معرفی ویژگی های کلیسای سنت باربارا در جمهوری چک

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی ویژگی های کلیسای سنت باربارا در جمهوری چک
سنت باربارا (زاده میانه سده سوم میلادی) یک قدیس مسیحی بود. او در کلیسای ارتدوکس شرقی به باربارای بزرگ شهید معروف است. سنت باربارا یک مسیحی نخستین، قدیس و شهید بود.

کلیسای جامع سنت باربارا (St Barbara's Cathedral) در بافت قدیمی شهر کوتنا هرا، جمهوری چک قرار دارد و یکی از مشهورترین کلیساهای گوتیک در اروپای مرکزی به‌شمار می‌رود. ‌باغ‌های زیبا و دلفریب محوطه کلیسا به جنگلی ختم می‌شوند که مشرف به معادن نقره است. در آن روزگار کارگران زیادی در این معادن مشغول به کار بودند و همین صنعت، کوتنا هرا را به یکی شهرهای بزرگ اروپا تبدیل کرده بود. کلیسای جامع سنت باربارا که با استفاده از سبک گوتیک متاخر ساخته شده، به سنت باربارا، شهید و قدیس اختصاص یافته است. سنت باربارا یا باربارای مقدس، قدیس حامی کارگران و مردمان سخت‌کوش همچون معدنچیان محسوب می‌شد. با توجه به ارزش تاریخی، معماری و فرهنگی، کلیسای جامع سنت باربارا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای سنت باربارا

کلیسای سنت باربارا، بنای ارزشمندی از اواخر دوره گوتیک است که داخل آن با نقاشی های دیواری قرون وسطایی تزیین شده است. این نقاشی ها، زندگی غیر مذهبی (سکولار) مردم در شهر معدنی و قرون وسطایی کونتا هورا را به تصویر کشیده اند. ساخت کلیسای جامع باربارای مقدس در اواخر قرن چهاردهم شروع شد و طی قرن پانزدهم ادامه یافت و سرانجام در نیمه اول قرن شانزدهم میلادی به پایان رسید. این بنا با وجود عدم تمایل صومعه سیسترسی های سدلک، که آن زمان موثرترین مرجع کنترل توسعه شهر بودند ساخته شد. این نشان از اهمیت و قدرت کونتا هورا داشت که از دهه هفتاد قرن سیزدهم توسط تشکل های معدن کاوی بنا شده و به شهری ارزشمند مبدل گشته بود.

کلیسای سنت باربارا

نماد کلیسای سنت باربارا

کلیسای جامع نمادی از عزت نفس و جاه طلبی ها و امکانات بیش از حد نجیب زاده های کتنا هورا است که به خاطر ثروت خویش، مورد توجه و عنایت پادشاهان چک بودند. در سایه مساعدت های پادشاه، آنها از امتیازات سلطنتی برخوردار شده و توانستند توسعه یافته ترین هنرهای اروپایی آن دوره را در شهر خود به اجرا درآورند. جان پارلیر اولین طراح کلیسای جامع بود. او ساختمانی طراحی کرد که در آن سراسریی به دور محراب بنا شده بود. در طرح اولیه برای کلیسای جامع، سه صحن در نظر گرفته شده بود و طول آن نیز قرار بود بیشتر باشد؛ با این حال پس از مدت کوتاهی دو صحن دیگر به آن اضافه شد و به ساختمانی پنج صحن تغییر یافت. دیگر معماران برجسته این بنا عبارت بودند از: ماتیاس ری سک که از سال 1489 تا زمان مرگ خود در سال 1506، در کتنا هورا کار کرد، و بندیکت ریت که در سال 1534 میلادی در گذشت. در سال 1558 میلادی کار ساخت نما و سقف های مخروطی کلیسای جامع به پایان رسید. در آن زمان، معادن نقره تقریبا به پایان رسیده بودند و اشراف قادر به تجهیز بیشتر و نگهداری از کلیسای جامع نبودند.

در سال 1626 میلادی یسوعیون (اعضای انجمن عیسی) وارد شهر شده و مدیریت کلیسای جامع را به دست گرفتند. پس از ورود یسوعی ها، انجام تغییرات بر روی ساختمان های شهر آغاز گشت. آنها در محیط کلیسای جامع نیز تغییراتی ایجاد کرده و در سال 1660 میلادی دانشکده خود را در مجاورت کلیسا احداث نمودند. در سال 1905 کلیسای جامع سنت باربارا تقدیس شد. کلیسای جامع بانوی ما در سدلک در اوایل قرن هجدهم میلادی مطابق با سبک باروک بازسازی شد و بدین ترتیب تاثیر شگرفی در معماری اروپای مرکز گذاشت.

کلیسای سنت باربارا

درباره کلیسای سنت باربارا

داخل کلیسای جامع نه تنها با شکوه و جلال آن تاثیر می گذارد، بلکه همچنین با جزئیات منحصر به فردی که در کلیسای کاتولیک وجود ندارد:

  1. محراب اصلی: کلیسای جامع سنت باربارا، که در سبک نئو گوتیک اعدام شده است، تحت غار باستانی باستانی ساختمان قرار گرفته است. این در سال 1905 تاسیس شد و آخرین ساختمان در معبد است. این صحنه شام ​​آخر و صورت سنت باربارا را نشان می دهد.

  2. نقاشی های قرون وسطی: آنها صحنه های معمولی از کتاب مقدس را نمی بینند، بلکه تصاویری را نشان می دهند که زندگی شهروندان، کارگرها، معدنچیان، تاریخ ایجاد معبد را نشان می دهد.

  3. یک مجسمه معدنچی در یک لباس سفید : گاهی اوقات برای مجسمه راهب اشتباه می شود، اما لباس های سفید از معدنچی ها پوشیده شده است، به طوری که در صورت برخورد با صورت، کارگران راحت تر می توانند پیدا شوند.نشانهای از سقف معبد نشانهای از آن دسته از خانوادههای ثروتمند ساکنان کوتن هورا بود که پولشان این کلیسا بود.

  4. اماکن برای اعدام: خدمات مردم این حرفه بسیار گران بود و هر شهر نمی توانست آن را حفظ کند. با این حال، Kutná هورا ثروتمند پرداخت برای چند اعدام، که برای آنها کرسی های افتخاری در سالن صلح برگزار شد.

  5. غرفه برای اعتراف: در کلیسای کلیسای کاتولیک، یکی از آنها، بیشتر از دو چنین مکان منزوی وجود دارد. اما نه چندان دور از کلیسای سنت باربارا در Kutná هورا یک کالج یسوعی وجود داشت. دانش آموزان او اغلب به خوبی رفتار نمی کردند، بنابراین تعداد زیادی از مردم حاضر بودند اعتراف کنند و خود را از گناهانشان پاک کنند.

  6. اندام باروک: یکی دیگر از جاذبه های متمایز کلیسای جامع سنت باربارا است. ساخته شده در قرن هجدهم توسط استاد ژان Tucek، این ابزار در بالکن پورتال اصلی واقع شده است. موسیقی او معبد را با صدای بلند به یک مکان واقعا غیرمنتظره تبدیل می کند. امروز، کنسرت های ارگان موسیقی در اینجا برگزار می شود.

  7. سقف و دیوارهای کلیسای جامع: با تصاویر بسیار اصلی برای معبد تزئین شده اند: خیمه ها، خفاش ها، وحشی.

  8. پنجره های شیشه ای رنگی : با موضوعات اصلی، جادوهای لوکس، کاخ فیلیپیر، با دکوراسیون چوبی تزئین شده اند - این همه این تصور را از هر کسی که از این کلیسای جامع دیدن می کند، تصور می کند.

  9. بیرون کلیسای جامع : به ویژه قسمت بالای آن، با مجسمه های شیاطین، چهره های طنز و حتی میمون ها تزئین شده است.

چگونه می توانید به کلیسای سنت باربارا بروید؟

این معبد در مرکز کوتن هورا واقع شده است ، در کنار رودخانه. اگر به قطار رفتید در شهر، سپس از ایستگاه راه آهن به کلیسا می توانید به طور منظم اتوبوس F01 یا یک تاکسی ببرید. اما راحت ترین روش حمل و نقل برای گردشگران در شهر یک اتوبوس توریستی است که از ایستگاه به کلیسای جامع سنت باربارا می رود. کرایه 35 CZK یا 1.6 دلار است.

خلاصه

نماد شهر چک از کوتن هورا، سنی ستاره باربارا - یکی از زیباترین کلیساهای کاتولیک در اروپا است. این ساختمان غیرمعمول، که در اواخر سبک گوتیک ساخته شده است، یک بنای یادبود معماری جمهوری چک است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (220 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (102 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (44 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (30 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!