معرفی 5 مقصد خاص کمپینگ اطراف تهران + فیلم

  چهارشنبه، 20 دی 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی 5 مقصد خاص کمپینگ اطراف تهران + فیلم
شهر شلوغ و پر دود و غبارآلود تهران محل زندگی میلیون ها شهروندی است همیشه به دنبال فرار از زندگی ماشینی و روزمرگی های خود هستند! برای اکثر تهرانی ها آخر هفته ها فرصت خوبی برای رفع خستگی و تجدید قوا پس از یک هفته کلافگی و مشغله های جوراجور است. در این مطلب می خواهیم چند مورد از مکان های مناسب کمپینگ را به شما همراهان ساعد نیوز معرفی کنیم.

در اطراف تهران مکان های فوق العاده جذابی برای گردش های یک روزه و کمپینگ وجود دارد که می توانید برای اقامت یک روزه و اتراق یا چادر زدن به آنجا بروید. امروز درباره بهترین مکان ها برای کمپینگ در اطراف تهران نوشته ایم. اگر به دنبال برنامه ریزی یک گردش و سفر کوتاه آخر هفته ای خارج از تهران هستید، حتما تا پایان این مطلب همراه ما باشید.


دشت لار


دشت لار یا پارک ملی لار یا منطقه‌ای وسیع (حدود 67,500 هکتار وسعت) و زیبا در کوهپایه قله دماوند است که بخش شمال و شمال شرقی آن در محدوده لاریجان (استان مازندران) و بخش جنوب و جنوب غربی آن در محدوده لواسانات (استان تهران) قرار دارد. منطقه لار مقصدی عالی برای طبیعت‌گردی و ماهیگیری در ایران، مبدا زیبایی برای کوهپیمایی و فتح قله دماوند و یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در ایران است. این جاذبه گردشگری دیدنی‌هایی همچون رودخانه (دلیچای، سفیداب، ورارو و لار)، دریاچه (پشت سد لار)، کوه، آبشار (گل زرد)، غار (گل زرد)، دشت لاله و چشمه (دیورآسیاب) در دل خود دارد و برای کمپینگ بسیار مناسب است.ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهترین زمان بازدید از دشت لار هستند.

دشت لار از مرکز تهران 120 کیلومتر (حدود سه ساعت رانندگی) فاصله دارد. از ابتدای جاده لار (در پلور) تا دشت وسیع اطراف سد لار حدود 20 کیلومتر راه در جاده‌های آسفالته و خاکی پیش روی گردشگران است که پیمودن آن با خودرو حدود یک ساعت زمان می‌برد.

گردشگران برای ورود به محدوده دشت لار به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست نیاز دارند. بسیاری از علاقه‌مندان به بازدید از این منطقه با تورهای طبیعت‌گردی همراه می‌شوند. سفر به دشت لار برای افراد مبتدی و حرفه‌ای مناسب است و با توجه به وسعت منطقه و عوارض گوناگون آن می‌تواند درجه سختی آسان تا سخت داشته باشد. برخی افراد با خانواده راهی منطقه می‌شوند و یک یا چند شب در دشت‌های هموار و کنار بسترهای آبی زیبای آن کمپ می‌زنند؛ در حالی که برخی دیگر به گروه‌های حرفه‌ای می‌پیوندند و از نقاط صعب‌العبور، ناهموار و بکر این پارک ملی دیدن می‌کنند.

لار

لار



روستای رندان


رندان یا رندون روستایی تاریخی، ییلاقی و زیبا از توابع کن و سولقان در استان تهران است. این روستا در دامنه‌های میانی رشته کوه البرز؛ در ارتفاع حدود 2,000 متری از سطح آب‌های آزاد و در امتداد دره‌ای سرسبز به نام «دره حیدر» قرار دارد. ساکنان روستا به زبان تاتی سخن می‌گویند و به شغل‌های دامداری و باغ‌داری مشغول هستند. منطقه رندان کوهستانی است و آب‌وهوای سردی دارد. این منطقه بیشتر از سه ماه سال پوشیده از برف است و بسیاری از ساکنان آن در فصل زمستان به مناطق اطراف می‌روند.آبشار رندان 40 متر ارتفاع دارد.

جاذبه‌های گردشگری روستای رندان همچون آبشار رندان، قله لوارک و دره‌های سیپاک، دوآب و خشک رود آن را به مقصدی مطلوب برای گردش یک یا چندروزه تهرانی‌ها تبدیل کرده‌اند. آبشار رندون در فاصله دو کیلومتری شمال شرقی روستای رندون و در ارتفاع 2,200 متری از سطح آب‌های آزاد قرار دارد. این آبشار زیبا از ارتفاع 40 متری فرومی‌ریزد. پیمایش مسیر زیبای روستا تا آبشار بسیار فرح‌بخش است و حدود یک ساعت زمان می‌برد. از کنار رودخانه میان دره و باغات میوه گذر کنید تا به آبشار برسید. مسیر شیب ملایمی دارد و درجه سختی آن دو از 6 است.

فاصله از تهرانروستای زیبای رندان در فاصله 35 کیلومتری (حدود 50 دقیقه رانندگی) از مرکز شهر تهران قرار دارد. از ابتدای بلوار کوهسار (در شمال شرق تهران) تا روستا 25 کیلومتر فاصله است.

در فصل بهار به‌ویژه ماه‌‌های اردیبهشت و خرداد با آب شدن برف‌های ارتفاعات، رودخانه و آبشار رندان پرآب و خروشان می‌شوند و طبیعت منطقه طراوتی خاص پیدا می‌کند. فصل تابستان زمان رسیدن میوه‌های خوشمزه روستا است و طبیعت به پختگی می‌رسد. خنکی هوای تابستان این روستای کوهستانی بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشد. مناظر رنگارنگ و پاییزی روستا و اطراف آبشار نیز جذابیت بالایی دارند. در فصل زمستان دسترسی به روستای رندان بسیار مشکل است و احتمال انسداد جاده بیشتر می‌شود

رندان

رندان

رندان


روستای امامه


روستای امامه یکی از روستاهای ییلاق اطراف تهران است که مکان مناسبی برای شب ماندن در اطراف تهران محسوب می‌شود. این روستای زیبا به دو بخش امامه بالا و امامه پایین تقسیم شده و بافت تاریخی و قدیمی روستا جای خود را به ساخت و سازهای مدرن داده‌اند.

این روستا در زمان‌های گذشته شکارگاه پادشاهان بوده و ناصرالدین شاه با دختری به نام فاطمه که از روستا با خود به کاخ برده بود ازدواج می‌کند و این امر باعث رونق روستای امامه می‌شود.

بهترین فصل سفر به روستای امامه بهار و تابستان است که در این زمان طبیعت زیبا و سرزنده و آب‌و‌هوا بسیار مطلوب است و در این فصل آبشارهای این منطقه که از معروف‌ترین آبشارهای تهران هستند پر‌آب و خروشان هستند.

دیدنی‌های اطراف روستای امامه


آبشار گلوکان

بام امامه

قلعه مازیار

چشمه پیرحمزه

امامزاده نور

امامزاده شاه حسین

باغ تنگه

روستای امامه


دریاچه ی شگفت انگیز تار و هویر


دریاچه هویر در منطقه دماوند واقع شده و به لحاظ کوهستانی بودن آب و هوای خنک و دلپذیری در آنجا حاکم است. وجود دریاچه تار و هویر باعث لطافت و زیبایی منطقه شده است.

دریاچه هویر بین دو کوه دوبرار و زین‌کوه واقع شده و حدود 500 متر با دریاچه تار فاصله دارد و ارتفاع این دو دریاچه در طول سال تغییر می‌کند و در فصل زمستان کاملا یخ می‌بندند.
در اطراف دریاچه هیچ درخت و سایبانی وجود ندارد به همین علت تابستان فصل مناسبی برای سفر به این منطقه نیست.بسیاری از گردشگران برای شب‌ مانی اطراف تهران این مکان را انتخاب می‌کنند، در فصل بهار کمپ در این منطقه بهترین گزینه است.

تفریحات دریاچه تار و هویر


ماهی‌گیری

چتربازی

پاراگلایدر

غواصی

شنا

قایق سواری

آفرود سواری

دوچرخه سواری

هویر

هویر

هویر


دشت آزو


دشت آزو منطقه‌ای وسیع، خوش‌آب‌وهوا و بسیار زیبا در ارتفاعات کوه‌های البرز و شرق روستای نوا است. هوای خنک و مطبوع به‌ویژه در فصل تابستان، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و دسترسی به قلل مختلف، این مقصد گردشگری را محبوب می‌کند. چشم‌انداز بسیار دیدنی و باشکوه از قله دماوند، دلیل اصلی شهرت دشت آزو است. این پهنه طبیعی در جناح شرق و جنوب شرق قله واقع شده است. دشت آزو به‌عنوان مبدا کوهپیمانی و صعود به قلل دماوند و پاشوره انتخاب می‌شود.

گونه‌های گیاهی متنوعی همچون آویشن، پونه، شنگ، گل شقایق، قاصدک، پونه و بابونه در دشت آزو می‌رویند. سمور، موش صحرایی، زاغ و پرندگان شکاری مختلف از گونه‌های جانوری بومی این دشت رویایی و باصفا هستند.

دشت آزو در فاصله 128 کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد. از ابتدای آزاد راه تهران پردیس تا دشت حدود 90 کیلومتر فاصله است.دشت آزو منطقه‌ای خنک و ییلاقی است و ماه‌های اردیبهشت تا شهریور بهترین زمان سفر به آن محسوب می‌شود

آزو

آزو

آزو


سخن آخر


به صورت کلی، سعی کردیم در این مقاله مطلوب ترین و زیباترین مکان های اطراف تهران را به شما معرفی کنیم.در صورتی که شما نیز جاهای خوش آب و هوای دیگری نزدیک تهران می شناسید با ما در قسمت نظرات در میان گذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان