معرفی 8 فیلم و سریال محبوب ترکیه ای که دیدنشان خالی از لطف نیست/ از سریال عشق اجاره ای تا بهترین سریال هانده ارچل +عکس

  شنبه، 03 شهریور 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی 8 فیلم و سریال محبوب ترکیه ای که دیدنشان خالی از لطف نیست/ از سریال عشق اجاره ای تا بهترین سریال هانده ارچل +عکس
ساعدنیوز: اگر شما هم اهل فیلم و سریال های ترکیه ای هستید این مطلب برای شماست. در ادامه با سریال های محبوب ترکیه ای باما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، نمی‌توانیم منکر این قضیه باشیم که سریال‌های ترکیه ای در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. حرفه‌ای‌تر شدن بازی‌ها، خاص و غیرتکراری شدن سوژه‌ها و کارگردانی‌های جذاب، از ویژگی‌هایی هستند که در سریال‌ها و فیلم‌های جدید شاهد هستیم.

yargi قضاوت

سریال ترکی قضاوت مجموعه‌ای ترکیه ای است که پخش آن از شهریور پارسال شروع شده و تاکنون ادامه دارد. این سریال جنایی پلیسی عاشقانه توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و مورد توجه منتقدان واقع شود. مجموعه تلویزیونی ترکی قضاوت به کارگردانی علی بیلگین (Ali Bilgin) توانسته بعد از گذشت 37 قسمت خود به امتیاز IMDb 8.5 از 10 نمره برسد. این سریال به نویسندگی سما ارگنکون (Sema Ergenekon)، بیشتر از یک عاشقانه ساده است و در ترکیب ژانرهای مختلف و پیچیدگی ماجراهای شخصیت‌هایش، مفهوم عدالت و حقیقت به چالش کشیده می‌شود.

چشم چران عمارت Yalı Çapkını

سریال چشم چران عمارت Yalı Çapkını یکی از جدیدترین سریال‌های ترکیه ای با کارگردانی بورجو آلپتکین است. یالی چاپکینی در ژانر درام عاشقانه قرار دارد و هر قسمت آن به مدت 120 دقیقه در شبکه استار تی وی ترکیه پخش می‌شود. یالی Çapkını داستان جذاب عاشقانه‌ای را در شهرهای استانبول و قاضی‌آنتپ روایت می‌کند.

سریال عشق اجاره ای (Kiralık Aşk)

کارگردانی این مجموعه برعهده سه نفر بنام های متین بالک اغلو ، باریش بوش و شنول سونمز بود که آخر قسمت آن در سال 2019 ساخته شده است

این سریال در 69 قسمت 120 دقیقه ای تولیده شده اما اما در دوبله فارسی به 222 قسمت 40 دقیقه ای کوتاه شده است

سریال عشق اجاره ای داستان دختر فقیری بنام دافنه را روایت می ‌کند که از همه چیز نا امید است و با بی ‌پولی و بدهی برادرش دست و پنجه نرم می ‌کند

او ناگهان با یک پیشنهاد جالب از (نریمان) وارد یک بازی می ‌شود که در 6 ماه ، فردی بنام امید را عاشق خود کند

(امید) یکی از تاجرهای بزرگ و موفق کشور می ‌باشد که در این راه به دفنه کمک می‌ کند ، در نهایت آنها در یک مثلث مرگبار و عاشقانه قرار میگیرند

سریال‌ ترکی وحشی (Yabani)

داستان سریال ترکی وحشی در مورد مرد جوانی به نام یامان است. یامان که فرزند خانواده سرشناس و پولداری است در کودکی توسط افرادی دزدیده می‌شود. این افراد قصد باج‌گیری از خانواده یامان را دارند. اما اتفاقاتی که در طی این ماجرا رخ می‌دهد منجر به گم‌شدن یامان می‌شود. حالا یامان دوران کودکی خود را باید در خیابان‌های شهر بگذراند و بی‌خبر از خانواده خود برای زندگی‌اش بجنگد. همین موضوع سبب می‌شود که یامان سال‌ها در خیابان‌ها و همراه دوستان خود زندگی کند.

تو در خانه‌ام را بزن Sen Çal Kapımı

تو در خانه‌ام را بزن(به ترکی استانبولی:Sen Çal Kapımı) مجموعهٔ تلویزیونی در ژانر درام، عاشقانه و کمدی ساخت کشور ترکیه‌ و تولید ام‌اف یاپیم به کارگردانی آلتان دونمز و نویسندگی عایشه اونر کوتلو است. کرم بورسین و هانده ارچل نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. اولین قسمت آن در 8 ژوئیه 2020 از شبکه فاکس ترکیه به روی آنتن رفت و در 8 سپتامبر 2021 پس از 52 قسمت به پایان رسید.

ادا (هانده ارچل) که تمام هدفش در زندگی تحصیل و گرفتن بورسیه است، با سرکان بولات (کرم بورسین) که ارائه بورس تحصیلی بین‌المللی را رها کرده روبرو می‌شود. سرکان بولات به دلیل مشکلات شخصی دنبال کسی می‌گردد که بتواند به‌مدت دوماه نقش نامزد او را بازی کند به ادا پیشنهاد می‌کند که اگر دو ماه نقش نامزد اون را بازی کند، به‌صورت کاملاً رایگان بورسش را به ادا می‌دهد. اگرچه ادا ابتدا به دلیل تنفرش از سرکان این پیشنهاد را رد می‌کند اما با توجه به شرایط، مجبور به پذیرش می‌شود. سرکان و ادا ضمن نقش بازی کردن، رابطه‌ای پرشور و چالش‌برانگیز را تجربه می‌کنند که موجب می‌شود همه برنامه‌ریزی را فراموش کنند و...

سریال ترکی بهار Bahar

محصول سال 2024 که از شبکه «شو تی وی» پخش می‌شود در ژانر درام، پزشکی و کمدی، داستان زنی به نام «بهار» را روایت می‌کند که در رشته پزشکی تحصیل می‌کند و در یک بیمارستان مشغول به کار می‌شود.

«بهار» زنی جوان و با استعداد است که در رشته پزشکی تحصیل کرده و برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش می‌کند و با چالش‌ها و اتفاقات مختلفی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود روبرو می‌شود.

سریال زخم قلب Kalp Yarası

سریال زخم قلب نیز یکی از سریال‌های ترکی می‌باشد که داستانی تقریبا کلیشه‌ای دارد، اما ستارگان پرطرفدار و دوست داشتنی، داستانی رمانتیک اما خصمانه، محیطی شاد و البته پرتنش سبب موفقیت این سریال شده است.

پس از زایمان (2024)

داستان خنده‌ دار یک مادر و پدری را روایت می‌کند که در 40 روز اول پس از تولد بچه تلاش می‌کنند تا با زندگی همگام شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (129 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (108 نظر) سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (77 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (75 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (62 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (61 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (55 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (51 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (39 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (39 نظر) الهام چرخنده: همکارانم در سینما 10 سال من را بلاک کرده بودند+ویدیو (38 نظر) آماده کردن غذای شبِ "جان" پسر بهرام رادان توسط مامان منظم و با سلیقه‌اش+عکس/ مادر نمونه شمایی مینا خانوم😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (36 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حدیث میرامینی، روشنک سریال دلنوازان/ یکی از یکی معروف‌تر و هنرمندتر+عکس (36 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (35 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به 10 سفر خارجی رهبر معظم انقلاب/ از آمریکا تا چین از کره شمالی تا هند+عکس های دیدنی
رابطه عجیب گسترش انگور در زمین با انقراض دایناسور‌ها!
زندگی مخفیانه محمد اصفهانی به خاطر امضای جعلی و شکایت همسرش از او! / هاشمی رفسنجانی او را توصیه به پزشکی کرد!
نفرینی از زندان 1600 ساله در یونان باستان؛ «الهی به طرز وحشتناک بمیرند»!
زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری مشخص شد/ جزئیات اعلام کارنامۀ رتبۀ متقاضیان کنکور
ویدیو/ شبیه‌سازی محل دقیق تاج‌گذاری پادشاهان ساسانی توسط هوش مصنوعی
ویدیو/ رونمایی از فرش دستبافتِ ابریشمی چند میلیاردی؛ با طرح سه‌بعدی و منقش به تاریخ پادشاهان ایران
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای تضمینی برای نگهداری طولانی مدت گوجه فرنگی؛ از کمپوت تا پوره
ویدیو/ داستان انگلیسی «پادشاه گوش‌دراز و کلاه جادویی» با زیرنویس فارسی چسبیده
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید
غوغای جشن لاکچری زنوزی در کمپ تراکتور بعد از تساوی تیمش با تیم 10 نفره پرسپولیس در تبریز در حضور 100 هزار تماشاگر! +تصاویر/ به نظرتون اگه میبردن چه اتفاقی می افتاد؟
رای یکپارچه نمایندگان به کابینه اعتماد به شخص رئیس جمهور بود
رئیس جمهور می‌تواند به وعده رفع فیلترینگ عمل کند؟
موزیکال بودن هریس در برابر بدخُلقی ترامپ؛ آیا کامالا هریس تا پیروزی می‌رقصد؟
بانوی قهرمان المپیک به سرنوشت شوم بابا پنجعلی سریال پایتخت گرفتار آمد +عکس/ مرگ بر اثر خفگی با لقمه کله گربه ای!
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی