُشتی گرفتنش
مرگ 2 کودک هنگام تمرین تیراندازی پسر جوان
فال ابجد روزانه یکشنبه 3 تیر 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 3 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «میزنم قدم» مسعود صادقلو+فیلم/ ببین هم واسه تو آدم زیاده هم واسه من ...
نگاهی به اتاق خواب هنری و ساده نیما شعبان نژاد+عکس/چقدرم شلخته و شلوغ و پلوغه...
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 3 تیر ماه 1403
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 3 تیر 1403 + فیلم
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲