مراحل انجام میزانپلی مو چیست؟

  چهارشنبه، 03 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مراحل انجام میزانپلی مو چیست؟
روش های مختلفی برای فر کردن موها وجود دارد که هر کدام به روش خاص و با مواد خاصی صورت می گیرد٬ ولی در کل همه آنها زیبا و جذاب می باشند. در زیرنوعی فر که دربین خانم ها طرفداران بیشتری دارند اشاره می کنیم.میزانپلی به عمل پیچیدن مو با بیگودی گفته می شود

روش های مختلفی برای فر کردن موها وجود دارد که هر کدام به روش خاص و با مواد خاصی صورت می گیرد٬ ولی در کل همه آنها زیبا و جذاب می باشند. در زیرنوعی فر که دربین خانم ها طرفداران بیشتری دارند اشاره می کنیم.میزانپلی به عمل پیچیدن مو با بیگودی گفته می شود. بیگودی ها درسه سایز موجود می باشند که بسته به احتیاج و نوع فر از آنها استفاده می کنیم . موها با انجام میزانپلی بصورت حلقه های بسیار زیبا در می آید و به زیبایی مو می افزاید . همچنین انجام یک سری شینیونها را بسیار راحت تر می کند . در زیر به اندازه ی بیگودی ها و نحوه ی استفاده از آنها توجه کنید . البته بسیاری از بیگودیها با سوزنهای مخصوص به خود بر روی سر ثابت می شود.

موهایتان را شسته و رطوبت آن را طوری بگیرید که کف سر خشک ولی موها کمی نمدار باشد.

برای حالت گیری بیشتر بهتر است موها تمیز و کمی نمدار باشد. اگر موهای مجعدی دارید هنگام شستن آنها از نرم کننده استفاده کنید. سپس آنها را کاملا شانه کنید تا گره ای در آنها باقی نماند. درصورتی که وسط کار موها خشک شد، روی آنها با اسپری آب بپاشید.

بیگودی مناسب موها و مدل موردنظرتان را انتخاب و تهیه کنید.

بیگودی ها در ۳ سایز کلی و بی نهایت سایز جزئی موجودند و باید بسته به میزان فری مورد نظر (درشت یا ریز یا متوسط) و با توجه به نوع موهای خود فرد انتخاب شود؛ معمولا اندازه های متوسط بهترین نتیجه را حاصل می کند. می توانید برای قسمت های مختلف از سایز ها و انواع مختلف استفاده کنید، مثلا چتری ها را در بیگودی های درشت تر بپیچید.

نکته: اگر موهایتان خیلی صاف و لخت است و دیر حالت می گیرد از بیگودی های ریز استفاده کنید. همچنین برای ماندگاری بیشتر قبل از شروع میزانپلی حتما به موهایتان ژل یا کرم مو بزنید. می توانید ترکیبی از ژل و آب درست کرده و موقع پیچیدن بیگودی روی آن ها اسپری کنید. به موهای مجعدبه هیچ وجه ژل نزنید؛ برای میزانپلی این موها از هر اندازه دلخواه بیگودی می توانید استفاده کنید.

موها را به دسته های منظم به شکل زیر تقسیم کرده و پیچیدن بیگودی ها را از جلوی سر شروع کنید.

سر را با ۲خط موازی افقی و ۲ عمودی به ۹ ناحیه اصلی تقسیم کرده و موها را دسته دسته شانه می کنیم و از انتها در بیگودی می پیچیم (در این حالت موهای وسط چتری همه با هم در یک بیگودی قرار می گیرند؛ اگر چتری ها بلند باشند می توان فرق وسط را باز کرد و هر طرف را در همان سمت متمایل کرده و در بیگودی پیچید و یا همه را به یک طرف هدایت کرد). اگر میخواهید موها در اطراف سرتان حالت پف کرده داشته و پرپشت تر دیده شوند آن ها را طوری دور بیگودی بپیچید که ابتدایشان روی بیگودی قرار بگیرد. درصورتی که می خواهید ابتدای مو روی سرتان بخوابد و انتهای آن به اطراف متمایل شود باید بیگودی را روی موها قرارداده و موها را تا نزدیک سر دور آن بپیچید (در این دو حالت دستهای آرایشگر پایین مو و بیگودی قرار دارد). آن ها را با سوزن های مخصوص روی سر فیکس کنید. مراقب باشید موها را زیاد نکشید.

3 روش اصلی برای میزانپلی مو

سه روش اصل کاری برای میزانپلی مو وجود دارد. البته مراحل آماده سازی و فرم دادن به موها مشترک بوده اما در نهایت می توان به سه شیوه موها را آرایش داد.

1. مدل های کاملا بسته و کلاسیک

که در این شیوه پس از آماده سازی و خشک شدن نهایی موها، باید به شکلی کلاسیک آنها را با کشی نازک بست و در پشت سر جمع نموده و انواع بوکل ها یا مدل های پوش دار را در موها به وجود آورد.

2. مدل های کاملا باز و موج دار

این مدل مخصوص موهای بسیار بلند و حجیم بوده و پس از پایان یافتن مراحل ابتدایی می توان فرها یا موج های درشت، زیبا و براق را در سراسر موها به وجود آورده و سپس بر شانه ها و در اطراف گردن پراکنده ساخت. در انتها نیز به وسیله اسپری فیکساتور، شکل نهایی موها را حفظ نمود.

3. مدل های مدرن و باز و بسته

در این مدل ها نیز پس از فرم دادن ابتدایی موها به وسیله بیگودی های مخصوص می توان بخشی از موها را به شکل های مدرن شینیون کرده و قسمت های دیگری از مو را در حالی که دارای موج ها یا فرهایی درشت و حلقه حلقه هستند در اطراف شانه پراکنده ساخت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (495 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (121 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (114 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) سکانس خنده دار و فراموش نشدنی از سریال "لحظه گرگ و میش"! + فیلم/ آبروی سروش رفت😂 (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس