معرفی بهترین دیزنی‌لند‌ها در جهان

  یکشنبه، 29 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی بهترین دیزنی‌لند‌ها در جهان
دیزنی‌لند سرزمینی جادویی از انیمیشن‌های کودکانه و شهر‌بازی است.این سرزمین علاوه بر اینکه برای کودکان خاطره‌سازی می‌کند، برای بزرگترها نیز تداعی خاطرات را به همراه دارد. این پارک تفریحی می‌تواند برای گردشگران روزی سرشار از هیجان، نشاط و شادی را به ارمغان آورد. برای آشنایی با دیزنی‌لند‌های جهان با ما همراه شوید.

دیزنی‌لند کجاست؟

پارک تفریحی دیزنی‌لند، در اصل نخستین پارک از دو پارک موضوعی است که در استراحتگاه دیزنی‌لند در آناهیم، کالیفرنیا ساخته شده‌ است و در 17 ژوئیه 1955 افتتاح شد. این تنها پارک موضوعی است که تحت نظارت مستقیم والت دیزنی طراحی و ساخته شده‌ است. این پارک در ،ابتدا تنها جاذبه در این مکان بود. نام رسمی آن به پارک دیزنی‌لند تغییر کرد تا آن را از مجموعه در حال گسترش در دهه 1990 متمایز کند. این نخستین پارک موضوعی دیزنی بود. "دیزنی‌لند شادترین مکان روی زمین است". این جمله شعار معروفترین شهربازی جهان است که تمامی افراد از پیر و جوان و کودک آرزوی گذراندن یک روز در محیط آن را دارند. دنیای بزرگ و کارتونی دیزنی‌لند برای تمامی سنین جذاب بوده و تصویری از زیبایی دنیای کودکی را برای همه نمایش می‌دهد. دیزنی‌لند مجموعه‌ای وسیع با تجهیزاتی خاص است که ساخت آن نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی مشخص است. از دیزنی‌لند تنها 7 مورد در جهان ساخته شده است که سه مورد آن در آمریکا، دو مورد در چین و مابقی در ژاپن و فرانسه قرار دارد.

پارک دیزنی‌لند

دیزنی‌لند اناهایم کالیفرنیا

یکی از جاذبه‌های دیدنی کالیفرنیا، دیزنی لند است. این دیزنی لند اصلی ترین دیزنی‌لند در جهان است؛ زیرا اولین دیزنی‌لندی است که افتتاح شد. در این دیزنی‌لند شخصیت‌های مختلف دیزنی وجود دارند و حتی تا جای ممکن مکان‌های موجود در انیمیشن‌ها هم شبیه‌سازی شده‌اند. مین‌استریت بخشی از دیزنی‌لند است که مغازه و رستوران‌های متنوعی دارد. از سری تم‌های شبیه‌سازی شده که می‌توان در پارک به آن اشاره کرد به شرح زیر می‎باشد: تم میدان نیواورلئانز در قرن نوزدهم، ساختمان راید تاریک در دزدان دریایی کارائیب، ادونچرلند که با خانه‌های درختی و جنگل‌های آسیایی و آفریقایی یاد آور انیمیشن تارزان است و میکیزتون که عروسک‌های میکی ماوس و مینی‌ماوس در آن جا حضور دارند و شهرکی مشابه آن چه که در داستان بود ساخته شده است.

دیزنی‌لند اناهایم کالیفرنیا

دیزنی‌لند ورلد فلوریدا

والت دیزنی ورلد یا دنیای دیزنی در فلوریدا قرار دارد و دارای ویژگی‌های جذاب و جالبی است. دیزنی‌لند دارای سرزمین دزدان دریایی کارائیب است که در هر سمت صدای تم متن آهنگ دزدان دریایی کارائیب به گوش می‌رسد. جاذبه گردشگری دیگری که در دیزنی‌لند فلوریدا وجود دارد وقت گذراندن در ساحل بلیزرد یا دریاچه تیفون است. از دیگر بخش‌های این پارک که کمتر به آن توجه می‌شود پارک آبی والت دیزنی ورلد است. ماجراجویی در دنیای آواتارها از دیگر بخش‌های این پارک است. اگر از پدیده زیست تابی فقط کرم شب تاب را به خاطر دارید، باید اضافه کنیم که پدیده‌‌ی زیست تابی نه تنها در بین حشرات بلکه بین گیاهان نیز وجود دارد و شما در این قسمت از دیزنی‌لند می‌توانید از دیدن این گیاهان لذت ببرید. جزئیات در این قسمت خیره کننده است؛ این قسمت که پاندورا نام دارد پس از بازگشایی آن در سال 2017، دارای صف‌های طویل و طولانی اما مطمئن باشید که این انتظار ارزشش را خواهد داشت. در این پارک می‌توانید سفری به برج وحشت نیز داشته باشید البته اگر توانایی تحمل ترس را دارید و شیفته هیجان هستید حتما ناحیه‌ توایلایت دیزنی‌لند برای شما جذاب خواهد بود. بخش جذاب دیگری که در دیزنی‌لند وجود دارد بخش بعد چهارم است که در آن اتومبیل‌های آسانسوری به طور افقی حرکت می‌کنند. همچنین برای کودکان و شرایط سنی مناسب آن‌ها وسایل بازی تعبیه شده است که اسامی آن‌ها برای جذابیت بیشتر از روی انیمیشن‌های محبوب انتخاب شده است، مثل: دامبو فیل پرنده، پرواز پیترپن، دریا با نمو و دوستان از این قبیل می‌باشد. سرزمین جنگ ستارگان که از بخش‌های نسبتا جدید این پارک است. اقامت در هتل‌های دیزنی نیز از گزینه‌های جذاب برای ثبت خاطرات در این مکان می‌باشد.

دیزنی‌لند ورلد فلوریدا

دیزنی‌لند توکیو

این پارک اولین پارک موضوعی دریایی دیزنی در جهان است که از پارک‌های فلوریدا و کالیفرنیا الگوبرداری شده است و سمبل آن کوه آتشفشانی دیدنی پرومتئوس است؛ این پارک نیز همانند دیگر پارک‌های دیزنی‌لند شامل ادونچر‌لند، فانتزی‌لند، تون‌تاون یا همان شهر کارتونی، وست‌ورلد است با این تفاوت که قسمت‌هایی مثل تومورولند و بازارجهانی نیز به آن اضافه می‌شود.

دیزنی‌لند توکیو

دیزنی‌لند پاریس

دیزنی لند پاریس با نام دیزنی‌لند اروپا نیز شناخته می‌شود، این مکان در ابتدا به دلیل الگوبرداری از روی زندگی مردم آمریکا و تفریحات آن‌ها مورد توجه فرانسوی‌ها قرار نگرفت؛ اما این مکان امروزه در کنار ایفل و کاخ‌های ورسای از دیگر مکان‌هایی است که توریست‌ها از دیدن آن غافل نمی‌شوند. این دیزنی‌لند علاوه بر قسمت‌های دیگری که وجود دارد دارای زمین گلف و استودیوی والت‌دیزنی نیز هست به این دلیل که افرادی که می‌خواهند از این مکان لذت ببرند با نحوه‌ی ساخت فیلم‌ها و انیمیشن‌های مختلف آشنا بشوند. دیزنی‌لند پاریس از دو قسمت دیزنی‌لند و پارک استودیو دیزنی‌لند تشکیل شده که قسمت پارک دیزنی‌لند شامل: فرانتیرلند، ادونچرلند، فانتزی‌لند و دیسکاوری لند می‌باشد.

دیزنی‌لند پاریس

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ کوچک‌ترین دیزنی پارک جهان به شمار می‌رود. بخش مین‌استریت هنگ‌کنگ چیزی مشابه همتای خود در کالیفرنیا است و در کنار فنتسی‌لند، سرزمینی به نام سرزمین داستان اسباب بازی‌ها وجود دارد که موضوع آن انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها است. یکی از بخش‌های جالب و جدید دیزنی‌لند هنگ‌کنگ بخش میستیک‌پوینت است که شاید در نگاه اول یادآور خانه ارواح باشد اما در اصل خانه‌ مردی به نام لرد هنری در وسط جنگلی اسرار آمیز است.

دیزنی‌لند هنگ‌کنگ

دیزنی‌لند شانگهای چین

این پارک در اواسط سال 2016 افتتاح شد. این پارک در منطقه پودونگ قرار دارد. تیم‌های این پارک همچون سایر پارک‌های دیزنی شامل ادونچر‌لند، تومارو‌لند، فنتسی‌‌لند، دیسکاوری‌لند و سایر قسمت‌هایی که پیش‌تر اشاره شد است. علاوه بر باقی کرکتر‌های موجود در دیزنی‌لند که شامل شخصت کارتون‌های فروزن، سیندرلا، سفید‌برفی است؛ بیمکس که شخصیت مشهور داستان ابر قهرمان است نیز در این جا حضور دارد. با وجود همه‌ی این امکانات دیزنی‌لند شانگهای، دو هتل برای اقامت مهمانان دارد و شرایط برای رقم زدن شبی رویایی برای آنان را مهیا کرده است.

دیزنی‌لند شانگهای چین


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (365 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس