معرفی بهترین خودکارها برای نوشتن

  چهارشنبه، 09 خرداد 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی بهترین خودکارها برای نوشتن
بله، با پیشرفت تکنولوژی به نظر می‌رسد که کم کم استفاده با خودکار جای خود را به نوشتن با قلم‌های هوشمند بدهد. اما لذتی را که از نوشتن با خودکار تجربه می‌کنیم، نمی‌توان با نوشتن با قلم‌های هوشمند تجربه کرد و در نهایت همه‌ی ما در نهایت با نوشتن با خودکار یاد می‌گیریم که چطور بنویسیم.

اگر به نوشتن با خودکار علاقه‌مندید و دوست دارید همیشه با بهترین خودکار نوشته‌هایتان را بنویسید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های بهترین برندهای خودکار و ابزارهای نوشتاری بیشتر آشنا شویم و تجربه لذت‌بخش‌تری از نوشتن داشته‌ باشیم.

چرا برای نوشتن از خودکار استفاده می‌کنیم؟

خودکار از مهم‌ترین نوشت‌افزارها به حساب می‌آید و تجربه‌ای دوست داشتنی را به شما هدیه می‌دهد که با بهترین انواع قلم‌های هوشمند نیز نخواهید داشت. انواع مختلف خودکار ویژگی‌های متفاوتی داشته در نتیجه کاربردهای گوناگونی دارند.

می‌توانید از انواع خودکار علاوه بر نوشتن برای نقاشی و طراحی هم استفاده کرد. استفاده از خودکار نسبت به سایز ابزارهای نوشتاری مزایای زیر را دارد:

  • متون نوشته‌شده با خودکار وضوح و شفافیت بالاتری دارد و راحت‌تر خوانده می‌شود.

  • نوشتن با جوهر خودکار باعث ماندگاری بیشتر نوشته شده و اثر آن به راحتی پاک نمی‌شود

  • خودکار نیازی به نگهداری خاصی مثل تراش کردن ندارد و همیشه برای نوشتن آماده است.

  • نوشتن با خودکار به نوشته حالت مرتب‌تری می‌دهد چون نوک آن به صورت یکنواخت و یک‌شکل جوهر را روی کاغذ پخش می‌کند.

  • خودکار نسبت به مداد، تنوع بیشتری به نوشته‌هایتان می‌دهد.

  • رنگ‌هاو انواع مختلف جوهر خودکار، تجربه نوشتاری متفاوت‌ و متنوع‌تری در اختیارتان می‌گذارد.

  • با توجه به ماندگاری بالاتر خودکار، این نوشت‌افزار برای متون رسمی مناسب‌تر است.

خودکار برای نوشتن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای پیدا کردن بهترین انواع خودکارها می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

بدنه مناسب و استانداردی داشته باشد

اگر قصد دارید از بانمک‌ترین و فانتزی‌ترین خودکارتان برای نوشتن یادداشت‌های روزانه استفاده کنید، باید بدانید که خودکاری مناسب استفاده روزمره است که قطر و ارتفاع استاندارد داشته باشد، بدنه آن کاملا صاف و صیقلی نبوده و زوایا یا برآمدگی‌های اضافه نداشته باشد تا به راحتی در دست جای گیرد. به عبارت دیگر دقت کنید که خودکارتان طراحی ارگونومیک داشته باشد.

رنگ مناسب داشته باشد

اگر قصد دارید جزوه‌برداری کنید یا مطالبی بنویسید که حجم بالایی دارند، به رنگ جوهر خودکارتان دقت کنید. جوهر خودکار باید رنگی داشته باشد که به خوانایی مطالب لطمه نزند یا باعث خستگی چشم‌ها نشود.

به همین خاطر برای کاربردهای اشاره‌شده، خرید خودکار آبی را توصیه می‌کنیم. خودکار مشکی هم قابل استفاده است اما نسبت به آبی می‌تواند زودتر باعث خستگی چشم‌ها شود.

جوهردهی روانی داشته باشد

روان بودن جوهر هم یکی از ویژگی‌های مهم خودکار به حساب می‌آید. خودکاری که جوهر روانی دارد برای دانش‌آموزان یا دانشجویان مناسب‌تر است چون به روند جزوه‌برداری سرعت بیشتری می‌بخشد.

اندازه نوک مناسبی داشته باشد

انتخاب اندازه ضخامت خودکار بستگی به سلیقه‌ شما دارد. هر چند اگر دست‌خط درشت‌تری دارید، بهتر است از خودکارهایی که نوک ضخیم یا متوسطی دارند استفاده کنید تا نوشته‌‍‌هایتان خواناتر و متناسب‌تر به نظر بیاید. از طرفی استفاده از خودکارهایی با نوک نازک‌تر برای افرادی که دست‌خط ظریف‌تری دارند مناسب‌تر است. این نوع خودکار برای طراحی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قلم

بهترین خودکار برای خوشنویسی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای پیدا کردن مناسب‌ترین خودکار مخصوص خوش‌نویسی به ویژگی‌های زیر توجه کنید:

داشتن ضخامت مناسب

اگر به خوش‌نویسی با خودکار علاقه‌مندید، می‌توانید با خودکارهایی که ضخامت بین 1.6 تا 2 میلی متر دارند بنویسید تا از مزیت ساچمه بزرگ‌تر نوک این خودکار برای نازک‌ یا ضخیم‌تر کردن حروف، به دلخواه خود استفاده کنید.

روان بودن خودکار

خودکاری که برای خوشنویسی مورداستفاده قرار می‌گیرد باید روان باشد تا در زمان نوشتن حرکت یکنواختی روی کاغذ داشته باشد و کلمات را به راحتی با انحنا و ضخامت موردنظر روی کاغذ بنویسد.

خوش دست بودن بدنه خودکار

راحتی دست در زمان خوشنویسی بسیار مهم است. در نتیجه خودکاری را انتخاب کنید که در دستتان راحت باشد و در زمان استفاده به دست فشار وارد نکرده و سر نخورد.

خودکار

بهترین خودکار برای امتحان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

انتخاب خودکار مناسب برای امتحان از مواردی است که می‌تواند خیال دانش‌آموز یا دانشجو را راحت‌تر کند و استرس او را کاهش دهد. برای نوشتن در برگه امتحانی بهترین خودکار ویژگی‌های زیر را دارد:

داشتن جوهر کافی

پرواضح است که استفاده از خودکاری که رو به اتمام است برای زمان امتحان انتخاب عاقلانه‌ای نیست. خودکارهایی را همراه خود ببرید که انتخاب خودشان را پس داده‌اند و از بردن خودکارهای نو (چون ممکن است به دلیل نقص در جوهر یا عملکرد کلی، خودکار به درستی ننویسد.) یا کهنه و قدیمی (ممکن است خودکار خشک یا تمام شده باشد.) خودداری کنید.

توجه به رنگ جوهر

خودکار آبی پررنگ بهترین انتخاب برای نوشتن در برگه امتحانی است چون واضح‌تر دیده شده و با رنگ سیاه چاپ برگه متفاوت است.

داشتن بدنه شفاف

شفاف بودن بدنه کمک می‌کند راحت‌تر ببینید چه میزان از جوهر خودکار باقی مانده و بابت تما شدن آن استرس نخواهید داشت.

پس ندادن جوهر

پس دادن جوهر باعث بهم‌ریختگی و ناخوانا کلمات شده و کاغذتان را کثیف می‌کند. برای جلوگیری این مشکل حتما قبل از خرید محفظه جوهر خودکار را چک کنید.

خودکار

معرفی بهترین خودکارهای عرضه شده در ایران

در لیست زیر می‌توانید با بهترین برندهای تولیدکننده خودکار ایرانی و خارجی آشنا شوید تا در زمان خرید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید:

خودکار بیک

علی اکبر رفوگران از کارآفرینان ایرانی و مؤسس کارخانه خودکار بیک در ایران است. طرح کلاسیک این خودکار که از مدل بیک کریستال فرانسوی گرفته شده است، ساخت این کارخانه ایرانی بوده و به دلیل شکل شش وجهی کنترل بیشتری در اختیار کاربر قرار داده و باعث خستگی دست نمی‌شود.

خودکار کیان

خودکار کیان که به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب شهرت زیادی پیدا کرده است، از بهترین برندهای تولیدکننده خودکار ایران است و سالانه تقریبا 120 میلیون خودکار تولید می‌کند.

خودکار استدلر

از قدیمی‌ترین برندهای آلمانی در زمینه نوشت‌افزار به ویژه خودکار می‌توان به استدلر اشاره کرد. خودکار استدلر کیفیت بالایی دارد. در ضخامت‌های گوناگون تولید شده و روان و خوش‌دست است.

خودکار زبرا مدل ساراسا

از محبوب‌ترین خودکارها برای جزوه‌نویسی یا نوشتن تکالیف در دفتر مشق می‌توان به خودکار خارجی زبرا مدل ساراسا اشاره کرد. نوک ظریف و نرم این خودکار در قطرهای 5/0 و 7/0 میلی‌متر قابل تهیه است. همچنین بدنه نرم و ژله‌ای این خودکار باعث راحتی دست در زمان جزوه‌برداری می‌شود. به طور کلی داشتن این خودکارمی‌تواند به زیبایی و مرتب‌تر شدن نوشته‌های شما کمک کند.

خودکار کرند

از دیگر برندهای باکیفیت ایرانی می‌توان به کرند اشاره کرد. این برند انواع لوازم تحریر مثل خودکار را با تکنولوژی ژاپنی تولید کرده است. از محصولات برند کرند می‌توان به خودکارهای چندکاره و چند رنگ اشاره کرد.

خودکار اونر

خودکار اونر که به باکیفیت و به‌صرفه بودن شناخته می‌شود، ساخت یک برند کره‌ای با همین نام است. جوهر خودکارهای اونر بسیار روان است و روی کاغذ پخش نمی‌شود.

خودکار پلیکان

پلیکان از دیگر برندهای باسابقه ایرانی در زمینه تولید خودکار است. محصولات برند پلیکان از کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب برخوردارند.

خودکار

بهترین خودکارها برای نوشتن را از کجا تهیه کنیم؟

اگر می‌خواهید بهترین نوع خودکار را برای مصارف گوناگون مثل خوش‌نویسی، یادداشت‌برداری، طراحی و استفاده روزانه بخرید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی چی بخونم سر بزنید.

علاوه بر انواع خودکار، سایت چی بخونم کامل‌ترین اطلاعات را در زمینه خرید انواع لوازم تحریر و کتاب‌های آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. همه لوازم تحریر و محصولاتی که در سایت چی بخونم عرضه می‌شود، کیفیت بالا و قیمت‌های مناسبی دارند. علاوه بر قیمت‌های مناسب، تخفیف‌های دائمی و ویژه لوازم تحریر سایت چی بخونم می‌تواند به شما تجربه‌ای شیرین از خرید اینترنتی هدیه دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (173 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود