مراحل آرایش پوست چرب

  سه شنبه، 21 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراحل آرایش پوست چرب
افراد دارای پوست چرب ، غدد چربی فعالی دارند و منافذ پوستشان اغلب بزرگ است و چون گرد و غبار و آلودگی راحت تر از طریق این منافذ بزرگ به پوست نفوذ می کند ، بیش از حد جوش می زنند.یکی از مشکلات افراد دارای پوست چرب ، این است که آرایش بر روی صورت شان نمی ماند و به خاطر تعریق و چرب شدن صورت، آرایش شان براق و نازیبا می شود. 

افراد دارای پوست چرب ، غدد چربی فعالی دارند و منافذ پوستشان اغلب بزرگ است و چون گرد و غبار و آلودگی راحت تر از طریق این منافذ بزرگ به پوست نفوذ می کند ، بیش از حد جوش می زنند.یکی از مشکلات افراد دارای پوست چرب ، این است که آرایش بر روی صورت شان نمی ماند و به خاطر تعریق و چرب شدن صورت، آرایش شان براق و نازیبا می شود.

قبل رسیدن به نوع آرایش و انتخاب مواد آرایشی باید چربی پوست صورت تون رو کنترل کنید وهر روز صورت خود را با ژل مخصوص شست شوی پوست چرب بشویید. استفاده از ژل های شستشوی پوست چرب و تونر های کنترل کننده چربی پوست سبب می شود چربی پوست خود را کنترل کنید.

۱. از پرایمر مات برای صورت و دور چشم استفاده کنید.

پرایمر باعث می شود که سطح پوست شما صاف و شفاف و بدون برق و درخشش باشد و برای آرایش آماده شود. این محصول مانع از این می شود که آرایش صورت شما بعد از مدتی ذوب شود و بر اثر چربی پوست، پخش شود. موقع خرید پرایمر دقت کنید که انواع مات کننده و بدون چربی آن را بخرید که معمولا به شکل پودر یا کرم عرضه می شوند.یک لایه نازک از پرایمر روی تمام سطح پوست خود بکشید و پلک ها را فراموش نکنید.البته برای اطراف چشم و پلک های خود می توانید پرایمر مخصوص چشم بخرید ولی اگر دائما آرایش نمی کنید نیازی به خرید محصول جداگانه نیست. برای آرایش پوست خشک هم باید پرایمری خریداری کنید که مخصوص پوست های خشک باشد و زیرسازی آرایشی خوبی برای شما داشته باشد.

۲. لک ها را با کانسیلر بپوشانید.

پوست چرب مستعد لک و جوش است. استفاده از یک لایه نازک از کانسیلرهای سبک، کمک می کند که لک ها و ایرادات ظاهری پوست پوشانده شود. از کانسیلر مات و بدون چربی استفاده کنید تا از ایجاد جوش ها و لک های بیشتر، جلوگیری شود. از براش مخصوص یا نوک انگشت برای پخش کردن کانسیلر زیر چشم و روی لک ها و قرمزی های پوست استفاده کنید

برای اینکه پوشش کاملی روی صورت داشته باشید، ابتدا یک لایه کانسیلر بزنید، سپس یک لایه کم پودر بزنید و مجددا لک های باقیمانده را با کانسیلر بپوشانید. در نهایت، آرایش خود را با یک لایه کرم پودر دیگر تکمیل کنید. هر چقدر تعداد این لایه ها بیشتر باشد، احتمال برق افتادن پوست تان در طول روز کمتر می شود. البته این شیوه از آرایش به ترمیم هم نیاز پیدا می کند.سعی کنید از کانسیلرهای مایع استفاده کنید و از کانسیلرهای کرمی اجتناب کنید. کانسیلرهای کرمی باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند.

۳. از کرم پودر مناسب برای پوست های چرب استفاده کنید.

این نوع کرم پودرها در عین حال که کاملا صورت را می پوشانند، با چربی اضافه پوست هم مبارزه می کنند. قبل از اینکه هر کرم پودری بخرید حتما اطمینان حاصل کنید که بدون چربی باشد. حتما روی لیبل محصول را بخوانید و دنبال کلماتی مثل اویل فری یا بدون چربی، مات کنده و غیرکومدوژنیک بگردید. غیرکومدوژنیک یعنی محصولی که منافذ پوست را نمی بندد.یک لایه نازک و مسطح از کرم پودر را روی صورت پخش کنید. با کمک براش های بزرگ یا اسفنج آرایشی مرطوب می توانید کرم پودر را پخش کنید. براش را با حرکات ضربه ای یا دایره وار روی صورت حرکت دهید.اگر به پوشش دهی بیشتری نیاز دارید، لایه دوم کانسیلر را با اسفنج تمیز و مرطوب اضافه کنید. اسفنج را با حرکات ضربه ای یا دایره وار روی صورت حرکت دهید.اگر کرم پودرهای پودری را دوست ندارید، از انواع کرمی و مایع که بر پایه آب هستند انتخاب و استفاده کنید.

۴. پودر فیکس یا فیکساتور را فراموش نکنید.

پودرهای شفاف فیکس یافیکساتورها سد دیگری هستند که مانع چربی پوست می شوند. با براش های مخصوص، این پودر را روی تمام صورت بزنید. برای اینکه لایه نازکی از پودر را به صورت بزنید، از حرکات چرخش براش بزرگ استفاده کنید و براش را از سمت مرکزی صورت به اطراف صورت حرکت دهید.این پودر را می توانید به پلک هایتان هم بزنید.فیکساتور نوعی تثبیت کننده آرایش است که باعث می شود آرایش شما برای مدت طولانی تری دوام بیاورد. فیکساتور به شکل پودر و اسپری وجود دارد.

۵. به گونه ها رژ گونه بزنید.

رژگونه ها انواع مختلفی دارند و بعضی از آنها مات هستند. رژگونه های مات نیز می توانند در برابر چربی اضافه پوست مقاومت کنند. با براش های مخصوص رژ گونه می توانید رژ گونه پودری و مات را روی گونه های خود بزنید. رژ گونه را از برآمدگی گونه تا پایین گوش امتداد دهید.از رژ گونه های براق و اکلیلی استفاده نکنید چون باعث می شوند صورت تان براق تر از حالت عادی به نظر برسد.رژ گونه های پودری و مات مدت بیشتری نسبت به رژ گونه های استیکی و کرمی دوام می آورند. در آموزش آرایش صورت همواره به زدن رژ گونه مناسب با رنگ پوست شما تاکید می شود

6-استفاده از ریمل

چون پوستتان به طور طبیعی چربی ترشح میکند و این چربی باعث خراب شدن آرایشتان می شود، بهتر است از یک ریمل ضد آفتاب استفاده کنید که باعث خواهد شد آرابش مژه هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین بهتر است که مداد ابرو و سایه چشمتان نیز ضد آب باشند. در صورت نیاز نیز می توانید قبل از آرایش کمی پرایمر بر روی مژه هایتان استفاده کنید.

7-آرایش لب

قبل از آرایش، با استفاده از مخلوط شکر، عسل و آب لیمو لبتان را لایه برداری کنید. سپس مقدار زیادی بالم لب به لبتان مالیده و بعد از گذشت چند دقیقه آن را پاک کنید. سپس در این مرحله با استفاده از خط لب و رژ لب آرایشتان را کامل کنید. برای زیباتر شدن لبتان می توانید از کمی کانسیلر دور آن استفاده کنید. با اینکار ظاهری زیباتر به لبتان می دهید!در آخر اینکه همیشه با خودتان کاغذ جذب چربی داشته باشید و در صورت نیاز حتما از آن استفاده کنید. فقط کافیست این کاغذ را روی پوستتان به آرامی و بدون فشار بر روی پوست بمالید تا چربی ها را جذب خود کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (20 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است
فال قهوه با نشان روز شنبه 2 تیر ماه 1403