معرفی 15 فیلم و سریال خنده دار ایرانی که برای یکبار هم که شده باید ببینید/ از سریال پایتخت تا فسیل+عکس

  دوشنبه، 05 شهریور 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، سینمای ایران در طول زمان دچار فراز و نشیب های فراوانی بوده است. پس از انقلاب و به خصوص در زمان جنگ فیلم های کمدی به علت وجود شرایط سخت برای مردم بسیار کم فروغ شد. با اتمام جنگ و در طول دهه شصت فیلم سازان، آثار کمدی – اجتماعی متفاوتی را در سینماهای ایران به نمایش گذاشتند. این سبک فیلم سازی تقریباً تا دهه هشتاد ادامه داشته است.

پس از آن و در 20 سال اخیر، تولید آثار کمدی با ماهیت سیاسی بیشتر دیده می شود. هم اکنون فیلم های کمدی در انواع متفاوتی تولید شده و به روی پرده می روند. این تنوع در فیلم سازی می تواند مخاطبان مختلف را راضی نگه دارد. شاید دلیل استقبال خوب از این آثار هم همین باشد. حالا زمان آن رسیده که بهترین فیلم های کمدی ایرانی را با هم بررسی کنیم. در ادامه لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی را مشاهده می کنید. از قدیمی ترین تا جدیدترین آثار در این لیست قرار دارند.

سریال پایتخت

پایتخت، یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در سبک طنز به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری است که در شش فصل از شبکه یک صدا و سیما پخش شده‌ است.قرار است فصل هفتم این سریال برای نوروز 1404 ساخته شود.

این مجموعه اکثراً در شیرگاه فیلم‌برداری شده‌است. تهران، ساری و قائم‌شهر از دیگر نقاطی‌است که این مجموعه در آن فیلم‌برداری شده. همچنین قسمت‌هایی از فصل دوم در جزیره قشم و پنجم در آنتالیا (ترکیه) فیلم‌برداری شده و قسمت‌های سوریه در فصل پنجم نیز در شهرک دفاع مقدس فیلم‌برداری شده‌اند

فیلم کمدی آدم برفی

  • نویسنده و کارگردان: داوود میرباقری

  • بازیگران: اکبر عبدی، داریوش ارجمند، آزیتا حاجیان، محمد رضا شریفی نیا، پرویز پرستویی و …

  • سال انتشار: 1376

آدم برفی در سال 1373 تولید و در جشنواره فجر روی پرده رفت. پس از آن این فیلم توقیف شد و تا 3 سال بعد نتوانست مجوز اکران دریافت کند. در همان سال آدم برفی به پر فروش ترین و پر مخاطب ترین فیلم تبدیل شد. این فیلم به دلیل داستان خاصی که داشت در سخت گیری های فرهنگی آن زمان حواشی بسیاری ایجاد کرد. همین امر باعث شد مخاطبان تمایل زیادی برای تماشای آن داشته باشند.

داستان فیلم از جایی شروع می شود که عباس خاکپور تصمیم می گیر یک راه عجیب را برای دریافت ویزای آمریکا امتحان کند. این شخصیت خود را به شکل یک زن در می آورد تا بتواند به واسطه ازدواج با یک فرد مقیم آمریکا به این کشور مهاجرت کند. در همین حین عشق به سراغ او می آید و ماجرا های جالبی به دنبال آن اتفاق می افتد.

فیلم جذاب مارمولک

  • نویسنده و کارگردان: پیمان قاسم‌خانی ، کمال تبریزی

  • بازیگران: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، رضا سعیدی، مهران رجبی و…

  • سال انتشار: 1382

یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین فیلم های طنز ایرانی بدون شک مارمولک است. این فیلم موفق شد در بیست‌ و دومین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین نویسنده و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از ان خود کند. طنز انتقادی و اجتماعی قاسم خانی در کنار بازی چشم گیر پرویز پرستویی در این اثر توانست به شدت برای مخاطبان جذاب باشد. به طوری که هنگام اکران این فیلم در سینما تقریباً در تمام سانس ها سالن مملو از جمعیت بود.

این فیلم بیانگر زندگی شخصی به نام رضا است که به جرم سرقت در زندان است. این فرد در طی یک اتفاق در بیمارستان بستری می شود. رضا در ادامه، با یک لباس روحانیت از بیمارستان فرار می کند. این فرد مجبور می شود مدتی در یک شهر به عنوان امام جماعت زندگی کند. تناقض در شخصیت رضا و انتظاری که مردم از او دارند نقطه عطف و بخش جذاب این ماجرا است.

نون خ

نون خ نام مجموعهٔ تلویزیونی طنزِ ایرانی به کارگردانیِ سعید آقاخانی، تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی امیر وفایی است که از شبکه یک پخش می‌شود. عنوان نون خ سرواژهٔ نام شخصیت اصلیِ داستان، نورالدین خانزاده است که به همراه هم‌آبادی‌ هایش درگیر ماجراهایی می‌شود. تاکنون 5 فصل از این مجموعه ساخته شده است که در سال‌هایِ 1398، 1399، 1400، 1402 و 1403 از شبکه یک پخش شده‌اند.

ورود آقایان ممنوع، از بهترین فیلم های کمدی ایرانی

  • کارگردان: رامبد جوان

  • بازیگران: رضا عطاران، ویشکا آسایش

  • سال انتشار: 1389

یکی از جذاب ترین فیلم های کمدی ایرانی ورورد آقایان ممنوع است. این فیلم از همان ابتدایی ترین روز های اکران با استقبال زیاد مخاطبان و در نتیجه فروش بسیار خوبی رو به رو شد. در مجموع با فروش بیش از 5 میلیاردی، این اثر دومین فیلم پر فروش در زمان اکران بوده است. همچنین، ویشکا آسایش توانست با هنرمندی در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

داستان از جایی شروع می شود که یک معلم مرد وارد یک مدرسه دخترانه می شود. این مدرسه کمی با جاهای دیگر متفاوت است. چراکه به واسطه حضور یک مدیر سخت گیر، ورود آقایان در این محل ممنوع است. حالا با ورود آقای جبلی به این مدرسه همه چیز به هم می ریزد و اتفاقات جذابی در ادامه رخ می دهد.

گشت ارشاد

  • نویسنده وکارگردان: مازیار وکیلی ، سعید سهیلی

  • بازیگران: حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی

  • سال انتشار: 1391-1399

هر زمان که بخواهیم درباره بهترین فیلم های کمدی ایرانی صحبت کنیم، گشت ارشاد قطعاً در لیست قرار می گیرد. نظرات که درباره فیلم ها ارائه می شود بسیار متفاوت و وابسته به سلیقه افراد است ولی گشت ارشاد را می توان متفاوت ترین و جسورانه ترین فیلم کمدی سینمای ایران دانست. گشت ارشاد 1 در تابستان سال 91 تولید شد. اگرچه این فیلم فقط برای مدت کوتاهی اکران شد؛ اما امروزه کمتر کسی است که آن را تماشا نکرده باشد. گشت ارشاد یک، داستان سه فردی را روایت می کرد که خود را به عنوان ماًموران گشت ارشاد جا می زدند و از این طریق از مردم اخاذی می کردند. داستان زندگی عباس، عطا و حسن به قدری جذاب روایت می شود که نمی توانید از آن چشم بردارید.

در ادامه، گشت ارشاد 2 در سال 96 تولید و اکران شد که ادامه همان ماجرا را با همان تیم بازیگری روایت می کرد. در مجموعه گشت ارشاد شاهد انتقاد های بسیار جدی سیاسی و اجتماعی در قالب خنده دار ترین صحنه ها خواهید بود. در نهایت گشت 3 با بازی امیر جعفری و بهنام بانی در سال های اخیر تولید شد. در حقیقت، درون مایه انتقادی در این فیلم کاملاً حفظ شده؛ اما به نظر می رسد به جذابیت تولیدات قبلی نباشد.

هزارپا

  • نویسنده و کارگردان: امیر برادران، ابوالحسن داوودی

  • بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی

  • سال انتشار: 1397

هزارپا در همان روز های ابتدایی اکران موفق شد رکورد بزند و به یکی از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران تبدیل شود. این اثر جذاب با بازی بی نظیر رضا عطاران و جواد عزتی به یک فیلم جذاب تبدیل شده است. ابوالحسن داوودی همواره یکی از کارگردانان به نام عرصه کمدی در ایران بوده است. این کارگردان مشهور ایرانی، آثار کمدی خود را با مضمون اجتماعی و سیاسی به مخاطبان عرضه می کند. در هزار پا، به داستان فردی پرداخته می شود که خود را به جای یک مجروح جنگی جا می زند. تناقض شخصیت ها، بازی هنرمندانه بازیگران، کارگردانی بسیار خوب و توجه به جزئیات را می توان از مهم ترین دلایل موفقیت این فیلم دانست.

مهمان مامان

  • نویسنده و کارگردان: داریوش مهرجویی

  • بازیگران: گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، حسن پورشیرازی، امین حیایی، نسرین مقانلو، ملیکا شریفی نیا و…

  • سال انتشار: 1383

مهمان مامان یکی از محبوب ترین فیلم های سینمای ایران نه تنها در ژانر کمدی بلکه در میان تمام آثار اکران شده محسوب می شود. صمیمیت و سادگی اسن فیلم به قدری زیاد است که بیننده احساس می کند در حال تماشای یک بخش از زندگی حقیقی یک خانواده است. این فیلم عادات و فرهنگ های ایرانی مثل مهمان نوازی را به خوبی به تصویر می کشد. داستان از یک خانه شلوغ و پر هیاهو آغاز می شود. خانواده ای که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند ناگهان میزبان یک زوج جوان می شوند. در این فیلم خواهید دید که چگونه همدلی و کمک به یکدیگر می تواند این مشکلات مالی و اقتصادی را حل و فصل کند.

مصادره

  • نویسنده و کارگردان: علی فرقانی- مهران احمدی

  • بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، هادی کاظمی، مهران احمدی و..

  • سال انتشار: 1396

زمانی که مهران احمدی تصمیم گرفت برای اولین بار کارگردانی را تجربه کند، شاید کمتر کسی انتظار داشت حاصل کار به این شدت جذاب باشد. این فیلم از نظر فضای داستانی بسیار مورد استقبال مخاطبان بوده است. با این حال بزرگترین نقطه قوت مصادره بدون شک حضور بازیگران توانمند مخصوصاً جواد عطاران و هومن سیدی است. داستان فیلم درباره یک نیروی ساواک است که به وسیله شرکت در لاتاره یک زمین 500 متری برنده می شود. در ادامه، بخت با این فرد یار نیست و پس ا انقلاب مجبور به مهاجرت از کشور می شود. حالا باید دید سرنوشت این ملک چگونه رقم خواهد خورد.

چشم و گوش بسته

  • نویسنده و کارگردان: هما بذر افشان، فرزاد موتمن

  • بازیگران: امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی

  • سال انتشار: 1398

چشم و گوش بسته یک داستان جذاب و بسیار متفاوت است. در این ماجرا خواهید دید که دو نفر با نقص های حسی چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند. ماجرا از قتلی در یک مغازه آغاز می شود که فقط دو شاهد دارد. یکی ناشنواست و صدای گلوله را نشنیده. بنابراین خیلی دیر به محل حادثه می رسد و فقط جنازه را میبیند. دیگری اما همه صدا ها را شنیده ولی نابیناست و چیزی ندیده است. ترکیب این دو شخصیت و ماجراهایی که باوجود ناتوانی کنار هم طی می کنند برای بیننده بسیار جالب توجه است. البته بدون شک بازی بی نظیر حیایی و افشاری در کنار هم این اثر را به یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی تبدیل کرده است.

سگ بند فیلم پرفروش 1401

  • نویسنده و کارگردان: حمید اکبری خامنه – مهران احمدی

  • بازیگران: مهران احمدی، امیر جعفری، مرحوم سیروس گرجستانی، بهرام افشاری، بهاره کیان افشار، نازنین بیاتی و…

  • سال انتشار: 1400

سگ بند با فروش بالای خود توانست پرفروش ترین فیلم سال 1401 باشد. فیلم درباره یک کشتی گیر سابق است که قصد دارد برای پولدار شدن به همراه دوست و شاگرد خود به ارمنستان برود. اتفاقات از جایی سروع می شود که سفر آن ها آغاز می شود.

چند میگیری گریه کنی 2

  • نویسنده و کارگردان: رحیم بهبودی‌ فر – علی توکل‌ نیا

  • بازیگران: حامد آهنگی، ابوالفضل پورعرب، عباس جمشیدی فر، محیا دهقانی و…

  • سال انتشار: 1401

این فیلم پس از گذشت 16 سال، در ادامه فیلم قبلی منتشر شد. فیلم در مورد پسر پیرمردی با وضع مالی بسیار خوب بود که برای گرفتن ارث پدری خود پس از 30 سال به کشور می آید؛ اما در ابتدا باید وصیت پدر را اجرا کند. وصیت پدر از این قرار بود که او برای 7 مراسم ختم هزینه کند. البته برای خانواده هایی که نیازمند اند.

بخارست؛ فیلم طنز مخاطب پسند

  • نویسنده و کارگردان: حمزه صالحی – مسعود اطیابی

  • بازیگران: پژمان جمشیدی، غلامرضا نیکخواه، حسین یاری، هادی کاظمی، امیرحسین آرمان و…

  • سال انتشار: 1401

این اثر درباره دو بردار است که جلیل و جلال نام دارند. یکی از آن ها در تاکسی و دیگری در استخر مشغول به کار است. جلیل روزی فیلم های مخفی را در اینستاگرام منتشر می کند. در این بین با یکی از ویدئو ها با دردسر بزرگی رو به رو می شود.

فسیل؛ طنز ایرانی جدید

  • نویسنده و کارگردان: کریم امینی، علی باطنی، آرمین طهماسبی، حمزه صالحی – کریم امینی

  • بازیگران: سعید آقاخانی، مهران مدیری، یکتا ناصر، بهرام افشاری، ساره بیات و محمد رضا گلزار

  • سال انتشار: 1402

فسیل نه تنها رکورد پرفروش ترین فیلم 1402 را از آن خود کرد بلکه توانست پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران هم باشد. در این فیلم سه برادر به نام های سعید، اسی و وفا حضور دارند. آن ها قبل از انقلاب با فعالیت های خود در پی کسب شهرت بودند. با انقلاب و به وجود آمدن تغییرات فرهنگی، اوضاع این سه دوست به کلی تغییر کرد.

شهر هرت از بهترین فیلم های کمدی

  • نویسنده و کارگردان: مهدی محمدنژادیان، پدرام کریمی – کریم امینی

  • بازیگران: شبنم مقدمی، پژمان جمشیدی، بابک کریمی و…

  • سال انتشار: 1402

شهر هرت تاکنون 76 میلیارد و 909 میلیون تومان فروش داشته است. داستان یک فیلم ایرانی درباره خواهر و برادری به نام های پرویز و پرستو است. این خواهر و برادر از اقشار ضعیف جامعه هستند که از طریق سرکیسه کردن مردم، خرج خود را در می آورند. در این بین نامرد پرستو در زندان بوده و او برای آزاد کردن نامزدش به جز کلاهبرداری چاره ای ندارد. داستان این گونه است که پرویز با یک ماشین نعش کش به درب خانه افراد ثروتمند رفته و اطلاعاتی را برای خواهرش جمع می کند. پرستو در ادامه خود را به عنوان زن دوم متوفی معرفی می کند و سعی می کند که با یک صیغه نامه جعلی، حق السکوت دریافت کند. روزی این خواهر و برادر با یک باند مافیایی و خطرناک رو به رو می شوند و ادامه داستان. فسیل و شهر هرت را می توان از بهترین فیلم های کمدی ایرانی در سال 1402 دانست که ارزش دیدن دارن


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (124 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (116 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (76 نظر) رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (76 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (66 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (62 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (56 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (55 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (53 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (49 نظر) آماده کردن غذای شبِ "جان" پسر بهرام رادان توسط مامان منظم و با سلیقه‌اش+عکس/ مادر نمونه شمایی مینا خانوم😍 (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حدیث میرامینی، روشنک سریال دلنوازان/ یکی از یکی معروف‌تر و هنرمندتر+عکس (45 نظر) حواسمان باشد مبینا گم نشود! / تحصیل او در دانشگاه جای کسی را تنگ می کند؟ (46 نظر) الهام چرخنده: همکارانم در سینما 10 سال من را بلاک کرده بودند+ویدیو (41 نظر)
تیتر امروز   
ویدیو/ ماجرای شنیدنی یک روزنامه‌نگار که برای رسیدن به موفقیت، 600 مقاله برای "واشینگتن پست" نوشت/ کارمند رویایی دیگران هستید یا کارفرمای ایده‌های خودتان!؟
ویدیو/ مقبرۀ «پارس بانو» دختر یزدگرد ساسانی با چیدمان ایرانی و نمادهای زرتشتی در دل کوه‌های سر به فلک کشیدۀ یزد
نسل جدید بی‌تربیت، بی‌حیا و پررو نیست بلکه جهش در آی کیوی نسل جدید رخ داده است
حافظیه؛ سفری به دل شعر و فال در شیراز زیبا
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با فیلم سینمایی «تاج و تخت»/ همراه با زیرنویس فارسی
بیوگرافی و زندگی شخصی سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران+ تصاویر جذاب و عکسی از جشن تکلیف فرزندش
دانلود آهنگ جدید "منو با خودت ببر" گرشا رضایی+فیلم/ منو بگو آیندمو کنار تو دیده بودم ...
از بازداشت مدیرعامل تلگرام در فرانسه چه خبر؟
لطفا این شال سبز رنگ را به دست رهبر انقلاب برسانید+ عکس
گفتگو با تنها روحانی بدنساز ایران / من نسل Z روحانیتم! / ممکن است خلع لباسم کنند
گریه های تلخ زن جوان: دکتر به بهانه بوتاکس به من تجاوز کرد
افزایش سنگین اجاره منازل و هزینه حمل و نقل عمومی به گزارش مرکز آمار
بررسی فیلم‌ها و سریال‌هایی با موضوع داعش؛ از پایتخت 5 تا قلب رقه
علت توقف پخش جوکر بانوان چه بود؟
نگاهی جذاب به تنها خانه تهران که در تابستان داغ بی نیاز از کولر است+عکس
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی