معرفی و بررسی خودروی جک T9

  پنجشنبه، 15 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی جک T9
پیکاپ JAC T9 به‌تازگی در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده است. این خودرو ظاهر بسیار جذابی دارد و یکی از گزینه‌های مونتاژی احتمالی برای کرمان موتور به‌حساب می‌آید. اصلی‌ترین مشخصات پیکاپ جک T9 را در ادامه این مطلب از ساعد نیوز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پیکاپ جک T9 همانند مدل قبلی (JAC T8) درصورت مونتاژ توسط کرمان موتور، با نشان KMC روانه بازار می‌شود. این خودرو جثه بزرگ‌تری نسبت به KMC T8 دارد و ظاهر آن نسبت به مدل قبلی پیشرفته‌تر شده است.

مشخصات فنی جک T9

جک T9 یا همان KMC T9 احتمالا با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت 187 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر به ایران می آید. جعبه دنده این نسخه T9 از نوع 8 سرعته اتوماتیک ZF است که در نسخه های دیزلی این پیکاپ هم استفاده می شود. در KMC T9 یا همان جک تی 9 با دیفرانسیل یک پارچه عقب و تعلیق فنر شمش شبیه T8 مواجه هستیم و در این بحث می توان گفت که T9 آنچنان ویژگی برتر و ارتقایی را نسبت به T8 تجربه نکرده است.

در صورت عرضه KMC T9 می توان توقع داشت که این خودروی دو دیفرانسیل امکانات بیشتری را نسبت به T8 به مشتریان ارائه دهد. در حال حاضر نسخه های فول آپشن T9 در بازار چین به دوربین 360 درجه، قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، رادار خط خوان، جلو آمپر دیجیتال، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها، تنظیم حالت رانندگی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز هستند.

جک T9

مشخصات کلی جک T9

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

2 لیتر

سیلندر / سوپاپ

4 / 16

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

197 اسب بخار

گشتاور

350 نیوتن.متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

—–

سرعت

—–

مصرف سوخت

9.5 لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو 6

فرمان

برقی

بدنه

پیکاپ بزرگ

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های جک T9

طول

5330 میلیمتر

عرض

1965 میلیمتر

ارتفاع

1920 میلیمتر

فاصله محورها

3110 میلیمتر

وزن خالص

—–

تعداد سرنشین

5 نفر

وزن بار قابل حمل

—–

حجم مخزن سوخت

—–

قطر رینگ

19 اینچ

آپشن ها و امکانات جک T9

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتوهلد

دارد

پدال شیفتر

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین 360 درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری جک T9

خودروساز چینی برای جک T9 مدل 2023 دو نوع جلوپنجره جدید طراحی کرده. اولین جلوپنجره که دارای میله‌های عمودی است، برای نسخه‌های توربودیزل و برقی آماده شده تا در بازارهایی مثل استرالیا و آفریقای جنوبی به فروش برسد. اما نمونه‌ای که احتمالا کی ام سی T9 با آن به ایران می‌آید، جلوپنجره مشبک بزرگی به رنگ مشکی است که بخش زیادی از نمای جلو را به پر می‌کند. قاب طوسی رنگ دور چراغ‌ها و جلوپنجره مشابه جلوپنجره داینامیک میتسوبیشی به نظر می‌رسد با این تفاوت که به رنگ کرومی نیست و همان رنگ طوسی یا تیره برای این قاب انتخاب شده است.

چراغ‌ها به صورت جداگانه طراحی شده و نوار دی‌لایت در بالا به همراه چراغ‌های اصلی در دو طرف سپر خودنمایی می‌کند.

درب کاپوت و ناحیه جانبی بدنه فرم حجیمی به خود گرفته تا چهره عضلانی و مشابه با محصولات آمریکایی برای این پیکاپ بزرگ به وجود آورد. در نمای جانبی از فلاپ‌های مشکی‌رنگ به منظور حجیم‌تر جلوه دادن قوس گلگیرها استفاده شده است. نمای عقب خودرو نیز طراحی متعادل و مناسبی دارد و رول کیج نصب‌شده، ضمن افزایش قابلیت حمل بار، نمای جالبی به فرم کلی بدنه جک T9 می‌بخشد.

در مجموع، ظاهر جک T9 به عنوان یک پیکاپ بزرگ، هم مقداری لوکس به نظر می‌رسد و هم قابلیت‌های موردنظر آفرودسواران را به خوبی ارائه می دهد.

 جک T9

طراحی داخلی جک T9

در بخش داخلی جک T9 با طراحی کاملا مدرنی مواجه هستیم که نسبت به T8 بسیار لوکس تر و البته با متریالی باکیفیت تر است. مانیتور خودرو و پنل آن شکل و شمایل عمودی به خود گرفته اند و تریم داخلی خودرو چرمی بوده و در بخش هایی از آن، قطعات دکوراتیو مسی رنگ بکار رفته است. طراحی غربیلک فرمان و کلاستر خودرو نیز از سطح و سگمنت یک پیکاپ فراتر است‌.

در صورت عرضه KMC T9 می توان توقع داشت که این خودروی دو دیفرانسیل امکانات بیشتری را نسبت به T8 به مشتریان ارائه دهد. در حال حاضر نسخه های فول آپشن T9 در بازار چین به قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، رادار خط خوان، جلو آمپر دیجیتال، تهویه

طراحی داخلی جک T9

سخن پایانی

اگر JAC T9 از لحاظ کیفیت ساخت و قطعات در سطح قابل قبولی باشد، می‌تواند جانشین خوبی برای آفروردرهای سطح اول جهانی محسوب شود که فرصت حضور آنها در ایران فراهم نشده است. البته منظورمان این نیست که این خودرو از لحاظ کیفی در سطح آنها قرار دارد، بلکه با توجه به قیمت پایین‌تر و همچنین صادر نشدن مجوز ورود محصولات باکیفیت جهانی به بازار ایران، وانت‌هایی مثل کی ام سی T9 می‌توانند در نبود رقبای جهانی، توقعات مشتریان را تا حد زیادی برآورده ساخته و به نیازهای ایشان پاسخ دهند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان