ماجرای قتل پسر سفیر اسبق ایران

  سه شنبه، 06 آبان 1399 ID  کد خبر 109939
ماجرای قتل پسر سفیر اسبق ایران
ساعد نیوز : سعید انصاری دو هفته قبل شکایتی از اخاذی را در اداره پلیس رم به ثبت می‌رساند. بر اساس ادعای فیروز سعید انصاری، کاوه فلاتی دو هفته قبل به منزل او می‌رود و انصاری را تهدید می‌کند در صورتی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکند، او را خواهد کشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، پلیس ایتالیا روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر گزارش داد یک فرد ایرانی به نام فیروز سعید انصاری، که متولد آمریکاست و تابعیت ایران را دارد در دفتر خود در شهر فورملو به ضرب گلوله کشته شده است. سعید انصاری، فرزند سفیر پیشین ایران در رم در زمان حکومت پهلوی بود که فردی سرمایه دار و ثروتمند به شمار می رفت و فعالیت های اقتصادی گسترده ای را در ایتالیا در دست داشت.

فیروز سعید انصاری، فرزند علینقی سعید انصاری بود که از اسفند ۱۳۵۰ تا شهریور ۱۳۵۶ سفیر ایران در ایتالیا بوده است.

فیروز سعید انصاری در ایتالیا فعالیت های اقتصادی گسترده ای از جمله فروش خودرو های لوکس و اجاره دهنده خودرو های قدیمی به افراد مشهور و فوتبالیست ها بوده است. اما در عین حال گفته می شود او در زمینه فروش اسلحه نیز فعالیت داشته است.

قاتل، کاوه فلاتی، یک سال قبل راننده سعید انصاری بوده و روز چهارشنبه بعد از مراجعه به دفتر مقتول و تقاضای پول با مقتول درگیر می شود و در نهایت سه گلوله به سینه سعید انصاری شلیک می کند. فلاتی در ادامه با شلیک گلوله به سر خود خودکشی می کند به زندگی خود نیز پایان می دهد.

به گزارش روزنامه کوریره ایتالیا، این قتل روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر رخ داده است. کاوه فلاتی اخیرا به دلیل سوء سابقه در زمینه قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب پلیس ایتالیا بوده و در صورت دستگیری باید راهی زندان می شد.

گزارش ها حاکی است فلاتی از انصاری درخواست پول می کند و رد درخواست او از سوی مقتول سبب می شود فلاتی ابتدا انصاری را به قتل برساند و در ادامه هم خودکشی کند.

از سوی دیگر روزنامه ریپولیکای ایتالیا گزارش داده که آقای سعید انصاری دو هفته قبل شکایتی از اخاذی را در اداره پلیس رم به ثبت می رساند. بر اساس ادعای آقای سعید انصاری، کاوه فلاتی دو هفته قبل به منزل او می رود و انصاری را تهدید می کند در صورتی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکند، او را خواهد کشت. بر اساس گزارش این روزنامه قاتل سال قبل به عنوان راننده برای مقتول کار می کرده است.

سعید انصاری پیشتر متهم بود که قصد داشته تسلحیات و اسلحه به ایران بفروشد، اما با پیگیری پلیس ایتالیا و همچنین استراق سمع، این معاملات هرگز انجام نشد و تنها روی کاغذ باقی ماند.

هرچند رسانه های ایتالیا در ابتدا اعلام کردند ممکن است این جنایت به پرونده فروش اسلحه به ایران مرتبط باشد، اما پلیس ایتالیا این گمانه زنی را تایید نکرده و اعلام کرده مدرکی در خصوص ارتباط میان این دو پرونده با یکدیگر موجود نیست.

دفتر آقای انصاری در شهر کوچکی در شمال رم به نام فورملو قرار داشته و مقتول در همانجا با قاتل ملاقات و در نهایت به زندگی این مرد ۶۸ ساله پایان داده است.

خانواده مقتول تایید کرده اند که اخیرا آقای انصاری بار ها درخواست ملاقات هایی از سوی یکی از کارمندان سابق خود که در رم زندگی می کند دریافت کرده بود، اما اعضای خانواده از جزئیات بیشتر در این خصوص و همینطور آدرس و مشخصات فرد مذکور مطلع نبوده اند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (135 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (84 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (80 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (80 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (57 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (37 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (32 نظر) نگاهی به حجاب تحسین برانگیز سارا شعری قهرمان بلژیکی تکواندو در المپیک پاریس/ خانم ورزشکار حجاب محدودیت نیست را تعریف کرد+تصاویر (29 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (21 نظر) همزاد مهدی طارمی با شباهت صد در صدی پیدا شد/ بدل طارمی در کنار محمد نادری، هوشنگ سریال شمعدونی/ +عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور