معرفی مناطق شگفت‌انگیز و دیدنی در کشور ایسلند

  سه شنبه، 31 مرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی مناطق شگفت‌انگیز و دیدنی در کشور ایسلند
زیبایی‌های طبیعت ایسلند به حدی چشمگیر است که قابل مقایسه با دیگر نقاط جهان نیست و گویی این سرزمین نقطه‌ای از بهشت بر روی زمین است. اگر علاقه‌مند به تماشای شفق قطبی یا کوه‌ها و آبشارهایی عظیم هستید، برای آشنایی بیشتر با این سرزمین شگفت‌انگیز با ما همراه شوید.

آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس که با نام آبشار اسکگوافوس نیز شناخته می‌شود، شاید شگفت‌انگیزترین آبشار ایسلند، حداقل به‌خاطر ابعاد قابل توجه آن باشد. عرض آبشار اسکوگافوس 25 متر است. این آبشار محل فیلمبرداری دو فیلم مشهور ثور دنیای تاریک و زندگی پنهان والتر میتی بوده است.

آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس

کوه کیرکجوفل

کوه کیرکجوفل با ارتفاع 463 متر در منطقه غربی کشور ایسلند و در نزدیکی شهر گرندافیورور قرار دارد. نمای این کوه زیبا همراه با آبشاری که از آن فرو می‌ریزد، آن را به یکی از معروف‌ترین سو‌ژه‌های عکاسی در کشور ایسلند تبدیل کرده است و همیشه تعداد زیادی از گردشگران در اطراف این کوه ازدحام می‌کنند. هر چند چشم‌انداز پیرامون از بالای قله بسیار دیدنی است. کوه کیرکجوفل یکی از لوکیشن‌های سریال تاج و تخت به شمار می‌رود.

کوه کیرکجوفل

کوه کیرکجوفل

آبشار سلیالاندفوس

آبشار سلیالاندفوس یکی از معروف‌ترین آبشارهای ایسلند به‌شمار می‌رود. این آبشار در مسیر رودخانه‌ای با همین نام قرار دارد و از فراز صخره‌ای به ارتفاع 60 متر به پایین سرازیر می‌کند. می‌توان در گشتی کوتاه، متفاوت و به‌یادماندنی سری نیز به پشت این آبشار نیز زد، جایی که غاری تماشایی در میان صدای غریو ریزش آب پنهان شده است.

آبشار سلیالاندفوس

آبشار سلیالاندفوس

آبشار دتیفوس

آبشار دتیفوس در ایسلند، یکی از پر‌شدت‌ترین آبشارهای قاره‌ی اروپا به‌شمار می‌رود. آب این آبشار با سرعت 193 متر مکعب بر ثانیه به پایین سرازیر می‌شود و حوضه‌ی آبریز آن رود یوکولسا آ فیولوم است.

آبشار دتیفوس

آبشار دتیفوس

ساحل ماسه‌سیاه ویک

ساحل ماسه‌سیاه ویک که با نام‌های ساحل رینسفجارا و ساحل رنسفیارا نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور ایسلند به شمار می‌رود و در فاصله کمی از ریکیاویک، پایتخت آن قرار گرفته است. رنگ سیاه ماسه‌ها، صخره‌هایی با فرم‌های عجیب و خاص و غار شگفت‌انگیز ساحل، آن را به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل کرده‌اند. رنگ سیاه ماسه‌های ساحل به دلیل شکل‌گیری آن در اثر فوران عظیم آتشفشانی است. طبیعت شگرف و امواج قدرتمند اقیانوس اطلس، رنسفیارا را در سال 1991 به یکی از 10 ساحل برتر غیراستوایی تبدیل کرد. بازدیدکنندگان با قدم گذاشتن در این ساحل قدرت و زیبایی را همزمان با هم لمس می‌کنند.

ساحل ماسه‌سیاه ویک

ساحل ماسه‌سیاه ویک

شکاف سیلفرا

شکاف سیلفرا در پارک ملی تینگ ولیر در ایسلند است که شیرجه زدن یا غواصی در آن، کاوشگرها را مستقیم بین صفحه‌های تکتونیکی قاره‌های اوراسیا و آمریکای شمالی قرار می‌دهد.

شکاف سیلفرا

شکاف سیلفرا

آبفشان استروکور

آبفشان استروکور ایسلند یکی از خطرناک‌ترین فواره‌های جهان و از جاذبه‌های دیدنی ایسلند است که همیشه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. آبشفان استروکور به گونه‌ای است که هر چند دقیقه، یک بار آب را به ارتفاع 30 متر به بیرون پرتاب می‌کند.

آبفشان استروکور

آبفشان استروکور

دره فیادرارگیوور

دره فیادرارگیوور در جنوب شرقی ایسلند قرار دارد و رودی پرپیچ و تاب از میان آن عبور می‌کند. با دو کیلومتر طول این دره تا 100 متر عمق دارد. همچنین تعدادی آبشار در دل این دره جای گرفته‌اند. قدمت دره به عصر یخبندان و حدود دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد. از این دره به‌عنوان لوکیشن یکی از موزیک وید‌ئو‌های جاستین بیبر استفاده شده است.

دره فیادرارگیوور

دره فیادرارگیوور

پارک ملی واتناجوکال

پارک ملی واتناجوکال یکی از سه پارک ملی ایسلند محسوب می‌شود که شامل یخچال طبیعی واتناجوکال و نواحی اطراف آن می‌شود. با مساحتی معادل 14 هزار کیلومتر مربع این پارک در سال 2008 افتتاح شد. از مهم‌ترین مشخصه‌های پارک ملی واتناجوکال وجود چشم‌اندازهای متنوع و خارق‌العاده‌ای است که با نیروی جریان آب رودها، دریاچه‌های یخی و فعالیت‌های زمین‌شناسی و آتشفشانی ایجاد شده‌اند. همچنین این پارک با 8 هزار کیلومتر مربع یخچال طبیعی، بزرگ‌ترین یخچال اروپا را خارج از محوطه قطب دارد.

پارک ملی واتناجوکال

پارک ملی واتناجوکال

یخچال طبیعی

یخچال طبیعی سولهیما جوکول از مناظر بکر و مهم ایسلند به‌شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از سردترین قسمت‌های این کشور شناخته می‌شود. با توجه به ابعاد بزرگ یخچال و دسترسی آسان این مکان یکی از مقاصد محبوب و برجسته ایسلند محسوب می‌شود. متاسفانه این یخچال نیز مانند سایر یخچال‌های دنیا، در طی سالیان اخیر با خطر نابودی مواجه شده است.

یخچال طبیعی

یخچال طبیعی

آبشار گودافوس

آبشار گودافوس در منطقه شمال شرقی ایسلند قرار دارد و یکی از خیره‌کننده‌ترین آبشارهای این کشور به‌شمار می‌‌رود. این نام با توجه به افسانه‌ای بومی روی آبشار گذاشته شده است. افسانه در مورد مردی است که بعد از گرویدن این کشور به مسیحیت، تندیس‌های خدایان نورس را داخل آبشار انداخت. گودافوس 12 متر ارتفاع دارد و عرض آن به 30 متر می‌رسد.

آبشار گودافوس

آبشار گودافوس


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (31 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (28 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (26 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (24 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) موتور سواری حسن یزدانی در سطح شهر / وسیله نقلیه باور نکردنی پر افتخار ترین کشتی گیر تاریخ ایران + عکس (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روستای تاریخی حیرت انگیز در یزد ؛ مقصدی زیبا برای رقم زدن روزی خاطره انگیز در کنار عزیزانتان
فال روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 29 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 29 مرداد ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 29 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 29 مرداد 1403+فیلم
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!