معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی در لنگرود

  شنبه، 08 مهر 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی در لنگرود
لنگرود یکی از شهرهای زیبای استان گیلان است که طبیعتی شگفت‌انگیز و دیدنی دارد. برای آشنایی بیشتر با این منطقه جذاب با ما همراه باشید.

آبشار ماهی مشو لنگرود

آبشار ماهی مشو یکی از جاذبه‌های دیدنی لنگرود است که در نزدیکی روستای خرطای قرار دارد. به‌ دلیل عدم وجود ماهی در این آبشار، آن را ماهی مشو نامیده‌اند. آبشار ارتفاعی معادل با 10 متر دارد و حوضچه‌‌ای به عمق دو متر پایین آن واقع شده است. برای دسترسی باید به روستای خرطای بروید و از آنجا به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

آبشار ماهی مشو

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود، روی رودخانه لنگرود در مسیر راه قدیمی لاهیجان به لنگرود و در مرکز شهر ساخته شده است. این پل، «فشکالی محله» را به «راه پشته» دو تا از محله‌های بزرگ شهر لنگرود، وصل می‌کند و از جاذبه‌های گردشگری لنگرود محسوب می‌شود. پل خشتی لنگرود را شخصی به نام حاجی آقا پرد و به دستور حاجی آقا بزرگ منجم‌باشی، در زمان سلطنت فتحعلی شاه ساخته است. این پل که از خشت و آجر ساخته شده است، معروف‌ترین بنای تاریخی لنگرود و نماد این شهر است و در گویش گیلکی لنگرودی، به آن خَشته‌پٌل و خَشته‌پورد می‌گویند. پل خشتی لنگرود در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پل خشتی لنگرود

پارک جنگلی خرمای لنگرود

پارک جنگلی خرما با طبیعتی بکر و چشم‌انداز‌های کوهستان و رودخانه‌، در نزدیکی روستای خرما از توابع شهرستان لنگرود قرار دارد. این منطقه مملو از درخت‌های توسکا‌، لرک و انجیر است. نام جنگل از دو واژه «خر» و «مه» با معنای آفتاب و مهتاب گرفته شده است. البته برخی بر این باور هستند که جنگل بر اساس اسم خواهر بابک خرم‌الدین، خرما نامگذاری شده است. این پارک به‌ عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری لنگرود شناخته می‌شود.

پارک جنگلی خرما

لیلاکوه لنگرود

منطقه ییلاقی لیلاکوه یکی از مناطق گردشگری و زیبای شمال ایران و از جاذبه‌های دیدنی لنگرود است که در نزدیکی شهر لنگرود در استان گیلان قرار دارد. منطقه لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده و به خاطر وجود قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای متعدد در مسیر و کوهپایه‌ها، امروزه تبدیل به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شده است.

لیلا کوه

تالاب چاف لنگرود

تالاب چاف در حاشیه شهرستان چاف و 13 کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود، در ارتفاع منفی 25 متری از سطح دریا قرار دارد. تالاب چاف از جهت شمال به روستا تازه آباد چاف، از جهت شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستا چاف منتهی می‌شود. در این تالاب زیبا شکار ممنوع است، با این حال یکی از جاذبه‌های گردشگری لنگرود به شمار می‌رود و مردم اکثراً برای تفریح به این نواحی سفر می‌کنند. وسعت تالاب در حدود 800 هکتار است.

تالاب چاف

روستای بلوردکان لنگرود

منطقه بلوردکان منطقه‌ای بکر و دست نخورده و فوق‌العاده زیبایی در بخش اطاقور لنگرود است. این روستا در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر املش واقع شده است. منطقه دارای طبیعتی جنگلی و با چشم‌‌اندازی غیر قابل وصف بوده و رودخانه زیبایی هم از دل آن عبور می‌کند؛ به همین دلیل یکی از مناطق دیدنی لنگرود محسوب می‌شود.

روستای بلوردکان

تالاب کیاکلایه لنگرود

تالاب کیاکلایه یکی از غنی‌ترین تالاب‌های استان گیلان است چرا که گونه‌های حیاتی آن تنوع بسیاری دارد. این تالاب که از مناطق دیدنی لنگرود محسوب می‌شود، در گذشته وسعت زیادی داشته است اما به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله این روزها کمتر از 100 هکتار مساحت دارد.

تالاب کیاکلایه

روستای سالکویه لنگرود

روستای سالکویه از توابع شهرستان لنگرود و در استان گیلان قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای سنتی و قدیمی کشور به حساب آمده که قدمت بسیار زیادی دارد و در میان مناطق دیدنی لنگرود به چشم می‌خورد. از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به تالاب و کوه‌های سرسبزش اشاره نمود.

روستای سالکویه

شلمان رود لنگرود

رودخانه‌ شلمان رود از کوه‌های البرز ناتشکوه سرچشمه گرفته و با گذر از مناطق کوهستانی و جلگه‌ای، از جمله شلمان، سرانجام به دریای خزر می‌ریزد. این رود نسبتا پرآب از مناطق دیدنی لنگرود به شما می‌رود که در گذشته گذران زندگی محلیان از صید ماهی در این رود تأمین می‌شده است.

شلمان رود

روستای گالشکلام

گالشکلام، منطقه‌ای از توابع شهر ساحلی و توریستی چاف و چمخاله است که این شهر خود از توابع شهرستان لنگرود است. گالشکلام در سواحل زیبای دریای خزر به واسطه یک مرداب و در محل تلاقی دو رود پر آب و سیلابی در پاییز و زمستان به نام شلمان‌رود که از کوه‌های منطقه عمومی املش و لنگرود سرچشمه می‌گیرد از دریا فاصله دارد. این منطقه از جمله مناطق دیدنی لنگرود به شمار می‌رود که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

روستای گالشکلام


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (387 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (164 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (57 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (38 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) کیک دو بعدی زیبا و هنری دخترهای رضا صادقی برای بابای خوش صداشون در روز پدر / فقط قیافه سگ بولداگشون 😂 (5 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) 4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس