نقش مهم پرده ها در دکوراسیون داخلی چیست؟

  جمعه، 09 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نقش مهم پرده ها در دکوراسیون داخلی چیست؟
پرده‌ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل به شمار می‌آیند و به خانه فضایی متفاوت می‌بخشند، از این‌رو انتخاب پرده بسیار حائز اهمیت است. پرده‌ها علاوه بر اینکه یک حریم خصوصی برای شما ایجاد می‌کنند، به فضای پیرامون شما گرما و انرژی نیز می‌بخشد

پرده ها یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل به شمار می آیند و به خانه فضایی متفاوت می بخشند، از این رو انتخاب پرده بسیار حائز اهمیت است. پرده ها علاوه بر اینکه یک حریم خصوصی برای شما ایجاد می کنند، به فضای پیرامون شما گرما و انرژی نیز می بخشد. به همین علت باید پرده را هماهنگ و متقارن با دکوراسیون داخلی منزل (کلاسیک، سنتی، مدرن) انتخاب کرد، به عبارتی تعیین طرح، نقشه، جنس و بافت پرده بسیار مهم است و باید با تدبیر و ظرافت صورت گیرد. برای هر یک از قسمت های خانه باید پرده خاصی در نظر بگیرید. اتاق پذیرایی یکی از قسمت های مهم و در دید خانه است، به این علت انتخاب صحیح آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در اتاق پذیرایی اصولا پرده ها را در قالب ترکیبی از والان، پرده اصلی و پرده آستری چیدمان می کنند. اصولا رنگ پرده نشیمن را از میان رنگ های سفید، شیری، کرم، بژ و قهوه ای انتخاب می کنند مگر دکوراسیون داخلی از رنگ هایی باشد که رنگ های شاد است و پرده ها را نیز در همان طرح و رنگ انتخاب کنند. اگر در خانه ای زندگی می کنید که سقف آن کوتاه است، برای بزرگ جلوه دادن آن می توانید چوب پرده ها را بالاتر از حد معمول نصب کنید. پرده ها هرچقدر بالاتر نصب شوند، خانه بزرگ تر به نظر می رسد. در خانه های کوچک برای بزرگ تر به نظر رسیدن خانه می توانید پنجره ها را یکسره کنید و اگر پنجره تان کوچک است می توانید از پرده یکسره بهره ببرید. در پنجره های کوتاه از پرده هایی استفاده کنید که طرحی ساده دارند و تنها قسمت انتهایی آن طرحدار است ولی در پرده های بلند می توانید در قسمت بالایی نیز طرح های برجسته طراحی کنید.

کاربرد مهم پرده ها در دکوراسیون داخلی پوشاندن پنجره ها به عنوان یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی ست و رنگ، نوع، ساختار و جنس آن نقش مهمی دارد. همخوانی و هماهنگی رنگ و طرح پرده ها با مبلمان، دکوراسیون داخلی و فرش ها یکی از عوامل ایجاد آرامش روانی در محیط خانه است.

نکته ای که ما ایرانی ها اغلب به آن توجه نمی کنیم. این که موقع خرید منزل به دنبال خانه های نورگیر هستیم ولی به محض نقل مکان کلیه پنجره ها را با پرده هایی با لایه قطور می پوشانیم. بماند که خیلی ها از آستری نیز استفاده می کنند. و به این موضوع توجه نمی کنیم که روشنایی ارگانیک (نور طبیعی) مهمترین عنصر در زیبایی منزل، دکوراسیون داخلی و همچنین در بهبود روحیه افراد خانواده و انرژی مثبت منزل مان است.

پرده های تیره و قطور

تیره بودن پرده به علاقه شما به نور و گرما و خانواده بستگی دارد. شرایط آب و هوایی و شهر یا کشور تان نیز بسیار موثر است. های قطور را کنار بگذارید. در صورتی که می خواهید خانه ای داشته باشید پرده ها را هر قدر می توانید سبک انتخاب کنید. پارچه حریر یکی از بهترین انتخاب های امروز است. با اینکار روز ها منزل شما حسابی روشن می شود و شب ها پوشش قابل قبولی برای جلوگیری دید از بیرون می باشد. اما توصیه طراحان مد استفاده نکردن از پرده است. چه ایرادی دارد پنجره آشپزخانه شما که به منزل همسایه مشرف نیست پرده نداشته باشد؟

دلایل استفاده از پرده

استفاده از پرده در دکوراسیون به چند دلیل انجام می شود: مانع نقوذ گرما، سرما و نور خورشید، المانی کاربردی و تزئینی در دکوراسیون و پوشاندن نواقص داخلی دکوراسیون یا پنجره هابنابراین بعد از رنگ آمیزی دیوار ها و سقف، پرده ها عامل مؤثری در بیان سبک و سیاق دکوراسیون داخلی ساختمان ها هستند. تزیین و طراحی یک محیط با استفاده از پرده ها، به پنجره ها روح جان می بخشد و محیطی زیبا را فراهم می کند.نکته مهم دیگر این است که از گذاشتن وسایل بزرگ جلوی پنجره ها اجتناب کنید وسایل بزرگ پنجره را خفه می کند و مانع نور می شود سعی کنید جلوی پنجره ها را کاملا بگذارید طوری که بتوانید کنار پنجره بایستید و بیرون را تماشا کنید.

پرده سلطنتی برای چیدمانی سلطنتی

اگر در منزل خود از مبل های سلطنتی با پایه ها و دسته های منبت کاری شده استفاده می کنید باید از پرده های سلطنتی نیز در این راستا کمک بگیرید. بدون شک این نوع چیدمان نیاز به یک پرده ساده ندارد، زیرا تأثیری در زیبا سازی دکوراسیون داخلی شما ندارد. پرده های سلطنتی در چیدمان های داخلی این روزها بسیار استفاده می شوند و دلیل اصلی آن نمای بسیار زیبای این سری از پرده های لوکس به شما می دهند. در کنار زیبا سازی منزل به سبک سلطنتی این سری از پرده ها سبب می شود شما خاص تر از همیشه ایده پردازی های خود را به تصویر بکشید. پرده های سلطنتی عموماً از چند لایه تشکیل می شوند. به صورت روتین در دکوراسیون منزل ایرانی ها ابتدا از یک زیر پرده ای برای محافظت پرده از نور خورشید استفاده می شود. این امر سبب دوام بیشتر رنگ پرده و عدم پوسیدگی آن به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب می شود. در لایه بعدی یک پرده با جنس حریر یا گیپور استفاده می گردد. برای زیبا سازی نمای روی این پرده ساده عموماً از پارچه های مخمل و ساتن برای جلوه دادن بیشتر کمک گرفته می شود. در نهایت برای روی تمام این پرده ها از یک کتیبه که شبیه به یک قاب بر روی این پارچه ها کاربرد دارد استفاده می شود.

پرده در طراحی داخلی سالن پذیرایی دارای چه نقشی است؟

پرده ها در انواع طرح های سلطنتی و مدرن و کلاسیک موجود می باشند که بهتر است شما با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل تان مدل پرده را انتخاب نمایید همچنین پرده ها در انواع طرح و رنگ های مختلف موجود می باشند که رنگ و طرح پرده باید به گونه ای انتخاب شود که با رنگ و طرح سایر وسایل موجود در منزل همخوانی و مطابقت داشته باشد.

اگر شما تمایل دارید دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و اتاق خواب بی نظیر به نظر برسد می توانید طرح و رنگ پرده را با طرح و رنگ مبلمان و کاغذ دیواری و روتختی و فرش ست نمایید همچنین در صورت تمایل برای ایجاد دکوراسیونی متفاوت در قسمت های مختلف منزل خود می توانید رنگ پرده را به صورت متضاد با سایر رنگ های به کار رفته انتخاب نمایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (37 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (21 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (19 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403