مراحل ترمیم کاشت ناخن چگونه است؟

  سه شنبه، 19 فروردین 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراحل ترمیم کاشت ناخن چگونه است؟
نکته ی مهم در کاشت ناخن این است که ابتدا باید مواد سطح ناخن را با سوهان برقی کم کنیم, این کار باید با سرعت بالا انجام شود،  تا ناخن های مشتری دچار آسیب نشود اگر زیر ناخن ها هوا داشت با الماسه هوای زیر ناخن را باید خارج کرد و خط ترمیم را از بین ببریم.

همانطورکه میدانیم ناخن ها به مرور زمان رشد میکنند و قد میکشند. ناخن های دست حدودا دو الی سه میلیمتر در ماه رشد میکنند. بنابراین وقتی شما ناخن هایتان را با هر ماده خاصی پوشش میدهید، بعد ازمدتی ناخن از سمت ریشه رشد کرده و به جلو میآید، در نتیجه آن قسمتی از ناخن که رشد کرده بدون پوشش میماند. این پوشش میتواند کاشت پودری،لاک معمولی،لاک ژل، کاشت ژل یا هرپوشش دیگری باشد.

در کاشت پودری معمولا دو تا سه هفته یا نهایتا یک ماه بعد از کاشت ناخن بایستی ترمیم یا ریموو شود.چرا که با رشد ناخن فشار روی صدف ناخن بر اثر کارهای روزمره بیشتر شده و حتی ممکن است موجب شکستگی یا آسیب در بستر ناخن اصلی گردد. بنابر این ناخن کاشته شده مادام العمر نیست و نیاز به رسیدگی دارد.

در صورتی که قصد ترمیم مجدد هم نباشد به هیچ وجه نباید با وسایلی از قبیل چاقو یا ناخن گیر یا هر وسیله دیگری مواد از ناخن ها به زور جدا شود. چرا که باعث آسیب بسیار شدید ناخن میگردد. بنابر این باید به یک مانیکوریست مراجعه کرد و از او خواست تا با روشی کاملا اصولی ناخن ها را بردارد.به عمل برداشتن ناخن مصنوعی ریموو(remove)گفته می شود.

مراحل ترمیم کاشت ناخن

ناخن های کاشت شده حتی اگر ترک نخورند، شکسته نشوند و هوا نگیرند به علت رشد ناخن ها بعد از یک ماه احتیاج به ترمیم کاشت ناخن می باشد زیرا ناخن های طبیعی از زیر مواد کاشت ناخن رشد می کنند و ظاهری نامناسب پیدا خواهند کرد. ناخن ها در حال رشد می باشند و خانم هایی که کاشت ناخن می کنند به خاطر همین موضوع باید بعد از گذشت 25روز الی یک ماه ناخن هایشان را ترمیم کنند. زمانی که ناخن های طبیعی رشد می کنند فاصله ای بین مواد کاشت ناخن و ریشه ناخن ها ایجاد می شود که این فاصله ظاهر نامناسبی برای ناخن های خانم ها ایجاد می کند. مراحل ترمیم کاشت ناخن به شرح زیر است:

ابتدا باید مواد سطح ناخن را با سوهان برقی کم کنیم, این کار باید با سرعت بالا انجام شود، تا ناخن های مشتری دچار آسیب نشود اگر زیر ناخن ها هوا داشت با الماسه هوای زیر ناخن را باید خارج کرد و خط ترمیم را از بین ببریم.

فرم دهی به ناخن ها

قد ناخن ها را در آرایشگاه زنانه باید به میل و سلیقه ی مشتری کوتاه کرد و با سوهان دستی آن را به شکل دلخواه مشتری فرم داد. بهترین وسیله برای شکل و فرم دادن به ناخن ها سوهان ناخن است. البته بعضی ها با ناخن گیر راحت ترند زیرا کار با ناخن گیر راحت تر و سریع تر انجام می شود. اما قسمت های کوچکی از ناخن نیاز به تغییر دارد و با ناخن گیر نمی توان ریزه کاری هارو انجام داد. در این مواقع بهتر است از سوهان ناخن استفاده کرد. سوهان شیشه ای یکی از مناسب ترین انواع سوهان می باشد. سوهان اسفنجی با سطح سمباده ای بسیار ماندگار و کار کردن با آن برای نقاط ظریف بسیار مناسب است، تنها مشکل استفاده از ناخن گیر به خصوص برای تغییرات ظریف این است که ممکن است بیش از حد لازم ناخن کوتاه شود ولی با سوهان به صورت تدریجی ناخن ها را کوتاه می کنیم.

استفاده از ضد قارچ

استفاده از ضد قارچ یکی از مراحل ترمیم کاشت ناخن می باشد زمانی که جسم خارجی روی ناخن ها گذاشته می شود، مانع رسیدن اکسیژن به ناخن شده وعوارضی برای مشتری دارد که این عوارض شامل تغییر رنگ ناخن، شکنندگی ناخن، خشک شدن صفحه ناخن می توان اشاره کرد. با استفاده از ضد قارچ و ترمیم به موقع ناخن ها می توان این عوارض را به حداقل رساند.

استفاده از پرایمر

همه ی انگشت ها را به نوبت پرایمر می زنیم ( تمام صدف ناخن را پرایمر بزنید) . اگر پوست مشتری چرب باشد از پرایمر اسیدی و اگر پوست مشتری خشک باشد باید از پرایمر غیر اسیدی استفاده شود.

قلم ترمیم کننده کوتیکول

با قلم مواد را برداشته و از چند میل مانده به کوتیکول مواد گذاری انجام میدهیم و مقداری از مواد را هم بر روی قسمت از قبل کاشته شده می کشیم. قلم ترمیم کننده کوتیکول و پوسته های اطراف ناخن لکسیون، برای از بین بردن سلول های مرده از روی ناخن مناسب است و کوتیکول آسیب دیده ناخن را بازسازی کرده و از آن محافظت می کند.

سوهان کشی ناخن ها

یکی دیگر از مراحل ترمیم کاشت ناخن سوهان کشی ناخن می باشد. می توان با سوهان کشی ناخن ها را نازک تر کرد و فرم دهی نهایی را انجام دهید. که اغلب با سوهان برقی عملیات نهایی را انجام می دهند. سوهان برقی اصلی ترین دستگاه در کاشت ناخن می باشد این ابزار کمک چشمگیری به فرم دهی و هموار کردن سطح ناخن می کند. به همین دلیل در انتخاب سوهان برقی نهایت دقت باید انجام پذیرد. مهمترین نکته در انتخاب دستگاه اصل بودن سوهان می باشد. برندهای محبوب و معروف این دستگاه به صورت کپی و از چین وارد ایران شده اند. سوهان کشی با سوهان برقی فیک حتی برای اشخاص حرفه ایم مشکل ساز می باشد. هنگام خرید سوهان برقی حتما به ضمانت نامه شرکت اصلی توجه کنید.

پولیش کردن آخرین مراحل ترمیم کاشت ناخن

پولیش ناخن یا لاک زدن یکی از روش های آرایشی مورد علاقه ی بسیاری از خانم ها می باشد که برای زیبا و براق شدن ناخن های دست و پا انجام می شود. به نظر خانم ها لاک زدن یک روش بسیار ساده می باشد که نیاز به تخصص خاصی ندارد در صورتی که برای رضایت از نتیجه ی کار خود باید در این مورد اصول لاک زدن را رعایت کرد.

نکته خیلی مهم:

  • برای برداشتن مواد هوا گرفته در نزدیک کوتیکول با سوهان برقی درست قسمتی که هوا گرفته رو سوهان برقی نمیکشیم، بله کمی مانده به محل مورد نظر را سوهان میکشیم تا به ناخن طبیعی لطمه نزنیم
  • موقع بستر سازی فقط روی ناخن طبیعی دی هیدارتور و پرایمر میزنیم نه روی کل ناخن

عوارض کاشت ناخن به صورت مداوم چیست؟

  • امکان عفونت باکتریایی هنگام ناوارد بودن ناخن کار
  • امکان رشد قارچ ناخن بعد از کاشت غیراصولی
  • امکان ابتلا به اگزما
  • امکان درد بعد از کاشت ناخن
  • امکان جدا شدن ناخن از بستر
  • افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن لایه سطحی روی ناخن


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (51 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان