ساعدنیوز
ساعدنیوز

محصولات آرایشی طبیعی و گیاهی برای زنان باردار

  شنبه، 12 مرداد 1398   زمان مطالعه 9 دقیقه
محصولات آرایشی طبیعی و گیاهی برای زنان باردار
در بارداری می‌توانید سراغ محصولات طبیعی و بی خطر بروید که هم آسیبی به جنین نمیزنند و هم به زیبایی شما کمک می‌کنند. در این مقاله با برخی از این محصولات گیاهی آشنا می‌شوید که از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با محصولات آرایشی مرغوب ندارند و از همه مه‌متر اینکه بی عارضه هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، پریسا اصولی- استفاده از لوازم آرایشی بخش مهمی از عادت های آرایشی روزانه بیشتر خانم ها است طوری که حتی بسیاری از خانم ها بدون آرایش از خانه خارج نمی شوند. البته ماجرا برای خانم های باردار تا حد زیادی متفاوت است چون بسیاری از آنها برای سلامت جنین شان استفاده از محصولات آرایشی را به طور کامل کنار می گذارند و برخی دیگر مصرف آنها را به حداقل می رسانند.

نباید فراموش کنیم این موضوع روی اعتماد به نفس خانم ها تاثیرگذار است. در این شرایط می توانید سراغ محصولات طبیعی و بی خطر بروید که هم آسیبی به جنین نمیزنند و هم به زیبایی شما کمک می کنند. در این مقاله با برخی از این محصولات گیاهی آشنا می شوید که از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با محصولات آرایشی مرغوب ندارند و از همه مه متر اینکه بی عارضه هستند.

متخصصان می گویند افرادی که به صورت دایم که از کرم پودر استفاده می کنند، بیشتر جوش می زنند زیرا این محصولات آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست و جوش های زیر پوستی و به مرور زمان باعث بروز جوش های چرکی می شوند؛ به ویژه در دوران بارداری که پوست مستعد آکنه است. بنابراین باید به جای پاک کردن صورت مساله یا همان مخفی کردن مشکلات پوستی سراغ روش هایی بروید که باعث بهبود وضعیت پوستتان شوند تا شما مجبور نباشید هر روز از کرم پودر استفاده کنید.

یک شستشوی گیاهی
اولین گام برای داشتن پوستی سالم و زیبا شستشوی مناسب آن با آب ولرم است؛ اینکه برای چه نوع پوستی باید از چه نوع شوینده ای استفاده کنید. متخصصان پوست توصیه می کنند که به جای صابون از انواع پن (موجود در داروخانه ها) برای شستشوی صورت استفاده شود زیرا پن ها برخلاف صابون حالت قلیایی ندارند و آسیبی به پوست نمی رسانند. اگر هم می خواهید از صابون استفاده کنید باید سراغ انواع ملایم آنها مثلا صابون گلیسیرین یا شیر و عسل بروید که شیمیایی نیستند و آسیب های احتمالی را هم ندارند.

حوله مشترک ممنوع
بیشتر افراد عادت دارند بعد از شستن صورت از حوله مشترک خانواده که معمولا هم در دستشویی آویزان است، استفاده کنند اما این کار باعث بروز حساسیت، آکنه و البته خشکی پوست می شود. بهترین راهکار این است که اجازه دهید صورتتان در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود اما استفاده از دستمال های کاغذی نرم و استاندارد و حوله های نرم مخصوص صورت هم گزینه مناسبی است.

باور نادرست درباره مرطوب کننده ها
بر خلاف باور عموم مردم، همه مرطوب کننده ها حاوی روغن و چربی نیستند و استفاده از آنها به معنی آب رسانی پوست است نه افزودن چربی. شاید بد نباشد بدانید عدم استفاده از این کرم ها باعث بروز خشکی و افزایش چین و چروک های پوست می شود در حالی که استفاده از مرطوب کننده مناسب باعث شادابی و طراوت چهره و کاهش التهابات پوستی خواهد شد و جوش ها را نیز از بین می برد. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و زیبا بعد از شستن صورت حتما از یک مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده لب نیز مانع از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب ها می شود و تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد. نکته جالب اینکه روغن زیتون علاوه بر اینکه یک مرطوب کننده گیاهی لب به حساب می آید تا حد زیادی هم از بروز خطوط حاملگی روی پوست (استریا) پیشگیری می کند.

بارداری و کرم روز و کرم شب
خیلی ها استفاده از کرم های روز و شب را یک کار لوکس و غیر ضروری می دانند در حالی که به گفته متخصصان پوست استفاده از این محصولات از بروز خشکی پوست پیشگیری می کند، روند پیری پوست را با تاخیر می اندازد و باعث صاف و شفاف شدن پوست می شود و استفاده از آنهادر دوران حاملگی هم بلامانع است. همچنین کرم های روز و شب خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارند اما تفاوت اصلی آن ها این است که کرم های روز اغلب سبک و حاوی ضد آفتاب هستند؛ اگر چه هرگز نمی توانند جایگزین ضدآفتاب شوند اما کرم های شب غلیظ تر از کرم های روز بوده و مواد مغذی و ویتامین های مفید زیادی برای پوست دارند و بهترین زمان استفاده از آنها بعد از 30سالگی است. از طرفی افرادی که پوست چرب و آکنه ای دارند باید از کرم های روز خیلی ملایم و سبک و اصطلاحا فاقد چربی استفاده کنند اما مصرف کرم های شب به این افراد توصیه نمی شود. بنابراین برای تشخیص اینکه چه نوع کرمی مناسب شما است، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

ضد آفتاب راز زیبایی
استفاده از ضدآفتاب برای همه افراد در هر سنی ضروری است به طوری که مصرف آنها در همه فصول، حتی در هوای ابری به افراد توصیه می شود. یادتان باشد که کرم های ضدآفتاب قادرند تا 90 درصد از آثار زیان بار نور خورشید پیشگیری کنند اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، مقدار و دفعات مصرف از این محصولات است. در واقع برای پیشگیری از بروز مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید باید کرم ضدآفتاب را یک ربع تا نیم ساعت پیش از قرار گرفتن در معرض خورشید و هر بار به اندازه یک بندانگشت روی پوست بزنید و هر دو تا سه ساعت یک بار آن را تجدید کنید.
همچنین هر نوع پوستی به یک ضد آفتاب خاص نیاز دارد و برای خرید یک محصول مطمئن باید از یک متخصص پوست مشاوره گرفت. برای تشخیص نوع پوست خود کافی است صورتتان را با یک پاک کننده ملایم بشویید و پس از خشک شدن یک تکه کاغذ را روی پیشانی، گونه ها و چانه خود بکشید و سپس به آن نگاه کنید. اگر بر روی کاغذ لکه های روغنی کم و بیش وسیعی مشاهده شود، پوست شما چرب است، اگر اثر مختصری از چربی روی کاغذ بیفتد نشانه این است که پوستی معمولی دارید و اگر کاغذ با اصطکاک روی پوست حرکت کند و هیچ اثری از چربی بر روی آن نباشد، نشانه خشک بودن پوست شماست. اما اگر کاغذی که بر روی پیشانی و چانه و بینی کشیده می شود چرب ولی کاغذی که بر روی گونه ها کشیده می شود هیچگونه اثر چربی نداشته باشد، پوست شما از نوع مختلط است.

چقدر ضدآفتاب بزنیم؟
اگر یک ضدآفتاب 30 گرمی فقط برای صورت مورد استفاده قرار بگیرد، باید تقریبا بعد از 15 بار استفاده تمام شود. پس اگر هر روز از خانه بیرون می روید و ضدآفتاب می زنید اما بعد از چند هفته هنوز هم کرم تان تمام نشده است به این معنا است که به درستی از ضد آفتاب استفاده نمی کنید. از طرفی محققان می گویند اشعه های ناشی از مانیتور مثل نور خورشید عمل می کند و موجب ایجاد و یا پررنگ تر شدن لکه های صورت می شوند. بنابراین اگر مجبور هستید ساعت های طولانی روبروی کامپیوتر بنشینند، باید از ضدآفتاب استفاده کنید. در عین حال کرم های ضد آفتاب حتما باید روی پوست تمیز و بدون کرم مالیده شوند تا تاثیرگذار باشند. اگر هم می خواهید مشکلات پوستی از قبیل آکنه، لکه های تیره و روشن و همچنین چند رنگ بودن پوستتان را مخفی کنید از ضد آفتاب های رنگی گیاهی کمک بگیرید. این کرم ها خاصیت پوشانندگی تقریبا بالایی دارند و می توانند جایگزین کرم پودرهای سنگین و شیمیایی شوند؛ محصولاتی که به شدت به پوستتان آسیب می رسانند و خطرات آنها برای جنین هم به طور کامل رد نشده است.

آموزش ساخت ریمل گیاهی
برای داشتن مژه هایی زیبا نیازی به استفاده از فرمژه و ریمل نیست. کافی است بعد از حمام یا شستن صورت، نوگ انگشت سبابه تان را به کمک روغن زیتون بی بو چرب کنید و هنگامی که مژه ها کمی رطوبت دارند، آنها را به کمک دستتان فرم بدهید و بعد از گذشت یک دقیقه مقدار بسیار کمی کتیرا روی مژه هایتان بمالید تا حالتشان تا پایان روز حفظ شود.

ماسک خانگی جادویی
تحقیقات بسیار زیادی در مورد ماسک های خانگی یا کرم های میوه ای انجام شده و تاثیر مثبت بسیاری از آنها نیز به اثبات رسیده است. برای داشتن پوستی زیبا توصیه می کنیم این ماسک ها را امتحان کنید. باور کنید بعد از 3 تا 4 بار استفاده بی خیال کرم های آرایشی می شوید چرا که نیازی به آنها نخواهید داشت.بهترین آنها عبارتند از:

لوسیون موم برای پوست های کدر

یک قاشق غذاخوری موم را درون ظرفی ریخته و آن را روی بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. سپس 60 گرم روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید تا همه مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. بعد از گذشت حدود 20 دقیقه این ماسک طبیعی را از روی حرارت بردارید، دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و مخلوط را به هم بزنید و اجازه دهید تا ماسک خانگی تان سرد شود. استفاده از این ماسک دو بار در هفته باعث شادابی و رفع تیرگی پوست خواهد شد.

ماسک زردچوبه برای آکنه ای ها

در یک ظرف شیشه ای یک تا دو قاشق غذاخوری ماست را با 3 قاشق غذاخوری آرد بادام و یک هشتم قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شوند. حالا ماسک ضد جوشتان آماده است و با دو بار استفاده هفتگی از آن همه جوش ها از بین می روند.
نکته طلایی: این ماس کها حتما باید داخل ظروف شیشه ای دربسته و در یخچال نگهداری شوند و پس یک هفته خاصیتشان را از دست میدهند و فاسد میشوند.

سیب زمینی و خیار علیه سیاهی زیر چشم

سیاهی زیر چشم از جمله مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه اند. برای رفع این سیاهی ها نیازی نیست از کانسیلرها یا کرم پودرهای مضر استفاده کنید. فقط کافی است روزی یکبار و به مدت 3 هفته یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

گذاشتن پوست خیار تازه روی پوست به مدت 15 تا 20 دقیقه

استفاده از کمپرس چای کیسه ای خنک شده روی پلک و پوست زیر چشم به مدت 20 دقیقه

گذاشتن ورقه های سیب زمینی خام روی نواحی تیره پوست به مدت 10 تا 15 دقیقه

حواستان به تغذیه تان باشد
علاوه بر مراقبت های پوستی گفته شده برای داشتن یک پوست زیبا در دوران بارداری و البته کمک به سلامت جنین باید تغذیه سالمی داشته باشید و ماهی، لبنیات و میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید، روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، 6 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید و تا می توانید از استرس ها دوری کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
ساعد نیوز: بیشتر بخوانید
5 سال پیش

سلام سایت بسیار زیبا و قشنگی دارین لطف می فرمایید اگراز سایت ما هم دیدن فرمایید و نظری جهت بهتر شدن سایت دهید
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (274 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (40 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (30 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (20 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده