مراحل خرید و تحویل خودرو صفر از نمایندگی

  چهارشنبه، 19 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
مراحل خرید و تحویل خودرو صفر از نمایندگی
تمام موارد ذکر شده در چک لیست خودرو را قبل از امضا با دقت ببینید تا سالم باشد و بعد نسبت به امضای آن اقدام کنید. صرف نو بودن خودرو نمی‌تواند دلیل محکمی بر خرید سریع آن باشد چرا که بسیار پیش آمده خودروهای صفری که تحویل داده شده اشکلات فنی و … داشته است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تحویل خودرو از نمایندگی امر بسیار مهمی است که خریداران خودروی صفر کیلومتر از نمایندگی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشندتحویل خودرو صفر از نمایندگی ایران خودرو و سایپا یا سایر نمایندگی ها باید بادقت انجام شود و به کلیه نکات مهم هنگام تحویل خودرو از نمایندگی دقت کنید در ادامه چک لیست تحویل خودرو از نمایندگی بیان شده است. فکر نکنید که خرید خودروهای صفرکیلومتر هم فرایند آسانی است! در برخی موارد شاید اتفاقات ناگواری برای خریداران خودروهای صفر کیلومتر پیش بیاید که البته با اندکی جست وجو در فضای مجازی می توانید نمونه های بی شمار آن را مشاهده کنید!

چک لیست تحویل خودرو چیست؟

هنگامی که می خواهید خودرو را تحویل بگیرید یک چک لیست به شما داده می شود که باید آن را امضا کنید و در واقع با امضای آن چک لیست تایید می کنید که موارد ذکر شده در آن سالم بوده و با سلامت کامل به شما تحویل داد شده است. هنگام امضای چک لیست باید موارد آن را با دقت بررسی کنید چراکه پس از امضای چک لیست نمایندگی تعهدی نسبت به موارد ذکر شده در آن ندارد. نمایندگی ها وظیفه دارند تا درباره تمام امکانات خودرو به شما توضیح دهند و نحوه استفاده از آن نیز توسط متخصصان نمایندگی آموزش داده شود. بهتر است درباره نحوه کارکرد بخش های مختلف خودرو از متخصصان نمایندگی سوال کنید و طرز استفاده از قابلیت های خودرو را فرا بگیرد.

وقتی خودرو را از نمایندگی تحویل می گیرید، باید مدارک خودرو حدود ۲۰ یا ۳۰ روز آینده به دست شما برسد و مدت تحویل مدارک آن نباید بیشتر از این مدت زمان طول بکشد. همچنین هنگام نصب پلاک، نباید نمایندگی خودرو هزینه ای بابت آن از شما دریافت کند و نصب پلاک باید به صورت رایگان انجام شود.

به یاد داشته باشید که قبل از تحویل پشت خودرو بنشینید و کمی با آن رانندگی کنید و موارد کلی را که سلامت یا معیوب بودن آن به راحتی قابل تشخیص است را بررسی کنید؛ همچنین بهتر است هنگام تحویل خودرو شخص دیگری نیز به همراه شما باشد و با یکدیگر موارد مختلف آن را بررسی کنید.

بخش هایی که باید هنگام تحویل خودرو بررسی کنید:

  • بدنه خودرو و لاستیک ها
  • آینه ها و شیشه های خودرو
  • سیستم داخلی
  • هرچیزی که در صندوق عقب خودرو است
  • بخش های فنی خودرو
  • بدنه و رنگ
  • سیستم روشنایی خودرو

بهتر است قبل از تحویل تمام بخش های خودرو را بررسی کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید تا خودرو را سالم و بدون عیب تحویل می گیرید.

همه چیز درباره مدارک خودرو صفر

خودروساز علاوه برانکه وظیفه دارد خودرو را در نمایندگی ها تحویل دهد باید سند فروش، صورت حساب فروش که به صورت تفکیکی اقلام تشکیل دهنده خودرو در آن ذکر شده است، بهای خالص، شماره گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد مربوطه به همراه برگه های ضمانت، برگه راهنمای خودرو و تجهیزات اضافی که در هر خودرویی باید باشد را به خریدار تحویل دهد.

نکاتی درباره تحویل خودرو از نمایندگی

وقتی می خواهید خودرو صفر و کار نکرده را از نمایندگی تحویل بگیرد حتما درباره سرویس های اولیه و دوره ای آن سوال کنید تا اگر مشکلی برای خودرو به وجود آمد با ابطال گارانتی مواجه نشوید.

هنگامی که خودرو را به صورت اقساطی خریداری کرده اید درباره کل مفاد قرارداد و شرایط ثبت نام اقساطی خودرو اطلاعات کافی کسب کنید تا هنگام پرداخت اقساط مشکلی برای شما ایجاد نشود.

به یاد داشته باشد که قبل از امضای قرارداد حتما و حتما تمام قرارداد را بخوانید تا بعد از امضای آن از تمامی تعهدات آگاه باشید.

بدون امضای قرارداد نباید خودرو را تحویل بگیرید و حتما باید قرارداد امضا کنید تا بعدها دچار مشکلات حقوقی نشوید؛ زیرا گاهی اوقات پیش می آید که قراردادی به خریدار داده نمی شود و باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشید.

وقتی که خودرو نو خریداری می کنید باید امکاناتی از قبیل لاستیک زاپاس، جک، سوئيچ یدک و ابزار جک را داشته باشد.

بعد از تحویل خودرو منتظر سند آن باشید زیرا سند تنها به یک فرد تعلق می گیرد و باید منتظر باشید که پلاک به نام شما صادر شده و به نمایندگی ارسال شود. زمان صدور و ارسال پلاک ملی تقریبا پنج روز کاری زمان خواهد برد.

برای اینکه با خودرو تردد کنید نیاز به کارت ماشین و بیمه دارید و باید منتظر بمانید که تمام مدارک برای شما ارسال شود تا هنگام استفاده از خودرو مشکلی ایجاد نشود.

اگر قطعه ای از خودرو دچار مشکل باشد از تحویل آن پرهیز کنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که خودرو نو شما نیاز به آب بندی دارد و باید با خودرو نو مدارا کافی داشته باشید تا در کارکردهای اولیه آب بندی شود.

همانطور که گفته شد هنگام تحویل گرفتن خودرو از نمایندگی تمام موارد آن را بررسی کنید تا خودرو معیوب به شما تحویل داده نشود. همچنین تمام موارد ذکر شده در چک لیست خودرو را قبل از امضا با دقت ببینید تا سالم باشد و بعد نسبت به امضای آن اقدام کنید. صرف نو بودن خودرو نمی تواند دلیل محکمی بر خرید سریع آن باشد چرا که بسیار پیش آمده خودروهای صفری که تحویل داده شده اشکلات فنی و … داشته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان