ساعدنیوز
ساعدنیوز

مراحل آرایش کردن عروس و ذکر نکات آن

  دوشنبه، 18 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مراحل آرایش کردن عروس و ذکر نکات آن
برای زیباتر شدن عروس یک سری نکات ریز اما مهم وجود دارد که آرایش عروس را صد برابر بهتر و بدون ایراد میکند , رازهای زیبایی آرایش عروس را بدانید.

ترفند زیباتر شدن آرایش عروس

در روز عروسی شما در کل روز در مرکز توجه همه قرار دارید و هر کدام از میهمان هایتان در مورد شما نظری می دهند پس شما باید از همه لحاظ عالی باشید به خصوص آرایش.

آرزوی هر عروسی است که زیباترین و ماندگارترین عکس ها را از جشن هایش داشته باشد. اما چنین آرزویی بدون داشتن یک آرایش مناسب و لباس مناسب امکان پذیر نیست. لازم نیست آرایش گران قیمت و لباس فوق العاده خاصی داشته باشید.برای بیش ترین زیبایی، بهترین ترفند این است که شبیه خودتان دیده شوید.

نکات مهم آرایش عروس

مهم نیست لب هایتان چقدر براق یا چشم شما چقدر بزرگ است، اگر رنگ پوستتان مناسب نباشد و یا چرب یا بی رنگ باشد نمی توانید زیبا دیده شوید. اولین اولویت شما باید این باشد که مطمئن شوید پوستتان عالی دیده می شود، سپس به سراغ لب، چشم و گونه ها بروید.

چشم ها یا دهان را در آرایش عروس انتخاب کنید

قانون پایه ای آرایش این است که روی چشم یا دهان خود تمرکز کنید. کار کردن زیاد روی هردو باعث می شود صورتتان مسخره دیده شود. اگر تصمیم دارید چشم هایتان را زیاد آرایش کنید بهتر است از رنگ های ملایم برای لب ها استفاده کنید.

فر کننده ی مژه برای آرایش عروس استفاده کنید

فر کردن مژه ها باعث می شود چشمان شما بزرگ دیده شود. برای زیاد کردن کارایی فرمژه قبل از استفاده برای سه ثانیه آن را با حرارت سشوار گرم کنید. قبل از استفاده آن را روی مچ دستتان امتحان کنید تا زیاد داغ نشده باشد. راه دیگر استفاده از مژه مصنوعی برای این روز بزرگ است.

آرایش و زیرسازی پوست

درست مانند اینکه قبل از رنگ کردن دیوار زیرسازی انجام می دهید باید برای صورتتان نیز این کار را بکنید. برای جلوگیری از پخش شدن سایه درون چشم بهترین راه استفاده از زیرسازهای سایه است. زیرسازها تمام خطوط و منافذ پوستی را پر کرده و مواد آرایشی بدون تلاش زیاد روی پوستتان خوب می نشینند.

روش تثبیت رنگ رژ روی لب

روز عروسی لب های خود را با وازلین لایه برداری کنید. آن را با یک مسواک قدیمی به آرامی با حرکات دایره ای روی لب های خود بکشید. زمان آرایش کردن داخل لب ها را با خط لب پر کنید. رژ یا برق لب را روی آن بزنید. خط لب راه کلیدی برای تثبیت رنگ رژ است. خط لب را همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید در طول روز آن را تمدید کنید.

زمان موم انداختن صورت عروس

موم انداختن روش خوبی است اما قرمزی آن ممکن است تا مدتی باقی بماند. بهتر است این کار را 48 ساعت قبل از مراسم انجام دهید.

اهمیت لایه برداری پوست عروس

برای اینکه مطمئن شوید پوست در بهترین حالت باقی می ماند صورت و گردن خود را در ماه های قبل از عروسی یک یا دو بار در هفته لایه برداری کنید. شما می توانید با ترکیب شکر با روغن نارگیل، روغن انگور یا حتی روغن زیتون برای خودتان لایه بردار تهیه کرده و یا از بیرون بخرید.

دندان های سفید اصل زیبایی صورت

یکی از بهترین راه ها مراجعه به دندان پزشک است. همچنین می توانید از سفیدکننده های دندان در بازار نیز تهیه کنید. اما دقت داشته باشید در این کار زیاده روی نکنید.

مراحل آرایش عروس

مرحله اول آرایش عروس : اعمال پرایمر

اعمال پرایمر پایه، برای صورت بسیار ضروری است. و اولین اقدام در آرایش صورت عروس است. از پرایمر برای صاف و یکدست کردن پوست و بدون مشکل استفاده می شود. با استفاده از یک پرایمر مرطوب کننده، منافذ پوست را تمیز کرده و حفره ها، لکه ها و تیرگی ها را می پوشانیم. پرایمر را باید در همه قسمت های صورت مخصوص زیر چشم ها و لب ها اعمال کنیم.

مرحله دوم آرایش عروس : اعمال فونداسیون صورت

در این مرحله باید از فونداسیونی استفاده کنید که حاوی spf یا ضد آفتاب نیست. ماده ضد آفتاب، پوست را بسیار درخشان و براق می کند و اصولا زمانی استفاده میشود که قصد براق کردن و بازتاب نور خورسشید را داشته باشیم. اما چون در حین مراسم عروسی بارها و بارها عکس گرفته میشود. استفاده از چنین فونداسیون هایی عکس ها را خراب میکند. و آرایش را بد نشان میدهد.

مرحله سوم آرایش عروس: کانسیلر

کانسیلر در فرم های مختلف، آرایش شما را کامل می کند، این ماده آرایشی برای پوست بسیار مناسب است. زیرا خطوط و تیرگی های زیر چشم را می پوشاند، هنگام استفاده از کانسیلر نیز مطمئن شوید از نوع بدون spf آن استفاده می کنید.

مرحله چهارم آرایش: آرایش ابروها

از لوازم آرایش ابروی خوب و مناسبی مانند مداد ابرو، ژل ابرو و یا موم برای مرتب کردن، تیره کردن و حالت دادن به ابروها استفاده کنید. برداشتن زیر ابروها، مرتب کردن و حالت دادن آن ها امری ضروری در آرایش صورت عروس است. زیرا پس از اینکه آرایش کامل شد، ابروهای دست نخورده مانع از به چشم آمدن آرایش شما خواهد شد. به ویژه اگر ابروهای ضخیم داشته باشید. پس مطمئن شوید که ابروهای شما تمیز و مرتب شده اند. زیرا آرایش شما به تا حد زیادی به ابروهای شما بستگی خواهد داشت.

مرحله پنجم آرایش عروس : آرایش چشم ها

معمولا مواد آرایشی پایه برای سایه چشم به این صورت است که باید آرایش چشم با لباس عروس هماهنگ باشد. سایه و آرایش چشم تیره برای چشم ها می توانند نگاه و چهره شما را در روز عروسی تان خسته نشان دهد. و همچنین چشم هایتان به خاطر سنگینی مواد آرایشی در چند ساعت اول عروسی اذیت میشوند.

مرحله ششم آرایش : برجسته سازی برخی از نقاط صورت

با استفاده از سایه های مناسب صورت، نقاط استخوانی صورت را پوشش دهید. برخی از قسمت هایی که میتوانید پوشش دهید استخوان های ابرو و پیشانی و گوشه داخلی چشم هستند. دقت داشته باشید که با لمس آرام و بدون اعمال فشار این کار را انجام دهید.

مرحله هفتم آرایش عروس: اعمال رژگونه

با استفاده از یک قلم موی وسیع، رژگونه را بر روی صورت و بر روی خط گونه اعمال کنید. قلم مو را با فشار بسیار کم بر روی صورت استفاده کنید. و مطمئن شوید که بیش از حد رژ گونه اعمال نمیکنید. همچنین برای انتخاب رنگ از رژ گونه های با رنگ ملایم و روشن استفاده کنید.

مرحله هشتم آرایش: استفاده از برنزه کننده ها

از برنزه کننده ها باید در طول قسمت خارجی بینی، چانه و پیشانی استفاده شود. و به مقدار مناسب برای افزودن درخشش به ظاهر کلی صورت استفاده شود.

مرحله نهم آرایش عروس : استفاده از پودر خشک

با استفاده از یک قلم موی بزرگ پودر خشک را روی تمام صورت اعمال کنید. این کار برای تنظیم کل آرایش است. مطمئن شوید پودری که استفاده می کنید خشک است زیرا در غیر این صورت همه مواد و رنگ های آرایش صورتتان را به هم می آمیزد و خراب می کند.

مرحله دهم آرایش: آرایش لب ها

برای برجسته سازی لب با یک خط لب شروع کنید و سپس رژ لب را با یک قلم مو ظریف یا هر وسیله دیگری به صورت یکنواخت پخش کرده سپس آن را براق کنید. یادتان باشد قبل از اعمال رژلب، باید فوندانسیون را روی لب بمالید. زیرا باعث می شود رنگ و جلای رژ برای مدت طولانی بر روی لب ها بماند. در نتیجه ماندگاری رژلب بیشتر می شود.

مرحله آخر آرایش عروس : استفاده از اسپری فیکس کننده

برای ماندگاری آرایش برای یک مدت زمان نسبتا طولانی، از یک اسپری فیکس کننده مناسب استفاده کنید. استفاده از اسپری فیک کننده باعث میشود که مواد آرایشی برای یک مدت طولانی دست نخورده باقی بماند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (250 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (18 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی زیبایی شگفت انگیز و منحصر به فرد خانه ابدی مولانا در ترکیه/ شعر عاشقانه خاص بر سر در مزار شاعر ایرانی+عکس اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری مراحل تالیف و چاپ کتاب محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب تبدیل پایان نامه به مقاله روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد